Dėl Venecijos kino festivalio apdovanojimų varžysis žinomų režisierių filmai

Dėl Venecijos kino festivalio apdovanojimų varžysis žinomų režisierių filmai

Tai – netiesioginis priartėjimas prie realybės, tai – dabarties filmai, net ir kalbantys apie praitį ar ateitį – taip 73-iojo tarptautinio Venecijos kino festivalio, vyksiančio rugpjūčio 31 – rugsėjo 10 d., direktorius Alberto Barbera apibūdino atskleistą programą. „Pernai metais esminis visų filmų elementas buvo tai, kad visi jie daugiausiai dėmesio skyrė realybei. Šiemet kino kūrėjai taip pat koncentruojasi į dabartį, tačiau per tam tikrus filtrus ir plėtoja dideles egzistencines problemas atsigręždami į kasdienybės brutalumą“, savo pastebėjimus išsakė A. Barbera.

Į konkursinę Venecijos kino festivalio programą atrinkti 19 filmų. Tarp jų yra literatūrinių kūrinių ir pjesių ekranizacijos, pavyzdžiui pagal austrų rašytojo Peterio Handke‘s pjesę sukurtas 3D „Gražios Aranchueso dienos“ (angl. „The Beautiful Days of Aranjuez“), kurį režisavo Wimas Wendersas; Stéphane Brizé režisuotas „Vieno gyvenimo istorija“ (pranc. „Une vie“) pagal to paties pavadinimo prancūzų rašytojo Guy de Maupassanto romaną; ir Tomo Fordo antrasis filmas „Naktiniai gyvūnai“ (angl. „Nocturnal Animals“), paremtą amerikiečių rašytojo Austino Wrighto knyga „Tonis ir siuzana“ (angl. „Tony and Susan“). Du filmus galima priskirti mokslinės fantastikos kategorijai: „Spielbergo ir Malicko miksas“ – kanadiečių režisieriaus Deniso Villeneuve‘o juosta „Atvykimas“ (angl. „Arrival“) ir Anos Lily Amirpour ateities distonija „Bloga partija“ (angl. „The Bad Batch“). Į konkursinę programą pateko ir kelios istorinės dramos: apie holokaustą pasakojantis Andrejaus Končalovskio „Rojus“ („Rėjus“) (angl. „Paradise“ / „Rai“), čiliečio Pablo Larraíno biografinis filmas „Jackie“, kuriame Oskaro laureatė Natalie Portman įkūnija Jacqueline‘ą Kennedy; bei Martino Koolhoveno režisuotas vesternas „Siera“ (angl. „Brimstone“), kurį statant bendradarbiavo Olandija, Vokietija, Belgija, Prancūzija, Didžioji Britanija ir Švedija.

Dėl Auksinio liūto varžysis ir serbas Emiras Kusturica. Po tikrai ilgos pertraukos E. Kusturica grįžta su ilgametražiu filmu „Pieno kelias“ (angl „On the Milky Road“) – šis filmas išvystytas iš jo režisuoto trumpametražio iš įvairių kino kūrėjų antologijos „Pokalbiai su dievais“ (angl. „Words with Gods“). Amerikietis Terrence‘as Malickas pristatys juostą „Kelionė laiku“ (angl. „The Voyage of Time“), kuris, anot A. Barberos, „yra daug daugiau nei vien dokumentinis filmas“ – tai labai vizualus filmas apie Visatos susikūrimą, įgarsintas Oskaro laureatės Cate Blanchett balsu. Naujausią savo darbą pristatys ir prancūzų režisierius François Ozonas – tai bus apie I pasaulinį karą pasakojanti juosta „Francas“ (pranc. „Frantz“), kurioje vaidina Cezario laureatas Pierre‘as Niney. Į konkursinę programą, už tai, kad „yra gerai pastatyti, drąsūs ir atvirai mąstantys“, atrinkti ir trys itališki filmai: Giuseppe‘s Piccioni „Nūdiena“ (it. „Questi giorni“) – pasakojimas apie keturias jaunas merginas, iš kurių viena sulaukia neįpratso darbo pasiūlymo Belgrade; „Roano Johnsono „Plunksna“ (it. „Piuma“) – dar vienas filmas apie jaunystę ir brendimą, komedijos forma pasakojantis apie dvi aštuoniolikmetes, susiduriančia su neplanuotu nėštumu; ir Massimo D‘Anolfi bei martinos Parenti režisuotas dokumentinis filmas „Stebuklingas ratas“ (it. „Spira Mirabilis“), pasakojantis apie nemirtingumą per keturių gamtos elementų – vandens, oro, žemės ir ugnies – prizmę. Vienintelis debiutinis darbas yra pagal Pasolinio pjesę Christopherio Murray‘aus sukurtas „Aklas Kristus“ (isp. „El Cristo ciego“), nufilmuotas Čilės kasyklose.

Į konkursinę programą nepateko, tačiau per Venecijos kino festivalį bus parodyti Paolo Sorrentino „Jaunasis popiežius“ (angl. „The Young Pope“ 1 ir 2 serija), pagal amerikiečių rašytojo Dono DeLillo romaną sukurtas „Niekados“ (pranc. „À jamais“), kurį režisavo Benoît Jacquot, Amiro Naderi „Kalnas“ (it. „Monte“) – pirmasis italų filmas, sukurtas bendradarbiaujant su JAV ir Prancūzija; Kimo Rossi Stuarto „Tomazas“ (it. „Tommaso“), festivalio direktoriaus apibūdinamas kaip „drąsus filmas, su stipriu autobiografiniu komponentu, pasakojantis apie režisieriaus aistras ir santykį su moterimis“; Melo Gibsono „Pjūklo ketera“ (angl. „Kacksaw Ridge“), pasakojantis apie II pasaulinį karą; o kalbant ne apie vaidybinius filmus, bus parodyta dokumentiniai filmai: italo Francesco Munzi „Užpuolimas danguje“ (it. „Assalto al cielo“), pasakojantis apie 1968 m. vasarą italijoje; austro Ulricho Seidlo „Safaris“ (vok. „Safari“), rekomenduojamas tik „stiprų skrandį turintiems“ žiūrovams; ir australo Nicko Cave‘o 3D kelionė į pasaulį „Dar kartą jausmingai“ (angl. „One More Time with Feeling“). Specialiame seanse bus parodytas Rebeccos Zlotowski į konkursinę programą nepatekęs filmas „Planetariumas“ (angl. „Planetarium“). Festivalį uždarys į konkursinę programą nepatekęs „Šauniojo septyneto“ (angl. „The Magnificent Seven“, rež. Antoine Fuqua“, 1960 m. vesterno perdirbinys, kuriame vaidins Oskaro laureatas Denzelis Washingtonas. Ta pačia proga, verta paminėti, kad festivalį atidarys konkursinės programos filmas „La La Land“, režisuotas jauno filmo kūrėjo Damieno Chazelle‘io, kurio „Atkirtis“ (angl. „Whiplash“, 2014 m.) sulaukė labai aukštų įvertinimų.

Galiausiai specialioje „Kinas sode“ programoje, skirtoje filmams, esantiems „kažkur pusiaukelėje“ tarp autorinio ir komercinio kino, be kitų filmų bus parodyti italo Gabriele‘io Muccino „Apie vasarą“ (it. L‘estate addosso“), korėjiečio Kim Ki Duko „Tinklas“ (kor. „Geumool“) ir italų žurnalisto Michele‘io Santoro dokumentinis filmas „Robinù“ – sensai vyks naujame, 400 vietų turinčiame teatre. 73-iačis Venecijos kino festivalis bus dedikuotas dviems režisieriams: iraniečiui Abbasui Kiarostamiui ir amerikiečiui Michaeliui Cimino.

Konkursinė programa

„Aklas Kristus“ (isp. „El Cristo ciego“, rež. Christopher Murray);
„Atvykimas“ (angl. „Arrival“, rež. Denis Villeneuve);
„Bloga partija“ (angl. „The Bad Batch“, rež. Ana Lily Amirpour);
„Francas“ (pranc. „Frantz“, rež. François Ozon);
„Gražios Aranchueso dienos“ (angl. „The Beautiful Days of Aranjuez“, rež. Wim Wenders);
„Jackie“ (rež. Pablo Larraín);
„Kelionė laiku“ (angl. „Voyage of Time“, rež. Terrence Malick);
„La La Land“ (rež. Damine Chazelle);
„Laukinis užkampis“ (isp. „La región salvaje“, rež. Amat Escalante);
„Moteris, kuri išėjo“ (tagal. „Ang Babaeng Humayo“, rež. Lav Diaz);
„Naktiniai gyvūnai“ (angl. „Nocturnal Animals“, rež. Tom Ford);
„Garbės pilietis“ (isp. „El Ciudadano Ilustre“, rež. Mariano Cohn, Gastòn Duprat);
„Nūdiena“ (it. „Questi giorni“, rež. Giuseppe Piccioni);
„Pieno kelias“ (angl. „On the Milky Road“, rež. Emir Kusturica);
„Plunksna“ (it. „Piuma“, rež. Rohan Johnson);
„Rojus“/ „Rėjus“ (angl. „Paradise“/ „Rai“, rež. Andrei Končalovsky);
„Siera“ (angl. „Brimstone“, rež. Marin Koolhoven);
„Stebuklingas ratas‘ (it. „Spira Mirabilis“, rež. Massimo D‘Anolfi, Martina Parenti);
„Šviesa tarp vandenynų“ (angl. „The Light Between Oceans“, rež. Derek Cinfrance);
„Vieno gyvenimo istorija“ (pranc. „Une vie“, rež. Stéphane Brizé).

Nekonkursinės programos filmai:

„Gantz:O“ (rež. Kawamura Yasushi);
„Jaunasis popiežius“ (angl. „The Young Pope“ 1 ir 2 serija, rež. Paolo Sorrentino);
„Kalnas“ (it. „Monte“, rež. Amir Naderi);
„Kelionė“ (angl. „The Journey“, rež. Nick Hamm);
„Kraujuojantis“ (angl. „The Bleeder“, rež. Philippe Falardeau);
„Niekados“ (pranc. „À jamais“, rež. Benoit Jaqout);
„Pjūklo ketera“ (angl. „Hacksaw Ridge“, rež. Mel Gibson);
„Planetariumas“ (angl. „Planetarium“, rež. Rebecca Zlotowski);
„Šaunusis septynetas“ (angl. „The Magnificent Seven“, rež. Antoine Fuqua);
„Šešėlių amžius“ (angl. „The Age of Shadows“, rež. Kim Jee Woon);
„Tomazas“ (it. „Tommaso“, rež. Kim Rossi Stuart).

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles