Pelningiausi savaitės filmai: Barbėheimeris atstatė Holivudo vasaros pajamas į prieš pandeminius laikus

Pelningiausi savaitės filmai: Barbėheimeris atstatė Holivudo vasaros pajamas į prieš pandeminius laikus

Vasaros sezonas baigėsi ir suskaičiavus visas sukauptas pajamas, Holivudas vėl turi priežastį džiūgauti. Bent jau šiandien. Per visą vasarą iš viso buvo uždirbta virš keturių milijardų dolerių bilietų pardavimų Amerikos kino teatruose. Tai yra 19% daugiau nei praeitais metais, bet 5% mažiau nei prieš pandeminiais 2019-aisiais. Šie rezultatai rodo, kad Holivudas jau atsistatė po niūrių 2020-2021-ų pandeminių metų, kai bilietų pardavimai smuko į dar nepatirtas žemumas. 2022-ųjų vasarą dominavo „Asas: Maverikas“ (angl. „Top Gun: Maverick“), bet jo tuomet neužteko atstatyti skaičius į norėtą ribą. Bet šiais metais netikėtai stipriai driokstelėjęs Barbėheimeris bei keletas finansinių staigmenų kaip žiūrovų finansuotas religinis trileris „Laisvės Garsas“ (angl. „Sound of Freedom“) ištempė vasarines pajamas į prieš pandeminį lygį. Tad vieną krizę Holivudas jau išgyveno, dabar priešakyje laukia kita. Ketvirtą mėnesį pažymėjęs rašytojų bei aktorių streikas vis dar neturi jokio didelio progreso ir studijos jau išreiškė savo poziciją, kad jie verčiau ištvers šimtus milijonų vertės nuostolius nei suteiks deramus atlyginimus ir pakeis nusistovėjusias industrijos taisykles. Iki kol šitas reikalas bus išspręstas, nusimato dar viena didelių blockbuster‘ių sausra. Žiūrovams tai nėra blogai, nes prieš Oskarų sezoną pradeda lįsti festivalių bei nepriklausomų kūrėjų projektai, tad gerų filmų netrūks. Amerikos kino teatrai užtat graužia nagus, nes kitos Barbėheimerio lygio šventės horizonte nėra. Bet jie verčiasi savaip. Vienas didžiausių rudens sezono reginių nusimato spalio viduryje išeisiantis Amerikos kino teatrų suorganizuotas Taylor Swift koncerto „Eras Tour“ filmas. Jo didžiuliai išankstiniai bilietų pardavimai jau išgąsdino kitą spalio premjerą – Egzorcisto perdirbinį „Egzorcistas: tikintysis“ (angl. „The Exorcist: Believer“), kuris savo pasirodymą paankstino viena savaite, kad nereikėtų konkuruoti su Taylor Swift. Tad rudens sezonas bus kuklesnis, bet labai įdomus.

Peršokti vasarinę keturių milijardų ribą padėjo „Ekvalaizeris 3: paskutinė kova“ (angl. „The Equalizer 3“). Kaip pavadinimas teigia, tai yra paskutinė režisieriaus Antoine Fuqua bei aktoriaus Denzel Washington‘o trilogijos dalis ir ji pasirodė panašiai kaip ankstesni filmai. Įvertinimai, nors ir nedideliu skirtumu, yra aukščiausi serijoje. Premjerinis savaitgalis galimai nukentėjo dėl streikų ir reklamavimo trūkumo, bet bilietų postūmį davė Amerikos Darbo dienos laisvadienis. Visumoje, su per pirmą savaitgalį surinktais 60 mln. „Ekvalaizeris 3“ seka ankstesnių dalių pėdomis, kurios savo gyvavimą kino teatruose užbaigė viršydamos 200 mln. ribą. Kaip 70 mln. kainavusiam filmui, tai būtų geri rezultatai ir patenkinama pabaiga neišskirtinei, bet ir neprastai trilogijai.

Pastarąsias savaites kėlusi stiprią konkurenciją naujoms premjeroms „Barbė“ liko antroje vietoje šįkart gerokai atsilikusi nuo „Ekvalaizerio 3“. Vietiniu mastu surinkti silpnoki 10 mln. dolerių labiau rodo žiūrovus dominančių reginių trūkumą nei „Barbės“ populiarumą – filmas jau septintą savaitę nepalieka pelningiausiųjų viršūnės. Praeitą savaitę „Barbė“ peršoko Brolių Mario pajamas ir tapo daugiausiai uždirbusiu 2023-ų metų filmu pasauliniu mastu. Kadangi visi metų rekordai jau sumušti, lieka šį filmą matuoti pagal visų laikų pelningiausius. Tad su dabartiniais 1,38 mlrd. dolerių, „Barbė“ dabar yra 15 vietoje.

„Mėlynasis Vabalas“ (angl. „Blue Beetle“) stebėtinai išsilaikė trečioje vietoje ir atpirko savo biudžetą surinkęs pirmąjį šimtą milijonų dolerių. Bet pelną jam bus galima skaičiuoti tik surinkus antrąjį milijoną, kas su šią savaitę iš viso surinktais 20 mln. neatrodo įmanoma.

Praeitą savaitę „Sony“ studija pasinaudodama išankstinėmis premjeromis iškėlė „Gran Turismo“ į pirmą vietą, bet šis titulas ilgai netruko. Jau antrą savaitę filmas staigiai krito į ketvirtą vietą. Reikalai prasti vietinėje rinkoje, bet filmui sekasi geriau už Amerikos ribų, kur jis buvo išleistas anksčiau. Per keturias savaites iš viso surinkti 80 mln. nėra gerai, bet 60 mln. kainavęs projektas dar turi laiko pasipelnyti ir palikti kino teatrus su menkais nuostoliais.

Penktoje vietoje likęs „Openheimeris“ (angl. „Oppenheimer“) gavo dosnų bumbtelėjimą iš Kinijos, kur filmas debiutavo šį savaitgalį. Po pandemijos laikotarpio Holivudo projektai nėra labai mėgiami Kinijos auditorijų, kurie labiau renkasi vietinę produkciją. Ir žinant kokio tai pobūdžio filmas bei apie jo tematikas, buvo labai daug klaustukų dėl jo pripažinimo šioje rinkoje. Bet „Openheimeris“ Kinijos žiūrovų buvo sutiktas su entuziazmu ir aukštais įvertinimais. Debiutavęs trečiadienį, per penkias dienas jis iš ten susirinko 30 mln. dolerių. Tuo tarpu, su juo debiutavęs „Gran Turismo“ vos perkopė 1 mln. Tarp Holivudo produkcijų, „Openheimeris“ šiais metais yra trečia pelningiausia premjera Kinijoje, nusileidžianti „Greiti ir Įsiutę 10“ (angl. „Fast X“) bei „Transformeriai: Žvėrių Prisikėlimas“ (angl. „Transformers: Rise of the Beasts“). Su šia sėkmė Kinijoje, filmas pasauliniu mastu viršijo 850 mln.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles