Išdalyti 2017 m. Ispanijos Goya apdovanojimai

Išdalyti 2017 m. Ispanijos Goya apdovanojimai

Šeštadienio vakarą Madride vyko didžiausia Ispanijos kino fiesta – 31-oji Goyų ceremonija, organizuojama Ispanijos kino meno ir mokslo akademijos. Staigmenų pasitaikė nedaug, kadangi laimėtojus praktiškai išprognozavo prieš tai vykę apdovanojimai. Didžiausiu triumfu, kaip ir tikėtasi, tapo filmas „Uždelstas pyktis“ (isp. Tarde para la ira“) – be jokių abejonių, vienas įspūdingiausių šiuolaikinio Ispanijos kino debiutų – pirmasis aktoriaus Raúlio Arévalo, žinomo iš tokių filmų kaip trileris „Mažoji sala“ (isp. „La isla mínima“) ar komedija „Pusbroliai“ (isp. „Primos“), pirmasis režisūrinis darbas. „Uždelstas pyktis“ susižėrė keturias statulėles: geriausio filmo, geriausio debiutuojančio režisieriaus, geriausio scenarijaus, geriausio antraplanio aktoraus (Manolo Solo) kategorijose. Apdovanojimą šiame filme už geriausią antraplanį vaidmenį laimėjęs aktorius Manolo Solo vadinamas ispaniškąja Judi Dench, kadangi lygiai taip pat kaip ši britų aktorė, apdovanota Oskaru už savo trumpą pasirodymą juostoje „Įsimylėjęs Šekspyras“ (angl. „Shakespeere in Love“, 1998 m.), iš Kadiso kilęs M. Solo pasiekė aukštumas su savo trumpu, bet ryškiu vaidmeniu „Uždelstame pyktyje“.

Šį Goyų vakarą galima pavadinti dvigubų laimėjimų naktimi, nes ne vien tik R. Arévalo daugiau kaip vieną kartą kopė atsiimti apdovanojimų. Tokia laimė nusišypsojo Emmai Suárez, pripažintai tiek geriausia aktore (už vaidmenį Pedro Almodóvaro filme „Chulieta“ /isp. „Julieta“), tiek geriausia antraplane aktore (filme „Nauja oda“ / isp. „La properša piel“) ir Alberto Vázquez‘ui, kuris buvo apdovanotas už geriausią animacinį filmą („Psichonautai – pamiršti vaikai“ / isp. „Psiconautas, los niños olvidados“), bendras darbas kartu su Pedro Rivero) ir geriausią trumpametražį animacinį filmą „Dekoracija“ (isp. „Decorado“). Be to, šeštadienio vakarą atplėšus vokus net devynis kartus nuskambėjo fantastinės dramos „7 minutės po vidurnakčio“ (angl. „A Monster Calls“) pavadinimas: be kita ko, šis filmas laimėjo geriausio režisieriaus (Juan Antonio Bayona), geriausio montažo, geriausios kinematografijos, geriausio garso ir geriausių specialiųjų efektų kategorijose.

Roberto Álamo, atlikęs pašėlusį vaidmenį juostoje „Tegelbsti mus dievas“ (isp. „Que Dios nos perone“) nugalėjo savo artimiausią konkurentą Eduardą Fernández‘ą („Žmogus su tūkstančiu veidų“ / isp. „El hombre de las mil caras“); Anna Castillo nugalėjo tiek Ruthą Díaz („Uždelstas pyktis“), tiek Belén Cuestą („Kiki. Visi kalba apie seksą“ / isp. „Kiki, el amor se hace“) ir už vaidmenį filme „Alyvmedis“ (isp. „El Olivo“) pripažinta geriausia debiutuojančia aktore; o olando Paulo Verhoeveno režisuota drama „Ji“ (pranc. „Elle“) buvo išrinkta geriausiu europietišku filmu ir paveržė apdovanojimą iš László Nemes‘o režisuotos pernai Oskarą geriausio filmo užsienio kalba kategorijoje pelniusios juostos „Sauliaus sūnus“ (vengr. „Saul fia“). Galiausiai bendras argentiniečių ir ispanų darbas – ironiška „dramedija“ „Garbės pilietis“ (isp. „El ciudadano ilustre“) nugalėjo venesueliečių juostą „iš toli“ (isp. „Desde allá“) geriausio Lotynų Amerikos filmo ispanų kalba kategorijoje.

Žemiau pateikime visą 2017 m. Goya lauretų sąrašą:

Geriausias filmas:

• „7 minutės po vidurnakčio“ (angl. „A Monster Calls“, rež. Juan Antonio Bayona)
• „Chuljeta“ (isp. „Julieta“, rež. Pedro Almodóvar)
• „Tegelbsti mus dievas“ (isp. „Que Dios nos perdone“, rež. Rodrigo Sorogoyen)
„Uždelstas pyktis“ (isp. „Tarde para la ira“, rež. Raúl Arévalo)
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“ (isp. „El hombre de las mil caras“, rež. Alberto Rodríguez)

Geriausias režisierius:

• Pedro Almodóvar („Chulieta“)
Juan Antonio Bayona („7 minutės po vidurnakčio“)
• Alberto Rodríguez („Žmogus su tūkstančiu veidų“)
• Rodrigo Sorogoyen („Tegelbsti mus dievas“)

Geriausias debiutuojantis režisierius:

Raúl Arévalo („Uždelstas pyktis“)
• Salvador Calvo („1898. Paskutinieji Filipinuose“ / isp. „1898. Los últimos de Filipinas“)
• Marc Crehuet („Vienaakis karalius“ / isp. „El rey tuerto“)
• Ney Reguera („Marija (ir kiti)“ / isp. „María (y los demás)“)

Geriausia pagrindinė aktorė:

• Penélope Cruz („Ispanijos karalienė“ / isp. „La reina de España“)
• Bárbara Lennie („Marija (ir kiti)“)
• Carmen Machi („Atviros durys“ / isp. „La puerta abierta“)
Emma Suárez („Chuljeta“)

Geriausias pagrindinis aktorius:

Roberto Álamo („Tegelbsti mus dievas“)
• Luis Callejo („Uždelstas pyktis“)
• Antonio de la Torre („Uždelstas pyktis“)
• Eduard Fernández („Žmogus su tūkstančiu veidų“)

Geriausia antrojo plano aktorė:

• Terele Pávez („Atviros durys“)
• Candela Peña („Kiki. Visi kalba apie seksą“ / isp. „Kiki, el amor se hace“))
Emma Suárez („Nauja oda“ / isp. „La próxima piel“)
• Sigourney Weaver („7 minutės po vidurnakčio“)

Geriausias antrojo plano aktorius:

• Karra Elejalde („100 metrų“ / isp. „100 metros“)
• Javier Gutiérrez („Alyvmedis“ / isp. „El Olivo“)
• Javier Pereira („Tegelbsti mus dievas“)
Manolo Solo („Uždelstas pyktis“)

Geriausia debiutuojanti aktorė:

Anna Castillo („Alyvmedis“)
• Belén Cuesta („Kiki. Visi kalba apie seksą“)
• Ruth Díaz („Uždelstas pyktis“)
• Sílvia Pérez Cruz („Šalia tavo namų“)

Geriausias debiutuojantis aktorius:

• Rodrigo de la Serna („Šimtas atleidimo metų“)
• Ricardo Gómez („1898. Paskutinieji Filipinuose“)
• Raúl Jiménez („Uždelstas pyktis“)
Carlos Santos („Žmogus su tūkstančiu veidų“)

Geriausias originalus scenarijus:

• „Alyvmedis“
• „Šimtas atleidimo metų“ (isp. „Cien años de perdien“)
• „Tegelbsti mus dievas“
„Uždelstas pyktis“

Geriausias adaptuotas scenarijus:

„7 minutės po vidurnakčio“ 
• „Chuljeta“
• „Kiki. Visi kalba apie seksą“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausias originalus garso takelis:

„7 minutės po vidurnakčio“ 
• „Alyvmedis“
• „Chuljeta“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausia daina:

• „Ispaniškas Bolivudas“ (angl. „Bollywood Made in Spain“)
• „Kiki. Visi kalba apie seksą“
„Šalia tavo namų“ (isp. „Cerca de tu casa“)
• „Trapi pusiausvyra“ ( isp. „Frágil equilibrio“)

Geriausias prodiusavimas:

„7 minutės po vidurnakčio“ 
• „Ispanijos karalienė“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausia kinematografija:

„7 minutės po vidurnakčio“ 
• „1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Ispanijos karalienė“
• „Uždelstas pyktis“

Geriausias montažas:

„7 minutės po vidurnakčio“
• „Tegelbsti mus dievas“
• „Uždelstas pyktis“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausias meninis apipavidalinimas:

„7 minutės po vidurnakčio“
• „1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Ispanijos karalienė“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausias kostiumų dizainas:

„1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Ispanijos karalienė“
• „Nekaltink karmos už tai, kas tau nutinka, jei elgiesi kaip šmikis“ (isp. „No culpes al karma de lo que te pasa por gilipollas“)
• „Uždelstas pyktis“

Geriausias grimas ir šukuosenos:

„7 minutės po vidurnakčio
• „1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Chuljeta“
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausias garsas:

„7 minutės po vidurnakčio“
• „1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Didysis šunų pabėgimas“ (isp. „Ozzy“)
• „Žmogus su tūkstančiu veidų“

Geriausi specialieji efektai:

„7 minutės po vidurnakčio“
• „1898. Paskutinieji Filipinuose“
• „Chuljeta“
• „Gernika“

Geriausias animacinis filmas:

• „Didysis šunų pabėgimas“ (rež. Alberto Rodriguez, Nacho La Casa)
„Psichonautai – pamiršti vaikai“ (isp. „Psiconautas, los niños olvidados“, rež. Pedro Rivero, Alberto Vázquez)
• „Tereza ir Timas“ (isp. „Teresa y Tim“, rež. Agurtzane Intxaurraga)

Geriausias dokumentinis filmas:

• „2016. Gimęs Sirijoje“ (isp. „2016. Nacido en Siria“, rež. Hernán Zin)
• „Bosco. Žemiškųjų malonumų sodas“ (isp. „El Bosco. El jardín de los sueños“, rež. José Luis López-Linares)
• „Omega“ (rež. Gervasio Iglesias, José Sánchez-Montes)
„Trapi pusiausvyra“ (rež. Guillermo García López)

Geriausias Lotynų Amerikos filmas ispanų kalba:

• „Ana“ (isp. „Anna“, rež. Jacques Toulemonde / Kolumbija)
„Garbės pilietis“ (isp. „El ciudadano ilustre“, rež. Gastón Duprat, Mariano Cohn/ Argentina)
• „Iš toli“ (isp. „Desde allá“, rež. Lorenzo Vigas / Venesuela)
• „Išrinktieji“ (isp. „Las elegijas“, rež. David Pablos / Meksika)

Geriausias europietiškas filmas:

• „Aš, Danielis Bleikas“ (angl. „I, Daniel Blake“, rež. Ken Loach / Didžioji Britanija)
• „Genijus“ (angl. „Genius“, rež. Michael Grandage / Didžioji Britanija)
„Ji“ (pranc. „Elle“, rež. Paul Verhoeven / Prancūzija)
• „Sauliaus sūnus“ (vengr. „Saul fia“, rež. László Nemes / Vengrija)

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

• „Ant stogo“ (isp. „En la azotea“, rež. Damià Serra Cauchetiez)
• „Bla bla bla“ (rež. Alexis Morante)
• „Grafiti“ (isp. „Graffiti“, rež. Lluís Quílez Sala)
• „Pakvietimas“ (isp. „La invitación“, rež. Susana Vasares)
„Timecode“ (rež. Juanjo Giménez Peña)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

„Kalbančios galvos“ (isp. „Cabezas Habladoras“, rež. Juan Vicente Córdoba)
• „Karamelės žodžiai“ (isp. „Palabras de Caramelo, rež. Juan Antonio Moreno Amador)
• „Prisikėlimo klubas“ (angl. „The Resurrection Club“)
• „Viltis“ (isp. „Esperanza‘, rež. Álvaro Longoria)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

• „Darelas“ (isp. „Darrel“, rež. Alan Carabantes Person, Marc Briones Piulachs)
„Dekoracija“ (isp. „Decorado“, rež. Alberto Vázquez)
• „Pagaminta Ispanijoje“ (angl. „Made in Spain“, rež. Coke Riobóo)
• „Uka“ (rež. Valle Comba)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles