Paulas Feigas moteriška „Vaiduoklių medžiotojų“ versija siekė sukrėsti Holivudą

Paulas Feigas moteriška „Vaiduoklių medžiotojų“ versija siekė sukrėsti Holivudą

Paulas Feigas, naujo, visiškai moteriško kultinės juostos „Vaiduoklių medžiotojai“ (angl. „Ghost Busters“), kurio originalą režisavo Ivanas Reitmanas, perdirbinio kūrėjas visai nenori griauti daugelio žiūrovų vaikystės prisiminimų. Jo tikslas – pakeisti kino industriją.

„Atvirai sakant, maniau, kad visiems tai atrodys juokinga. Neturėjau jokios minties apie šią audrą, kuri pamažu kyla“, kalba P. Feigas. Po keleto įžeidimų, grasinimų nužudyti ir daugiau kaip 900 000 neigiamą požiūrį į naująjį filmą sulaukusių atsiliepimų internete, P. Feigas vis tik mato šviesą tunelio gale. Atsakomybė, tenkanti juostai, kuri tuo pačiu metu yra ir laukiamiausias, ir daugiausiai abejonių keliantis metų filmas, ją lydinti radioaktyvi seksistinė polemika, yra didžiulė. Tad yra dėl ko nervintis.

Išvengė kultinio filmo įtakos

Tačiau, jei jau P. Feigas leidosi į šią avantiūrą, tai tik todėl, kad jam buvo pasiūlyta. Tai nebuvo jo „svajonių projektas“, jo viso gyvenimo filmas – tiesiog tai projektas, kurį jam davė Holivudas. Be to, komedijos „Sunokusios pamergės“ (angl. „Bridesmaids“) kūrėjas visiškai išvengė kultinio 1984 m. originalo įtakos: „Kai pirmą kartą pažiūrėjau šį filmą man buvo 22 metai. Aš neužaugau kartu su šiuo filmu ir nepastebėjau, kad jau visa karta užaugo su juo“. Nepaisant (o gal kaip tik dėl) testosterono trūkumo, jo perdirbinys išlaiko neįtikėtinai pagarbų ryšį su originalu. Nieko netrūksta: Ekto 1, Laižūnas (Slimer), logotipas, protono pakai, Niujorkas… 2016 m. „Vaiduoklių medžiotojai“ netgi savo struktūra panašėja į originalų filmą: pirma, dar prieš intro rodoma scena, panašu, egzistuoja tik tam, kad po jos iš karto būtų galima paleisti Ray‘aus Parkerio Jaunesniojo sukurtą melodiją ir tuomet jau būtų galima tikrai pasinerti į filmą. „Tiesiog negalime įsivaizduoti „Vaiduoklių medžiotojų“ be šios muzikos. Vienas mano draugas režisavo filmo „Ieškokit Gudručio“ (angl. „Get Smart“, 2008 m., rež. Peter Segal) perdirbinį – man jis labai patinka, tačiau kai įsitaisiau žiūrėti filmo, nekantravau išgirsti muziką – tai, kas man leistų pasinerti į filmą. Aš laukiau, laukiau ir… jos nebuvo! Toks jausmas, lyg filmas nė nebūtų prasidėjęs. Likau labai nusivylęs. Man tai akivaizdu: parodome įžanginę sceną ir tada, bum, paleidžiame muziką. Tik dėl jos galima pasakyti: „juhu, va čia tai „Vaiduoklių medžiotojai“!“.

Nauja svajonių komanda

Net jei P. Feigas ir netapo „Vaiduoklių medžiotojų“ fanu nuo pat pirmosios minutės, pagrindiniai kanonai jam buvo žinomi ir pasižymėti dar prieš pradedant rašyti filmo scenarijų kartu su kitu scenaristu. Į sąrašą įtraukti visa tai, be ko „Vaiduoklių medžiotojų“ perdirbinys būtų tiesiog neįsivaizduojamas. Tiesą sakant, perdirbinyje viskas ir yra, įskaitant ir komandą – komandą keturių autsaiderių, suvienytų jų tikėjimo išgelbėti pasaulį ir, papildomai, mus pralinksminti. Bet žinoma, niekam neprasprūdo pro akis tai, kad vietoj pagrindinių personažų vyrų pasirinktos moterys. Jau keletą metų idėja kurti I. Reitmano filmo tęsinį dūlėjo stalčiuose – 2008 m. netgi buvo parašytas filmo scenarijus, pagal kurį senieji vaiduoklių medžiotojai būtų surinkę naują komandą. „Tačiau tai netiko. Kadangi Billis Murray‘us nenorėjo vaidinti filme, o Haroldas Ramisas jau palikęs šį pasaulį, naująją ekipą būtų formavę tik Deno ir Ernio personažai“, mano P. Feigas. Savaime suprantama, kad tokio filmo niekas nebūtų norėjęs žiūrėti. Vienintelė išeitis – viską pradėti nuo pačių pradžių. Tad beliko įsivaizduoti ne tęsinį, o perdirbinį, kuriame vaidintų geriausi šiuolaikiniai komedijos aktoriai, kaip kad originalus filmas suvienijo geriausius devintojo dešimtmečio komikus. „Reikėjo surasti naują svajonių komandą, juokingiausius šiandienos žmones. Ir paaiškėjo, kad juokingiausi žmonės, kokius tik pažįstu, yra moterys“, pasakoja P. Feigas. Užtenka pažvelgti į jo filmografiją. „Sunokusios pamergės“ – filmas, atgaivinęs jo karjerą, laikomas geriausia paskutinių metų moteriška komedija, o P. Feigo protežė Melissa McCarthy, vaidinusi dviejuose jo filmuose, viena geriausių jo atstovių. Būtent ji išlaiko blaivų P. Feigo „Vaiduoklių medžiotojų“ lygį, kadangi komiška energija pasiskirsto tarp keturių pagrindinių veikėjų, kurių vaidmenys yra daugiau ar mažiau lygiaverčiai.

Neverta bandyti pritempti, kas yra kas lyginant su originalu (t y., kuris vaidmuo atitinka Venkmaną, o kuris yra panašesnis į Stanzą), kadangi kiekviena aktorė šiuose „Vaiduoklių medžiotojuose“ veikia truputį savitai – dar vienas moteriškos aktorių komandos privalumas, siekiant išsivaduoti nuo neišvengiamo lyginimo su originaliu filmu.

Sukrėsti Holivudą

Tačiau siekis palaikyti moteris nereiškia, kad metamas iššūkis visai vaikinų, užaugusių su protono pakais ant nugaros, kartai. „Jokiu būdu nesakau, kad visi naujojo filmo priešininkai yra mizoginistai, tiesiog šiuo atveju jie mane ne taip suprato – tas pasakytina visų pirma apie tuos fanus, kurie baiminasi, jog bus sugriautas jų vaikystės prisiminimas“, po jau kelis mėnesius trunkančio žiniasklaidos karo savo poziciją kiek koreguoja režisierius. Tačiau jis daro tai, ką gali padaryti ir , be kita ko, bando įrodyti Holivudui, kad filme gali vaidinti moterys – nebūtinai gražios, nebūtinai jaunos, nebūtinai baltaodės… „Tikrai nenorėjau nieko sugriauti“, ranką prie širdies pridėjęs tvirtina P. Feigas. „Vienintelis dalykas, kurį aš noriu sukrėsti, tai yra Holivudas, kuris nesiūlo moterims lygiaverčių vaidmenų. Norėjau statyti šį filmą visų prima vien tam, kad įrodyčiau Holivudui, jog galima sukurti masiškai populiarų filmą, kuriame pagrindinius vaidmenis atlieka moterys. Man tai yra labai svarbu. Savaime suprantama, noriu ir kad mano filmas nors kartą būtų sėkmingas“, atskleidė P. Feigas.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles