Vasario 24 d., penktadienio vakarą, išdalyti 2023 m. Cezarių apdovanojimai. „Dvyliktosios naktis“ (pranc. „La Nuit du 12“) didele persvara laimėjo savo dvikovą su „Nekaltuoju“ (pranc. „L’Innocent“). Dominiko Mollo režisutas filmas triumfavo šešiose kategorijose: geriausio filmo, geriausios režisūros, geriausio adaptuoto scenarijaus, geriausio antraplanio aktoriaus, geriausio debiutuojančio aktoriaus ir geriausio garso, ir tapo didžiausiu vakaro laimėtoju. Louis Garreliui teko tenkintis Cezariu už geriausią originalų scenarijų, ir tuo, kad „Nekaltajame“ suvaidinusi Noémie Merlant pripažinta geriausia antro plano aktore.

Geriausio aktoriaus prizą už vaidmenį filme „Salų tyla“ (pranc. „Pacifiction“) atsiėmusiam Benoît Magimeliui šis Cezaris tapo ypatingu ne tik todėl, kad tai – jo trečiasis apdovanojimas (2016 m. ji apdovanotas kaip geriausias antro plano aktorius už pasirodymą filme „Aukštai iškelta galva“ (pranc. „La tête haute“, 2015 m.), o 2022 m. – už pagrindinį vaidmenį dramoje „Iki gyvenimo galo“ (pranc. „De son vivant“, 2021 m.). B. Magimelis tapo pirmuoju aktoriumi, apdovanotu dvejus metus iš eilės per visą nuo 1976 m. teikiamų Cezarių istoriją.

Pagaliau savo pirmąjį Cezarį laimėjusi Virginie Efira (apdovanota geriausios aktorės kategorijoje) už vaidmenį filme „Paryžiaus prisiminimai“ (pranc. „Revoir Paris“) atsiimdama apdovanojimą dėkojo režisierei Alice Winocour ir visoms kitoms režisierėms, šiemet užmirštoms geriausios režisūros kategorijoje.

Vis tik moterys turėjo progos atsigriebti kitose kategorijose: geriausiu debiutiniu filmu tapo Alice Diop režisuotas „Sent Omeras“ (pranc. „Saint Omer“), geriausiu animaciniu filmu – Michaelos Pavlatovos „Mano afgnistanietiška šeima“ (ček. „Moje slunce Mad“), aplenkęs favoritais laikytus „Ernestas ir Celestina. Kelionė į Šarabiją“ (pranc. „Ernest et Célestine: le voyage en Charabie“) ir „Mažylis Nikolia. Ko mes laukiame, kad būtume laimingi?“ (pranc. „Le Petit Nicolas – qu’est-ce qu’on attend pour être heureux ?“), geriausiu trumpametražiu vaidybiniu filmu – Amélie Bonnin „Išvykti vieną dieną“ (pranc. „Partir un jour“), geriausiu trumpametražiu animaciniu filmu – Ursikos Djukic ir Emilie Pigeard „Močiutės seksualinis gyvenimas“ (pranc. „La vie sexuelle de Mamie“), o geriausiu trumpametražiu dokumentiniu – Elisabethos Subrin „Maria Schneider, 1983“.

Kaip ir buvo žadėta, Cezarių ceremonija šįkart buvo trumpesnė ir baigėsi dar prieš vidurnaktį įjungiant muziką tam, kad būtų išvengta ilgų kalbų. Vyšnia ant torto tapo netikėtas Brado Pitto pasirodymas – jis atsiėmė režisieriui Davidui Fincheriui skirtą garbės Cezarį. Aktorius, su D. Fincheriu dirbęs filmuose „Kovos klubas“ (angl. „Fight Club“), „Septyni“ (angl. „Seven“) ir „Keista Bendžamino Batono istorija“ (angl. „The Strange Case of Benajmin Button“) atidavė duoklę savo bičiuliui amerikietiškai patraukdamas per dantį jo perfekcionizmą: „Kalbama, kad kai jis filmavo savo dukters gimimą, jis paklausė ginekologo, ar nebūtų galima pakartoti dublio“.

Tuščiomis šiose apdovanojimų dalybose liko Cédrico Klapicho „Gyvenimas tarsi šokis“ (pranc. „En corps“) ir Cédrico Jimenezo „Lapkritis“ (pranc. „Novembre“), nors ir buvo nominuoti atitinkamai 9 ir 7 kartus.

 

Žemiau pateikiame visus laureatus:

Geriausias filmas:

  • „Amžinai jauni“ (pranc. „Les Amandiers“, rež. Valeria Bruni-Tedeschi)
  • „Dvyliktos naktis“ (pranc. „La nuit du 12“, rež. Dominik Moll)
  • „Gyvenimas tarsi šokis“ (pranc. „En Corps“, rež. Cédric Klapisch)
  • „Nekaltasis“ (pranc. „L’Innocent“, rež. Louis Garrel)
  • „Salų tyla“ (pranc. „Pacifiction – Tourment sur les îles“, rež. Albert Serra)

Geriausia režisūra:

  • Louis Garrel („Nekaltasis“)
  • Cédric Jimenez („Lapkritis“ / pranc. „November“)
  • Cedrick Klapisch („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Dominik Moll („Dvyliktos naktis“)
  • Albert Serra („Salų tyla“)

Geriausia aktorė:

  • Fanny Ardant („Jauni meilužiai“/ pranc. „Les jeunes amants“)
  • Juliette Binoche („Tarp dviejų pasaulių“ / pranc. „Ouistreham“)
  • Laure Calamy („Pilnu etatu“ / pranc. „A Plein temps“)
  • Virginie Efira („Paryžiaus prisiminimai“ / „Revoir Paris“)
  • Adèle Exarchopoulos („Man nusišvilpt“ / pranc. „Rien à foutre“)

Geriausias aktorius:

  • Jean Dujardin („Lapkritis“ / pranc. „Novembre“)
  • Louis Garrel („Nekaltasis“)
  • Vncent Macaign („Trumpo romano kronikos“ / pranc. „Chronique d‘une liaison passagère“)
  • Benoît Magimel („Salų tyla“)
  • Denis Ménochet („Peteris fon Kantas“ / pranc. „Peter von Kant“)

Geriausia antro plano aktorė:

  • Judtih Chemla („Šeštasis vaikas“/ pranc. „Le Sixième enfant“)
  • Anaïs Demoustier („Lapkritis“)
  • Anouk Grinberg („Nekaltasis“)
  • Lyna Khoudri („Lapkritis“)
  • Noémie Merlant („Nekaltasis“)

Geriausias antro plano aktorius:

  • François Civil („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Michal Escot („Amžinai jauni“)
  • Bouli Lanners („Dvyliktos naktis“)
  • Pio Marmaï („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Roschdy Zem („Nekaltasis“)

Geriausia debiutuojanti aktorė:

  • Marion Barbeau („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Guslagie Malanda („Sent Omeras“ / pranc. „Saint Omer“)
  • Rebecca Marder („Mergina, kuriai viskas gerai“ / pranc. „Une Jeune Fille Qui Va Bien“)
  • Nadia Tereszkiewicz („Amžinai jauni“)
  • Mallory Wanecque („Patys blogiausi“ / pranc. „Les Pires“)

Geriausias debiutuojantis aktorius: 

  • Bastien Bouillon („Dvyliktos naktis“)
  • Stefan Crepon („Peteris fon Kantas“)
  • Dimitri Doré („Bruno Reidalis“ / pranc. „Bruno Reidal“)
  • Paul Kircher („Gimnazistas“ / pranc. „Le Lycéen“)
  • Aliocha Reinert („Tipelis“ / pranc. „Petite Nature“)

Geriausias pirmasis filmas:

  • „Bruno Reidalis“ (rež. Vincent Le Port)
  • „Falkono ežeras“ (pranc. „Falcon Lake“, rež. Charlotte Le Bon)
  • „Patys blogiausi“ (rež. Lise Akoka ir Romane Gueret)
  • „Šeštasis vaikas“ (rež. Léopold Legrand)
  • „Sent Omeras“ (rež. Alice Diop)

Geriausias užsienio filmas: 

  • „Arti“ (angl. „Close“, rež. Lukas Dhont / Belgija)
  • „I-a“ (lenk. „EO“, rež. Jerzy Skolimowski / Lenkija)
  • „Kairo sąmokslas“ (arab. „Walad Min Al Janna“, rež. Tarik Saleh / Švedija,  Suomija, Danija)
  • „Liūdesio trikampis“ (angl. „Triangle of Sadness“, Ruben Östlund / Švedija)
  • „Žvėrys“ (isp. „As Bestas“, rež. Rodrigo Sorogoyen/ Ispanija)

Geriausias animacinis filmas:

  • „Ernestas ir Seletina. Kelionė į Šarabiją“ (pranc. „Ernest et Célestine : le voyage en Charabie“)
  • „Mano afganistanietiška šeima“ (ček. „Moje slunce Mad“)
  • „Mažylis Nikolia. Ko mes laukiame, kad būtume laimingi?“ (pranc. „Le Petit Nicolas – qu’est-ce qu’on attend pour être heureux ?“)

Geriausias dokumentinis filmas: 

  • „Ąžuolo širdis“ (pranc. „Le Chêne“)
  • „Charlotte apie Jane“ (pranc. „Jane Par Charlotte“)
  • „Sugrįžimas į Reimsą (fragmentai)“ (pranc. „Retour À Reims (Fragments)“)
  • „Pirmyn, vaikai“ (pranc. „Allons Enfants“)
  • „Super 8 metai“ (pranc. „Les Années Super 8“)

Geriausias originalus scenarijus:

  • „Amžinai jauni“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“
  • „Sent Omeras“

Geriausias adptuotas scenarijus:

  • „Baigta!“ (pranc. „Coupez!“)
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Valstybinio skandalo tyrimas“ (pranc. „Enquête sur un scandale d’Etat“)

Geriausi kostiumai:

  • „Amžinai jauni“
  • „Belaukiant Božanglo“ (pranc. „En Attendant Bojangles“)
  • „Gaisro spalvos“ (pranc. „Couleurs de l’Incendie“)
  • „Nekaltasis“
  • „Salų tyla“
  • „Simona, amžiaus kelionė“ (pranc. „Simone, le voyage du siécle“)

Geriausios dekoracijos:

  • „Amžinai jauni“
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gaisro spalvos“
  • „Salų tyla“
  • „Simona, amžiaus kelionė“

Geriausia originali muzika:

  • „Baigta!
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Nakties keleiviai (pranc. „Les Passagers de la Nuit“)
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“
  • „Salų tyla“

Geriausias garsas:

  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Lapkritis“
  • „Nekaltasis“
  • „Salų tyla“

Geriausias montažas:

  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Lapkritis“
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“

Geriausia kinematografija: 

  • „Amžinai jauni“
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Salų tyla“
  • „Sent Omeras“

Geriausi vaizdo efektai:

  • „Lapkritis“
  • „Liepsnojanti Paryžiaus katedra“ (pranc. „Notre-Dame Brûle“)
  • „Penki velniai“ (pranc. „Les Cinq Diables“)
  • „Rūkymas sukelia kosulį (pranc. „Fumer Fait Tousser)
  • „Salų tyla“

Geriausias trumpametražis filmas:

  • „Dorybingosios“ (pranc. „Les Vertueuses“)
  • „Išvykti vieną dieną“ (pranc. „Partir un jour“)
  • „Karalius Dovydas“ (pranc. „Le Roi David“)
  • „Tiesiai į širdį“ (pranc. „Haut les coeurs“)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

  • „Juoda – saulė“ (pranc. „Noir-Soleil“)
  • „Močiutės seksualinis gyvenimas (pranc. „La vie sexuelle de Mamie“)
  • „Paglostymas“ (pranc. „Câline“)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

  • „Čerčilis, baltųjų lokių miestas (angl. „Churchill, Polar Bear Town“)
  • „Klausykitės mūsų vaizdų ritmo (pranc. „Écoutez Le Battement De Nos Images“)
  • „Maria Schneider, 1983“

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles