2022 m. Kanų kino festivalio Auksinė palmės šakelė – provokatoriui Rubenui Östlundui

2022 m. Kanų kino festivalio Auksinė palmės šakelė – provokatoriui Rubenui Östlundui

Praėjus penkeriems metams nuo pirmojo triumfo Kanuose 2017 m. su filmu „Kvadratas“ (angl. „The Square“), švedų režisierius Rubenas Östlundas antrą kartą nuskynė Kanų kino festivalio pagrindinį apdvanojimą – Auksinę palmės šakelę, ir prisijungė prie kol kas dar labai nedidelio klubo režisierių, kuriems pavyko tai padaryti. Kanų festivalio pagrindinės konkursinės programos žiuri, vadovaujama prancūzų aktoriaus Vincento Lindono, nusprendė pagrindinį festivalio prizą skirti ciniškam, netikėtam, šokiruojančiam ir provokatyviam „Liūdesio trikampiui“ (angl. „Triangle of Sadness“).

R. Östlundas pasivijo belgus brolius Jeaną-Lucą ir Pierre’ą Dardenne’us, kurie, nors ir praleido progą į savo kolekciją priglausti trečiąją Auksinės palmės šakelę, vis tik namo negrįš tuščiomis: žiuri nusprendė skirti unikalų, specialų 75-ojo jubiliejinio Kanų kino festivalio prizą už jų filmą „Toris ir Lokita“ (pranc. „Tori et Lokita“). Tokiu būdu visi trys belgų filmai, dalyvavę konkursinėje programoje iš festivalio parsiveš po apdovanojimą: Felixo van Groeningeno ir Charlotte’ės Vandermeersch „Aštuoni kalnai“ (it. „Le otto montagne“) pasidalijo žiuri prizą su Jerzy’io Skolimowskio „I-a“ (lenk. „Eo“), o publikos ir kritikų favoritas Luko Dhonto „Arti“ (angl. „Close“) – didįjį žiuri prizą kartu su Claire Denis „Žvaigždėtas vidurdienis“ (angl. „Stars at Noon“) – vieninteliu prancūzišku filmu, kuris šiemet gavo apdovanojimą. Tad Belgijai sprendžiant ką deleguoti kaip savo kandidatą į Oskarus geriausio tarptautinio filmo kategorijoje bus tikrai iš ko rinktis.

Kaip ir Pietų Korėjai, kuri šiemet tarp laureatų vėl įsiveržė su trenksmu ir susirinko du apdovanojimus: Parkas Chan-wookas apdovanotas kaip geriausias režisierius už filmą „Metas išeiti“ (angl. „Decision to Leave“), o Kang-ho Songas – kaip geriausias aktorius už vaidmenį Hirokazu Kore-edos filme „Tarpininkas“ (kor. „Broker“). Savo ruožtu geriausia aktore pripažinta iranietė Zar Amir Ebrahimi, už vaidmenį Ali Abbasi filme „Šventasis voras“ (angl. „Holy Spider“). Atsiimdama apdovanojimą ji pasakė jausmingą kalbą – dėl savo veiklos aktorė buvo priversta išvykti iš Irano. Z. A. Ebrahimi taip pat nuoširdžiai dėkojo režisieriui A. Abbasi, sukūrusiam būtent tokį filmą apie Iraną, kokie toje šalyje yra draudžiami.

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

Auksinė palmės šakelė:

„Liūdesio trikampis“ (angl. „Triangle of Sadness“, rež. Ruben Östlund/ Švedija)

Didysis žiuri prizas (ex-æequo):

„Arti“ (angl. „Close“, rež. Lukas Dhont/ Belgija)

„Žvaigždėtas vidurdienis“ (angl. „Stars at Noon“, rež. Claire Denis/ Prancūzija)

Geriausia režisūra:

Park Chan-wook (už filmą „Metas išeiti“ (angl. „Decision to Leave“)/ Pietų Korėja)

Geriausias scenarijus:

Tarik Saleh (už filmą „Kairo sąmokslas“ (angl. „Boy from Heaven“)/ Švedija, Prancūzija, Danija, Suomija)

Geriausia aktorė:

Zar Amir Ebrahimi (už filmą „Šventasis voras“ (angl. „Holy Spider“), rež. Ali Abbasi/ Danija, Vokietija, Švedija, Prancūzija)

Geriausias aktorius:

Song Kang-Ho (už filmą „Tarpininkas“ (kor. „Broker“, rež. Hirokazu Kore-eda/ Pietų Korėja)

Žiuri prizas (ex-æequo):

„Aštuoni kalnai“ (it. „La otto montagne“, rež. Felix van Groeningen ir Charlotte Vandermeersch/ Italija, Belgija, Prancūzija)

„I-a“ (lenk. „Eo“, rež. Jerzy Skolimowski)

Specialusis 75-ojo Kanų festivalio jubiliejaus prizas:

Jean-Pierre Dardenne ir Luc Dardenne (už filmą „Toris ir Lokita“ (pranc. „Tori et Lokita“) / Belgija, Prancūzija)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles