Korėjiečiui Parkui Chan-wookui tai turėjo nutikti dar 2004 m. Tačiau tuometinis žiuri pirmininkas Quentinas Tarantino apšaukė kitus žiuri narius ir „Seniui“ (kor. „Oldeuboi“) skyrė „tik“ Didįjį prizą. Praėjus penkiolikai metų Pietų Korėja pagaliau laimi savo pirmąją Auksinę palmės šakelę, o „Bulvarinio skaitalo“ (angl. „Pulp Fiction“) režisierius namo grįžta tuščiomis. Taigi, kito Pietų Korėjos režisieriaus Joon-ho Bongo filmas „Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“) laimėjo aukščiausią 72-ojo Kanų kino festivalio apdovanojimą, kurį laureatui įteikė prancūzų kino ikona Catherine Deneuve ir šiemetinės žiuri pirmininkas meksikiečių režisierius Alejandro González Iñarritu. Pačiam režisieriui Joon-ho Bongui tai tapo puikiu revanšu, kadangi jo debiutas konkursinėje programoje su filmu „Okdža“ (angl. „Okja“) 2017 m. atsidūrė polemikos apie „Netflix“ ir ribotą jų filmų rodymą kino teatruose centre.
Tai yra istorinis laimėjimas tiek Pietų Korėjai, tiek Kanų kino festivaliui, bei daugybei tų, kurie su nekantrumu laukė, kol žiuri pirmininkas ištars šio filmo pavadinimą ir kurie pagaliau galėjo su palengvėjimu atsidusti. Visų pirma – kino kritikams, kurių dauguma šį filmą (kartu su Pedro Almodóvaro „Skausmu ir šlove“ (isp. „Dolor y Gloria“)) laikė favoritu. Buvo spėliojama, kad galbūt komisija pagrindinį prizą skirs P. Almodóvarui kaip savotišką kompensaciją už visą karjerą. Ir nors „Skausmas ir šlovė“ Auksinės palmės šakelės negavo, be apdovanojimų neliko – Antonio Banderasas pripažintas geriausiu aktoriumi.
Patenkinti turėjo likti ir festivalio šeimininkai prancūzai – jiems atiteko 2 apdovanojimai: Céline Sciammos kostiuminė drama „Liepsnojančios merginos portretas“ (pranc. „Portrait de la jeune fille en feu“), apdovanota už geriausią scenarijų, o Ladjo Ly „Vargdieniai“ (pranc. „Les Misérabes“) pelnė Žiuri prizą, kurį ex-aequo pasidalijo su brazilų Juliano Dornelleso ir Klebero Mendonços juosta „Bakurau“ (port. „Bacurau“).
Geriausiais režisieriais pripažinti belgai broliai Dardenne’ai už juostą „Jaunasis Ahmedas“ (pranc. „Le jeune Ahmed“), geriausia aktore – Emily Beecham, atlikusiai pagrindinį vaidmenį filme „Laimės gėlelė“ (angl. „Little Joe“). Ko gero, didžiausiu netikėtumu tapo Mati Diop gana vidutinė juosta „Atlantika“ (pranc. „Atlantique“), kuriai atiteko Didysis žiuri prizas (iš esmės – antras pagal svarbumą po Auksinės palmės šakelės).
Lietuvoje Auksinės palmės laureato teks palaukti iki kitų metų kovo pabaigos – oficialiai patvirtinta, kad „Parazitą“ bus galima pamatyti „Kino pavasaryje“.
Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:
Auksinė palmės šakelė:
„Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“, rež. Bong Joon-ho)
Didysis žiuri prizas:
„Atlantika“ (pranc. „Atlantique“, rež. Mati Diop)
Geriausia režisūra:
Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne (už filmą „Jaunasis Ahmedas“ / pranc. „Le jeune Ahmed“)
Geriausias scenarijus:
Céline Sciamma (už filmą „Liepsojančios merginos portretas“ / pranc. „Portrait de la jeunne fille“)
Geriaus aktorė:
Emily Beecham (už filmą „Laimės gėlelė“ / angl. „Little Joe“)
Geriausias aktorius:
Antonio Banderas (už filmą „Skausmas ir šlovė“ / isp. „Dolor y gloria“)
Žiuri prizas (ex-aequo):
„Vargdieniai“ (pranc. „Les Misérables“, rež. Ladj Ly)
„Bakurau“ (port. „Bacurau“, rež. Julian Dornelles ir Kleber Mendonça)
Specialusis paminėjimas:
„Tai turbūt rojus“ (angl. „It Must Be Haeven“, rež. Elia Suleiman)
Auksinė kamera (skiriama už geriausią debiutą):
„Mūsų motinos“ (isp. „Nuestras madres“, rež. César Díaz)
Auksinė palmės šakelė (trumpametražių filmų kategorijoje):
„Nuotolis nuo mūsų iki mūsų (pranc. „La distance entre le ciel et nous“)
Specialusis paminėjimas (trumpametražių filmų kategorija:
„Dievas – monstras“ (pranc. „Monstre dieu“)
„Ypatingo žvilgsnio (pranc. „Un certain regard“) paralelinė konkursinė programa:
Žiuri prizas:
„Ugnis ateis“ (port. „O que arde“, rež. Oliver Laxe)
Geriausia vaidyba:
Chiara Mastroianni (už vaidmenį filme „212 kambarys“ / pranc. „Chambre 212“)
Geriausia režisūra:
Kanterim Balaganov (už filmą „Ilgšė“ / rus. „Dylda“)
Ypatingasis žiuri prizas:
„Liberté“ ( rež. Albert Serra)
Žiuri simpatija (ex-aequo):
„Mano brolio mergina“ (pranc. „La Femme de mon frére“, rež. Monia Chokri)
„Viršūnė“ (angl. „The Climb“, rež. Michael Angelo Covino)
Specialusis žiuri paminėjimas:
„Žana d’Ark“ (pranc. „Jeanne“, rež. Bruno Dumont)
(nuotrauka festivalio organizatorių)