Kino portalas „Buvau Kine“ pristato geriausius 2019-ų metų filmus

Kino portalas „Buvau Kine“ pristato geriausius 2019-ų metų filmus

„Viskas. Taškas. Metų pabaiga. Štai ir baigėsi stora knyga…“ – verčiame paskutinius belikusius 2019 metų knygos lapus ir bandome įvertinti, kokie jie buvo kine. Nors, ko gero, kaip ir kasmet – buvo akimirkų, už kurias norėjosi ploti, buvo seansų, kurie įsirėžė į atmintį, tikrai buvo filmų, kuriuos būtinai norėsis pakartoti… Kaip ir tokių, į kuriuos gailėjomės nuėję.

Bet šįkart ne apie tai, kas liūdino – apie tai, kuo benueinantys 2019-ieji džiugino kino ekranuose. Kaip ir kasmet bandome surinkti tai, kas mums visiems patiko labiausiai – pagal kokius filmus atsiminsime šiuos metus.

Geri jie buvo, ar niekuo neišsiskiriantys – parodys laikas. Tačiau, ko gero, nebuvo nė vieno žanro gerbėjų, kurie liktų visiškai nusivylę šiemetiniu kino derliumi. Kanuose skleidėsi tokie autorinio kino žiedai kaip „Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“), „Degančios merginos portretas“ („Le portrait de la jeune fille en feu“) bei spalvingasis „Skausmas ir šlovė“ (isp. „Dolor y gloria“), Venecijos Auksinį liūtą laimėjo kiek netikėta – niūri ir realistiška – „Džokerio“ (angl. „Joker“) istorija; Kanuose devintąjį – priešpaskutinį filmą „Vieną kartą Holivude“ (angl. „Once Upon a Time in Hollywood“) pristatė Quentinas Tarantino… Patenkinti turėjo likti tiek siaubo gerbėjai – kino ekranuose sukosi „Mes“ (angl. „Us“), „Saulės kultas“ (šved. „Midsommar“), „Daktaras Miegas“ (angl. „Doctor Sleep“), antroji „TAS“ dalis (angl. „IT Chapter Two“); tiek biografinių filmų žiūrovai – „Rocketman“ pasakojo apie Eltoną Johną, „Le Manas ’66. Plento karaliai“ – apie neįtikėtinas Henry Fordo ir Enzo Ferrari lenktynes bei lenktynininko Keno Mileso ir vadybininko Carrollo Shelby’io draugystę…

Galiausiai – 2019 m. padėjo tašką ilgai trukusiose serijose: būtent šiemet nugriaudėjo „Keršytojų“ finalas „Keršytojai. Pabaiga“ („Avengers. Endgame“), su IX epizodu „Žvaigdžių karai. Skaivokerio iškilimas“ (angl. „Star Wars. The Rise of Skywalker“) pasibaigė daugiau kaip keturis dešimtmečius trukusi kosminė epopėja, parodyta paskutinė Žagsulio ir Bedančio nuotykių dalis „Kaip prisijaukinti slibiną 3“ (angl. „How to Train Your Dragon: The Hidden World“). Žinoma, taip pat netrūko vaidybiniais filmais paverstos animacijos, tikros geros animacijos, komiksais paremtų filmų… Žodžiu, 2019-ieji kiekybine prasme buvo gausūs ir įvairūs.

O dabar pakalbėkime apie kokybę. Kokius 2019 m. filmus išrinkome geriausiais? Šiemet nusprendėme pateikti vieną bendrą visos komandos sąrašą. Visų pasiūlymai buvo subendrinti ir štai, dabar pateikiame galutinį rezultatą. Tad kviečiame susipažinti:

 

10. „TAS: Antroji dalis“ (angl. IT Chapter Two“)

2017 m. vienu didžiausių hitų tapo pakartotinai atgimusi kultinio „siaubo karaliaus“ Stepheno Kingo romano „Tas“ (angl, „IT“) ekranizacija. Tad nieko nuostabaus, kad netrukus pasirodė ir tęsinys, kuris savo keliamais šiurpuliukais nenusileido pirmtakui. Bent penkiems mūsų komandos nariams šis filmas pasirodė vertas vietos geriausiųjų dešimtuke.

9. „Saulės kultas“ (angl. „Midsommar“)

Netipinis siaubo filmas, įtikinantis, kad baisiausi dalykai vyksta ne apleistuose pastatuose rudens naktį, o ryškioje vasaros saulės šviesoje. Ypač jei į tai įtrauktos galingos pagoniškos jėgos… Paminėtas šešių mūsų komandos narių topuose dar vienas siaubo filmas nusipelnė vietos ir galutiniame sąraše.

8. „Džonas Vikas 3“ (angl. „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“)

2019-ieji netrūko ne tik siaubo, bet ir veiksmo filmų. Pakilimą su brutalaus veiksmo nestokojančia „Džono Viko“ serija išgyvenantis Keanu Reevesas nenuvylė savo gerbėjų ir šiemet. Be to, jis žada sugrįžti 2021 m. ir, beje, tą pačią dieną, kai pasirodys ketvirtoji „Matricos“ (angl. „The Matrix“) dalis. Net aštuonis kolegas sužavėjęs veiksmo filmas nutupia aštuntoje 2019 metų bendro topo vietoje.

7. „Airis“ (angl. „The Irishman“)

Kol pasiekė ekranus, šis filmas jau spėjo apaugti legendomis. Ne, ne dėl to, kad gamybos procesas būtų strigęs, ar filmo kūrimą būtų lydėję skandalai. Anaiptol. „Airis“ subūrė tiek legendinių aktorių, kad vien dėl to šį filmą verta pamatyti – čia pasirodo Robertas de Niro, Alas Pachino, Joe Pesci, Harvey Keitelis, Anna Paquin… sąrašą galima būtų tęsti, o viską vainikuotų režisieriaus Martino Scorsese’ės pavardė. Kita vertus, filmas nukelia į jau pažįstamą „Gerų vyrukų“ (angl. „Good Fellas“) aplinką, o pozityvios kritikos nenustelbė net tas faktas, kad plačiuosiuose ekranuose „Airis“ rodomas labai ribotai. Aštuoni paminėjimai garantuoja šiam filmui septintą vietą mūsų bendrame sąraše.

6. „Mes“ (angl. „US“)

Akivaizdu, kad siaubo žanras kine išgyvena tikrą renesansą. Žinoma, vadinamųjų „siaubiakų“ ir anksčiau kasmet buvo iškepamas neribotas kiekis. Tačiau jau kuris laikas pastebime, kad siaubo filmai persikėlė į kitą lygmenį ir palypėjo laipteliu aukščiau. Ką jau byloja vien tas faktas, kad po ilgos pertraukos 2017 m. siaubo juosta „Pradink“ (angl. „Get Out“) nominuota Oskarui geriausio filmo kategorijoje. Šiemet ekranus pasiekė antrasis „Pradink“ režisieriaus Jordano Peele’o kūrinys, vėl to paties siaubo žanro. Ar ir jis bus vertas Oskaro nominacijos? Sužinosime jau netrukus, bet kol kas skelbiame, kad mūsų tope šis filmas tikrai vertas garbingos šeštos vietos.

5. „Keršytojai: pabaiga“ (angl. „Avengers: Endgame“)

Viskas, kas turi pradžią, turi ir pabaigą. Tad šiemet galingai trinktelta atsisveikinant su Keršytojais. Novatoriška technologija – IMAX kameromis filmuota juosta į kino istoriją galėtų būti įrašyta jau vien dėl to, tačiau, žinoma, „Marvel“ komiksų ir pagal juos sukurtų filmų gerbėjų širdyse tai žymi ištisą net 11 metų trukusios eros pabaigą. Nusišluostome ašaras ir kartu su Keršytojais pradedame TOP5, nes net dešimt mūsų kolegų sako, kad šis finalas nusipelno čia būti.

4. „Ištraukti peiliai“ (angl. „Knives Out“)

Kol Holivudas jau kuris laikas springsta savo paties sultyse besivaikydamas lengvų pinigų ir neišlįsdamas iš begalinio tęsinių, perdirbių, priešistorių ir t.t. rato, originalūs projektai atrodo tarsi gaivaus oro gurkšnis. O jei originali istorija dar ir atitinka senos geros klasikos kanonus – tuomet iš viso nėra ko daugiau norėti. Būtent toks, truputį netikėtas, truputį primenantis klasikinius, taip pat – jau senokai matyto žanro atstovas ir yra šis detektyvas. Kol už nosies vedžiojami žiūrovai bando perprasti „kas tai padarė“, režisierius Rianas Johnsonas pakeliui primėto neslepiamo sarkazmo buržua klasės atžvilgiu. „Ištraukti peiliai“ mūsų balsavime paminėti devynis kartus, bet įtiko ir išrankiausiems recenzentams, o kai kurių vertinimu – tai geriausias šių metų filmas.

3. „Vieną kartą Holivude..“ (angl. „Once Upon a Time… in Hollywood“)

Norint pamatyti priešpaskutinį Quentino Tarantino filmą, Kanuose vietą eilėje reikėjo užsiimti prieš geras dvi valandas. Kanams „Vieną kartą Holivude“ patiko – nieko keisto, čia itin vertinami filmai apie filmus ir meilė kinui, o Q. Tarantino į šį kūrinį tikrai sudėjo daug širdies ir parodė, kuo jam svarbus Septintasis menas. Šį jo kūrinį galima vertinti už nostalgiją blėstančiam Auksiniam Holivudui, gausias sinefiliškas užuominas, makabrišką realybės ir fikcijos kokteilį, suplaktą ir a la Tarantino apšlakstytą dirbtinio kraujo fontanais… Tad nieko nuostabaus, kad „Vieną kartą Holivude“susirinko dešimt mūsų paminėjimų, bent kelias pirmas vietas ir įsitaiso 2019 metų geriausių filmų sąrašo prizinėje trečioje vietoje. Tiesa, buvo ir tokių, kuriems tos tarantiniškos kino šarados visai nelipo ir šį filmą mieliau matytų ne geriausiųjų, bet blogiausiųjų sąraše.

2. „Parazitas“ (angl. „Parasite“)

Kanų festivalio laureatas, pirmasis Pietų Korėjos filmas apdovanotas Auksine palmės šakele. Lietuvoje šio filmo dar nerodė, jis pakeliui į „Kino pavasario“ ekranus, tad nepraleiskite progos jį pamatyti. Kita vertus – tai jau dabar neabejotinai užprogramuotas festivalio hitas, iki jo dar tikrai spėsiantis susižerti ne vieną apdovanojimą. Kanuose šį filmą lydėjo plojimai – žiūrovai plojo ne tik po seanso, bet ir filmo metu, gyvai reaguodami į įvykius ekrane. „Parazito“ režisierius Joon Ho Bongas užmaišo tokį įtraukiantį, ritmingą ir stilingą kokteilį, iš (juodosios) komedijos, (socialinės) dramos ir trilerio ingredientų, kad atsikvėpti nėra kada. Neabejotinai vienas ryškiausių 2019 m. filmų, pagal kurį vėliau ir atsiminsime šiuos metus. Devyni paminėjimai, iš jų – keturios pirmosios vietos, ir antroji pozicija galutiniame sąraše – bet esame tikri, kad tai tik dėl to, kad ne visi kolegos šį filmą matė.

1. „Džokeris“ (angl. „Joker“)

TaDam, taDam. Štai jis, geriausias 2019 metų filmas. Mūsų komanda, visai kaip ir garbioji Venecijos kino festivalio žiuri, nusprendė, kad laurai atitenka Toddo Philippso režisuotai realistiškai ir niūriai Džokerio istorijai. Komiksų gerbėjai galbūt iš šio filmo tikėjosi pagilinti žinias apie Betmeno priešą – psichopatą Džokerį, tačiau galiausiai stojo akis į akį su nelaimingo, atstumto, labai vienišo ir kenčiančio Artūro Fleko portretu. Pasakojimas apie tai, kad visuomenė savo elgesiu pati gimdo maniakus ir yra už tai atsakinga, ikoniškąjį Džokerio personažą parodo iš labai žmogiškos pusės, o Joaquino Phoenixo vaidyba labai rimtai pretenduoja į Oskarą. „Džokerį“ paminėjome net 13 kartų, iš jų – penkios pirmosios vietos. Tad abejonių dėl šių metų geriausio filmo, išrinkto bendru sutarimu, nėra.

O kokie 2019 metų filmai patiko jums? Ar sutinkate su mūsų vertinimu? O gal turite kitokią nuomonę ir sąraše pasigedote vieno ar kito filmo pavadinimo?

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles