2020 m. Goya apdovanojimuose triumfavo P. Almodóvaro „Skausmas ir šlovė“

2020 m. Goya apdovanojimuose triumfavo P. Almodóvaro „Skausmas ir šlovė“

Pedro Almodóvaro režisuota 2 Oskarams nominuota semi-autobiografinė drama „Skausmas ir šlovė“ (isp. „Dolor y gloria“) triumfavo šeštadienį vykusiuose 34-uosiuose Ispanijos kino apdovanojimuose. „Skausmas ir šlovė“ gavo apdovanojimus geriausio filmo, geriausios režisūros ir geriausio originalaus scenarijaus kategorijose.

Bet tai dar ne viskas. Antonio Banderasas, čia įkūnijęs depresijos ir kūrybinės frustracijos prislėgtą kino režisierių Salvadorą Malo, pripažintas geriausiu aktoriumi, jo motiną suvaidinusi Julieta Serrano – geriausia antro plano aktore. Dar du apdovanojimai „Skausmui ir šlovei“ atiteko už geriausią montažą ir geriausią garso takelį.

Alejandro Amenábaro Ispanijos pilietinio karo epas „Kol karas tęsiasi“ (isp. „Mientras dure la guerra“) prieš ceremoniją pagal nominacijų skaičių (17) lenkė „Skausmą ir šlovę“ (16), tačiau galiausiai statulėlių dalybose stipriau pasirodė P. Almodóvaro filmas, iš viso surinkęs 7 Goyas, o „Kol karas tęsiasi“ liko su penkiomis, įskaitant už geriausią scenografiją, meninį apipavidalinimą, grimą ir šukuosenas, kostiumus bei geriausio antro plano aktoriaus apdovanojimą, kuris atiteko Eduardui Fernándezui.

Geriausia aktore tapo Belén Cuesta, atlikusi pagrindinį vaidmenį kitoje juostoje apie Ispanijos pilietinį karą „Begalinė tranšėja“ (isp. „La trinchera infinita“) – filmas tapo netikėtu hitu pernai metų San Sebastiano tarptautiniame kino festivalyje.

Pernai metais Kanų kino festivalyje kartu su „Skausmu ir šlove“ pagrindinėje konkursinėje programoje rodytas, o dabar dėl Oskaro geriausio tarptautinio filmo kategorijoje besivaržanti prancūzų socialinė drama apie Paryžiaus priemiesčių gyvenimą „Vargdieniai“ (pranc. „Les Misèrables“), kurią režisavo Ladjas Ly, pelnė Goya statulėlę kaip geriausias europietiškas filmas.

Garbės Goya apdovanojimas už viso gyvenimo nuopelnus atiteko Pepai Flores, geriau žinomai kaip Marisol – aktorei, kuri išgarsėjo dar vaikystėje ir vaidino gausybėje miuziklų, kurių populiarumo viršūnė buvo XX a. septintajame – aštuntajame dešimtmečiuose.

Tačiau kaip ir galima nujausti, visas apdovanojimų vakaras sukosi aplink vieną asmenį – P. Almodóvarą. Atsiimdamas savo geriausio aktoriaus apdovanojimą A. Banderasas, už vaidmenį „Skausme ir šlovėje“ taip pat nominuotas Oskarui, dėkojo režisieriui, leidusiam šiame filme „gyventi“. „Per 40 metų man niekada neteko sutikti jokio kito menininko, kuris būtų tiek ištikimas kinui, kiek tu. Iš tavęs išmokau tiek daug, ne tik apie pasaulį, bet ir apie gyvenimą. Tam, kad atsidurčiau čia, man reikėjo sutikti tave. Mano geriausi vaidmenys buvo tavo filmuose… Dabar yra praėję treji metai, nuo tada, kai aš patyriau širdies smūgį. Ir aš ne tik esu gyvas, aš jaučiuosi labai gyvybingas“.

Savo ruožtu pats P. Almodóvaras apdovanojimų tribūną išnaudojo tam, kad atkreiptų dėmesį tai, ką jis laiko grėsme Ispanijos kinui – grėsme, sukelta tokių internetinių transliacijų platformų kaip „Netflix“. Atsiimdamas savo apdovanojimą už geriausią režisūrą kino veteranas kreipėsi į naujai išrinktą Ispanijos ministrą pirmininką Pedro Sanchezą su prašymu palaikyti „autorinį, nepriklausomą kiną, esantį už [internetinių transliacijų] platformų paraščių“, kuriam, anot jo, „kyla rimta grėsmė išnykti“.

Nors 2019 m. Ispanijos kino teatrai pardavė 105 mln. bilietų, kas yra geriausias rezultatas per paskutinį dešimtmetį, tačiau ispaniški filmai savo gimtinėje sutraukė tik 15,9 mln. žiūrovų arba 15 proc. nuo visos auditorijos, o tai yra prasčiausias rodiklis per paskutinius šešerius metus.

 

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

Geriausias filmas:

„Begalinė tranšėja“ (isp. „La trinchera infinita“, rež. Aitor Arregi, Jon Garaño, José Mari Goenaga)

„Kol karas tęsiasi“ (isp. „Mientras dure la guerra“, rež. Alejandro Amenábar)

„Pokytis“ (isp. „Intemperie, rež. Benito Zambrano)

„Skausmas ir šlovė“ (isp. „Dolor y gloria“, rež. Pedro Almodóvar)

„Ugnis ateis“ (port. „O que ardo“, rež. Oliver Laxe)

 

Geriausia režisūra:

Pedro Almodóvaro („Skausmas ir šlovė“)

Aitor Arregi, Jon Garaño, José Mari Goenaga („Begalinė tranšėja“)

Oliver Laxe („Ugnis ateis“)

Alejandro Amenábar („Kol karas tęsiasi“)

 

Geriausia pagrindinė aktorė:

Penélope Cruz („Skausmas ir šlovė“)

Belén Cuesta („Begalinė tranšėja“)

Greta Fernández („Vagies dukra“/ isp. „La hija de un ladrón“)

Marta Nieto („Motina“/ isp. „Madre“)

 

Geriausias pagrindinis aktorius:

Antonio Banderas („Skausmas ir šlovė“)

Antonio de la Torre („Begalinė tranšėja“)

Karra Elejalde („Kol karas tęsiasi“)

Luis Tosar („Akis už akį“/ isp. „Quien a hierro mata“)

 

Geriausia antro plano aktorė:

Mona Martínez („Atsisveikinimas“/ isp. „Adiós“)

Natalia Molina („Atsisveikinimas“)

Nathalie Poza („Kol karas tęsiasi“)

Julieta Serrano („Skausmas ir šlovė“)

 

Geriausias antro plano aktorius:

Luis Callejo („Pokytis“)

Asier Etxeandia („Skausmas ir šlovė“)

Eduard Fernández („Kol karas tęsiasi“)

Leonardo Sbaraglia („Skausmas ir šlovė“)

 

Geriausias (-ia) debiutojanti(s) režisierius (-ė):

Belén Funes („Vagies dukra“)

Galder Gaztelu-Urrutia („Platforma“/ isp. „El hoyo“)

Aritz Moreno („Kelionės traukiniu privalumai“ / isp. „Ventajas de viajar en tren“)

Salvador Simó („Bunuelis vėžlių labirinte“/ isp. „Buñuel en el laberinto de las tortugas“)

 

Geriausia debiutuojanti aktorė:

Carmen Arrufat („Nekaltumas“/ isp. „La inocencia“)

Pilar Gómez („Atsisveikinimas“)

Benedicta Sánchez („Ugnis ateis“)

Ainhoa Santamaría („Kol karas tęsiasi“)

 

Geriausias debiutuojantis aktorius:

Enrique Auquer („Akis už akį“)

Santi Prego („Kol karas tęsiasi“)

Nacho Sánchez („Septyniolika“/ isp. „Diecisiete“)

Vincente Vergara („Begalinė tranšėja“)

 

Geriausias animacinis filmas:

„Bunuelis vėžlių labirinte“

„Elkano ir Magelano pirmoji kelionė aplink pasaulį“ (isp. „Elcano y Magallanes la primera vuelta al mundo“)

„Klausas“ (isp. „Klaus“)

 

Geriausias dokumentinis filmas:

„Ara Malikianas, gyvenimas tarp virvių“ (isp. „Ara Malikian, una vida entre las cuerdas“)

„Autoportretas“ (isp. „Auterretrato“)

„Mūsų kino istorijos“ (isp. „Historias de nuestro cine“)

„Paveikslas“ (isp. „El cuadro“)

 

Geriausias iberoamerikietiškas filmas:

„Beždžionės“ (isp. „Monos“)

„Lūzeriai herojai“ (isp. „La odisea de los giles“)

„Skruzdėlių pabudimas“ (isp. „El despertar de las hormigas“)

„Voras“ (isp. „Araña“)

 

Geriausias europietiškas filmas:

„Dar vakar“ (angl. „Yesterday“, Didžioji Britanija)

„Liepsnojančios merginos portretas“ (pranc. „Le portrait de la jeune fille en feu“, Prancūzija)

„Riba“ (šved. „Gräns“, Švedija)

Vargdieniai“ (pranc. „Les Misérables“, Prancūzija)

 

Geriausias originalus scenarijus:

„Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Platforma“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausias adaptuotas scenarijus:

„Bunuelis vėžlių labirinte“

„Kelionės traukiniu privalumai“

„Motina“

„Pokytis“

 

Geriausia originali muzika:

„Begalinė tranšėja“

„Bunuelis vėžlių labirinte“

„Kol karas tęsiasi“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausi originali daina:

„Allí en la arena“ („Nekaltumas“)

„Intemperie“ („Pokytis“)

„Invisible“ („Klausas“)

„Nana de las dos lunas“ („Dviejų mėnulių naktis“ / „La noche de las dos lunas“)

 

Geriausias produkcijos dizainas:

„Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Pokytis“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausia kinematografija:

‚Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Skausmas ir šlovė“

„Ugnis ateis“

 

Geriausias montažas:

„Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Motina“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausia scenografija:

„Begalinė tranšėja“

„Kelionės traukiniu privalumai“

„Kol karas tęsiasi“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausi kostiumai:

„Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Rojaus kalvos“ (angl. „Paradise Hills“)

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausias grimas ir šukuosenos:

„Begalinė tranšėja“

„Kelionės traukiniu privalumai“

„Kol karas tęsiasi“

„Skausmas ir šlovė“

 

Geriausias garsas:

„Akis už akį“

„Begalinė tranšėja“

„Kelionės traukiniu privalumai“

„Kol karas tęsiasi“

 

Geriausi specialieji efektai:

„Begalinė tranšėja“

„Kol karas tęsiasi“

„Platforma“

„Prarasti Rytai“ (isp. „Perdiendo el Este“)

 

 Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

„Arbūzų sultys“ (katal. „Suc de Síndria“)

„Ksiao Ksian“ (kin. „Xiao Xian“)

„Maros“ (isp. „Maras“)

„Plaukikas“ (isp. „El nadador“)

„Svetimšalis“ (angl. „Foreigner“)

 

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

„2001 blyksnis tamsoje“ (isp. „2001 Destellos en la oscuridad“)

„Europietiška svajonė: Serbija“ (isp. „El sueño europeo: Serbia“)

„Mūsų – pabėgėlių vaikų – gyvenimas Europoje“ (isp. „Nuestra vida como niños refugiados en Europa“)

„Pragaras“ (isp. „El infierno“)

 

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

„Prarastų sielų medis“ (isp. „El árbol de las almas perdidas“)

„Madridas 2120“ (isp. „Madrid 2120“)

„Mirštantysis“ (isp. „Muedra“)

„Žmogitacija“ (isp „Homomaquia“)

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles