Adèle Haenel pakomentavo savo poelgį per Cezarių ceremoniją

Adèle Haenel pakomentavo savo poelgį per Cezarių ceremoniją

Mūsų portalas jau skelbė, kad vasario 28 d. vykę Prancūzijos kino apdovanojimų – Cezarių – ceremonija baigėsi ne be tam tikrų ekscesų ir iki šiol kelia aistras Prancūzijos kino bendruomenėje. Vienas iš ryškiausių ir labiausiai aptariamų vakaro momentų – Romaną Polanksį skelbiant geriausiu režisieriumi aktorė Adèle Haenel ir didžioji dalis filmo „Liepsnojančios merginos portretas“ (pranc. „Portrait de la jeune fille en feu“) ekipos, įskaitant režisierę Céline Sciammą ir Cezariui, kaip A. Haenel, taip pat nominuotą aktorę Noémi Merlant, demonstratyviai paliko apdovanojimų salę.

Šeštadienį, vasario 29 d., duodama interviu leidiniui „Médiapart“, A. Haenel paaiškino savo poelgį: „Jie mano, kad gina žodžio laisvę, tačiau iš tikrųjų jie gina jų žodžio monopolį. Tai, ką jie padarė vakar [vasario 28 d.] vakare, buvo skirta mums nutildyti, mus priversti užsičiaupti. Jie nenori girdėti mūsų pasakojimų. Ir kiekvienas žodis, pasakytas ne jų rato, nesutampantis su jų kryptimi, yra laikomas neturinčiu egzistuoti“.

Kalbėdama apie „juos“ A. Haenel omeny turi tą dalį Prancūzijos kino akademijos, kuri balsavo už R. Polanskį – režisierių, kaltinamą daugybiniais seksualiniais nusikaltimais. Pats R. Polanskis (kaip ir visa filmo „Pareigūnas ir šnipas“ (pranc. „J‘accuse“) komanda) Cezarių ceremonijoje nedalyvavo, laimėti prizai jam bus išsiųsti.

A. Haenel tęsė: „Jie paverčia mus reakcionierėmis ir puritonėmis, tačiau mes kritikuojame ne tą čia dvelkiantį aštuntojo dešimtmečio laisvės gūsį, o faktą, kad ši revoliucija nėra absoliuti – kad joje išlieka konservatyvus aspektas, kuris, iš dalies, suteikia galią tiems patiems žmonėms. Su nauja legitimacijos sistema. Iš tiesų, mes kritikuojame revoliucijos trūkumą“.

Galiausiai A. Haenel reziumavo: „Jie nori atskirti asmenybę nuo menininko, tačiau dabar jie atskiria menininkus nuo pasaulio“. Galima prisiminti, kad praeitą lapkritį A. Haenel (taip pat interviu „Médiapart“) pasisakė seksualinės prievartos tema ir pateikė viešus kaltinimus režisieriui Christophe’ui Ruggia dėl seksualinio priekabiavimo. Vėliau aktorė kreipėsi į teismą, o režisierių jau apklausė ikiteisminio tyrimo teisėjas, kol vyksta tyrimas C. Ruggios atžvilgiu taikomos kardomosios priemonės. C. Ruggia jam pareikštų kaltinimų (seksualinis priekabiavimas prie tuomet vos dvylikametės A. Haenel prieš aštuoniolika metų) nepripažįsta. Dėl neseniai į viešumą iškilusių #MeToo ir katalikų Bažnyčios pedofilijos skandalų Prancūzijoje seksualinių nusikalstamų veikų senatis prailginta iki 30 metų. 

Savo patirtį paviešinusi A. Haenel tapo Prancūzijos #MeToo veidu ir sulaukė didelio palaikymo iš šios šalies kino bendruomenės. Palaikymo sulaukė ir jos penktadieninis poelgis. Socialiniuose tinkluose buvo dalijamasi įrašais ir nuomonėmis. Pvz. prancūzų aktorė Sara Forestier socialinio tinklo „Intsagram“ įraše (kurį vėliau ištrynė) dėstė: „Giliai viduje jaučiuosi blogai. Negalime apsimesti, kad jis yra eilinis pilietis, kadangi jis yra bėglys. Galvoju apie moteris ir aiškiai šįvakar pasirinkus apdovanoti [Polanskį], kai kurie priėmė sprendimą užgniaužti realybę, apsimetant, kad viskas yra normalu. Ne, būti bėgliu nėra nei normalu, nei toleruotina“.

Amerikiečių aktorė Rose McGowan, pati esanti vienu iš #MeToo veidų, taip pat palaikė A. Haenel savo socialinio tinklo „Twitter“ paskyroje: „Brangiosios Adèle ir Céline, aš žinau, ką tai reiškia būti vienai ir siekti to, kas yra teisinga, ir to jausmo, perveriančio galvą, pulsavimą. Jūs laužote sistemą. Sėkmės. Ir toliau pirmyn! #AdeleHaenel #CelineSciamma #cesars2020

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles