Išdalyti 2019 m. Goya apdovanojimai

Išdalyti 2019 m. Goya apdovanojimai

Šioks toks kalambūras, tačiau 2019 m. Ispanijos kino akademijos 33 kartą teikiamuose Goya apdovanojimuose triumfavo Javiero Fesserio režisuotas filmas „Čempionai“ (isp. „Campeones“). Vis dėlto, nors iš viso surinko tris apdovanojimus, šio filmo pavadinimas tarp kitų svarbiausių kategorijų laureatų nefigūravo. Iš 10 nominacijų „Čempionai“ dar buvo apdovanoti už geriausią dainą ir geriausią naują aktorių (Jesús Vidal).

Ši komiška drama pasakoja apie nusivažiavusį krepšinio trenerį, kurį teismas įpareigoja treniruoti komandą, sudarytą iš socialinių poreikių turinčių žaidėjų. „Čempionai“ buvo pasirinktas kaip Ispanijos kandidatas į Oskarus, o gimtinėje iš bilietų pardavimo uždirbo 18,5 mln. eurų.

Rodrigo Sorogoyeno režisuotą kinetišką politinį trilerį „Karalystė“ (isp. „El reino“) galima įvardyti kaip kitą didelį laimėtoją, kuris susirinko daugiausia statulėlių. Tarp septynių šio filmo laimėtų apdovanojimų (be kita ko) – geriausias aktorius (Antonio de la Torre), geriausias originalus scenarijus, geriausias garso takelis.

Nugalėjusi ne tik Penélopę Cruz („Visi žino“/ isp. „Todo lo saben“), bet ir Najwą Nimri („Kas tau dainuos?“ / isp. „Quien te cantara“) bei Lolą Dueñas („Kelionė į motinos kambarį“ / isp. „Viaje al cuarto de una madre“) geriausia aktore pripažinta Susi Sánchez.

Įspūdingas animacijos ir vaidybinio filmo lydinys, fiksuojanti karo korespondentą Ryszardą Kapuścińskį iki šiol persekiojančius 1975 m. Angolos pilietinio karo prisiminimus „Dar viena gyvenimo diena“ (isp. „Un día más con vida“), pernai Europos kino apdovanojimuose pripažintas geriausiu animaciniu filmu, ir toliau renka apdovanojimus – šįkart kolekciją papildė Goyos apdovanojimas.

Goyos statulėlė už geriausią dokumentinį filmą atiteko Almudenos Carracedo ir Roberto Baharo širdį veriančiai juostai „Kitų tyla“ (isp. „El silencio de otros“), prie kurios prodiusavimo prisidėjo broliai Almodóvarai. „Kitų tyla“ pateikia kampanijos, skirtos užbaigti 1977 m. amnestijos įstatymą (dar žinomą kaip užmaršties paktą), pagal kurį Ispanijos pilietinio karo ir Franco režimo laikotarpiu padarytiems karo nusikaltimams taikoma 20 metų senatis, kroniką ir senyvo amžiaus ispanų pastangas susigrąžinti per pilietinį karą nužudytų artimųjų palaikus, kad galėtų juos tinkamai palaidoti.

Goya apdovanojimų scena dažnai tampa erdve pareikšti pilietinei ar politinei pozicijai – pvz. 2003 m. buvo pasisakoma prieš Ispanijos įsitraukimą į Irako karą, remiama lyčių lygybė, ar tiesiog prašoma remti kino industriją. 33-iosios Goya apdovanojimų kalbos daugiausia sukosi apie nesenas – šių ir praėjusių metų – aktualijas.

Jei praeitų metų ceremonija deklaravo progresyvias idėjas, bet jų neįgyvendino, šiemet buvo atsigriebta su kaupu. Trys iš keturių nominantų geriausio debiutuojančio režisieriaus kategorijoje buvo moterys, vakaro metu skambėjo tautinę įvairovę atspindinti muzika ir vienu jautriausių vakaro momentų tapo specialiųjų poreikių turinčio Jesúso Vidalio paskelbimas geriausiu debiutuojančiu aktoriumi – atsiimdamas savąjį apdovanojimą J. Vidalis pasakė jaudinančią kalbą apie įvairių asmenų įtraukimo į kiną svarbą.

Ceremonijos vedėjai – sutuoktinių pora Silvia Abril ir Andreu Buenafuente – sulaukė neabejotino pasisekimo ir buvo pasitinkami publikos ovacijomis kaskart, kai tik pasirodydavo scenoje.

Rami Goya apdovanojimų šeštadienio naktis taip pat atskleidžia paradoksišką Ispanijos kino industrijos situaciją. Po to, kai per Ispanijos dvigubą recesiją dėl ekonominės krizės buvo sumažintos dotacijos, Ispanijos kino pramonė, ypač autorinio kino sektorius, lyginant su penkiomis didžiausiomis Europos šalimis, yra nepakankamai finansuojamas, ypač kalbant apie valstybės paramą. Tačiau filmai yra kuriami šalyje, kur kuo toliau, tuo sunkiau pasisamdyti aukštos klasės kino technikus, įdarbinant juos nesuskaičiuojamoje galybėje serialų, kuriuos užsako televizijos ir internetinių transliacijų platformos. Tarp tokių serialų yra ir visame pasaulyje populiarūs „Popieriaus namai“ (isp. „La casa de Papel“), „Elitas“ („Elite“). Su vienu vieninteliu ispanišku masinio populiarumo filmu „Čempionai“, ispaniška kino produkcija šioje šalyje vis tiek užima 17,5 proc. rinkos.

Šiais metais Ispanijos akademijos garbės Goya atiteko ispanų fantastinio kino pionieriui Narciso „Chico“ Ibáñezui, padėjusiam du kertinius akmenis su savo filmais „Rezidencija“ (isp. „La Residencia“, 1970 m.) ir „Kas gali nužudyti vaiką?“ (isp. „¿Quién puede matar a un niño“), davusiems pradžią sparčiam Ispanijos autorinio kino  augimui. Apdovanojimą pristatė Alejandro Amenábaras („Kiti“/ angl. „The Others“), J. A. Bayona („Septynios minutės po vidurnakčio“ / angl. „A Monster‘s Call“), Jaume Balagueró ir Paco Plaza („[REC]“), Rodrigo Cortés („Palaidotas“ / angl. „Buried“), Alexas de la Iglesia („Žvėries diena“/ isp. „El día de la bestia“), Juanas Carlosas Frednadillo („Po 28 savaičių“ / angl. „28 Weeks Later“) ir Nacho Vigalondo („Milžinas“ / angl. „Colossal“) – taip parodant, kokią didžiulę įtaką I. Serradoras padarė Europos talentingiausiai intelektualaus žanro kūrėjų kartai.

Žemiau pateikiamas laureatų sąrašas:

Geriausias filmas:

„Čempionai“ (isp. „Campeones“)

„Karalystė“ (isp. „El reino“)

„Karmen ir Lola“ (isp. „Carmen y Lola“)

„Tarp dviejų vandenų“ (isp. „Entre dos aguas“)

„Visi žino“ (isp. „Todo lo saben“)

 

Geriausia režisūra:

Asghar Farhadi („Visi žino“)

Javier Fesser („Čempionai“)

Isaki Lacuesta („Tarp dviejų vandenų“)

Rodrigo Sorogoyen („Karalystė“)

 

Geriausia aktorė:

Penélope Cruz („Visi žino“)

Lola Dueñas („Kelionė į motinos kambarį“ / isp. „Viaje al cuarto de una madre“)

Najwa Nimri („Kas tau dainuos?“ / isp. „Quién te cantarà)

Susi Sánchez („Sirgti sekmadienį“ / isp. „La efermedad del domingo“)

 

Geriausias aktorius:

Javier Bardem („Visi žino“)

Jose Coronado („Tavo sūnus“ / isp. „Tu hijo“)

Antonio de la Torre („Karalystė“)

Javier Gutiérrez („Čempionai“)

 

Geriausia antro plano aktorė:

Anna Castillo („Kelionė į motinos kambarį“)

Natalia de Molina („Kas tau dainuos?“)

Carolina Yuste („Karmen ir Lola“)

Ana Wagener („Karalystė“)

 

Geriausias antro plano aktorius:

Antonio de la Torre („Dvylikos metų naktis“ / isp. „La noche de 12 años“)

Eduard Fernández („Visi žino“)

Juan Margallo („Čempionai“)

Luis Zahera („Karalystė“)

 

Geriausias debiutuojantis režisierius: 

César Esteban Alenda, José Esteban Alenda („Be pabaigos“ / isp. „Sin fin“)

Aranxa Echevarría („Karmen ir Lola“)

Andrea Jaurrrieta („Ana po dienos“/ isp. „Ana de día“)

Celia Rico („Kelionė į motinos kambarį“)

 

Geriausia debiutojanti aktorė:

Eva Llorach („Kas tau dainuos?“)

Gloria Ramos („Čempionai“)

Rosy Rodríguez („Karmen ir Lola“)

Zaira Romero („Karmen ir Lola“)

 

Geriausias debiutojantis aktorius:

Carlos Acosta („Juli“/ isp. „Yuli“)

Moreno Borja (Karmen ir Lola“)

Francisco Reyes („Karalystė“)

Jesús Vidal („Čempionai“)

 

Geriausias animacinis filmas:

„Apelsino žiedas“ (isp. „Azahar“)

„Dar viena gyvenimo diena“ (isp. „Un día más con vida“)

„Dviračiai“ (angl. „Bikes the Movie“)

„Žmogaus su pižama prisiminimai“ (isp. „Memorias de un hombre en pijama“)

 

Geriausias dokumentinis filmas:

„Camarónas: flamenkas ir revoliucija“ (isp. „Camaróns: flamenco y revolución“)

„Kitų tyla“ (isp. „El silencio de otros“)

„Liūdnosios kalvos iškasimas“ (isp. „Desenterrando Sad Hill“)

„Užrašai apie apiplėšimo filmą“ (isp. „Apuntes para una película de atracos“)

 

Geriausias Lotynų Amerikos filmas:

„Angelas“ (isp. „El Ángel“ / Argentina)

„Dvylikos metų naktis“

„Roma“ (Meksika)

„Šunys“ (isp. „Los perros“ / Čilė)

 

Geriausias europietiškas filmas:

„Mergina“ (angl. „Girl“ / Belgija)

„Nematomas siūlas“ (angl. „Phantom Thread“ / Didžioji Britanija)

„Šaltasis karas“ (lenk. „Zimna wojna“ / Lenkija)

„Vakarėlis“ (angl. „The Party“/ Didžioji Britanija)

 

Geriausias vaidybinis trumpametražis filmas:

„9 žingsniai“ (isp. „9 pasos“)

„Berniukas, kuris norėjo skraidyti“ (isp.  „El nino que quería volar“)

„Flamenko šokėja“ (isp. „Bailaora“)

„Kiaulaitė“ (isp. „Cerdita“)

„Matria“

 

Geriausias dokumentinis trumpametražis filmas:

„Gaza“  

„Kyoko“

„Lobis“ (isp. „El tesoro“)

„Wan Xia. Paskutinė saulėlydžio šviesa“ (isp. „Wan Xia. La última luz del atardecer“)

 

Geriausias animacinis trumpametražis filmas:

„Aš esu kapas“ (isp. „Soy una tumba“)

„Norėčiau…“ (angl. „I wish…“)

„Skautai“ (isp. „Cazatalentos“)

„Užmarštis“ (isp. „El olvido“)

 

Geriausias originalus scenarijus:

„Čempionai“

„Karmen ir Lola“

„Karalystė“

„Visi žino“

 

Geriausias adaptuotas scenarijus:

„Dvylikos metų naktis“

„Bosas“ (isp. „Jefe“)

„Juli“

„Super Lopezas“ (isp. „Superlópez“)

 

Geriausias garso takelis:

„Įstatymo šešėlis“ (isp. „La sombra de la ley“)

„Juli“

„Karalystė“

„Žvaigždėse“ (isp. „En las estrellas“)

 

Geriausia daina:

„Este es el momento“ („Čempionai“)

„Me vas a extrañar“ („Karmen ir Lola“)

„Tarde azul de abril“ („Žmogus, kuris nužudė Don Kichotą“ / angl. „The Man Who Killed Don Quixote“)

„Una des esas noches sin final“ („Visi žino“)

 

Geriausias produkcijos dizainas:

„Čempionai“

„Fotografas iš Mathauzeno“ (isp. „El fotógrafo de Mauthausen“)

„Karalystė“

„Žmogus, kuris nužudė Don Kichotą“

 

Geriausia kinematografija:

„Įstatymo šešėlis“

„Juli“

„Karalystė“

„Kas tau dainuos?“

 

Geriausias vaizdo montažas:

„Čempionai“

„Karalystė“

„Kelionė į motinos kambarį“

„Visi žino“

 

Geriausias meninis apipavidalinimas:

„Fotografas iš Mathauzeno“

„Įstatymo šešėlis“

„Super Lopezas“

„Žmogus, kuris nužudė Don Kichotą“

 

Geriausias kostiumų dizainas:

„Fotografas iš Mathauzeno“

„Įstatymo šešėlis“

„Kas tau dainuos“

„Žmogus, kuris nužudė Don Kichotą“

 

Geriausios šukuosenos ir grimas:

„Fotografas iš Mathauzeno“

„Įstatymo šešėlis“

„Kas tau dainuos“

„Žmogus, kuris nužudė Don Kichotą“

 

Geriausias garsas:

„Čempionai“

„Juli“

„Karalystė“

„Kas tau dainuos“

 

Geriausi specialieji efektai:

„Įstatymo šešėlis“

„Kalvis“ (bask. „Errrementari“)

„Karalystė“

„Super Lopezas“

 

 

 

 

 

 

 

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles