Britų aktorių, Jasoną Stathamą galima drąsiai vadinti šių dienų kovinių veiksmo filmų karaliumi, kuris jau dabar užsitarnavo savo garbingą vietą tarp tokių elitinių kino žanro atstovų kaip Sylvesteris Stallone, Arnoldas Schwarzennegeris ar Jeanas Claude‘as Van Damme‘as. Tačiau šio charizmatiško aktoriaus kelias į kiną ir jo karjeros pradžia visiškai nežadėjo jam tokios šlovės veiksmo filmų žanre, kurią Jasonas turi dabar, todėl aptarsime su Jumis visą aktoriaus filmografiją nuo pradžios iki dabarties.

„Guy‘us Ritchie‘is ir kriminalinis Londonas“

Per visišką atsitiktinumą patekęs į debiutinį kultinio britų režisieriaus Guy‘aus Ritchie‘io filmą „Lok, stok arba šauk“(Lock, Stock and Two Smoking Barrels), Jasonas pasirodė iš labai geros pozicijos, nes būtent vaidybos plane jis atsiskleidė kaip gana geras draminis aktorius, kuris sugeba natūraliai perteikti savo vaidinamus personažus nesvarbu nuo scenos sunkumo. Tas iš karto įkrito į akis tiek filmo kūrėjams, režisieriui ir žinoma žiūrovams, todėl jau sekančiame Guy‘aus filme, aktorius gauna pagrindinį vaidmenį. 2000 metais pasirodžiusioje antroje režisieriaus juostoje „Vagišiai“(Snatch), Jasonas įkūnijo labai įdomų veikėją pravarde „turkas“, kuris taipogi, kaip ir jo debiutiniame filme turėjo atsiskleisti iš įvairių pozicijų, o ypač iš draminės, nes visgi personažo reikalai juostoje nebuvo patys geriausi. Po tokių įsimintinų gastrolių pas Guy‘u Ritchie‘į, aktorių pastebėjo ir amerikietiški kino prodiuseriai, todėl jo kelionė į didįjį kiną prasideda už Atlanto.

„Pirmieji amerikietiški filmai ir antrarūšiai vaidmenys“

Po itin sėkmingų ir kultinį statusą užsitarnavusių dvejų pirmų aktoriaus filmų, Jasonas buvo pasiryžęs užkariauti ir amerikietišką kino rinką, tačiau pirmieji jo filmai buvo visiškai nenusisekę. Kalbu ne tik apie finansinį juostų fiasko, tačiau ir aktoriaus pasirodymą juose. Dramoje apie reperius „Pagarsink“(Turn It Up), aktorius gavo labai mažytį vaidmenį, kuris galėjo įtakoti jo ateities planus. Po itin nesėkmingo pasirodymo, aktorius sulaukė dar vieno smūgio bandydamas įsitvirtinti fantastiniame žanre. Suvaidinęs fantastinio Johno Carpentero filme „Marso vaiduokliais“(Ghosts of Mars) antrame plane, aktorius buvo visiškai užtemdytas kitais jau seniai žinomais amerikietiškais žvaigždūnais. Filmas žinoma irgi netapo hitu, kas dar labiau sustabdė jo optimistišką veržimasi į Holivudo olimpą. Tais pačiais 2001 metais, britas pasirodo dar viename fantastiniame filme „Vienveidis“(The One), kuriame pagrindinį vaidmenį atliko jau tais laikais labai populiarus Jetas Li. Tai buvo pirmas jų susipažinimas, kuris įtakojo dar keturis ateityje pasirodžiusius bendrus projektus. Filmas nesulaukė didelės finansinės sėkmės, tačiau jis sugebėjo šiek tiek stipriau įtvirtinti Jasoną Amerikos žemėje.

„Transporteris ir pirmasis Jasono hitas“

jason-statham-transporter-3
Aktorius Jason Statham filme „Transporteris 3“

Pirmuoju tikru hitu, kuris pradėjo formuoti Jasoną Stathamą į tikrą veiksmo filmų žvaigždę tapo Luco Bessono prodiusuotas projektas „Transporteris“(The Transporter). Pasirodydamas visiškame sau nebūdingame amplua, stilingu kostiumu pasipuošęs aktorius meistriškai kovėsi su blogiukais ir jam buvo visiškai nusispjaut į tai, kiek priešininkų vienu kartu jis turės sunaikinti. Būtent tokiais triukais kažkada galėjo pasigirti senosios mokyklos veiksmo filmų žvaigždės kaip Stallone ar Schwarzennegeris. Sekančiu filmu, kuris žinoma priminė pirmuosius aktoriaus filmus, tapo kriminalinė komedija „Itališkas apiplėšimas“(The Italian Job), kuriame bet Jasono, pasirodė labai daug puikių ir žinomų aktoriu. Tas nesutrukdė charizmatiškam britui siekti savo, ir filiam jsi pasirodė kaip tik gana gerai. Šį kartą nebuvo užtemdytas savo žymiai populiaresnių kolegų.

Vienu įdomesnių ir tikrai nelabai būdingu žinomam veiksmo filmų asui tapo pasirodymas kriminalinėje dramoje „Mobilusis“(Cellular), kuriame aktorius įkūnijo korumpuota policininką ir tuo pačiu suvaidino pagrindinį filmo antagonistą. Smagus ir retas reginys, kai toks „kietas bičas“ kaip Jasonas tampa nurungtas filmo metu. 2005 metai buvo itin darbingi aktoriui, nes jis į savo filmografiją įrašė net keturis visiškai skirtingų žanrų filmus. Kriminalinis trileris „Chaosas“(Chaos) nesulaukęs didėlio susidomėjimo tapo tam tikru atradimu DVD nuomininkams, kurie tais pačiais metais leido filmui atsidurti tarp pačių geidžiamiausių nuomos punktų juostų. Mažo biudžeto drama „Londonas“(London) dar kartą parodė, jog aktorius gali vaidinti ne tik kietus vyrukus, tačiau kaip bebūtu gaila, čia vienas paskutiniųjų jo pasirodymų tokiame žanre. Tais metais aktorius po penkerių metų pertraukos vėl susijungia su savo senu bičiuliu, režisieriumi Guy‘u Ritchie‘iu ir kartu jie sukuria tikrą azarto ir kriminalo šou juostoje „Revolveris“(Revolver). Visą filmų paradą uždaro sėkminga antroji „Transporterio“ dalis (The Transporter 2), kuri kartu galutinai įtvirtina aktorių kaip veiksmo filmų žvaigždę. Filme aktorius dar labiau buvo įsiutęs, todėl žiūrovai gavo daug kokybiškų veiksmo scenų, kurios tapo firminių aktoriaus pasirodymu filmuose.

„Stathamas vaidina Stathamą kino žanre Stathamas“

Crank-2-jason-statham
Aktorius Jason Statham filme „Adrenalinas 2“

Jasonas Stathamas netapo eilinių veiksmo filmų aktoriumi, tačiau jo reputacija buvo šiek tiek sugadinta, nes žiūrovai matė ji vieninteliame amplua – nesunaikinamo vyruko. Tenka pripažinti, jog tai visiška tiesa ir tik vos keli kino projektai sugeba pasigirti išradingumu. Vienu iš tokiu filmu tapo 2006 metias pasirodęs chaotiškas ir tiesiog stogą raunantis veiksmo žanro šedevras „Adrenalinas“ (Crank). Čia geriausias iki šiol Jasono kaip aktoriaus pasirodymas kine, kuriame jis tiesiog negailėjo savęs. Po tokios įsimintinos juostos atėjo laikas ir rutinai, kurią atstojo tokie vienkartinės peržiūros projektai kaip „partneriai mirti“ (War), „Mirties lenktynės“ (Death Race), „Transporteris 3“ (The Transporter 3“). ‚Adrenalinas 2“ (Crank: High Voltage), „Mechanikas“ (The Mechanic), „Blitz“ (Blitz), „Nesunaikinami“ (The Expendables).

Tuo pat laikotarpiu kinuose pasirodydavo ir intelektualesnio pobūdžio juostos, kurios bent kiek sugebėjo įnešti spalvų į pilką Jasono kasdienybę kovinių filmų žanre. Vienas įdomesnių ir geresnių bankų apiplėšimų tematiką filmų tapo 2007 metais pasirodęs „Apiplėšimas Beikerio gatvėje“ (The Bank Job). Be jokių kumščių, vien tik dialogais sugebama buvo laikyti įtampoje visą filmą. Vienas retesnių paskutinių metų aktoriaus filmų, kuriame jam neteko prakaituoti susiduriant su blogiukais. Taipogi paminėti galima ir amerikiečių perdirbinį prancūzų filmui „13“ (13), kuriame aktorius atliko antraplanį, tačiau labai esminį vaidmenį.

Paskutiniai aktoriaus projektai irgi gana tiesmukiški ir vienodi, tačiau ir juose galiam surasti šviesią pusę. „Profesionalai“ (The Killer Elite) „Nesunaikinami 2“ (The Expendables 2), „Profas“ (Safe) ir „Parkeris“ (Parker) vėl atstatė aktorių į buvusią formą bei leido jam reikštis savo kumščiais tiek, kiek jsi pats išgali, tačiau atėjus „Kolibrio efektui“ (Hummingbird), aktorius staiga persikūnijo į dramatinį vaidmenį, kuriame kumščiai buvo nustumti į antrą planą. Toks geras ėjimas leido jam pasireikšti vėl iš gana puikios pozicijos, kai aktoriniai sugebėjimai vertingesni už fizinius triukus, kuriais vadovaujasi beveik visi paskutiniai Jasono darbai.

Po itin įsimintinamo aktoriaus pasirodymo „Kolibrio efekte“, laikas atėjo žymiai brutalesniam ir tikrai ne prastesniam šou. „Paskutinė riba“ (Homefront), kuriam scenarijų parašė pats Sylvesteris Stallone žymiai skiriasi nuo tų filmų, kuriuose aktoriui tenka kovoti prieš blogio jėgas. Filme jis tampa tėvu, kurio tikslas apsaugoti savo mylimą dukrelę. Juosta labai primena „Pagrobimą“ su Liamu Neesonu, kuriame irgi tėvas turi rūpinti savo vaiko gerove ir neleisti jam būti nuskriaustam. Kūrėjai juostoje akcentavo būtent tėviškos meilės stiprumą, o ne Jasono kerštą, todėl žiūrovai turėtu būti patenkinti filmu, kuriame netrūks nei dramos, veiksmo ir įtampos.

„Paskutinė riba“ Lietuvos kino teatrus pasieks jau gruodžio 13 dieną.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles