Vasario 28 d. Paryžiuje 45-ą kartą išdalyti Prancūzijos kino akademijos apdovanojimai – Cezariai. Surinkęs keturias statulėles – geriausio filmo, geriausio debiutuojančio aktoriaus, geriausio montažo ir publikos prizo – čia triumfavo debiutinis Ladjo Ly filmas „Vargdieniai“ (pranc. „Les Misérables“).

Sėkmingai ceremonija susiklostė ir Nicolaso Bedoso filmui „Nuostabi epocha“ (pranc. „La Belle époque“) – jo sąskaitoje 3 statulėlės (geriausia antro plano aktorė, geriausias originalus scenarijus, geriausios dekoracijos).

Laureatų plejadą tęsė Kanuose rodyti filmai: geriausio debiutinio filmo ir geriausios debiutuojančios aktorės apdovanojimus pelnė Mounios Meddour „Pupytė“ (pranc. „Papicha“); geriausia aktore pripažinta Anaïs Demoustier už pasirodymą filme „Alisa ir meras“ (pranc. „Alice et le maire“), o geriausiu aktoriumi tapo Roschdy Zemas („Rubė, šviesa“/ pranc. „Roubaix, une lumière“).

Fenomenalusis Joon-ho Bongo „Parazitas“ (kor. „Gisangchung“) į savo kolekciją įsimetė dar ir prancūziškąjį Cezarį – kaip geriausias užsienio filmas.

Apdovanojimų beveik nepastebėta liko Céline Sciammos kostiuminė romantinė drama „Liepsnojančios merginos portretas“ (pranc. „Portrait de la jeune fille en feu“), pelniusi tik vieną Cezarį – už geriausią kameros darbą.

Vis tik džiugiu renginiu turėjusi būti ceremonija nepraėjo taip, kaip planuota organizatorių. Dar gerokai prieš tai – vos paskelbus nominantus, Prancūzijos kino akademija sulaukė negailestingos kritikos ir spaudimo dėl itin didelio palankumo Romanui Polanskiui (jo istorinė drama „Pareigūnas ir šnipas“ (pranc. „J‘accuse“) iš viso nominuota 12 kartų). JAV R. Polanskiui vis dar galioja 1978 m. pateikti kaltinimai trylikametės išžaginimu, o šiuo metu Prancūzijos kino pasaulį kaip tik drebina dar vienas #MeToo skandalas, kai savo patirtimi pasidalijo aktorė Adèle Haenel. Toks akademijos nejautrumas papiktino Prancūzijos visuomenę ir po šios Cezarių ceremonijos privertė atsistatydinti visą valdybą.

Nepasitenkinimas buvo reiškiamas įvairiapusiškai: tiek manifestacijomis prieš ir po renginio, kuriose buvo demonstruojami plakatai su užrašais: „Polanskis – žagintojas, Cezariai – bendrininkai“. Vakaro vedėja aktorė Florence Foresti paleido keletą užuominų R. Polanksio atžvilgiu (pvz: „Šį vakarą bus 12 įtampą keliančių momentų“, „filmas apie pedofiliją Bažnyčioje [„Ačiū dievui“] ir filmas apie pedofiliją aštuntajame dešimtmetyje [„Pareigūnas ir šnipas“]“), paliko ceremoniją skelbiant geriausios režisūros nominantus ir taip į ją ir nebegrįžo, o savo socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje išplatino užrašą: „Pasibjaurėtina“ (pranc. écœurée). R. Polanskį paskelbus geriausiu režisieriumi salę demonstratyviai paliko aktorė A. Haenel, išeidama sušukusi: „Gėda“, jai įkandin pasekė dar kelios dešimtys, tarp jų ir režisierė S. Sciamma. R. Polanskio apdovanojimą palydėjo skystos ovacijos ir keletas švilpimų. Filmo „Pareigūnas ir šnipas“ komanda ceremonijoje nedalyvavo. Iš viso „Pareigūnas ir šnipas“ gavo tris Cezario statulėles: už geriausią režsiūrą, geriausią adaptuotą scenarijų ir geriausius kostiumus. Slogi nuotaika neišsisklaidė ir Sandrine Kiberlain skelbiant geriausią filmą – tad Cezarių finalas taip ir liko gerokai apkartęs.

 

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

 

Geriausias filmas:

„Ačiū dievui“ (pranc. „Grâce à Dieu“, rež. François Ozon)

„Ypatingieji“ (pranc. „Hors Normes“, rež. Eric Tolédano ir Olivier Nakache)

„Liepsnojančios merginos portretas“ (pranc. „Portrait de la jeune fille en feu“, rež. Céline Sciamma)

„Nuostabi epocha“ (pranc. „La Belle époque“, rež. Nicolas Bedos)

„Pareigūnas ir šnipas“ (pranc. „J’accuse“, rež. Roman Polanski)

„Rubė, šviesa“ (pranc. „Roubaix, une lumière“, rež. Arnaud Desplechin)

„Vargdieniai“ (pranc. „Les Misérables“, rež. Ladj Ly)

 

Geriausia režisūra:

Nicolas Bedos („Nuostabi epocha“)

Arnaud Despechin („Rubė, šviesa“)

Ladj Ly („Vargdieniai“)

François Ozon („Ačiū dievui“)

Roman Polanski („Pareigūnas ir šnipas“)

Céline Sciamma („Liepsnojančios merginos portretas“)

Eric Tolédano ir Olivier Nakache („Ypatingieji“)

 

Geriausia aktorė:

Anaïs Desmoustier („Alisa ir meras“ / pranc. „Alice et le maire“)

Eva Green („Proksima“ / pranc. „Proxima“)

Adèle Haenel („Liepsnojančios merginos portretas“)

Chiara Mastroianni („Kambarys Nr. 212/ pranc. „Chambre 212“)

Noémie Merlant („Liepsnojančios merginos portretas“)

Doria Tillier („Nuostabi epocha“)

Karin Viard („Lopšinė“/ pranc. „Une chanson douce“)

 

Geriausias aktorius:

Daniel Auteuil („Nuostabi epocha“)

Damien Bonnard („Vargdieniai“)

Vincent Cassel („Ypatingieji“)

Jean Dujardin („Pareigūnas ir šnipas“)

Reda Kateb („Ypatingieji“)

Melvil Poupaud („Ačiū dievui“)

Rochdy Zem („Rubė, šviesa“)

 

Geriausia antro plano aktorė:

Fanny Ardant („Nuostabi epocha“)

Josiane Balasko („Ačiū dievui“)

Laure Calamy („Vien tik žvėrys“/ pranc. „Seules le bêtes“)

Sara Forestier („Rubė, šviesa“)

Hélène Vincent („Ypatingieji“)

 

Geriausias antro plano aktorius:

Swann Arlaud („Ačiū dievui“)

Grégory Gadebois („Pareigūnas ir šnipas“)

Louis Garrel („Pareigūnas ir šnipas“)

Benjamin Lavernhe („Meilė iš antro žvilgsnio“ / pranc. „Mon inconnue“)

Denis Ménochet („Ačiū dievui“)

 

Geriausia debiutuojanti aktorė:

Luana Bajrami („Liepsnojančios merginos portretas“)

Céleste Brunnquell („Apakinti“/ pranc. „Les Eblouis“)

Lyna Khoudri („Pupytė“/ pranc. „Papicha“)

Nina Meurisse („Kamilė“/ pranc. „Camille“)

Mama Sané („Atlantika“/ pranc. „Atlantique“)

 

Geriausias debiutuojantis aktorius:

Anthony Bajon („Žemės vardu“ / pranc. „Au nom de la terre“)

Benjamin Lesieur („Ypatingieji“)

Alexis Manenti („Vargdieniai“)

Liam Pierron („Mokyklos gyvenimas“/ pranc. „La Vie scolaire“)

Djebril Zonga („Vargdieniai“)

 

Geriausias užsienio filmas:

„Džokeris“ (angl. „Jocker“, rež. Todd Phillips / JAV)

„Jaunasis Achmedas“ (pranc. „Le Jeune Ahmed“, rež. Luc Dardenne ir Jean-Pierre Dardenne / Belgija)

„Lola“ (pranc. „Lola vers la mer“, rež. Laurent Micheli / Belgija)

„Mafijos išdavikas“ (it. „Il traditori“, rež. Marco Bellocchio / Italija)

„Parazitas“ (kor. „Gisaengchung“, rež. Joon-ho Bonh / Pietų Korėja)

„Skausmas ir šlovė“ (isp. „Dolor y gloria“, rež. Pedro Almodóvar / Ispanija)

„Vieną kartą Holivude“ (angl. „Once Upon a Time… in Hollywood“, rež. Quentin Tarantino / JAV)

 

Geriausias pirmasis filmas:

„Atlantika“ (rež. Mati Diop)

„Pupytė“ (pranc. „Papicha“, rež. Mounia Meddour)

„Vargdieniai“

„Vilko kauksmas“ (pranc. „Le Chant du loup“, rež. Antonin Baudry)

„Žemės vardu“ (rež. Edouard Bergeon)

 

Geriausias animacinis filmas:

„Kabulo kregždės“ (pranc. „Les Hirondelles de Kaboul“, rež. Zabou Breitman ir Elea Gobbé-Mévellec)

„Praradau savo kūną“ (pranc. „J’ai perdu mon corps“, rež. Jérémy Clapin)

„Žymioji lokių invazija į Siciliją“ (pranc. „La fameuse invasion des ours en Sicile“, rež. Lorenzo Mattotti)

 

Geriausias dokumentinis filmas:

„68, mano tėvas ir vinys“ (pranc. „68, mon père et les clous“, rež. Samuel Bigiaoui)

„M“ (rež. Yolande Zauberman)

„Lurdas“ (pranc. „Lourdes“, rež. Thierry Demaizière ir Alban Teurlai)

„Olivier Rousteingas, gimęs po X ženklu“ (pranc. „Olivier Rousteing, né sous X, rež. Anissa Bonnefont)

„Svajonių Kordiljerai“ (pranc. „La cordillère des songes“, rež. Patrizio Guzman)

 

Geriausias originalus scenarijus:

„Ačiū dievui“

„Ypatingieji“

„Liepsnojančios merginos portretas“

„Nuostabi epocha“

„Vargdieniai“

 

Geriausias adaptuotas scenarijus:

„Pareigūnas ir šnipas“

„Praradau savo kūną“

„Rubė, šviesa“

„Suaugusieji kambaryje“ (angl. „Adults in the Room“)

„Vien tik žvėrys“

 

Geriausia kinematografija:

„Liepsnojančios merginos portretas“

„Nuostabi epocha“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Rubė, šviesa“

„Vargdieniai“

 

Geriausias montažas:

„Ačiū dievui“

„Ypatingieji“

„Nuostabi epocha“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Vargdieniai“

 

Geriausia originali muzika:

„Atlantika“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Praradau savo kūną“

„Rubė, šviesa“

„Vargdieniai“

 

Geriausias garsas:

„Liepsnojančios merginos portretas“

„Nuostabi epocha“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Vilko kauksmas“

„Vargdieniai“

 

Geriausi kostiumai:

„Edmundas“ (pranc. „Edmond“)

„Liepsnojančios merginos portretas“

„Nuostabi epocha“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Žana“ (pranc. „Jeanne“)

 

Geriausios dekoracijos:

„Edmundas“

„Liepsnojančios merginos portretas“

„Nuostabi epocha“

„Pareigūnas ir šnipas“

„Vilko kauksmas“

 

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

„Išeinu nusipirkti cigarečių“ (pranc. „Je sors acheter des cigarettes“)

„Paversk tai soul muzika“ (angl. „Make It Soul“)

„Plastikinių maišelių naktis“ (pranc. „La Nuit des sacs plastiques“)

„Tas nuostabus pyragas“ (pranc. „Ce magnifique gâteau“)

 

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

„Achmedo daina“ (pranc. „Le Chant d‘Ahmed“)

„Beautiful Loser“

„Mėlynas šou“ (pranc. „Chien bleu“)

„Nefta futbolo klubas“ (angl. „Nefta Football Club“)

„Pagal plaukus“ (pranc. „Pile poil“)

 

Publikos Cezaris (daugiausiai žiūrovų sulaukęs filmas, išrinktas Akademijos sprendimu):

„(Ne)tikros prancūziškos vestuvės 2“ (pranc. „Qu’est-ce quon a encore fait au bon Dieu?“)

„Nekaltas melas 2“ (pranc. „Nous finirons ensemble“)

„Ypatingieji“

„Vargdieniai“

„Žemės vardu“ (pranc. Au nom de la terre“) (1,9 mln. žiūrovų)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles