72-asis Kanų kino festivalis: skaičiai

72-asis Kanų kino festivalis: skaičiai

Praėjus metam po to, kai pasirašė chartiją „50/50 2020 metams“, tarptautinis Kanų kino festivalis, kurio laiptais šiemet kaip kviestinės viešnios kopė 82 moterys, skelbia festivalio statistiką ir duomenis lyčių lygybės atžvilgiu.

Konkursinės programos

Ilgametražiai filmai:

2019 m. festivaliui buvo pateikti 1845 ilgametražiai filmai. Pateikiamų filmų skaičius smarkiai nesikeičia jau penkerius metus, tačiau per paskutinius penkiolika metų šis skaičius ženkliai išaugo.

2018 m. festivaliui buvo pateikti 1916, 2017 m. – 1885, 2016 – 1843, 2015 m. – 1872, 2014 m. – 1809, 2013 m. – 1858, 2012 m. – 1779, 2011 m. – 1702, 2010 m. – 1665 filmai.

Trumpametražiai filmai:

Kanų kino festivalio atrankos komitetas šiemet sulaukė ir peržiūrėjo 4240 trumpametražių filmų ir iš jų į konkursinę programą buvo atrinkti 11. Palyginimui – 2018 m. buvo atsiųsti 4274 ir atrinkti 8 trumpametražiai, 2017 m. – atsiųsti 4766 ir atrinkti 9, 2016 m. atsiųsta 4991 ir atrinkta 10.

Pirmieji (ilgametražiai) filmai :

Į konkursines programas pateko 8 debiutiniai filmai. 2018 m. tokių buvo 7, 2017 m. – 11, 2016 m. – 7, 2015 m. – 8, 2014 m. – 5. Į Auksinės kameros (pranc. Caméra d’or) apdovanojimą (teikiamą geriausiam debiutiniam filmui) šiemet iš viso pretendavo 26 ilgametražiai filmai iš konkursinių programų, „Kritikų savaitės“ (pranc. „Semaine de la Critique“) ir „Dviejų režisierių savaitės“ (pranc. „Quinzaine des Réalisateurs“).

Produkcijos šalys:

Festivalio konkursinėse programose parodyti filmai (ilgametražiai ir trumpametražiai) atstovavo 39 produkcijos/ koprodukcijos šalims. 2018 m. buvo 35, 2017 m. – 42, 2016 m. – 27, 2015 m. – 22, 2014 m. – 28.

Lyčių lygybės link

Kanų kino festivalio organizacija:

Paryžietišką Kanų kino festivalio organizatorių komandą sudaro 109 asmenys, iš kurių 66 yra moterys, t. y. 61 proc.

Kanuose prie jų prisideda dar 865 asmenys, iš kurių 56 proc. yra moterys. Iš viso 2019 m. Kanų kino festivalio organizatorių komandą sudarė 974 asmenys, iš jų – 468 moterys, 506 – vyrai, taigi santykis: 48 proc. moterų, 52 proc. vyrų.

Atrankos komitetas:

Kaip skelbta metų pradžioje, festivalio Atrankos komitetą sudaro 4 moterys (Virginie Apiou, Stéhanie Lamome, Guillemette Odicino ir Marie Sauvion) bei 4 vyrai (Paulas Grandsardas, Laurentas Jacobas, Ericas Libiotas ir Lucienas Logette‘as). Be to, S. Lamome 2019 m. sausį prisijungė prie Kino departamento direktoriaus Chirstiano Jeune‘o kaip patarėja meno klausimais.

Žiuri:

Keturiose žiuri prezidentavimas pasiskirstė taip:

Pagrindinė konkursinė programa: Alejandro González Iñárritu (vyras)

„Ypatingo žvilgsnio“ (pranc. „Un certain regard“) konkursinė programa: Nadine Labaki (moteris)

Auksinė kamera: Rithy Panhas (vyras)

Trumpametražių filmų konkursinė programa ir „Cinéfondation“: Claire Denis (moteris)

Žiuri sudėtis:

Pagrindinė konkursinė programa: 4 vyrai, 4 moterys (iš kurių pirmą kartą – 3 režisierės)

„Ypatingo žvilgsnio“ konkursinė programa: 2 vyrai, 2 moterys

Auksinė kamera: 2 vyrai, 2 moterys

Trumpametražių filmų konkursinė programa ir „Cinéfondation“: 3 vyrai, 1 moteris

Festivaliui pateikti moterų režisuoti filmai:

Pirmą kartą Kanų kino festivalis atliko sisteminį skaičiavimą, kiek filmų, kuriuos režisavo moterys, buvo pateikta atrankai.

Taigi:

26 proc. ilgametražių filmų, pateiktų Kanų festivaliui, režisavo moterys

32 proc. trumpametražių filmų, pateiktų Kanų festivaliui, režisavo moterys

44 proc. studentų filmų, pateiktų „Cinéfondation“ konkursui, režisavo moterys.

Šie trys skaičiai, reprezentuojantys tris sineastų „kartas“, aiškiai parodo, kad ateities kino industrijoje moterys užims vis svarbesnę vietą.

Į festivalį atrinkti moterų režisuoti filmai:

20 moterų režisierių filmai atrinkti į oficialią Kanų festivalio programą:

4 pagrindinėje konkursinėje programoje

8 „Ypatingo žvilgsnio“ konkursinėje programoje

3 specialieji seansai

5 trumpametražių filmų konkursinėje programoje

2018 m. buvo 11 režisierių moterų, 2017 m. – 12, 2016 m. –  9, 2015 m. – 5.

Galima pastebėti, kad konkursinės programos buvo atidarytos laikantis lyčių lygybės principo: pagrindinę konkursinę programą atvėrė amerikiečio Jimo Jarmusho „Mirusieji nemiršta“ (angl. „Deads Don‘t Die“), o „Ypatingo žvilgsnio“ atidarymui pasirinkta kanadietės Monios Chokri „Mano brolio mergina“ (pranc. „La femme de mon frére“).

Pagrindinėje konkursinėje programoje varžėsi 17 režisierių vyrų ir 4 režisierių moterų (19 proc.) filmai

„Ypatingo žvilgsnio“ konkursinė programa: 11 režisierių vyrų, 8 režisierės moterys (42 proc.)

Specialieji seansai: 8 režisieriai vyrai, 3 režisierės moterys (27 proc.)

Trumpametražių filmų konkursinė programa: 7 režisieriai vyrai, 5 režisierės moterys (42 proc.)

Dėl Auksinės kameros iš viso varžėsi 12 režisierių vyrų ir 13 režisierių moterų (52 proc.) Iš jų 8 pateko iš konkursinių programų (61,5 proc.)

Iš viso, iš oficialios programos 69 filmų (ilgametražių ir trumpametražių) 19 režisavo moterys (27,5 proc.).

Duodama interviu prancūzų portalui „Allociné“ režisierė ir „50/50 2020 metams“ judėjimo įkūrėja Céline Sciama, kurios filmas „Degančios merginos portretas“ (pranc. „Portrait de la jeune fille en feu“) šiemet varžėsi pagrindinėje konkursinėje programoje ir buvo apdovanotas už geriausią scenarijų, praėjus metams po šios iniciatyvos pradžios sutiko pateikti trumpą apžvalgą: „Kanų festivalis laikosi savo įsipareigojimų. Jie pirmieji pasirašė šią Chartiją. Jie pradėjo šį judėjimą. Jie laikėsi savo įsipareigojimų ir ketina toliau laikytis, tačiau yra visa programa. Pirmasis įsipareigojimas buvo komitetų skaidrumas, paaiškėjo, kad jie sudaryti pagal pariteto principą, kas yra daugiau gera naujiena. Toliau buvo statistikos paskelbimas ir pakomentavimas. Tai yra įvykdyti įsipareigojimai. Dabar lieka įgyvendinti lyčių lygybę administracijos taryboje. Tą dar reikia padaryti, kaip numatyta programoje, atnaujinant šiuos postus. Manau, kad esminis skirtumas yra dabarties klausimas, politinis klausimas. Man susidaro įspūdis, kad pasąmonėje yra kažkas skirtingo, kažkas už suvokimo ribų, kad tai politinis dalykas, o ne amžinas klausimas spaudos konferencijos pabaigoje. Tai jau yra neblogai. Tai pradžia.“

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles