Paskelbti 67-ojo Berlyno kino festivalio nugalėtojai

Paskelbti 67-ojo Berlyno kino festivalio nugalėtojai

Šeštadienio vakarą Berlyno „Berlinale Palast“ rūmuose išdalyti 67-ąjį kartą rengiamo tarptautinio Berlyno kino festivalio apdovanojimai – auksiniai ir sidabriniai lokiai.

Kiek netikėtai Auksinį lokį laimėjo vengrų režisierės Ildikó Enyedi romatinė dramedija „Kūnu ir siela“ (vengr. „A Teströl és Lélekröl“). Ši juosta, pasakojanti išskirtinę dviejų vienišų skerdyklos darbuotojų, absurdiškomis užuolankomis artėjančių vienas prie kito, meilės istoriją, iš visų Berlyno festivalio žiuri pelnė tris apdovanojimus, įskaitant ir tarptautinių kritikų (FIPRESCI) teikiamą prizą.

Tokia apdovanojimų gausa šiam I. Eneydi filmui yra tarsi išsipildęs jos debiutiniu filmu „Mano dvidešimtasis amžius“ (vengr. „Az én XX. századom“) duotas pažadas – ši juosta dar 1989 m. Kanuose buvo apdovanota Auksinės kameros (Camera d‘Or) prizu už geriausią pirmąjį filmą.

Taigi, „Kūnu ir siela“ Berlyne pripažintas geriausiu filmu – priešingai daugelio kritikų nuomonei, kurie Auksinį lokį prognozavo suomių režisieriui veteranui Akiui Kaurismäkiui. Tiesa, tuščiomis jis namo negrįš – jo filmas „Kita vilties pusė“ (suom. „Az én XX. századom“)– už širdies griebianti pasaka apie pabėgėlį iš Sirijos, dirbantį Suomijoje, tam, kad gautų prieglobstį, įvertinta už geriausią režisūrą. Tačiau vargu, ar tai paguos režisierių – nepatenkintas ir akivaizdžiai nusivylęs A. Kaurismäaki net nelipo ant scenos pasiimti apdovanojimo – statulėlę jam perdavė kolegos.

Kitas buvęs Auksinio lokio favoritas – lenkų režisierės Agnieszkos Holland kriminalinė mistinė drama „Pėdsakas“ (lenk. „Pokot“) – turėjo tenkintis Alfredo Bauerio – tarptautinio Berlyno kino festivalio įkūrėjo prizu, kuriuo pagerbiamas geriausias europietiškas konkursinės programos filmas. Atsiimdama prizą, skirtą „naujų perspektyvų filmui“, režisierė pabrėžė, kad svarbu kurti filmus, susijusius su globaliomis mūsų planetos problemomis.

Senegaliečio Alaino Gomis režisuota „Felisitė“ (pranc. „Félicité“), pateikusi gryna ir realistišką Kongo Demokratinės Respublikos dainininkės portretą, įvertinta žiuri prizu.

Berlyno kino festivalio tarptautinė žiuri, kuriai šiemet pirmininkavo dramos „Ji“ (pranc. „Elle“) režisierius olandas Paulas Verhoevenas, taip pat gerokai nustebino tiek „Berlinale Palast“ susirinkusią publiką, tiek visus ceremonijos žiūrovus, stebėjusius tiesioginę transliaciją, paskelbę geriausios aktorės ir geriausio aktoriaus kategorijų nugalėtojus. Nors atrodė kad kine debiutuojanti transseksuali aktorė Daniela Vega, atlikusi pagrindinį vaidmenį jautrioje Čilės režisieriaus Sebastiano Lelio dramoje „Fantastiška moteris“ (isp. „Una mujer fantástica“), jau beveik turi Sidabrinį lokį savo rankose, vis tik apdovanojimas atiteko korėjietei Kim Min-hee už talentingos aktorės, nusprendusios savo karjeroje padaryti pertrauką dėl savo romano su vyresniu vedusiu režisieriumi filme „Naktį viena paplūdimyje“ (kor. „Bamui haebyun-eoseo honja“, rež. Hong Sang-soo).

Panašiai reikalai klostėsi ir geriausio aktoriaus kategorijoje – vietoj kritikų dažnai linksniuotų Steve‘o Coogano, kuris vaidino Oreno Movermano juostoje „Vakarienė“ (angl. „The Dinner“), Mircea Postelnicu, už jo pasirodymą Calino Peterio Netzero „Ana, mano meile“ (pranc. „Ana, mon amour“), austro Josefo Haderio jo paties režisuotoje komedijoje „Laukinė pelė“ (vok. „Wilde Maus“) ir Sherwano Haji, suvaidinusio pabėgėlį jau minėtame A. Kaurismäki filme „Kita vilties pusė“, Sidabrinis lokys atiteko vokiečių aktoriui Georgui Friedricui už jo emocionalų pasirodymą Thomaso Arslano dramoje „Baltosios naktys“ (vok. „Helle Nächte“), pasakojančioje apie tėvo ir kiek atitolusio paauglio sūnaus kelionę į Norvegiją.

Vis tik be apdovanojimo neliko ir „Fantastiška moteris“ – Sebastinas Lelio ir Gonzalo Maza adpvanoti už geriausią scenarijų. Atsiimdami apdovanojimą scenaristai jį dedikavo „drąsiai, nuostabiai ir fantastiškai Danielai Vegai“. Dar vienas Sidabrinis lokys – už išskirtinį meninį indėlį – atiteko Danai Bunescu už elegantišką nechronologišką filmo „Ana, mano meile“ juostos montažą.

Pirmuoju, tik šiemet pradėtu teikti apdovanojimu geriausio dokumentinio filmo kategorijoje įvertinta palestiniečių režisieriaus Raedo Andoni juosta „Vaiduoklių medžioklė“ (arab. „Istiyad Ashbah“), retais palestiniečių – buvusių Izraelio kalinių – pasidalytais trauminiais prisiminimais, atkurianti tai, kas vyksta žinomame Izraelio tardymo centre. Apdovanojimą atsiėmęs režisierius emocingoje kalboje išreiškė viltį, kad galbūt jo kuriamas kinas padės atgauti laisvę daugeliui Izraelio kalinamų palestiniečių menininkų.

Be politikos neapsiėjo ir šį apdovanojimą pristačiusi Oskaro laureatė dokumentinių filmų kūrėja Laura Poitras, nepraleidusi progos įgelti JAV prezidentui Donaldui Trumpui. „Jungtinių Valstijų prezidentas vakar pavadino žiniasklaidą tautos priešais“, kalbėjo L. Poitras. „Mes, dokumentalistai, esame čia tam, kad pasakytume – mes esame nacionalizmo ir atskirties priešai“.

 

Visas laureatų sąrašas:

Auksinis lokys – Geriausias filmas:

„Kūnu ir siela“ (vengr. „A Teströl és Lélekröl“, rež. Ildikó Enyedi)

Sidabrinis lokys – Didysis žiuri prizas:

„Felisitė“ (pranc. „Félicité“, rež. Alain Gomis)

Alfredo Bauerio prizas (naujų perspektyvų filmas):

„Pėdsakas“ (lenk. „Pokot“, rež. Agnieszka Holland)

Sidabrinis lokys – geriausias režisierius:

Aki Kaurismäki („Kita vilties pusė“ / suom. „Toivon tuolla puolen“)

Sidabrinis lokys – Geriausia aktorė:

Kim Minhee („Naktį viena paplūdimyje“ / kor. „Bamui haebyun-eoseo honja“)

Sidabrinis lokys – Geriausias aktorius:

Georg Friedrich („Baltosios naktys“ / vok. „Helle Nächte“, rež. Thomas Arslan)

Sidabrinis lokys – Geriausias scenarijus:

„Fantastiška moteris“ (isp. „Una mujer fantástica“, rež. Sebastián Lelio)

Sidabrinis lokys – Didžiausias meninis indėlis:

„Ana, mano meile“ (pranc. „Ana, mon amour, rež. Călin Peter Netzer) – už montažą

Sidabrinis lokys – Geriausias pirmasis filmas:

„1993-iųjų vasara“ (isp. „Estiu 1993“, rež. Carla Simón)

Auksinis lokys – Geriausias trumpametražis filmas:

„Mažas miestas“ (port. „Cidade pequena“, rež. Diogo Costa Amarante)

Sidabrinis lokys – Trumpametražis filmas:

„Svajonės prerijose“ („Ensueño en la pradera“, rež. Esteban Arrangoiz Julien)

Auksinis lokys – Geriausias dokumentinis filmas:

„Vaiduoklių medžioklė“ (arab. „Istiyad Ashbah“, rež. Raed Andoni)

„Audi“ apdovanojimas už geriausią trumpametražį filmą:

„Mirties gatvė“ (angl. „Street of Death“, rež. Karem Ghossein)

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles