Oskarų prognozės: kas džiaugsis apdovanojimais?

Oskarų prognozės: kas džiaugsis apdovanojimais?

Iki JAV kino meno ir mokslo akademijos teikiamų Oskarų ceremonijos laiko liko visai nedaug. Šis, gal nebūtinai pats svarbiausias, bet neabejotinai didžiausią ažiotažą keliantis kino pasaulio renginys, vainikuos šiemet kaip niekada trumpą anglakalbių filmų apdovanojimų sezoną. Vasario pabaigoje dar laukia svarbūs Prancūzijos kino apdovanojimai, tačiau jie vyks jau Europoje, o iki ceremonijos – dar pakankamai laiko.

Tad kol Holivude tiesiami raudoni kilimai, kabinamos dekoracijos, kaugėmis gabenamos gėlės, lyginamos suknelės ir smokingai, lakuojami batai ir derinami aksesuarai, trumpam paspėliokime, kas turi didžiausias galimybes po ceremonijos grįžti su plačiausiomis šypsenomis ir į glėbį netelpančiomis auksinio karžygio statulėlėmis. Prognozės paprastai remiasi ką tik praėjusių ankstesnių apdovanojimų, vadinamų Oskarų pranašais, rezultatais. Tačiau kiekvieni apdovanojimai turi savą specifiką ir į tai taip pat privaloma atsižvelgti.

Neabejotinas praėjusių metų hitas visuose frontuose buvo korėjiečio Joon-ho Bongo juodojo humoro kriminalinė drama „Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“), savo kolekcijoje, be kitų laimėjimų, turinti Kanų kino festivalio Auksinę palmės šakelę, Auksinį gaublį, 2 BAFTA kaukes ir 6 Oskaro nominacijas. Populiarumu šiai juostai nelabai kas gali prilygti, juolab, kad neseniai į JAV kino teatrus buvo paleista dar ir juodai balta „Parazito“ versija.

Tačiau populiarumas – dar ne viskas. Oskarus teikianti JAV kino meno ir mokslo akademija dažnai yra linkusi apdovanojimus atiduoti konservatyvesniems, aiškią moralinę žinutę siunčiantiems ar aktualią temą paliečiantiems filmams. Taip „Vandens forma“ (angl. „The Shape of Water“, 2017 m.) laimėjo prieš „Trys stendai prie Ebingo, Misiūryje“ (angl. „Three Bilboards Outside Ebbing, Missouri“, 2017 m.), „Sensacija“ (angl. „Spotlight“, 2015 m.) – prieš „Vaikystę“ (angl. „Boyhood“, 2015 m.), o „Mėnesiena“ (angl. „Moonlight“, 2016 m.) sensacingai, tiesiogine tų žodžių prasme, išplėšė statulėlę už geriausią filmą iš miuziklo „Kalifornijos svajos“ (angl. „La La Land“, 2016 m.) kūrėjų rankų.

Šiemet tokiu saugiu Akademijos pasirinkimu gali tapti Samo Mendeso karinė drama „1917“, prieš savaitę triumfavusi britų BAFTA apdovanojimuose. Tad ką pasirinks Akademijos nariai: gražiai nufilmuotą, bet nieko naujo neparodantį „1917“ ar virtuozišką žanrų miksą „Parazitą“? Gali būti, kad šie filmai pasidalys du svarbiausius apdovanojimus – vienas bus pripažintas geriausiu filmu, kitas – apdovanotas už geriausią režisūrą. Todėl mūsų spėjimas būtų toks – nors tai būtų pakankamai drąsus žingsnis Akademijai, geriausiu filmu turėtų tapti „Parazitas“, o statulėlė už geriausią režisūrą keliaus į S. Mendeso rankas.

Kalbant apie aktorius, intrigos neturėtų būti, kadangi visuose iki šiol vykusiuose apdovanojimuose laureatų pavardės kartojosi identiškai. Geriausia aktorė – Renée Zellweger už vaidmenį biografiniame filme „Džudi“ (angl. „Judy“), geriausias aktorius – Joaquinas Phoenixas už kraupiai realistišką „Džokerį“ (angl. „Jocker“), geriausia antro plano aktorė – advokatę „Santuokos istorijoje“ (angl. „Marriage Story“) suvaidinusi Laura Dern, geriausias antro plano aktorius – Bradas Pittas, už įkūnytą atsipūtusį kaskadininką Quentino Tarantino juostoje „Vieną kartą Holivude“ (angl. „Once Upon a Time… in Hollywood“)

Intrigos neturėtų būti ir geriausio tarptautinio filmo kategorijoje, kur statulėlė jau senokai rezervuota „Parazitui“ – tad net jei nepasiseks kitose kategorijose, bent vienas Oskaras tikrai keliaus į Pietų Korėją. O štai kas taps geriausiu animaciniu filmu, nėra taip jau aišku. Auksinis gaublys atiteko nepaprasto kruoštumo lėlinei animacijai „Trūkstama grandis“ (angl. „Missing Link“), BAFTA – prie dvimatės, ranka pieštos technikos grįžusiam„Klausui“ (angl. „Klaus“). Bet Akademija gali priimti konservatyvų sprendimą ir apdovanojimą skirti finalinei (?) „Žaislų istorijos“ (angl. „Toy Story 4“) daliai. O dar į šį apdovanojimą pretenduoja Ansi animacijos festivalio laureatas „Praradau savo kūną“ (pranc. „J’ai perdu mon corps“) ir trečioji (taip pat paskutinė?) „Kaip prisijaukinti slibiną“ (angl. „How to Train Your Dragon: Hidden World“) dalis.

Panašu, kad Oskarus už geriausią scenarijų pasidalys „Zuikis Džodžo“ (angl. „Jojo Rabbit“) (geriausias adaptuotas scenarijus) ir „Vieną kartą Holivude“ (geriausias originalus scenarijus) – tiesa, čia stipriai atrodo ir „Parazitas“, prieš savaitę atsiėmęs BAFTĄ, – apdovanojimas šioje kategorijoje taptų rimtu sufleriu ir apie didesnę šio filmo sėkmę. Tad nors spėjimą skyrėme Q. Tarantino naudai, vis tik tikimės, kad jis nepasitvirtins ir statulėlė atiteks J. Bongui ir Won Han Jinui.

Jei dėl geriausio filmo laimėtojo klausimas lieka atviras, tai beveik neabejotina, kad „1917“ turėtų susirinkti daugumą techninių apdovanojimų, nebent kai kur šį filmą gali nukonkuruoti biografinė veiksmo drama „Le Manas ’66. Plento karaliai“ (angl. „Ford v. Ferrari“).

Oskarų ceremonija vyks vasario 9 d., Lietuvos laiku – naktį iš sekmadienio į pirmadienį (ceremonijos pradžia – 3:00).

 

Žemiau pateikiame visų kategorijų spėjimus:

Geriausias filmas: „Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“)

Geriausia režisūra:  Sam Mendes („1917“)

Geriausia aktorė: Renée Zellweger („Džudi“/ angl. „Judy“)

Geriausias aktorius: Joaquin Phoenix („Džokeris“/ angl. „Jocker“)

Geriausia antro plano aktorė: Laura Dern („Santuokos istorija“/ angl. „Marriage Story“)

Geriausias antro plano aktorius: Brad Pitt („Vieną kartą Holivude“/ angl. „Once Upon a Time… in Hollywood“)

Geriausias tarptautinis filmas: „Parazitas“

Geriausias animacinis filmas: „Klausas“ (angl. „Klaus“)

Geriausias dokumentinis filmas: „Amerikietiškas fabrikas“ (angl. „American Factory“)

Geriausias originalus scenarijus: „Vieną kartą Holivude“

Geriausias adaptuotas scenarijus: „Zuikis Džodžo“ (angl. „Jojo Rabbit“)

Geriausia kinematografija: „1917“

Geriausias montažas: „Le Manas ’66. Plento karaliai“ (angl. „Ford v. Ferrari“)

Geriausias kostiumų dizainas: „Mažosios moterys“ (angl. „Little Women“)

Geriausios šukuosenos ir grimas: „Skandalas“ (angl. „Bobshell“)

Geriausia scenografija: „1917“

Geriausias garso montažas: „Le Manas ’66. Plento karaliai“

Geriausi vaizdo efektai: „1917“

Geriausi garso efektai: „1917“

Geriausias garso takelis: „Džokeris“

Geriausia daina: „I’m Gonna Love Me Again“ („Rocketman“)

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas: „Nefta futbolo klubas“ (angl. „Nefta Football Club“)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas: „Katbulis“ (angl. „Kittbull“)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas: „Kaip išmokti važinėti riedlente karo zonoje (jei esi mergaitė)“ (angl. „Learning to Skateboard in a Warzone (if you’re a girl)“)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles