„San Diego Comic-Con International“ – didžiausias pasaulyje kino, komiksų ir kitų populiarių menų suvažiavimas

„San Diego Comic-Con International“ – didžiausias pasaulyje kino, komiksų ir kitų populiarių menų suvažiavimas

Liepos 9 dieną Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kalifornijoje, visai netoli Meksikos sienos esančiame San Diego mieste oficialiai prasideda didžiausias pasaulyje populiariosios kultūros renginys „San Diego Comic-Con International“, paprasčiau dar vadinamas tiesiog „Comic-Con“. Keturias dienas truksiantis pasaulinis suvažiavimas pritraukia dešimtis tūkstančių lankytojų, o bilietai į jau tradicija tapusį renginį išgraibstomi vos per kelias minutes. 45 metus vykstantis renginys yra ne tik vieta, kurioje kino ar televizijos studijos gali pristatyti savo būsimus projektus. Čia žmonėms suteikiama saviraiškos laisvė, jie trumpam laikotarpiui gali tapti bet kokiu savo fantazijų herojumi.

Viskas prasidėjo 1970 metais, kai grupė San Diege gyvenančių žmonių sumąstė surengti komiksų gerbėjų suvažiavimą. Tuomet „Auksinės valstijos komiksų konvencija“ (angl. „Golden State Comic Book Convention“) pavadintas renginys sutelkė vos 145 žmones ir tapo pagrindu būsimiesiems renginiams. Originaliai iš meilės komiksams kilęs renginys pamažu ėmė plėstis ir galiausiai patraukė televizijų ir kino studijų dėmesį.

Pirmą tūkstantį lankytojų renginiui „Comic-Con“ surinko jau 1973 metais, tačiau tai buvo ne riba. Iš vieno viešbučio į kitą migravusi paroda galiausiai pasiekė tašką, kai viešbučių konferencijų centruose vietos nebepakako, veiksmas ėmė plėstis į San Diego konvencijų ir parodomųjų menų centrą kartu su viešbučiais. Galiausiai, milžiniškais tempais augant lankytojų skaičiui, paroda 1991 metais pirmą sykį persikėlė į San Diego konvencijų centrą, kuriame renginys vyksta ir šiais metais. Tada į San Diegą suplaukė daugiau nei 15 tūkstančių žmonių. Augant dalyvių skaičiui buvo nuspręsta prijungti viešbučių konferencijų sales, tačiau ir ten vietos buvo per mažai. Organizatoriai ėmėsi plėsti patį konvencijų centrą, kuris šiuo metu per 4 dienas paprastai priima per 130 tūkstančių žmonių. Bilietų į renginį pirkimo rekordas buvo nustatytas 2011 metais, kai visi 130 tūkstančių bilietų buvo išpirkti per 8 valandas nuo pardavimų pradžios.

Ir kad ir koks renginys vyktu bet kuriuo kitu metu, būtent „Comic-Con“ yra ta vieta, kurioje susirenka daugiausiai žmonių, o kino studijos sukiša milijonus dolerių, kad galėtų pristatyti savo būsimus filmus. Lygiai taip pat elgiasi ir televizijų studijos arba kompiuterinių žaidimų kūrėjai. Savaime suprantama, visą renginio pagrindą sudaro komiksai, dėl kurių čia daugiausiai ir plūsta žmonės.

Jei jau kalbant apie žmones, tai būtent jie ir suteikia tokia nepakartojamą dvasią visam šimtatūkstantiniam renginiui. Taip, kad ir kokie aktoriai jame besilankytų, didžiausiais dėmesys vis tiek bus skiriamas visiems gerbėjams, kurie skyrė savo laiką ir visus metus kūrė kostiumus, kad galėtų keturias dienas jais pasipuikuoti. Kalbama apie vadinamą „Cosplay“ arba „kostiumų žaidimą“. Jei jau taip abstrakčiai kalbant, žmonės tiesiog persirengia jų mylimais komiksų, filmų, televizijos serialų ar kompiuterinių žaidimų veikėjais. Kartais kostiumai atrodo pusėtini, tačiau dalis jų yra tikrai gerai sukurti, su begale detalių. Žinoma, jei vieni kostiumai traukia akį savo tikslumu (kad ir originaliųjų Iksmenų geltonieji kostiumai), tai kiti akis traukia ne dėl pačių kostiumų, o tų, kas juos yra apsitempę. Tiksliau, apsitempusios. Kas jau kas, tačiau merginos, dažniausiai vilkinčios kokius nors labai aptemptus kostiumus (tarkim, Juodosios našlės) susilaukia be galo daug dėmesio. Ir nepaisant to, koks kostiumas bebūtų, visi dalyviai noriai pozuoja, kai į juos atsisuka šimtai objektyvų.

Kartu šis renginys ypatingas ir tuo, jog kiekvienas jame dalyvaujantis gali bent trumpam užmesti akį į šlovinamą aktorių ar aktorę. Kartais taip nutinka, kad aktoriai įsilieja į bendrą lankytojų minią ir kartu su visais vaikšto pagrindinėse salėse, fotografuojasi, dalija autografus ir tiesiog pasišnekučiuoja. Būna tokių aktorių, kuriems agentai neleidžia trintis bendroje minioje, tačiau jie bent akimirkai ištaiko pabūti su gerbėjais arba nusifotografuoti išlindę iš automobilio, kol dega raudonas šviesoforo signalas. Bet kokiu atveju – ten galima išvysti ir paliesti pačias didžiausias Holivudo žvaigždes, pabendrauti su jais, užduoti rūpimus klausimus.

Kino ir televizijos studijos išnaudoja visas erdves pristatyti savo būsimus projektus. Ne retai pasitaiko tokių dalykų, kad liepą renginyje dalyvaujantys žmonės gali pirmieji pažiūrėti pilotines naujų serialų serijas, kurios į eterį atkeliaus tik rugsėjį ar spalį. Renginyje rodomi filmų anonsai taip pat būna išskirtiniai, kartais net nepapuolantys į viešumą, arba atsirandantys tik po kelių mėnesių.

Kad ir kaip bežiūrėtum, „Comic-Con“ yra populiariosios kultūros židinys, kuriame bet kuris geek‘as gali jaustis savu, išreikšti savo pačiais įvairiausiais būdais ir net prieiti prie Holivudo garsenybės.

Savo sėkme San Diego „Comic-Con“ paroda įkvėpė ir kitų miestų atstovus surengti panašius renginius. Šiaurės Amerikos žemyne tokie renginiai vyksta 20 miestų, vienas toks būna Indijoje, Jungtiniuose Arabų Emiratuose, Jungtinėje Karalystėje, taip pat Rusijoje ir Rumunijoje. Nepaisant to, San Diegas išlieka „Comic-Con“ namais, į kuriuos kiekvienas kino ir komiksų gerbėjas bent kartą gyvenime turi nuvykti, kaip į Meką.

Nuotr. aut. – Vainius Eiva

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles