Tarsi pateisindamas savo pavadinimą, filmas „Viskas iškart ir visur“ (angl. „Everything Everywhere All at Once“) dominavo 95-ojoje Oskarų ceremonijoje. Konkurentams palikusi tik trupinius, ši multivisatinė studijos „A24“ juosta susirinko 7 statulėles iš 9, kurioms buvo nominuota: geriausias filmas, geriausia režisūra (Daniel Kwan ir Daniel Scheinert), geriausias originalus scenarijus, geriausia aktorė (Michelle Yeoh), geriausia antro plano aktorė (Jamie Lee Curtis), geriausias antro plano aktorius (Ke Huy Quan) ir geriausias montažas.

Šis „Viskas iškart ir visur“ itin sėkmingas vakaras prasidėjo Oskaru geriausiam antro plano aktoriui Ke Huy Quanui ir jo itin emocinga kalba. O baigėsi K. H. Quano apsikabinimu su Harrisonu Fordu – jo ankstesniu kolega Indianos Džounso serijoje, kuris į sceną lipo paskelbti geriausio filmo ceremonijos pabaigoje – visa tai vyko paties Steveno Spielbergo, kuris visai neliūdėjo šįkart nieko nelaimėjęs, akivaizdoje (jo režisuota autobiografinė drama „Fabelmanai“ (angl. „The Fabelmans“) apdovanojimų vakarą paliko tuščiomis). Tai buvo stipru ir simboliška tiek K. H. Quanui, stebuklingai grįžusiam į pirmąsias gretas, tiek filmui „Viskas iškart ir visur“ – autsaideriui, paneigusiam visas apdovanojimų sezono prognozes.

„Istorija eina į priekį“, pareiškė Michelle Yeoh, atsiimdama savo Oskarą, kurį gavo geriausios aktorės kategorijoje nurungusi aiškia favorite laikytą Cate Blanchett. Ir ji savaip teisi. Oskarus teikianti JAV kino meno ir mokslo akademija „Viskas iškart ir visur“ kitoniškumą įvertino labiau nei klasikines juostas, vaizduojančias praeitį („Fabelmanai“, „Elvis“, „Salos vaiduokliai“ (angl. „The Banshees of Inisherin“)) ar du masinio populiarumo filmus, „išgelbėjusius“ kino teatrus („Asas Maverikas“ (angl. „Top Gun: Maverick“) ir „Įsikūnjimas. Vandens kelias“ (angl. „Avatar: the Way of Water“). Tiesa, nei Tomas Cruise’as, nei Jamesas Cameronas, tarsi nujausdami, kad nelaimės, ceremonijoje nedalyvavo. Tik vokiečių filmas „Vakarų fronte nieko naujo“ (vok. „Im Westen nicht Neues“), surinkęs 4 Oskarus (geriausias užsienio filmas, geriausias kinematografija, geriausias garso takelis ir geriausis scenografija) paneigė šią tendenciją.

Kita didelė apdovanojimų dilema ir intriga tvyrojo ties geriausio aktoriaus kategorija. Juo tapo Brendanas Fraseris už savo vaidmenį Darreno Arronofsky’io filme „Banginis“ (angl. „The Whale“). „Mumijos“ (angl. „The Mummy“, 1999 m.) žvaigždė, įvertinęs vakaro fenomeną, negalėjo patikėti savo sėkme: „Taigi, ar tai ir yra multivisata?“. Gal kiek ir žiauroka Austino Butlerio, suvaidinusio rokenrolo karalių Elvį Prelsey’į Bazo Luhrmanno biografinėje juostoje „Elvis“, atžvilgiu, tačiau jis atrodė nuoširdžiai laimingas dėl vyresnio kolegos sėkmės. Talentingas 31-erių metų aktorius, be jokios abejonės, dar turės progų laimėti Oskaro statulėlę. Ką rodo ir Jamie Lee Curtis pavyzdys – 64-erių metų aktorė pagaliau gavo savo pirmąjį Oskarą (už antraplanį vaidmenį „Viskas iškart ir visur“). Taigi, kantrybės.

Ceremoniją paįvairino muzikiniai numeriai, tarp kurių, žinoma, buvo ir siautulingasis „Naatu Naatu“ su savo pašėlusia choreografija, tiesiai iš filmo „RRR“, laimėjęs Oskarą geriausios dainos kategorijoje. Lady Gaga ir Rihana atliko ramesnes ir intymesnes savo kūrinių „Hold My Hand“ (iš „Asas Maverikas“) ir „Lift Me Up“ („Juodoji pantera. Vakanda amžiams“ (angl. „Black Panther: Wakanda Forever“), kuri buvo skirta Tony Scottui ir Chadwickui Bosemui atminti.

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

Geriausias filmas:

  • „Asas Maverikas“ (angl. „Top Gun: Maverick“, rež. Joseph Kosinski)
  • „Elvis“ (rež. Baz Luhrman)
  • „Fabelmanai“ (angl. „The Fabelmans“, rež. Steven Spielberg)
  • „Įsikūnijimas. Vandens kelias“ (angl. „Avatar: The Way of Water“, rež. James Cameron)
  • „Liūdesio trikampis“ (angl. „Triangle of Sadness“, rež. Ruben Östlund)
  • „Moterys kalba“ (angl. „Women Talking“, rež. Sarah Polley)
  • „Salos vaiduokliai“ (angl. „The Banshees of Inisherin“, rež. Martin McDonagh)
  • „Tár“ (rež. Todd Field)
  • „Vakarų fronte nieko naujo“ (vok. „Im Westen nicht Neues“, rež. Edward Berger)
  • „Viskas iškart ir visur“ (angl. „Everything Everywhere All at Once“, rež. Daniel Kwan, Daniel Scheinert)

Geriausia režisūra:

  • Todd Field („Tár“)
  • Daniel Kwan, Daniel Scheinert („Viskas iškart ir visur“)
  • Martin McDonagh („Salos vaiduokliai“)
  • Ruben Östlund („Liūdesio trikampis“)
  • Steven Spielberg („Fabelmanai“)

Geriausia aktorė:

  • Ana de Armas („Blondinė“/ angl. „Blonde“)
  • Cate Blanchett („Tár“)
  • Michelle Yeoh („Viskas iškart ir visur“)
  • Andrea Riseborough („Leslei“/ angl. „To Leslie“)
  • Michelle Williams („Fabelmanai“)

Geriausias aktorius:

  • Austin Butler („Elvis“)
  • Colin Farrell („Salos vaiduokliai“)
  • Brendan Fraser („Banginis“/ angl. „The Whale“)
  • Paul Mescal („Po saulės“ / angl. „Aftersun“)
  • Bill Nighy („Gyventi“ / angl. „Living“)

Geriausia antro plano aktorė:

  • Angela Bassett („Juodoji pantera. Vakanda amžiams“ / angl. „Black Panther: Wakanda Forever“)
  • Hong Chau („Banginis“)
  • Kerry Condon („Salos vaiduokliai“)
  • Jamie Lee Curtis („Viskas iškart ir visur“)
  • Stephanie Hsu („Viskas iškart ir visur“)

Geriausias antro plano aktorius:

  • Brendan Gleeson („Salos vaiduokliai“)
  • Brian Tyree Henry („Grindinys“ / angl. „Causeway“)
  • Judd Hirsch („Fabelmanai“)
  • Barry Keoghan („Salos vaiduokliai“)
  • Ke Huy Quan („Viskas iškart ir visur“)

Geriausias originalus scenarijus:

  • „Fabelmanai“
  • „Liūdesio trikampis“
  • „Salos vaiduokliai“
  • „Tár“
  • „Viskas iškart ir visur“

Geriausias adaptuotas scenarijus:

  • „Asas Maverikas“
  • „Gyventi“
  • „Moterys kalba“
  • „Stiklinis svogūnas. Ištrauktų peilių paslaptis“ (angl. „Glass Onion: A Knives Out Mystery“)
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausias tarptautinis filmas:

  • „Argentina, 1985“ (rež. Santiago Mitre / Argentina)
  • „Arti“ (angl. „Close“, rež. Lukas Dhont / Belgija)
  • „I-a“ (lenk. „EO“, rež. Jerzy Skolimowski / Lenkija)
  • „Tyli mergaitė“ (air. „An Cailín Ciúin“, rež. Colm Bairéad / Airija)
  • „Vakarų fronte nieko naujo“ (Vokietija)

Geriausias animacinis filmas:

  • „Batuotas katinas Pūkis: paskutinis noras“ (angl. „Puss in Boots: The Last Wish“)
  • „Jūrų pabaisa“ (angl. „The Sea Beast“)
  • „Marselis. Kriaukliukas su batukais“ (angl. „Marcel the Shell with Shoes On“)
  • „Pinokis“ (angl. „Guillermo del Toro’s Pinocchio“)
  • „Raudonoji panda“ (angl. „Turning Red“)

Geriausias dokumentinis filmas:

  • „Meilė ir vulkanai“ (angl. „Fire of Love“)
  • „Namai iš šukių“ (angl. „A House Made of Slinters“)
  • „Navalnas“ (angl. „Navalny“)
  • „Tie, kas kvėpuoja“ (angl. „All That Breathes“)
  • „Tiek grožio, tiek skausmo“ (angl. „All the Beauty and the Bloodshed“)

Geriausia kinematografija:

  • „Bardo. Melaginga kelių tiesų kronika“ (isp. „Bardo, falsa crónica de unas cuantas verdades“)
  • „Elvis“
  • „Tár“
  • „Šviesos imperija“ (angl. „Empire of Light“)
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausias montažas:

  • „Asas Maverikas“
  • „Elvis“
  • „Salos vaiduokliai“
  • „Tár“
  • „Viskas iškart ir visur“

Geriausia scenografija:

  • „Babilonas“ (angl. „Babylon“)
  • „Elvis“
  • „Fabelmanai“
  • „Įsikūnijimas. Vandens kelias“
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausi vaizdo efektai:

  • „Asas Maverikas“
  • „Betmanas“ (angl. „The Batman“)
  • „Įsikūnijimas. Vandens kelias“
  • „Juodoji pantera. Vakanda amžiams“
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausias kostiumų dizainas:

  • „Babilonas“
  • „Elvis“
  • „Juodoji pantera. Vakanda amžiams“
  • „Ponia Haris vyksta į Paryžių“ (angl. „Mrs. Harris Goes to Paris“)
  • „Viskas iškart ir visur“

Geriausias grimas ir šukuosenos:

  • „Banginis“
  • „Betmenas“
  • „Elvis“
  • „Juodoji pantera. Vakanda amžiams“
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausias garsas:

  • „Asas Maverikas“
  • „Betmenas“
  • „Elvis“
  • „Įsikūnijimas. Vandens kelias“
  • „Vakarų fronte nieko naujo“

Geriausias originalus garso takelis:

  • „Babilonas“
  • „Fabelmanai“
  • „Salos vaiduokliai“
  • „Vakarų fronte nieko naujo“
  • „Viskas iškart ir visur“

Geriausia originali daina:

  • „Applause“ (iš „Pasakyk kaip moteris“ / angl. „Tell It Like a Woman“)
  • „Hold My Hand“ (iš „Asas Maverikas“)
  • „Lift Me Up“ (iš („Juodoji pantera. Vakanda amžiams“)
  • „Naatu Naatu“ (iš „RRR“)
  • „This Is a Life“ (iš „Viskas iškart ir visur“)

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

  • „Airiškas atsisveikinimas“ (angl. „An Irish Goodbye“)
  • „Ivalu“
  • „Lėliukė“ (pranc. „Le Pupille“)
  • „Naktinis pasijodinėjimas“ (angl. „Night Ride“)
  • „Raudonas lagaminas“ (angl. „The Red Suitcase“)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

  • „Berniukas, kurmis, lapė ir arklys“ (angl. „The Boy, the Mole, the Fox and the Horse“)
  • „Ledo pirkliai“ (angl. „Ice Merchants“)
  • „Mano p*mpių metai“ (angl. „My Year of Dicks“)
  • „Skrajojantis jūreivis“ (angl. „The Flying Sailor“)
  • „Strutis man pasakė, kad pasaulis netikras, ir man atrodo, kad juo tikiu“ (angl. „An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It“)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

  • „Dramblių užkalbėtojai“ (angl. „The Elephant Whisperers“)
  • „Išvežimas“ (angl. „Haulout“)
  • „Kaip pamatuoti metus?“ (angl. „How Do You Measure a Year?“)
  • „Martos Mitchell efektas“ (angl. „The Martha Mitchell Effect“)
  • „Svetimas prie vartų“ (angl. „Stranger at The Gate“)

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles