„Warner Bros“ užbaigė praeitą savaitę su kino industriją sudrebinusiu pranešimu, kad jie ketina pateikti visus septyniolika 2021-ų metų projektų į savo „HBO Max“ platformą. Šis naujas išleidimo modelis suteiks priėjimą publikai žiūrėti laukiamiausius filmus kaip „Matrica 4“ (angl. „The Matrix 4“), „Kopa“ (angl. „Dune“), „Savižudžių Būrys 2“ (angl. „Suicide Squad 2“) ir dar daugiau, tiek namuose, tiek didžiuosiuose ekranuose. Nuo premjeros datos filmas bus įprastai rodomas veikiančiuose kino teatruose bei vieną mėnesį bus prieinamas visiems „HBO Max“ vartotojams. Kai buvo spėjama, kad pandemija visiškai pakeis industriją, čia yra vienas iš tai padariusių sprendimų, sutirštinantis linijas tarp tradiciško debiutavimo kino teatruose bei išleidimo internetinėse platformose.
Ir natūralu, kad nusėdus dulkėms po šio griausmingo paskelbimo, žinomiausi Holivudo talentai – režisieriai, aktoriai, prodiuseriai bei didžioji dalis prie šių septyniolikos filmų dirbusių žmonių – itin agresyviai reagavo į „Warner Bros“ sprendimą, kuris, įvairių šaltinių teigimu, buvo paskubėtas ir pilnai neapgalvotas. Blogiau, šis paskelbimas jiems buvo visiška staigmena, netikėtai pakeičianti jų darbo aspektus.
Viena iš labiau paliestų grupių – aktoriai. Daug bilietų pardavęs filmas teigiamai paveikdavo jų pelną, bet po naujojo sprendimo bilietų pardavimai nėra svarbūs, visas „HBO Max“ pelnas keliauja pas „Warner Bros“, tad aktoriams lieka tenkintis vienkartiniu atlyginimu. Tiesa, kadangi „Nuostabiosios Moters 1984“ (angl. „Wonder Woman 1984“) persikraustymas buvo suplanuotas šiek tiek anksčiau, išaiškėjo, kad studija pagrindinei aktorei Gal Gadot bei režisierei Patty Jenkins sumokėjo papildomą nemenką sumelę už geranorišką leidimą išleisti filmą į „HBO Max“. Prie kitų septyniolikos filmų dirbę talentai dabar turi dar daugiau priežasčių pykti, nes jų kompensacija yra ženkliai mažesnė. Teigiama, kad pastarąsias kelias dienas studijoje skambėjo pikti skambučiai iš aktorių agentų bei advokatų – visi jaučiasi išduoti ir pasitikėjimas „Warner Bros“ studija nepagydomai pažeistas.
Taip pat nusimato ir viena kita teisminė byla. Kuriant „Godzilą Prieš King Kongą“ (angl. „Godzilla vs Kong“) bei „Kopą“ „Warner Bros“ bendradarbiavo su „Legendary“ studija, kuri finansavo net 75 procentus biudžeto. Prieš 2021-ų projektų persikraustymus, „Legendary“ rimtai svarstė priimti „Netflix“ pasiūlymą ir suteikti jiems „Godzilą prieš King Kongą“ už 250 milijonų JAV dolerių, tačiau „HBO Max“ platformos savininkė „WarnerMedia“ šį sprendimą blokavo. Žinoma, po viso šito „Legendary“ nėra patenkinta, kad abu filmai buvo taip paprastai numesti į „HBO Max“, ir dalyboms planuotas bilietų pardavimų pelnas siaubingai krito. Vyksta planas imtis drastiškų priemonių ir sugrąžinti „Godzilą Prieš King Kongą“ bei „Kopą“ tik į kino teatrus.
Dar didesnę ugnį kursto režisieriai, kurie kūrė brangiausius filmus galvodami apie geriausią vizualinę patirtį kino ekranuose ir jų darbas ką tik buvo numestas į nešiojamus kompiuterius bei telefonus. „Savižudžių Būrio 2“ bei „Kopos“ režisieriai Jamesas Gunnas ir Denisas Villeneuve jau išreiškė didžiulį nepasitenkinimą, tačiau labiausiai blogų žodžių negailėjo Christopheris Nolanas – tikras kino teatro patirties palaikytojas, kurio pelningas bendradarbiavimas su „Warner Bros“ studija trunka beveik dvidešimt metų. Jis teigia: „Talentingiausi mūsų industrijos režisieriai bei aktoriai galvojo, kad jie bendradarbiauja su geriausia filmų studija ir dabar jie sužinojo, kad iš tikrųjų dirba blogiausiai internetinei platformai. „Warner Bros“ turėjo geriausią mechanizmą išleisti filmų kūrėjo darbą į kino teatrus bei namus ir šiuo metu jie tai ardo.“
Vis dėlto yra viena grupė, patenkinta šia situacija – filmų žiūrovai. Iš klientų pusės, sprendimas buvo sutiktas šiltai ir dauguma džiaugiasi pasirinkimu žiūrėti filmus kur jiems patogiau ir geriau. Tokia publikos reakcija prognozuoja, kad toks dvigubas kino ir namų išleidimas gali būti nauja industrijos norma. Ir šito Holivudas labai nenori.