2021 m. Berlinalės konkursinėje programoje – besikeičiančios kino formos

2021 m. Berlinalės konkursinėje programoje – besikeičiančios kino formos

„Jei konkursinė programa pristato kiną tokį, koks jis yra, ir tokį, koks jis bus, tuomet galime sakyti, kad 2020 m. įvykių sukelta sumaištis sineastus privertė kurti giliai asmeninius filmus. Šioje konkursinėje programoje mažiau filmų, bet jie pasižymi labai skirtingu turiniu ir stiliumi“, šiemetinę Berlyno kino festivalio programą komentavo Berlinalės meno vadovas Carlo Chatrianas.

Dauguma į konkursinę programą pakviestų filmų režisieriai jau anksčiau yra dalyvavę Berlinalėje. Temų diapazonas, kaip visada, išlieka labai platus ir kalba apie tiesiogiai susijusius dalykus. Dar svarbiau – kiekvienas filmas kvestionuoja savo paties pasirinktą formą: kambarinė pjesė, dokumentika, trumpos istorijos, moralinės pasakos, knygų ekranizacijos, mokslinė fantastika, augimo filmai, satyra, kostiuminiai filmai, pasakos… Šis žanrų ar modelių panaudojimas žengia lydi žaidimo su taisyklėmis procesą.

Iš viso šiemetinėje konkursinėje programoje yra 15 filmų, kurie varžysis dėl pagrindinio festivalio prizo – Auksinio lokio. Į konkursinę programą pateko du debiutuojančių režisierių filmai. Geografine prasme konkursinės programos filmai atstovauja 16-ai šalių.

71-ojo Berlyno kino festivalio konkursinė programa:

„Albatrosas“ (pranc. „Albatros“, rež. Xavier Beauvois/ Prancūzija)

„Baltos karvės baladė“ (fars. „Ghasideyeh gave sefid“, rež. Behtash Sanaeeha, Maryam Moghaddam/ Iranas, Prancūzija)

„Fabianas arba pasivaikščiojimas pas šunis“ (vok. „Fabian oder Der Gang vor die Hunde“, rež. Dominik Graf / Vokietija)

„Filmas apie policininkus“ (isp. „Una película de policías“, rež. Alonso Ruizpalacios/ Meksika)

„Ką matai, kai žiūri į dangų?“ (kartv. „Ras vkhedavt, rodesac cas vukurebt?“, rež. Alexandre Koberidze/ Vokietija, Sakartvelas)

„Kitos durys“ (vok. „Nebenan“, rež. Daniel Brühl, Peter Kurth/ Vokietija)

„Laimės ir fantazijos ratas“ (jap. „Guzen to sozo“, rež. Ryussuke Hamaguchi / Japonija)

„Mamytė“ (pranc. „Petite Maman“, rež. Céline Sciamma/ Prancūzija)

„Miškas – aš regiu tave visur“ (vengr. „Rengeteg – mindenhol látlak“, rež. Bence Fliegauf/ Vengrija)

„Natūrali šviesa“ (vengr. „Természetes fény“, rež. Dénes Nagy/ Vengrija, Latvija, Prancūzija, Vokietija)

„Nesėkmė dulkinantis arba šelmiškas porno“ (rum. „Babardeală cu bucluc sau porno balamuc“, rež. Radu Jude / Rumunija, Liuksemburgas, Kroatija, Čekija)

„(Ne) Tobulas vyras“ (vok. „Ich bin dein Mench“, rež. Maria Schrader/ Vokietija)

„Ponas Bachmanas ir jo klasė“ (vok. „Herr Bachmann und seine Klasse“, rež. Maria Speth/ Vokietija)

„Prisiminimų dėžutė“ (angl. „Memory Box“, rež. Joana Hadjithomas, Khalil Joreige/ Prancūzija, Libanas, Kanada, Kataras)

„Pristatymas“ (kor. „Inteurodeoksyeon“, rež. Hong Sangsoo/ Pietų Korėja)

 

Parengta pagal Berlyno kino festivalio spaudos pranešimą.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles