Pelningiausi savaitės filmai: Martin’as Scorsese startuoja gerai, bet Taylor Swift lieka pirma

Pelningiausi savaitės filmai: Martin’as Scorsese startuoja gerai, bet Taylor Swift lieka pirma

Puikus metas ilgus filmus kine mėgstantiems žiūrovams ir popkornų pardavimams – prie trijų valandų trukmės Taylor Swift koncerto prisijungia pusketvirtos valandos trukmės naujas Martin’o Scorses‘ės filmas. Abu stiprūs projektai paliko šį savaitgalį su neblogais rezultatais.

Taylor Swift „Eras Tour“ išsilaikė pirmoje vietoje ir iš viso dabar turi 160 mln. dolerių. Keletas naujai sumuštų rekordų – „Eras Tour“ yra pirmasis koncertinis filmas kino istorijoje antrą savaitę išlaikęs pelningiausiojo titulą ir pirmasis Amerikos mastu perkopęs 100 mln. ribą. Taip pat jau kokį dešimtmetį nebuvo tokio pelningo projekto, kuris buvo išleistas ir reklamuotas savarankiškai. Taylor Swift ir jos komanda su šiuo išleidimu ignoravo didžiąsias studijas, susitarė su „AMC“ kino teatrais dėl platinimo, patys atliko marketingą ir visam „Eras Tour“ filmui išleido tik apie 15 mln.

M. Scorses‘ės naujasis istorinis epas „Gėlių mėnulio žudikai“ (angl. „Killers of the Flower Moon“) ne itin dideliu skirtumu pasiliko antroje vietoje. Čia yra įdomus atvejis. „Openheimerio“ (angl. „Oppenheimer“) sėkmė parodė, kad žiūrovai nėra abejingi ilgai trunkančioms istorinėms dramoms apie nesmagų subjektą, bet M. Scorses‘ės vardas toli gražu neturi tokio potraukio kaip Christopher‘is Nolan‘as. Į rezultatus taip pat reikia įtraukti ir streiko padarinius, kai tokios žvaigždės kaip Leonardo diCaprio ir Robert de Niro negalėjo prisidėti prie reklamavimo. Tad po premjerinio savaitgalio rezultatai tokie: 23 mln. Amerikos rinkoje, o iš viso surinkta 44 mln. M. Scorses‘ės karjeroje tai yra trečias pagal pelningumą startas, nusileidžiantis „Infiltruoti“ (angl. „The Departed“) (26 mln.) ir „Kuždesių salai“ (angl. „Shutter Island“) (41 mln.). Kaip ir neblogas startas, išskyrus tai, kad „Gėlių mėnulio žudikų“ biudžetas siekia 200 mln. ir padvigubinus jį su marketingu, per premjerinį savaitgalį filmas surinko tik apie dešimtadalį savo išlaidų. Su standartiniu studijų išleidimu, „Gėlių mėnulio žudikai“ būtų laikomas tikra finansine tragedija, bet iš tiesų šio filmo dabartiniai rezultatai yra vertinami gan pozityviai. Kodėl? Todėl, nes nors „Paramount“ studija užsiėmė platinimu kino teatrams, didžiąją dalį biudžeto padengė „Apple“. Panašiai kaip su 160 mln. kainavusiu „Airiu“ (angl. „The Irishman“), kuris buvo finansuotas „Netflix“ ir keliavo į jų filmų biblioteką, „Apple“ finansavo „Gėlių mėnulio žudikus“, kad papildytų jų „Apple TV+“ platformą. Skirtumas tik tai, kad „Airis“ gavo labai ribotą teatrinį išleidimą, panašus planas buvo ir „Gėlių mėnulio žudikams“, bet vėliau buvo nuspręsta jį standartiškai išleisti į kinus bendradarbiaujant su „Paramount“. Bet „Apple“ nematuoja filmo sėkmės pagal skirtumą tarp biudžeto ir pelno, jiems kur kas aktualesni yra labai aukšti kritikų bei žiūrovų atsiliepimai ir galimi Oskarai, kurie suteiks filmui gerą reputaciją ilgesniam rodymui kino teatruose, o vėliau, „Apple TV+“ platformoje. Ar to užteks pakelti jų vartotojų skaičius ir atpirkti didžiulį 200 mln. biudžetą bus nežinoma ilgą laiką, nes internetinių platformų sėkmės rodikliai yra kitokie ir dažniausiai jie yra neatskleidžiami. Bet kokiu atveju, „Gėlių mėnulio žudikai“ pristato labai lankstų bendradarbiavimo modelį tarp režisieriaus, studijų bei internetinių platformų ir jei tai suteikia tokiems režisieriams kaip M. Scorsese blockbuster‘išką biudžetą ir kūrybinę laisvę, žiūrovai šiuo atveju tik išlošia. Bet bus įdomu pamatyti ar šis sprendimas atsipirks finansuotojams. „Apple“ jau paskelbė, kad jie ketina statytis reputaciją kine bei tarp internetinių platformų ir investuos po milijardą per metus į kokybiškus teatrinius filmus. M. Scorses‘ės projektas yra pirmasis išbandymas, o „Apple“ tuo pačiu modeliu jau yra paruošusi Ridley Scott‘o „Napoleoną“ (angl. „Napoleon“) ir Matthew Vaughn‘o „Argailą“ (angl. „Argylle“).

Dideliu skirtumu trečioje vietoje atsilikęs „Egzorcistas: Tikintysis“ (angl. „The Exorcist: Believer“) pasauliniu mastu sėkmingai peršoko 100 mln. ribą.

Ketvirtoje vietoje „Šunyčiai patruliai 2: Galingas filmas“ (angl. „PAW Patrol: The Mighty Movie“) aplenkė pirmojo filmo pajamas ir bendrai surinko beveik 150 mln.

Penktoje vietoje atsidūrė helovyninė/kalėdinė klasika, Tim Burton‘o „Košmaras prieš Kalėdas“ („The Nightmare Before Christmas“). Animacinis 1993-ų filmas buvo išleistas į Amerikos kino teatrus trisdešimtmečio proga ir per kelias dienas prisidėjo virš 4 mln. Per 30 metų, šis 24 mln. vertės projektas iš viso surinko 95 mln.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles