Pristatytas 71-ojo Kanų kino festivalio plakatas

Pristatytas 71-ojo Kanų kino festivalio plakatas

Po geltonos (69-asis Kanų kino festivalis 2016 m.) ir raudonos (70-asis festivalis 2017 m.) atėjo metas mėlynai! Kanų kino festivalis ir vėl atiduoda duoklę Jeanui Lucui Godardui – vos užpernai festivalio „veidu“ tapo kadras iš jo juostos „Panieka“ (pranc. „Mépris“, 1963 m.), šiemet dėmesio centre atsidūrė kadras iš kito jo filmo – 1965 m. juostos  „Pamišėlis Pjero“ (pranc. „Pierrot le fou“, 1965 m.). Panašu, kad festivalio organizatoriai nekreipia per daug dėmesio į tai, kad dabar legendinis režisierius sistemiškai atsisako priimti jų kvietimus.

„2018 m. festivalio plakate – besibučiuojantys vyras ir moteris“, skelbiama festivalio organizatorių pranešime. Plakate, kuriame šiemet dominuoja mėlyna spalva su geltonais intarpais, užfiksuoti besibučiuojantys Jeanas Paulis Belmondo ir Ana Karina – kiekvienas savo automobilyje, persisvėrę, kad pasiektų vienas kitą.

Šio kadro autorius – Geores Pierre’as (1927 – 2003 m.). Šis išskirtinis kino operatorius per daugiau kaip 30 metų trukusią karjerą, prasidėjusią 1960 m., įamžino virš šimto filmų, bendradarbiaudamas kartu su tokiais režisieriais kaip Jacquaesas Rivette‘as, Alainas Resnais ar Louis Malle‘as, Robertu Enrico, Yves‘u Robert‘u, Claude‘u Sautet, Bertrandu Tavernier, Andrzejumi Zulawskiu, Andrezejumi Wajda ir, žinoma, su J. L. Godardu.

Plakato maketą parengė grafikė Flore Maquin. Įkvėpta populiariosios kultūros ši27-erių metų ilustratorė į spalvingą ir gyvybingą visumą suvienijo piešinį, tapybą ir kompiuterinę grafiką. Būdama aistringa kino mylėtoja ji dirba su tokiomis kino studijomis kaip „Universal Pictures“, „Paramount Channel“, „Europacrop“, „Wild Side“, „Arte“ ir koreguoja jų plakatus arba pasiūlo alternatyvas.

Belieka tikėtis, kad šio plakato nepersekios jo pirmtako likimas – pernykštis plakatas, kuriam buvo panaudota šokančios Claudios Cardinale‘ės nuotrauka, sulaukė kritikos dėl akivaizdaus retušavimo. Pati aktorė visą kilusį šurmulį tuomet įvardijo kaip „netikrą polemiką“, ir pabrėžė, kad plakatui panaudota nuotrauka visų pirma vaizduoja ne tiek ją pačią, kiek šokį ir polėkį.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles