Pastaruoju metu kino studijoms nustebinti žiūrovus tampa vis sudėtingiau. Režisieriai juostoms „prikelia“ drakonus, kalbančias beždžiones, o kartais ir „išmokina“ aktorius laipioti sienomis. Kino studijoms bandant nustebinti išrankesnius kino mėgėjus, vis dažniau siekiama pristatyti kažką naujo. Jeigu prieš daugiau nei dešimtmetį beveik kas antras filmas išsiskyrė patrauklia istorija, šiais laikais vizualiniai efektai neretai ima viršų.
„Motion capture“ – taip vadinama technologija, kurios dėka yra įrašomi aktorių ar objektų judesiai. Vizualinių inžinierių dėka, judesiai kompiuterių pagalba perduodami sumodeliuotiems herojams ir galutinį personažą jau galime išvysti ekrane. Ne kiekvienas aktorius sugeba įsijausti į vaidmenis tik judesių bei mimikos pagalba ir atskleisti tinkamas emocijas, tačiau suprasdami vis agresyvėjančią kino rinką, režisieriai yra linkę bandyti tiek naujus aktorius, tiek naujausias technologijas tokiai vaidybai. Šiame straipsnyje pristatysime per pastaruosius penkioliką metų vienus įdomiausių herojų prikėlimų į gyvųjų pasaulį.
„Žiedų valdovo“ ir „Hobito“ (angl. „The Hobbit“) trilogijos – Golumo personažas
Ir šiaip stiprus aktorius Andy’is Serkis yra ne tik itin charizmatiškas, tačiau savo gestikuliacijos bei mimikų pagalba jau yra užsirekomendavęs kaip aktorius, kuriam nėra ribų. „Motion capture“ technologijos pagalba aktorius į gyvųjų pasaulį prikėlė ne vieną žymų herojų. „Kino kritikai man iškart užsiminė, kad įkūnijęs Golumą aš padėjau technologijoms žengti naują žingsnį. Iškart aš to nesuvokiau. Nuoširdžiai kalbant, aš tikrai galvojau, kad po šio vaidmens grįšiu vaidinti tradicinius vaidmenis. Net neįtariau, kaip smarkiai ši technologija patobulės“, – paskutinįsyk suvaidinęs Golumą „Hobito“ trilogijoje sakė A. Serkis. Kviečiame susipažinti su viena žymesnių aktoriaus šizofrenijos scenų iš „Žiedų valdovo“:
„King Kongas“ (angl. „King Kong“) – Kongas ir Lampis
Režisieriui Peteriui Jacksonui jau žinant aktoriaus A. Serkio vaidybinius sugebėjimus, greitai pasirodė ne ką mažiau įspūdingas dar vienas aktoriaus vaidmuo. Po kelių metų nuo pasisekusios „Žiedų Valdovo“ trilogijos pasirodė dar vienas puikus aktoriaus pasirodymas „King Konge“. A. Serkis įkūnijo ne tik žmogų Lampį, bet ir patį galiūną Kongą. „Trejus su puse metų filmavausi „Žiedų valdove“, tačiau vaidmuo „King Konge“ buvo kaip tikra atgaiva stuburui“, – prisiminė Andy Serkis. „Vaidinimas su tiesia nugara, be abejo, buvo lengvesnis vaidmuo, nei su iškrypusiu stuburu“, – paminėjo aktorius.
„Karibų piratai: numirėlio skrynia“ (angl. „Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest“) – Deivis Džounsas ir jo čiuptuvai
Režisieriaus Gore’o Verbinskio juosta apie Kapitoną Džeką ir jo nuotykius Karibų jūroje daugeliui žmonių jau nuo seno kėlė klausimą – kas gi suvaidino piktąjį piratą Deivį Džounsą ir jo gan šlykščiai atrodančius čiuptuvus? „Metų metais Holivudas vis kalba apie „virtualius aktorius“, tačiau kiekvienąkart ištinka ta pati bėda – herojai atrodo išties kraupiai. Pavyzdžiui, filme „Svajonių traukinys“ (angl. „The Polar Express“) Tomo Hankso personažas atrodo it turėtų negyvas akis. Be abejo, kad ir kokie aktoriai kartais yra talentingi, ne visi jie sugeba tinkamai atkurti savo personažus. Manome, kad su savo aktoriumi mes žengiame vienu žingsneliu pirmyn“, – leidiniui „Entertainment weekly“ pasakojo juostos režisierius G. Verbinskis. Pasižiūrėję šį trumpą video ne tik susipažinsite su herojaus sukūrimu, tačiau ir su aktoriumi, kuris jį ir įkūnijo:
„Linksmosios pėdutės“ (angl. „Happy Feet“) – šokių scenos ir herojų atkūrimas
Turbūt daugelis kino gerbėjų puikiai prisimena šią smagią animaciją apie šokti mėgstantį pingvinuką. Dauguma žmonių iki šiol stipriai tiki, jog visa juosta buvo tiesiog nupiešta. Taip, ji išties buvo piešta, tačiau juostos režisierius George’as Milleris sugebėjo tais laikais išsiskirti iš minios ir išbandyti kažką naujo: „Net 70% ši juosta įgyvendinta buvo „motion capture“ technologijos pagalba. Juostai buvo pasamdyti profesionalūs stepo šokėjai, kurie pingvinus ir prikėlė gyvybei“.
„Keista Bendžamino Batono istorija“ (angl. „The Curious Case of Benjamin Button“) – Bradas Pittas ir senelio kūnas
Davido Fincherio juosta apie neįtikėtiną Bendžamino Batono istoriją pasaulį išvydo 2008-aisiais. Filmas pasakojo apie žmogų, kuris gimė jau būdamas senuku. Tačiau ir čia didieji specialiųjų efektų genijai taip pat prikišo savo nagus. Nepaisant to, kad aktoriaus Brado Pitto veidas buvo „pagražintas“ technologijų pagalba, tačiau ir pats Bendžamino kūnas daugumoje scenų išties buvo suvaidintas senyvo amžiaus vyro. „Motion capture“ dėka, Brado Pitto galva buvo tiesiog „pernešta“ ant senuko kūno.
„Avataras“ (angl. „Avatar“) – mėlynieji Pandoros gyventojai
Į „motion capture“ technologijos gerbėjų sąrašą įsirašė ir Jamesas Cameronas, pristatęs „Avatarą“. Dauguma režisierių, kurie išbandė šią technologiją, iki pat paskutinės minutės nežinojo, kaip atrodys jų personažai galutiniame variante, tačiau šioje juostoje buvo išbandyta naujovė – J. Cameronas jau filmavimo aikštelėje galėjo matyti technologijos „aprengtus“ herojus. Virtualaus monitoriaus dėka, režisierius galėjo stebėti ir džiaugtis naujausia technologija. Jamesas Cameronas nesnaudžia, o žmonės jau laukia naujų juostų apie mėlynuosius Pandoros gyventojus.
„Haris Poteris ir Mirties Relikvijos. 1 dalis“ (angl. „Harry Potter and the Deathly Hallows“) – Dobio personažas
Kiekvienai filmavimo komandai būtų beprotiškai sunku surasti tokį aktorių, kuris tiktų namų elfo Dobio personažui iš Hario Poterio serijos. Nors goblinai iš Gringotso banko išties buvo tikri žemaūgiai aktoriai, tačiau Dobio vaidmeniui režisieriai sumąstė neimti paprasto tipažo žemaūgio, bijodami goblinų ir namų elfų supanašėjimo. Aktorius Toby’is Jonesas buvo pasirinktas kaip tinkamiausias žmogus „motion capture“ technologijai, kurio dėka Dobį ir prisimename „tokį gyvą“. Tas pats aktorius personažą suvaidino ir ankstesnėse „Hario Poterio“ dalyse, tačiau, kaip sako pats T. Jonesas: „Tai buvo pirma juosta šioje serijoje, kuomet aš tikrai sugebėjau atsiskleisti emociškai“.
„Tedis“ (angl. „Ted“) – aštrialiežuvis meškiukas
Sethas MacFarlane’as pastaraisiais metais vis labiau pasižymi savo vulgariomis juostomis. Vienas paskutinių režisieriaus „pasirodymų“ didžiajame kine įvardijamas meškiuko Tedžio pavidalu. Pagrindiniam juostos aktoriui Markui Wahlbergui teko neįtikėtinai sunkus vaidmuo – suvaidinti šalia „tuščios erdvės“, kuri kompiuterių pagalba tik vėliau patapo ne tokia jau ir „tuščia“. „Šiam vaidmeniui svarbiausia buvo tinkamai atvaizduoti herojaus judesius. Tedžio veidas visos juostos metu buvo it akmeninis, dėl to gestikuliacija ir nešvankybės yra raktas jam tapti populiariu“, – portalui „Collider“ pasakojo juostos režisierius ir meškiuko gyvybės autorius Sethas MacFarlane’as.
„Beždžionių planetos sukilimas“ (angl. „Rise of the Planet Apes“) ir „Beždžionių planetos aušra“ (angl. „Dawn of the Planet Apes“) – Cezaris
Trečiąkart sužiba aktorius Andy’is Serkis, tik šįkart įkūnijęs beždžionėms vadovaujantį Cezarį. Šiais laikais karaliaujanti „motion capture“ technologija padeda prikelti dar vieną įdomų beždžionės personažą į gyvųjų pasaulį. „Iki šiol nesusimąsčiau apie tai, bet šios technologijos dėka, kompiuterių pagalba sugeneruoti herojai išties yra stulbinantys. Viena yra suvaidinti paprastą žmogų, tačiau visai kas kitą yra, tarkim, per kažkokį portalą suvaidinti gyvūną su aukštu intelekto lygiu bei papasakoti istoriją iš jo perspektyvos. Mes, žmonės, dažniausiai gyvūniją nenorėdami to žudome, tačiau yra visai įdomu pasinerti į kitą gyvą būtybę ir pasistengti savo gyvybę išsaugoti“, – apie technologijos prikeltus herojus užsiminė A. Serkis.
„Hobito“ trilogija – Benedictas Cumberbatchas ir Smogas
Andy Serkis tėra vienas daugelio aktorių, „motion capture“ technologijų pagalba suvaidinęs visų mėgiamus herojus. 2013’ais metais į kino ekranus buvo prikeltas „Hobito“ trilogijos drakonas Smogas. Internetiniam puslapiui „Collider“ pasiteiravus, koks jausmas įgarsinti drakoną, B. Cumberbatchas užsiminė, jog siaubūną jis ne tik įgarsino: „Aš išties suvaidinau Smaugą. Turiu omeny, aš ne tik įgarsinau personažą, tačiau ir fiziškai stengiausi atkartoti tikro drakono judesius. Tai nėra tokio tipo vaidyba, kaip kokiam „Šerloke“ (angl. „Sherlock“) – šioje situacijoje tikrąja to žodžio prasme – man reikėjo išmokti ir judėti kaip mistinė būtybė“, – „motion capture“ technologiją ir jos realizaciją Smogo personažui prisiminė B. Cumberbatchas.
„Motion capture“ technologijos dėka per pastaruosius penkioliką metų į gyvųjų pasaulį buvo prikelta daugybė puikiai pažįstamų personažų. Šiame straipsnyje yra pateikta tik maža dalis personažų, kuriuos prikėlė genialūs režisieriai. Tikrai ne kiekvienas sugeba tinkamai išnaudoti technologiją, o kol tikrų gyvųjų tarpe turime idėjiškai stiprių režisierių, galime nė neabejoti, jog įtikinamais personažais mes dar ilgą laiką galėsime mėgautis.