Iki šiol Lietuvoje tikrai netrūko profesionalaus nekomercinio kino renginių ir kompiuterinių žaidimų turnyrų. Ne vienerius metus vykstantys festivaliai jau turi savą auditoriją, kuri kasmet planuojasi savo atostogas, kad galėtų juose sudalyvauti. Galiausiai atėjo metas ir populiariajai kultūrai. Lietuva žengia didelį žingsnį į pasaulinio lygio renginius, taip tapdama populiariosios kultūros židiniu Baltijos šalyse ir tai parodo šių metų įvykiai.
Stebint kompiuterinių žaidimų tendencijas galima atkreipti dėmesį, jog lietuviai vis daugiau išleidžia legaliems kompiuteriniams žaidimams. Taip pat, Lietuva investuoja į savo kompiuterinių žaidimų kūrėjus, taip plėtodama sparčiai augančią žaidimų industriją. Pastebėjus tokį pokytį atsirado galimybė organizuoti žaidimų kultūros parodą „GameOn“.
„Žaidimai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, o Lietuvos kūrėjai sparčiais žingsniai vejasi pasaulio industriją. Būtent todėl prieš trejus metus pirmą kartą surengėme pirmąjį „GameOn“ renginį skirtą ne žaidimams, o žaismo kultūrai plačiąja prasme. Siekiame atskleisti žaidimų mediumą, pademonstruoti jų sąlyčio taškus su populiariuoju mokslu, menais, literatūra“ – pasakojo „GameOn“ komunikacijos vadovas Mangirdas Beniušis.
Anot jo, renginys buvo sugalvotas siekiant į vieną vietą sutraukti ne tik žaidimų mėgėjus, tačiau visus populiariosios kultūros fanus. „Nors renginyje didžiausią dėmesį skiriame žaismui, tačiau „GameOn“ metu vyksta konferencijos ir diskusijos, renginio dalyviai atranda naujų partnerių, o mūsų renginiai jau paliko ryškų pėdsaką Lietuvos žaidimų industrijos istorijoje. Džiaugiamės, kad nuo šių metų turėsime sielos brolį „Comic Con Baltics“ bei tikimės, kad kartu šie renginiai pavers Lietuvą moderniosios kultūros centru“, – teigia M. Beniušis.
Be žaidimų sparčiai auga ir kita populiariosios kultūros šaka – kinas. Pastaraisiais metais kino teatrų lankomumas auga apie 15 procentų kasmet, o Lietuvos kino filmai sutraukia vis daugiau lankytojų. Pastaraisiais metais atsiranda ir specializuotų kino renginių, kuriais susidomėjimas iš žmonių labai jaučiamas. Tad atsirado poreikis ir patiems didžiausiems su kinu susijusiems renginiams. Vienas tokių yra „Comic Con Baltics“.
„Comic Con idėja pasaulyje gyvuoja jau daugiau nei 40 metų. Mes džiaugiamės, kad į Lietuvą galime atgabenti tai, kas taip mylima visur kitur. Tai visą populiariąją kultūrą apjungiantis renginys, kuriame visi randa ir daro tai, ko nori – įsikūnija į mylimus veikėjus, bendrauja su kino ir televizijos aktoriais, žaidžia žaidimus, skaito komiksus ir turi begales kitų veiklų. Mūsų regione anksčiau tokių renginių nebuvo ir neabejojame, kad žmonėms tai tikrai patiks“, – teigia „Comic Con Baltics“ komunikacijos vadovas Vainius Eiva.
„Comic Con Baltics“ akcentuosis į visas sritis, tačiau kinas bus bene ryškiausia to dalis. Tokio renginio naudą jaus ir kino teatrai. „Džiaugiamės, kad „Comic Con“ atvyksta į Lietuvą. Toks populiariosios kultūros renginys padės dar geriau supažindinti mūsų potencialius žiūrovus su kinu, kaip viskas kuriama ir kokie būsimi filmai jų laukia. Žmonėms tai bus galimybė iš labai arti pamatyti kiną ir suprasti, kaip viskas vyksta. Manome, jog ilgalaikėje perspektyvoje šis renginys prisidės ne mūsų kino teatrų lankomumo ir didžiosioms studijoms galėsime parodyti, jog esame stipri rinka“, – sako kino teatrų tinklo „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis.
Auganti renginių gausa prisidės ir prie dar vienos augančios Lietuvos sferos – turizmo. Turėdama didžiausius parodų rūmus Baltijos šalyse „LITEXPO“, Lietuva tampa populiariosios kultūros traukos centru ir vis labiau matoma šalimi. Naudą pajus ir turizmo sektorius, o ypatingai poilsinio turizmo atšaka, kai žmonės atvyks pailsėti ir dalyvauti renginiuose, apsigyvens viešbučiuose ir stiprins vietinius verslus.
Žaidimų kultūros paroda „GameOn“ įvyks jau visai netrukus – rugsėjo 16-17 dienomis, o populiariosios kultūros renginys „Comic Con Baltics“ užbaigs metus gruodžio 2-3 dienomis „LITEXPO“ parodų rūmuose, Vilniuje.
Nuotr. – „GameOn“ archyvo