Paskelbti 2017 m. Kanų kino festivalio konkursinių programų dalyviai

Paskelbti 2017 m. Kanų kino festivalio konkursinių programų dalyviai

„Ilgas, įtemptas, intensyvus“. Tokiais trimis žodžiais generalinis Kanų festivalio atstovas Thierry Frémaux (šalia festivalio prezidento Pierre‘o Lescure‘o) apibūdino 18 (kol kas) konkursinės programos filmų, kurie varžysis dėl Auksinės palmės šakelės 70-ajame Kanų kino festivalyje (gegužės 17 – 28 d.), atrankos procesą. Pagrindinė konkursinė programa ir kitos programos paskelbtos balandžio 13 d. vidurdienį Paryžiuje, po gana ilgai užtrukusio kiek nebūdingo įtampos laikotarpio. „Filmai mus pasiekė vėlai“, paaiškino programos sudarytojas, kuris kartu pabrėžė, kad festivaliui dažnai reiškiamas priekaištas dėl gausiai rodomų „abonentinių“ režisierių kūrinių yra reliatyvus, kadangi nėra lengva atrasti Kanų konkursinės programos lygio filmų, tais atvejais, kai didieji sineastai šiame festivalyje negali dalyvauti. Tačiau tai nesukliudo gražiausiai pasaulio kino vitrinai kaskart tapti itin patrauklia, kadangi ji išlaiko tikrai aiškias vertybes bei tuo pačiu pateikia ir keletą siurprizų.

Šiemetinėje konkursinėje programoje žiba ankstesnis laureatas austrų režisierius Michaelis Haneke (Auksinė palmės šakelė 2009 ir 2012 m., prizas už geriausią režisūrą 2005 m., Didysis prizas 2001 m. – iš viso septintas kartas festivalyje) ir šeši Kanų Lumière‘ų teatro didžiojoje scenoje anksčiau įvertinti (tiesiogiai ar per savo aktorius) sineastai: japonė Naomi Kawase (ketvirtas kartas), rusas Andrejus Zvyaginstevas (trečias kartas), amerikietis Toddas Heynes‘as (trečias kartas), prancūzas Michelis Hazanavicius (trečias kartas), graikas Yorgos Lanthimos‘as (antras kartas) bei turkų kilmės vokietis Fatihas Akinas (antras kartas).

Į varžybas dėl Auksinės palmės šakelės taip pat grįžta korėjietis Hong Sang-soo (ketvirtas kartas), trečią kartą savo laimę bandys vengras Kornélis Mundruczó, ukrainietis Sergejus Loznitsa bei prancūzai Jacques‘as Doillonas (į pagrindinę konkursinę programą atrinktas po 33 metų pertraukos) ir François Ozonas; antrą kartą – amerikietė Sofia Coppola ir škotė Lynne Ramsay.

Pagrindinėje Kanų konkursinėje programoje debiutuoja prancūzas Robinas Campillo, korėjietis Bongas Joon-ho ir trys amerikiečiai: Noah Baumbachas bei broliai Benas ir Joshua Safdie.

Tarp konkursinės programos filmų kino kūrėjų pagal šalis su 11 juostų dominuoja Europa (škotė (L. Ramsay), keturi prancūzai (M. Hazanavicius, F. Ozonas, J. Doillonas ir R. Campillo), austras (M. Haneke), vokietis (F. Akinas), graikas (Y. Lanthimos), vengras (K. Mundruczó), rusas (A. Zvyaginstevas) ir ukrainietis (S. Loznitsa)); už nugaros toli palikusi Ameriką su keturių filmų atstovais iš JAV (S. Coppola, T. Haynes‘as, N. Baumbachas ir broliai B. ir J. Safdie) ir Aziją, kuri šiemet Kanuose pristatys tris fimus (japonė N. Kawase ir du korėjiečiai H. Song-soo bei B. Joon-ho). Likusių žemynų atstovų, tarp jų ir Pietų Amerikos, paskelbtame konkursinės programos sąraše nėra, tačiau jis dar gali pasipildyti per ateinančias savaites – greičiausiai dar dviem ar trim filmais. Pažymėtina, kad šiemetinėje konkursinėje programoje varžysis trijų moterų režisierių (N. Kawase, S. Coppolos ir L. Ramsay) darbai, bei tai, kad du pretendentus į Auksinę palmės šakelę (B. Joon-ho ir N. Baumbacho filmus) bus galima pamatyti „Netflix“ platformoje.

Festivalį pradės konkursinėje programoje nedalyvausiantis prancūzo Arnaud Desplechimo filmas „Izmaelio vaiduokliai“ (pranc. „Les Fantômes d‘Ismaël“), likę 49 ilgametražiai (iš kurių – 12 moterų režisierių sukurtos juostos, 9 debiutiniai filmai), kurie bus parodyti įvairiose konkursinėse ir nekonkursinėse programose, jau dabar žadina kino gurmanų alkį. Tarp tokių visų pirma paminėtini nekonkursinės programos Johno Camerono Mitchello „Kaip kalbėtis su merginomis vakarėliuose“ (angl. „How to Talk to Girls at Parties“), Takashi Miike „Nemirtingojo kardas“ (jap. „Mugen no jûnin“) bei Agnès Varda ir JR dueto „Veidai, veidai“ (pranc. „Visages, visages“) filmai; specialieji seansai, įskaitant H. Sang-soo darbą „Klerės kamera“ (pranc. „La caméra de Claire“) su Isabelle Huppert, bei dokumentiką: Claude‘o Lanzmanno „Napalmas“ (pranc. „Napalm“), Raymondo Depardono „12 dienų“ (pranc. „12 jours“), Vanessos Redgrave „Jūros sielvartas“ (angl. „Sea Sorrow“) bei „Nepatogios tiesos“ (angl. „An Inconvenient True“, 2006 m.) tęsinį „Nepatogus tęsinys: tiesa į valdžią“ (angl. „An Inconvenient Sequel: Truth to Power“); virtualios realybės instaliacija – paroda, skirta Alejandro González‘o Iñarritu trumpametražiui, paskutinis pernai mirusio Abbas‘o Kiarostamio filmas, ir keletas serialų: pilnas Jane‘ės Campion „Ežero viršuje: kinų mergina“ (angl. „Top of the Lake: China Girl“) ir dvi pirmosios legendinio Davido Lyncho „Tvin Pykso“ (angl. „Twin Peaks“) tęsinio serijos. Be viso to, nereikėtų pamiršti ir paralelinės „Ypatingo žvilgsnio“ (Un Certain regard) programos, kurioje šiuo metu yra 16 filmų (tarp kurių – Laurent‘o Cantet, Kiyoshi Kurosawos, Mathieu Amalrico, Michelio Franco darbai), išlaikančių aukštą jubiliejinio Kanų kino festivalio, vyksiančio po linksmybių ženklu, lygį.

Žemiau pateikiame visą 2017 m. tarptautinio Kanų kino festivalio konkursinių ir nekonkursinių programų filmų sąrašą:

Atidarymo filmas (konkursinėje programoje nedalyvauja):

„Izmaelio vaiduokliai“ (pranc. „Les Fantômes d‘Ismaël“, rež. Arnaud Desplechin)

Pagrindinė konkursinė programa:

„120 dūžių per minutę“ (pranc. „120 battements par minute“, rež. Robin Campillo/ Prancūzija)

„Apgautieji“ (angl. ‚The Beguiled“, rež. Sofia Coppola/ JAV)

„Apstulbę“ (angl. „Wonderstruck“, rež. Todd Haynes/ JAV)

„Diena po to“ (kor. „Geu-hu“, rež. Hong Sang-soo/ Pietų Korėja)

„Geri laikai“ (angl. „Good Time“, rež. Benny Safdie ir Josh Safdie/ JAV)

„Dvigubas mylimasis“ (pranc. „L‘Amant double“, rež. François Ozon/ Prancūzija

„Iš niekur“ (vok. „Aus dem Nichts“, rež. Fatih Akin/ Vokietija)

„Iš tikrųjų tu čia niekada nebuvai“ (angl. „You Were Never Really Here“, rež. Lynne Ramsay/ JAV, Prancūzija)

„Jupiterio mėnulis“ (angl. „Jupiter‘s Moon“, rež. Kornél Mundruczó/ Vengrija)

„Kai meilės nebelieka“ (angl. „Loveles“, rež. AndreyZvyagintsev/ Prancūzija)

„Laiminga pabaiga“ (angl. „Happy End“, rež. Michael Haneke/ Prancūzija, Austrija, Vokietija)

„Mejerovico pasakojimai“ (angl. „The Meyerowitz Stories“, rež. Noah Baumbach/ JAV)

„Nuolankioji“ (angl. „A Gentle Creature“, rež. Sergei Loznitsa/ Prancūzija)

„Nuožmusis“ (pranc. „Le redoutable“, rež. Michael Hazanavicius/ Prancūzija)

„Okja“ (rež. Bong Joon-ho/ Pietų Korėja)

„Rodenas“ (pranc. „Rodin“, rež. Jacques Doillon/ Prancūzija, Belgija)

„Šventojo elnio nužudymas“ (angl. „The Killing of a Sacred Deer“, rež. Yorgos Lanthimos/ Didžioji Britanija, JAV)

„Šviesa“ (jap. „Hikari“, rež. Naomi Kawase/ Japonija)

„Ypatingo žvilgsnio“ („Un Certain Regard“) programa

Atidarymo filmas: „Barbara“ (raž. Mathieu Amalric/ Prancūzija)

„Artimumas“ (pranc. „Etroitesse“, rež. Kanterim Balagov/ Prancūzija)

„Ateljė“ (pranc. „L‘Atelier“, rež. Laurent Cantet/ Prancūzija)

„Balandžio dukterys“ (isp. ‚Las hijas de Abril“, rež. Michel Franco/ Meksika)

„Dykumos nuotaka“ (isp. „La novia del deserto“, rež. Cecilia Atan ir Valeria Pivato/ Argentina, Čilė)

„Fortūnata“ (it. „Fortunata“, rež. Sergio Castellitto/ Italija)

„Gražuolė ir šunys“ (arab. „Aala Kaf Ifrit“, rež. Kaouther Ben Hania/ Tunisas)

„Jauna moteris“ (pranc. „Jeune femme“, rež. Léonor Serraille/ Prancūzija)

„Kol sugrįš kregždės“ (pranc. „En attendant des hirondelles“, rež. Karim Moussaoui/ Prancūzija)

„Kryptys“ (bulg. „Posoki“, rež. Stephan Komandarev/ Bulgarija, Vokietija)

„Nuosėdos“ (pers. „Lerd“, rež. Mohammad Rasoulof/ Iranas)

„Out“ (rež. Gyorgy Kristof/ Slovakija, JAV)

„Po karo“ (it. „Dopo la guerra“, rež. Annarita Zambrano/ Prancūzija)

„Prieš mums išnykstant“ (jap. „Sanpo suru shinryakusha“, rež. Kiyoshi Kurosawa/ Japonija)

„Vesternas“ (vok. „Western“, rež. Valeska Grisebach/ Vokietija, Bulgarija, Austrija)

„Vėjo upė“ (angl. „Wind River“, rež. Taylor Sheridan/ Didžioji Britanija, Kanada, JAV)

Nekonkursinės programos filmai:

„Kaip kalbėtis su merginomis vakarėliuose“ (angl. „How to Talk to Girls at Parties“, rež. John Cameron Mitchell/ Didžioji Britanija, JAV)

„Nemirtingojo kardas“ (jap. „Mugen no jûnin“, rež. Takashi Miike/ Japonija)

„Veidai, veidai“ (pranc. „Visages, visages“, rež. JR, Agnès Varda/ Prancūzija)

Specialieji seansai:

„12 dienų“ (pranc. „12 Jours“, rež. Raymond Depardon/ Prancūzija)

„Demonai rojuje“ (angl. „Demons in Pradise“, rež. Jude Ratman/ Prancūzija, Šri Lanka)

„Jie“ (angl. „They“, rež. Anahita Ghazvinizadeh/ JAV, Kataras)

„Jūros sielvartas“ (angl. „Sea Sorrow“, rež. Vanessa Redgrave/ Didžioji Britanija)

„Klerės kamera“ (pranc. „La caméra de Claire“, rež. Hong Sang-soo)

„Napalmas“ (pranc. „Napalm“, Claude Lanzmann/ Prancūzija)

„Nepatogus tęsinys: tiesa į valdžią“ (angl. „An Inconvenient Sequel: Truth to Power“, rež. Bonni Cohen, John Shenk/ JAV)

„Pažadėtoji žemė“ (angl. „Promised Land“, rež. Eugene Jarecki/ JAV)

Specialieji seansai – renginiai:

„24 kadrai“ (angl. „24 Frames“, rež. Abbas Kiarostami/ Iranas)

„Ateik paplaukioti“ (angl. „Come Swim“, rež. Kristen Stewart/ JAV) (trumpametražis)

„Ežero viršuje: kinų mergina“ (angl. „Top of the Lake:China Girl“, rež. Jane Campion, Ariel Kleiman/ Didžioji Britanija, Australija, Naujoji Zelandija, JAV) (televizijos serialas)

„Kūnas ir smėlis“ (isp. „Carne y arena“, rež. Alejandro González Iñarritu/ Meksika) (virtualios realybės instaliacija)

„Tvin Pyksas“ (angl. „Twin Peaks“, rež David Lynch/ JAV) (televizijos serialas)

Vidurnakčio seansai:

„Blogiukės“ (kor. „Ak-nyeo“, rež. Jung Byung-Gil/ Pietų Korėja)

„Malda prieš vidurnaktį“ (angl. „Prayer Before Dawn“, rež. Jean-Stéphane Sauvaire/ Didžioji Britanija, Prancūzija)

„Negailestingasis“ (kor. „Bulhandang“, rež. Byun Sung-Hyun/ Pietų Korėja)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles