Paskelbtos 2023 m. Cezarių nominacijos

Paskelbtos 2023 m. Cezarių nominacijos

Sausio 25 d., trečiadienį, paskelbtos Prancūzijos kino akademijos teikiamų Cezario apdovanojimų nominacijos. Paminėtas 11 kartų ryškiu favoritu tapo Louis Garrelio ketvirtasis ilgametražis filmas – komedija „Nekaltasis“ (pranc. „L’Innocent“). Nuo jo nedaug atsilieka Dominiko Mollo kriminalinė drama „Dvyliktos naktis“ (pranc. „La Nuit du 12“) su 10 nominacijų. Cédrico Klapischo dramedija „Gyvenimas tarsi šokis“ (pranc. „En Corps“) ir Alberto Serros „Salų tyla“ (pranc. „Pacifiction“) surinko po 9 nominacijas.

Populiarumas negarantuoja sėkmės

L. Garrelio „Nekaltojo“ premjera įvyko pernai Kanuose – filmas rodytas nekonkursinėje programoje festivalio 75-erių metų jubiliejaus proga. Ši burleskiška lengva komedija užkariavo prancūzų širdis – kine ją pamatė daugiau nei 700 000 žiūrovų. Panašu, kad Akademijos nariai nebuvo išimtis.

Antroje vietoje pagal nominacijų skaičių likusį D. Mollo filmą „Dvyliktos naktis“ kine aplankė beveik 500 000 žiūrovų, o C. Klapisho juosta „Gyvenimas tarsi šokis“ perkopė net milijono žiūrovų ribą – pagal žiūrimumą 2022 m. Prancūzijoje užėmė 21 vietą, ir tapo šeštuoju pagal sėkmingumą prancūzišku filmu.

Tačiau populiarumas žiūrovų tarpe dar nebūtinai garantavo sėkmę skirstant nominacijas. Olivier Danah biografinė istorinė drama „Simona, amžiaus kelionė“ (pranc. „Simone, le voyage du siécle“), pasakojanti apie pirmąją Europos Parlamento pirmininkę moterį Simone Veil, tegavo vos dvi technines nominacijas (geriausi kostiumai ir geriausios dekoracijos), nors absoliučiai karaliavo Prancūzijos kino teatruose – su 1,4 milijono žiūrovų ši juosta pernai buvo populiariausia.

Savo ruožtu trečiąją vietą pagal žiūrovų skaičių 2022 m. užėmęs Cédrico Jimenezo kriminalinis trileris „Lapkritis“ (pranc. „Novembre“) su 7 nominacijomis gali tapti visai rimtu žaidėju Cezarių dalybose.

Kontroversijos

Tiek pat kiek ir „Lapkritis“ – t. y. 7 – nominacijas surinko Valerios Bruni-Tedeschi komiška istorinė drama „Amžinai jauni“ (pranc. „Les Amandiers“). Pagrindiniam filmo aktoriui (ir režisierės sugyventiniui) Sofiane’ui Benacerui 2022 m. buvo pateikti kaltinimai dėl ankstesnių partnerių išžaginimo ir smurto artimoje aplinkoje. Dėl to kino teatrai nusprendė nutraukti šio filmo rodymą. Vis tik Akademija neboikotavo „Amžinai jaunų“, nors V. Bruni-Tedeschi pavardė tarp nominantų už geriausią režisūrą, neminima.

Pirmą kartą nuo 2014 m. tarp pretenduojančių laimėti Cezarį režisierių neįtraukta nė viena moteris. Nei Alice Diop („Sent Omeras“/ pranc. „Saint Omer“), nei Rebecca Zlotowski („Kitų vaikai“ / pranc. „Les enfants des autres“), nei Alice Winocour („Paryžiaus prisiminimai“ / pranc. „Revoir Paris“), nei Mia Hansen-Løve („Vieną gražų rytą“ / panc. „Un beau matin“), nei jau minėta V. Bruni-Tedeschi. Pirmoji ir kol kas vienintelė moteris, laimėjusi Cezarį geriausios režisūros kategorijoje išlieka (ir dar bent metus išliks) Toni Marshall, 2000 m. gavusi šį apdovanojimą už komišką romantinę dramą „Veneros grožio salonas“ (pranc. „Vénus beauté (institut)“, 1999 m.). Iki šiol šioje kategorijoje nominuotos vos keturios režisierės: 1979 m. Ariane Mnouchkine („Moljeras“ / pranc. „Molière“), 1986 m. Agnès Varda („Bastūnė“/ pranc. „Sans toi ni loi“, 1985 m.) ir Coline Serreau („Trys vyrai ir lopšys“, 1985 m.).

Kita skambi (visomis prasmėmis) pavardė, kurios galbūt kai kas pasigedo – Gérardas Depardieu. Prancūzų kino veteranas buvo teikiamas nominacijai už komisaro Megrė vaidmenį Patrice’o Leconte‘o kriminalinėje dramoje „Megrė“ (pranc. „Maigret“), tačiau galutiniame nominantų sąraše jo vis tik nėra.

Pamirštieji

Paskelbus nominacijas buvo pasigesta kai kurių filmų. Didžiosiose Cezarių dalybose nedalyvaus R. Zlotowski „Kitų vaikai“, Nicolas Bedoso „Maskaradas“ (pranc. „Mascarade“), Jérôme’o Salle’o „Kompromatas“ (pranc. „Kompromat“), Gasparo Noé „Sūkurys“ (pranc. „Vortex“) ar Sébastieno Marnier „Blogio šaknys“ (pranc. „L‘Origine du mal“). Aktorė Isabelle Adjani taip pat visai pelnytai galėjo būti nominuota už avo vaidmenis filmuose „Peteris fon Kantas“ (pranc. „Peter von Kant“) ar „Maskaradas“.

Viskas, ką reikia žinoti apie 48-ąją Cezarių ceremoniją

Jau aišku, kad aktorius Taharas Rahimas vadovaus 48-ajai Cezarių ceremonijai, kuri neturės vieno vedėjo ar vedėjos – šią funkciją kartu atliks prancūzų kino žvaigždės. Jų bus net devyni, keturios moterys ir penki vyrai: Leïla Bekhti, Jérôme’as Commandeur’as, Jamelis Debbouze‘as, Emmanuelle Devos, Léa Drucker, Eye Haïdara, Alexas Lutzas, Raphaëlis Personnazas ir Ahmedas Sylla.

Kai kuriems iš jų tai bus jau ne pirmas kartas – J. Commandeur’as jau buvo ceremonijos vedėjas 2017 m., o J. Debbouze‘as jai vadovavo 2013 m.

Garbės Cezaris atiteks amerikiečių režisieriui Davidui Fincheriui.

48-oji Cezarių ceremonija vyks vasario 24 d., penktadienį, Paryžiaus legendinėje „Olympia“ salėje.

Žemiau pateikiame visus nominantus:

Geriausias filmas:

  • „Amžinai jauni“ (pranc. „Les Amandiers“, rež. Valeria Bruni-Tedeschi)
  • „Dvyliktos naktis“ (pranc. „La nuit du 12“, rež. Dominik Moll)
  • „Gyvenimas tarsi šokis“ (pranc. „En Corps“, rež. Cédric Klapisch)
  • „Nekaltasis“ (pranc. „L’Innocent“, rež. Louis Garrel)
  • „Salų tyla“ (pranc. „Pacifiction – Tourment sur les îles“, rež. Albert Serra)

Geriausia režisūra:

  • Louis Garrel („Nekaltasis“)
  • Cédric Jimenez („Lapkritis“ / pranc. „November“)
  • Cedrick Klapisch („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Dominik Moll („Dvyliktos naktis“)
  • Albert Serra („Salų tyla“)

Geriausia aktorė:

  • Fanny Ardant („Jauni meilužiai“/ pranc. „Les jeunes amants“)
  • Juliette Binoche („Tarp dviejų pasaulių“ / pranc. „Ouistreham“)
  • Laure Calamy („Pilnu etatu“ / pranc. „A Plein temps“)
  • Virginie Efira („Paryžiaus prisiminimai“ / „Revoir Paris“)
  • Adèle Exarchopoulos („Man nusišvilpt“ / pranc. „Rien à foutre“)

Geriausias aktorius:

  • Jean Dujardin („Lapkritis“ / pranc. „Novembre“)
  • Louis Garrel („Nekaltasis“)
  • Vncent Macaign („Trumpo romano kronikos“ / pranc. „Chronique d‘une liaison passagère“)
  • Benoît Magimel („Salų tyla“)
  • Denis Ménochet („Peteris fon Kantas“ / pranc. „Peter von Kant“)

Geriausia antro plano aktorė:

  • Judtih Chemla („Šeštasis vaikas“/ pranc. „Le Sixième enfant“)
  • Anaïs Demoustier („Lapkritis“)
  • Anouk Grinberg („Nekaltasis“)
  • Lyna Khoudri („Lapkritis“)
  • Noémie Merlant („Nekaltasis“)

Geriausias antro plano aktorius:

  • François Civil („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Michal Escot („Amžinai jauni“)
  • Bouli Lanners („Dvyliktos naktis“)
  • Pio Marmaï („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Roschdy Zem („Nekaltasis“)

Geriausia debiutuojanti aktorė:

  • Marion Barbeau („Gyvenimas tarsi šokis“)
  • Guslagie Malanda („Sent Omeras“ / pranc. „Saint Omer“)
  • Rebecca Marder („Mergina, kuriai viskas gerai“ / pranc. „Une Jeune Fille Qui Va Bien“)
  • Nadia Tereszkiewicz („Amžinai jauni“)
  • Mallory Wanecque („Patys blogiausi“ / pranc. „Les Pires“)

Geriausias debiutuojantis aktorius: 

  • Bastien Bouillon („Dvyliktos naktis“)
  • Stefan Crepon („Peteris fon Kantas“)
  • Dimitri Doré („Bruno Reidalis“ / pranc. „Bruno Reidal“)
  • Paul Kircher („Gimnazistas“ / pranc. „Le Lycéen“)
  • Aliocha Reinert („Tipelis“ / pranc. „Petite Nature“)

Geriausias pirmasis filmas:

  • „Bruno Reidalis“ (rež. Vincent Le Port)
  • „Falkono ežeras“ (pranc. „Falcon Lake“, rež. Charlotte Le Bon)
  • „Patys blogiausi“ (rež. Lise Akoka ir Romane Gueret)
  • „Šeštasis vaikas“ (rež. Léopold Legrand)
  • „Sent Omeras“ (rež. Alice Diop)

Geriausias užsienio filmas: 

  • „Arti“ (angl. „Close“, rež. Lukas Dhont / Belgija)
  • „I-a“ (lenk. „EO“, rež. Jerzy Skolimowski / Lenkija)
  • „Kairo sąmokslas“ (arab. „Walad Min Al Janna“, rež. Tarik Saleh / Švedija,  Suomija, Danija)
  • „Liūdesio trikampis“ (angl. „Triangle of Sadness“, Ruben Östlund / Švedija)
  • „Žvėrys“ (isp. „As Bestas“, rež. Rodrigo Sorogoyen/ Ispanija)

Geriausias animacinis filmas:

  • „Ernestas ir Seletina. Kelionė į Šarabiją“ (pranc. „Ernest et Célestine : le voyage en Charabie“)
  • „Mano afganistanietiška šeima“ (ček. „Moje slunce Mad“)
  • „Mažylis Nikolia. Ko mes laukiame, kad būtume laimingi?“ (pranc. „Le Petit Nicolas – qu’est-ce qu’on attend pour être heureux ?“)

Geriausias dokumentinis filmas: 

  • „Ąžuolo širdis“ (pranc. „Le Chêne“)
  • „Charlotte apie Jane“ (pranc. „Jane Par Charlotte“)
  • „Sugrįžimas į Reimsą (fragmentai)“ (pranc. „Retour À Reims (Fragments)“)
  • „Pirmyn, vaikai“ (pranc. „Allons Enfants“)
  • „Super 8 metai“ (pranc. „Les Années Super 8“)

Geriausias originalus scenarijus:

  • „Amžinai jauni“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“
  • „Sent Omeras“

Geriausias adptuotas scenarijus:

  • „Baigta!“ (pranc. „Coupez!“)
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Valstybinio skandalo tyrimas“ (pranc. „Enquête sur un scandale d’Etat“)

Geriausi kostiumai:

  • „Amžinai jauni“
  • „Belaukiant Božanglo“ (pranc. „En Attendant Bojangles“)
  • „Gaisro spalvos“ (pranc. „Couleurs de l’Incendie“)
  • „Nekaltasis“
  • „Salų tyla“

Geriausios dekoracijos:

  • „Amžinai jauni“
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gaisro spalvos“
  • „Salų tyla“
  • „Simona, amžiaus kelionė“ (pranc. „Simone, le voyage du siécle“)

Geriausia originali muzika:

  • „Baigta!
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Nakties keleiviai (pranc. „Les Passagers de la Nuit“)
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“
  • „Salų tyla“

Geriausias garsas:

  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Lapkritis“
  • „Nekaltasis“
  • „Salų tyla“

Geriausias montažas:

  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Lapkritis“
  • „Nekaltasis“
  • „Pilnu etatu“

Geriausia kinematografija: 

  • „Amžinai jauni“
  • „Dvyliktos naktis“
  • „Gyvenimas tarsi šokis“
  • „Salų tyla“
  • „Sent Omeras“

Geriausi vaizdo efektai:

  • „Lapkritis“
  • „Liepsnojanti Paryžiaus katedra“ (pranc. „Notre-Dame Brûle“)
  • „Penki velniai“ (pranc. „Les Cinq Diables“)
  • „Rūkymas sukelia kosulį (pranc. „Fumer Fait Tousser)
  • „Salų tyla“

Geriausias trumpametražis filmas:

  • „Dorybingosios“ (pranc. „Les Vertueuses“)
  • „Išvykti vieną dieną“ (pranc. „Partir un jour“)
  • „Karalius Dovydas“ (pranc. „Le Roi David“)
  • „Tiesiai į širdį“ (pranc. „Haut les coeurs“)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

  • „Juoda – saulė“ (pranc. „Noir-Soleil“)
  • „Močiutės seksualinis gyvenimas (pranc. „La vie sexuelle de Mamie“)
  • „Prisiglaudimas (pranc. „Câline“)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

  • „Čerčilis, baltųjų lokių miestas (angl. „Churchill, Polar Bear Town“)
  • „Klausykitės mūsų vaizdų ritmo (pranc. „Écoutez Le Battement De Nos Images“)
  • „Maria Schneider, 1983“

 

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles