Pelningiausi savaitės filmai: Tomas Cruise‘as gelbėja vasaros blockbusterius

Pelningiausi savaitės filmai: Tomas Cruise‘as gelbėja vasaros blockbusterius

Vasaros filmų sezonas įsižiebė kaip reikiant sugrįžus Tomui Cruise‘ui su nauju „Neįmanomos Misijos“ filmu „Mirtinas Atpildas“ (angl. „Mission: Impossible – Dead Reckoning“). Praeitais metais paleidęs vieną pelningiausių metų projektų su pusantro milijardo susirinkusiu „Asu: Maveriku“ (angl. „Top Gun: Maverick“) Holivudo lūkesčiai iš naujojo Tomo Cruise‘o filmo buvo itin aukšti, ypač įvertinus kitus finansiškai nuvylusius blockbuster‘ius.

„Mirtinas Atpildas“ debiutavo kino teatruose dvejomis dienomis anksčiau – tikriausiai net ir Tomas Cruise’as pabūgo kito savaitgalio, kuris tarp kino žiūrovų įgavo Barbėheimerio vardą. Per penkias dienas jis didžiuliu skirtumu įšoko į pirmą vietą su uždirbtais 80 mln. Amerikoje ir iš viso 235 mln. pasauliniu mastu. Tai yra kur kas stipresni pradiniai rezultatai nei teko matyti su kitais filmais pastarosiomis savaitėmis, bet pergalę švęsti dar per anksti. Panašiai kaip su Indiana Džounsu, didžiausia kliūtis yra išsipūtęs biudžetas. „Mirtinas Atpildas“ buvo filmuotas per pandemiją ir visi saugumo reikalavimai užkėlė filmo kainą iki 295mln. dolerių, tad norint skaičiuoti pelną jam reikėtų viršyti 600-700 mln. ribą. Palyginimui, praeitasis filmas „Atpildo Diena“ (angl. „Fallout“) pažymėjo serijos rekordą su iš viso surinktais 791 mln. „Mirtinas Atpildas“ norėtų susirinkti daugiau. Taip pat buvo tikėtasi geresnių pradinių rezultatų. Nors penkių dienų pelnas viršija visas kitas „Neįmanomos Misijos“ dalis, „Mirtinas Atpildas“ nepasiekė planuotos 90 mln. ribos Amerikoje. Užtat filmą labai gelbsti pasaulinė rinka, tik trečdalis dabartinio pelno atėjo iš Amerikos. Taigi, su dabartiniais 235 mln. pradžia nėra prasta, nors iki pelno nusimato ilgas kelias. Vis dėlto „Neįmanomos Misijos“ filmai tradiciškai ilgai užsilieka kino teatruose su švytinčiomis kritikų bei žiūrovų rekomendacijomis – „Mirtinas Atpildas“ ne išimtis. Bet tikroji situacija priklausys nuo to, kaip Tomui Cruise‘ui kitą savaitę seksis atsilaikyti prieš Barbėheimerį.

Tik Amerikoje religinis filmas apie vaikų prostitucija užsiimančių blogiečių gaudymą gali tapti žiūrimesnis už Indiana Džounsą ar „Pixar“ animaciją. Bet netikėta sensacija „Sound of Freedom“ nustebino analitikus tvirtai įšokdama į antrą vietą. Rodomas tik Amerikoje, tikra istorija paremtas trileris kone pasidvigubino savo pelną per savaitę ir iš viso turi 85mln. dolerių. Surinkti tiek pinigų per dvi savaites, vien tik Amerikos mastu yra pasakiškai geri rezultatai, ypač tik 15mln. kainavusiam smulkiam filmui, kuris dar pasidengė trečdalį biudžeto su minios finansavimu. Sėkmės paslaptis šiuo atveju yra labai tiksli ir labai labai atsidavusi auditorija. „Sound of Freedom“ turi neblogus kritikų įvertinimus kaip kokybiškai sukaltas trileris, bet jau pastebėta, kad filmas paviršutiniškai naudoja jautrų vaikų prostitucijos subjektą, kad kurstytų politinį nestabilumą Amerikoje. Bet dešiniųjų pažiūrų bei religinės grupės tiesiog dievina šį filmą ir sudėjo visas pastangas į jo reklamavimą. Apie „Sound of Freedom“ jau teigiamai atsiliepė „Fox News“, Benas Shapiro ir net pats Donaldas Trumpas, o pagrindinis aktorius Jim Caviezel, atlikęs Jėzaus vaidmenį „Kristaus Kančioje“ (angl. „The Passion of the Christ), yra ekstremaliai pasinešęs ant QAnon teorijų. Štai tokia auditorija užpildo „Sound of Freedom“ kino sales, dažnai su pakartotinėmis peržiūromis. Bet tai veikia – su tokiais entuziastingais žiūrovais ir studijos naudojamais nestandartiniais marketingo triukais šis smulkus filmukas Amerikos rinkoje pavojingai lipa ant kulnų tokiems gigantams kaip „Požemiai ir Drakonai: Garbė tarp vagių“ (angl. „Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves“) ar „Blyksnis“ (angl. „The Flash“).

Nuo pirmos vietos į trečią nusirito „Sony“ studijos hitas „Tūnąs Tamsoje: Raudonos durys“ (angl. „Insidious: Red Door“). Nors filmas jau prarado garą ir gerokai atsiskyrė nuo pelningesnių konkurentų, per visą savaitę jam vis tiek pavyko pasidvigubinti per premjerinį savaitgalį surinktą pelną ir dabar iš viso turi 122mln. dolerių už 16mln. biudžetą. Laimėjimas „Sony“ studijai.

Nedaug atsilikęs „Indiana Džounsas ir Lemties Artefaktas“ (angl. „Indiana Jones and the Dial of Destiny“) vos ne vos peržengė 300 mln. ribą ir jau turėtų atpirkti savo masinį biudžetą. Nuo čia prasideda panašiai kainuojančių marketingo išlaidų atpirkimas, bet su dabartiniu lėtu temptu šis tikslas liks nepasiektas.

Panašioje situacijoje esantis „Pixar“ studijos „Stichijos“ irgi perkopė 300mln. ribą. Su jo 200mln. biudžetu ir marketingo išlaidomis pelno riba yra arčiau, bet jos pasiekimas taip pat yra abejotinas.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles