Birželio 11 d. Kabūro kino festivalyje (Prancūzija) buvo rodomas kultinis Jeano – Pierre‘o Jeunet filmas „Amelija iš Monmartro“ (pranc. „Le fabuleux destin d‘Amelie Poulain“) – taip pažymėta garbinga 15 metų sukaktis, kurią ši juosta švenčia šiemet.
Vasario 18 d. J. P. Jeunet atvyko pristatyti „Amelijos iš Monmartro“ Paryžiaus „Fauvettes“ kino teatre susirinkusiems žiūrovams, sausakimšai užpildžiusiems dvi sales ir pakerėtiems šios nuostabios romantinės pasakos, išleistos 2001 m. 15 metų praėjus po šios didžiulės sėkmės, režisierius prisiminė keletą istorijų iš šios romantinės komedijos kūrimo periodo. Taigi, trys labiausiai įsiminę dalykai:
1. Pirmasis aktorių pasirinkimas
Po to, kai filmuotis pakvietė Dominique‘ą Pinon‘ą, kuris vaidino 1990 m. J. P. Jeunet trumpametražiame filme „Myliu – nemyliu“ (pranc. „J‘aime, j‘aime pas“, iš kurio buvo pasiskolinta idėja, kaip pristatyti pagrindinius „Amelijos iš Monmartro“ personažus), kaip atskleidė režisierius, pagrindinį vaidmenį jis buvo numatęs britų aktorei Emily Watson. Po šios atsisakymo, jis į perklausą pasikvietė prancūzes Emmą de Jaunes ir Audrey Tautou, kuri jį ir pakerėjo. Taigi, jam teko pajauninti ir kitą personažą, tad Nino vaidmeniui buvo pasirinktas Mathieu Kassovitzas.
2. Amelijos revoliucija
J. P. Jeunet taip pat prisiminė savo norą sukurti pozityvų filmą, kuriame būtų eksperimentuojama naujosiomis technologijomis:
„Amelija iš Monmartro“ yra pirmasis suskaitmenintas filmas. Mūsų rankos buvo paliktos visiškai laisvos, mes galėjome daryti ką tik panorėję su spalvomis. Tai buvo tikra revoliucija. „Amerikos kartografas“, viso pasaulio vaizdo režisierių Biblija, atliko apklausą, pagal kurią „Amelija iš Monmartro“ pripažinta reikšmingiausiu dešimtmečio filmu. Dabar to atrodo per daug, nebesu toks rėksmingas spalvų atžvilgiu, jos beveik agresyvios, bet tuo metu mes nenorėjome varžyti savęs, kolorito atžvilgiu ėjome labai toli“.
3. Fenomenali filmo sėkmė
Prancūzijoje į stebuklingą „Amelijos iš Monmartro“ pasaulį pasinėrė 8,6 mln. žiūrovų. Visame pasaulyje šis filmas iš viso susižėrė 140 mln. JAV dolerių.
„Kanai šio filmo atsisakė, mes buvome šiek tiek nusivylę, bet kai prasidėjo žiniasklaidos atstovams skirtos peržiūros, pajutome, kad kažkas nutiks. Aš kartais turiu nuojautą, panašiai kaip ir Audrey Tautou, mus tai vienija, ir aš jaučiau, kad šįkart tikrai kažkas nutiks. Taigi, mes pradėjome pristatymo turnė provincijoje ir išvydome žiūrovų perpildytas sales… Su „Amelija iš Monmartro“ dėjosi nepaprasti dalykai: mus tuo pačiu metu garbino tiek žiūrovai, tiek kritika, sulaukėme profesionalų pripažinimo. Sakoma, kad reikia bent vieno iš šių trijų, o mes turėjome visus tris. Ir taip buvo visame pasaulyje!“