Pelningiausi savaitės filmai: „Napoleono“ sėkmė ir dar vienas „Disney“ pralaimėjimas

Pelningiausi savaitės filmai: „Napoleono“ sėkmė ir dar vienas „Disney“ pralaimėjimas

Šį savaitgalį Amerikos kino teatrai šventė Padėkos dienos laisvadienius sulaukdami didesnio žiūrovų antplūdžio nei įprastai. Studijos taip pat strategavo savo filmus aplink šventes ir kai kurioms gerai pavyko išnaudoti padidėjusį aktyvumą.

Šių metų Padėkos dienos kovą laimėjo „Bado žaidynių“ priešistorės filmas „Sakmė apie strazdą ir gyvatę“ (angl. „Hunger Games: Ballad of Songbirds and Snakes“), antrą savaitę išsilaikęs pirmoje vietoje. Premjerinis savaitgalis buvo padorus, bet ne toks stiprus kaip tikėtasi – filmas atsidūrė serijos dugne ties įvertinimais ir dar žemiau ties pirminiais finansiniais rezultatais. Bet Padėkos dienos savaitę „Sakmė apie strazdą ir gyvatę“ sulaukė didelio aktyvumo, kuris padvigubino gautas pajamas. Šiuo metu filmas beveik siekia biudžetą bei reklamavimo išlaidas padengiančius 200 mln. ir nuo čia pradės rinktis padorų pelną, o „Lionsgate“ studija gavo priežasčių apmąstyti tolimesnę „Bado žaidynių“ ateitį.

Ridley Scott‘o naujas istorinis epas „Napoleonas“ (angl. „Napoleon“) irgi gerokai pasipelnė iš Padėkos dienos. Tokius filmus mėgstanti vyresnioji auditorija pasinaudojo gautais laisvadieniais, kad pažiūrėtų šį filmą, bet ir pasaulinė rinka taip pat parodė susidomėjimą. Todėl antrą vietą užėmęs „Napoleonas“ pasirodė geriau nei tikėtasi, baigęs premjerinį savaitgalį su bendrais 78 mln. Čia reikia priminti apie didžiulį 200 mln. biudžetą. Standartiško išleidimo atveju, lyginant pajamas ir biudžetą, projektas jau būtų laidojamas kaip didžiulė finansinė nesėkmė. Bet jį finansavusi studija šiuos rezultatus vertina teigiamai. Skamba pažįstamai? „Napoleonas“ yra antrasis didelio biudžeto projektas, kurį finansavo „Apple“, norėdama savo internetinę platformą papildyti legendinių režisierių projektais, be biudžeto ar kūrybinių apribojimų. Vis dar kinuose teberodomas jų finansuotas Martino Scorses‘ės „Gėlių mėnulio žudikai“ (angl. „Killers of the Flower Moon“) po daugiau nei mėnesio vis dar neatpirko savo 200 mln. biudžeto, bet „Apple“ vertę matuoja su aukštais įvertinimais, būsimais apdovanojimais ir po to jų internetinės platformos papildymu prestižiškais filmais ir gero kino ieškančiais naujais vartotojais. Panašūs standartai keliami ir „Napoleonui“, nors jo įvertinimai gerokai žemesni, bet labai tikėtina, kad jis pasirodys apdovanojimų ceremonijose. Tad „Apple“ taip pat optimistiškai žiūri į dabartinius prastokus „Napoleono“ rezultatus ir šventai tiki, kad po ilgo laiko visa tai atsipirks. Ir žiūrovams verta laikyti špygas už juos. Vargu ar kita studija stebėdama dabartinę situaciją pasiryš duoti kitam legendiniam režisieriui 200 mln. bei neribotą kūrybinę laisvę.

Kas tikrai jaučia dabartinį pralaimėjimą, tai „Disney“, šį savaitgalį patyrę dar vieną finansinę nesėkmę. Paprastai „Disney“ dominuodavo Padėkos dienos savaitgalius su naujais animaciniais filmais, bet jie paleido šią pergalių virtinę praeitais metais su tragiškai nepasisekusiu „Keistas pasaulis“ (angl. „Strange World“), o šiais metais pralaimėdami suaugusiems skirtui dviejų su puse valandos ilgio istoriniam epui. Tikrai buvo manoma, kad „Noras“ (angl. „Wish“) bus pelningiausias šią savaitę, juk tai naujas animacinis „Disney“ projektas, bet atrodo žiūrovai tikrai prarado jiems apetitą. Dar vienas masinis 200 mln. biudžetas, bet filmui iš viso pavyko surinkti vos 50 mln. Atrodo labai blogai, bet vilčių yra. Šiais metais tiek pat kainavęs „Pixar“ projektas „Stichijos“ (angl. „Elemental“) turėjo blogiausią startą studijos istorijoje, bet filmas ilgą laiką užsibuvo kino teatre ir per kelis mėnesius perkopė savo didžiules išlaidas ir ištraukė padorų pelną. Panašaus likimo tikimasi ir „Norui“ – nors kritikų įvertinimai prasti, bet žiūrovų atsiliepimai labai teigiami ir gali palaikyti filmą kino teatruose. Bet kokiu atveju, „Disney“ norai tikrai nesipildo. Tai yra dar vienas skaudus smūgis skaudžiais metais ir tikrai netinkamas būdas paminėti šimtąsias studijos animacijos metines.

Troliai šiek tiek prisidėjo prie „Disney“ nesėkmės, mat du filmai turėjo kovoti dėl šeimyninės auditorijos. Bet trečiasis Trolių filmas (angl. „Trolls Band Together“) jau turėjo stiprų premjerinį savaitgalį ir po antros savaitės sėdi su 145 mln., kurių vis dar neužtenka pilnai padengti 90 mln. kainavusio projekto marketingo išlaidas.

Ir smulki auditorijos dalis rinkosi praleisti šventes žiūrėdami žiaurias skerdynes. Režisieriaus Eli Roth‘o „Padėkos diena“ (angl. „Thanksgiving“) po švenčių susirinko visas išlaidas padengiančius 30 mln. 80% šių pajamų atėjo iš Amerikos rinkos, bet neprastai sutiktas filmas vis dar laukia išleidimo kitose šalyse.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles