Paskelbtos 2021 m. Oskarų nominacijos

Paskelbtos 2021 m. Oskarų nominacijos

Šiemet kaip niekada išsitęsęs kino apdovanojimų sezonas vis tik juda link pabaigos. Praėjusią savaitę savo nominacijas paskelbė BAFTA, dabar eilė atėjo ir Oskarams suskaičiuoti ir įvertinti pandeminių metų kino derlių. Šiemet Oskarai bus teikiami neįprastai vėlai – 93-ioji ceremonija vyks balandžio 25 d. Los Andžele, tad nominantai skelbiami tik dabar (įprastais metais tokiu laiku jau būtų aiškūs ir laureatai).

Žvelgiant iš europietiško požiūrio taško, daugiausia nominacijų surinko bendras Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos filmas „Tėvas“ (angl. „The Father“), kurį režisavo Florianas Zelleris. Iš viso ši juosta surinko šešias nominacijas, įskaitant geriausio filmo, geriausio adaptuoto scenarijaus, geriausio aktoriaus (Anthony Hopkinsas) ir geriausios antro plano aktorės (Olivia Colman) kategorijas.

Neabejotinai ryškiausias 2020 m. europietiškas filmas – dano Thomaso Vinterbergo režisuota juosta „Dar po vieną“ (dan. „Druk“) kaip ir tikėtasi nominuota geriausio tarptautinio filmo kategorijoje. Tačiau „Dar po vieną“ viena nominacija neapsiribojo – T. Vinterbergas nominuotas geriausios režisūros kategorijoje.

Dviguba sėkmė taip pat lydėjo rumuno Alexanderio Nanau režisuotą dokumentinę juostą „Kolektyvas“ (rum. „Colectiv“), kuris nominuotas geriausio tarptautinio filmo ir geriausio dokumentinio filmo kategorijose. Be to, tai yra pirmasis istorijoje rumuniškas filmas, pelnęs Oskaro nominaciją. Čia galima įžvelgti paralelę su pernai lygiai tokį patį fenomeną pasiekusia Šiaurės Makedonijos dokumentine juosta „Medaus šalis“ (angl. „Honeyland“) – jautri juosta apie tradicinę drevinę bitininkystę, tvarų gamtos išteklų naudojimą ir pagarbą mus supančiai aplinkai taip pat buvo nominuota geriausio tarptautinio filmo ir geriausios dokumentikos kategorijose ir taip pat savo šaliai atnešė pirmąsias per istoriją nominacijas.

Šalia šių dviejų juostų geriausio tarptautinio filmo kategorijos nominantų sąrašą papildo itin stipri Jasmilos Žbanić juosta „Quo vadis, Aida?“, pasakojanti apie 1995 m. Srebrenicos įvykius. Tai yra pirmasis Bosnijos ir Hercegovinos filmas, pelnęs Oskaro nominaciją po 19 metų pertraukos, po to, kai 2002 m. šioje kategorijoje buvo nominuota ir auksinę statulėlę laimėjo Daniso Tanovićiaus karinė drama „Niekieno žemė“ (angl. „No Man‘s Land“), kurios centre – taipogi Serbijos ir Bosnijos karo įvykiai. Dar vienas filmas, nominuotas šioje kategorijoje, prie kurio atsiradimo taip pat nemenkai prisidėjo europiečiai, – Tuniso kandidatas „Žmogus, kuris pardavė savo odą“ (ang. „The Man Who Sold His Skin“). Juostą režisavo Kaouther Ben Hania, o koprodiusavo Prancūzijos, Belgijos, Vokietijos ir Švedijos kino kompanijos. Šios kategorijos nominantų sąrašą užbaigia Honkongo kandidatas – kirminalinė šeimos drama „Geresni laikai“ (kin. „Shàonián dě Nǐ“).

Vaidybos kategorijose neliko nepastebėtos rumunė Maria Bakalova, suvaidinusi antrojoje Borato nuotykių dalyje „Antrasis Borato kinofilmas“ (angl. „Borat Subsequent Moviefilm“), bei britės Vanessa Kirby už vaidmenį vengro Korélio Munruczó režisuotoje juostoje „Moters šukės“ (angl. „Pieces of a Woman“) bei Carey Mulligan, už pasirodymą kriminaliniame draminiame trileryje „Perspektyvi mergina“ (angl. „Promising Young Woman“), kurį režisavo jos tautietė Emerald Fennell. M. Bakalova nominuota už antraplanį vaidmenį, V. Kirby ir C. Mulligan – už pagrindinius.

Tarp kitų nominuotų europiečių kūrinių ar koprodukcijų, galima paminėti Maite Alberdi „Slaptąjį agentą“ (isp. „El agente topo“), nominuotą geriausios dokumentikos kategorijoje, Tommo Moore’o ir Rosso Stewarto „Vilktakius“ (angl. „Wolfwalkers“) (geriausias animacinis filmas), Edoardo Ponti „Gyvenimas prieš akis“ (it. „La vita davanti a sé“) (geriausia daina). Techninėse kategorijose Matteo Garrone’s „Pinokis“ (it. „Pinocchio“ patraukė balsavusiųjų akį už geriausius kostiumus bei geriausias šukuosenas ir grimą, kaip ir Autumn de Wilde režisuota Jane Austen romano ekranizacija „Emma“. Christopherio Nolano „Tenet“ taip pat surinko dvi nominacijas – mokslinės fantastikos veiksmo trileris nominuotas geriausio produkcijos dizaino ir geriausių vaizdo efektų kategorijose.

Kiek netikėta tai, kad Pedro Almodóvaro „Žmogaus balsas“ (angl. „The Human Voice“) liko nepastebėtas ir nepateko tarp nominantų geriausio trumpametražio vaidybinio filmo kategorijoje.

Pereinant prie bendresnės, ne tik europietiškų nominantų apžvalgos, iš pradžių verta prisiminti praėjusius metus ir Joon Ho Bongo „Parazito“ (kor. „Gisaengchung“) fenomeną. „Parazitas“ iš  viso laimėjo keturis Oskarus (geriausio filmo, geriausios režisūros, geriausio originalaus scenarijaus ir geriausio tarptautinio filmo kategorijose) ir tapo pirmąja neanglakalbe juosta, laimėjusia Oskarą geriausio filmo kategorijoje. Tad daug kas pernykštį „Parazito“ laimėjimą Oskaruose vertina kaip savotišką takoskyrą ir todėl dabar įdėmiai stebima, kokia linkme Oskarus teikianti JAV kino meno ir mokslo akademija pasuks toliau.

Dabar tokiu ledlaužiu gali tapti Chloé Zhao režisuota drama „Klajoklių žemė“ (angl. „Nomadsland“), pernai Venecijoje laimėjusi Auksinį liūtą, o šiemet jau spėjusi susirinkti du Auksinius gaublius (geriausio filmo (dramos) ir geriausios režisūros kategorijose). Jei „Klajoklių žemę“ ir toliau lydės sėkmė, ji gali per apdovanojimus pereiti panašiai kaip pernai tai padarė „Parazitas“ – sėkmės atveju „Klajoklių žemė“ taip pat pretenduoja perrašyti istoriją – C. Zhao taptų tik antrąja moterimi, laimėjusia Oskarą geriausios režisūros kategorijoje.

Kaip ten bus – dar pamatysime, bet šiemet ši kategorija jau dabar yra istorinė – joje nominuotos net dvi moterys režisierės (be C. Zhao taip pat nominuota E. Fennell) – tik šešta ir septinta per visą istoriją, o iš Kinijos kilusi C. Zhao tapo pirmąja ne baltaode moterimi, nominuota šioje kategorijoje. Tačiau ir tai dar ne viskas – C. Zhao nebus vienintelė azijietė – geriausios režisūros kategorijoje už filmą „Minari“ taip pat nominuotas korėjiečių kilmės Lee Isaacas Chungas. Tad tai taip pat pirmas kartas, kai šioje kategorijoje nominuoti du iš Azijos kilę režisieriai.

Daugiausia nominacijų – dešimt – surinko Davido Fincherio biografinė drama „Mankas“ (angl. „Mank“). Vis tik tvirta favorite šią juostą laikyti kiek per drąsu – neseniai Auksinių gaublių dalybose „Mankas“, turėjęs šešias nominacijas, galiausiai liko be apdovanojimų.

Antrąją vietą pagal surinktų nominacijų skaičių dalijasi net šešios juostos: jau minėtos „Klajoklių žemė“, „Minari“, „Tėvas“ bei „Metalo garsas“ (angl. „Sound of Metal“), „Čikagos septyneto teismas“ (angl. „The Trial of the Chicago 7“), „Judas ir Juodasis mesijas“ (angl. „Judas and the Black Messiah“). Visi jie nominuoti po šešis kartus.

Žemiau pateikiame visą nominantų sąrašą:

Geriausias filmas:

  • „Čikagos septyneto teismas“ (angl. „The Trial of the Chicago 7“, rež. Aaron Sorkin)
  • „Judas ir Juodasis mesijas“ (angl. „Judas and the Back Messiah“, rež. Shaka King)
  • „Klajoklių žemė“ (angl. „Nomadland“, rež. Chloé Zhao)
  • „Mankas“ (angl. „Mank“, rež. David Fincher)
  • „Metalo garsas“ (angl. „Sound of Metal“, rež. Darius Marder)
  • „Minari“ (rež. Lee Isaac Chung)
  • „Perspektyvi mergina“ (angl. „Promising Young Woman“, rež. Emerald Fennell)
  • „Tėvas“ (angl. „The Father“, rež. Florian Zeller)

Geriausia režisūra:

  • Lee Isaac Chung („Minari“)
  • Emerald Fennell („Perspektyvi mergina“)
  • David Fincher („Mankas“)
  • Thomas Vinterberg („Dar po vieną“/ dan. „Druk“)
  • Chloé Zhao („Klajoklių žemė“)

Geriausia aktorė:

  • Andra Day („Jungtinės Amerikos Valstijos prieš Bilę Holiday/ angl. „The United States vs. Billie Holiday“)
  • Viola Davis („Ma Reinės „Black Bottom“ daina“/ angl. „Ma Rainey’s Black Bottom“)
  • Vanessa Kirby („Moters šukės“/ angl. „Pieces of a Woman“)
  • Frances McDormand („Klajoklių žemė“)
  • Carey Mulligan („Perspektyvi mergina“)

Geriausias aktorius:

  • Riz Ahmed („Metalo garsas“)
  • Chadwick Boseman („Ma Reinės „Black Bottom“ daina“)
  • Anthony Hopkins („Tėvas“)
  • Gary Oldman („Mankas“)
  • Steven Yeun („Minari“)

Geriausia antro plano aktorė:

  • Maria Bakalova („Antrasis Borato kinofilmas“/ angl. „Borat Subsequent Moviefilm“)
  • Glenn Close („Kaimo elegija“/ angl. „Hillbilly Elegy“)
  • Olivia Colman („Tėvas“)
  • Amanda Seyfried („Mankas“)
  • Yuh-jung Youn („Minari“)

Geriausias antro plano aktorius:

  • Sacha Baron Cohen („Čikagos septyneto teismas“)
  • Daniel Kaluuya („Judas ir Juodasis mesijas“)
  • Leslie Odom Jr. („Vieną naktį Majamyje“/ angl. „One Night in Miami…“)
  • Paul Raci („Metalo garsas“)
  • Lakeith Stanfield („Judas ir Juodasis mesijas“)

Geriausias adaptuotas scenarijus:

  • „Antrasis Borato kinofilmas“
  • „Baltasis tigras“ (angl. „The White Tiger“)
  • „Klajoklių žemė“
  • „Tėvas“
  • „Vieną naktį Majamyje“

Geriausias originalus scenarijus:

  • „Čikakos septyneto teismas“
  • „Judas ir Juodasis mesijas“
  • „Metalo garsas“
  • „Minari“
  • „Perspektyvi mergina“

Geriausias tarptautinis filmas:

  • „Dar po vieną“ (Danija)
  • „Geresni laikai“ (kin. „Shàonián dě Nǐ“, rež. Derek Tsang / Honkongas)
  • „Kolektyvas“ (rum. „Colectiv“, rež. Alexander Nanau/ Rumunija)
  • „Žmogus, kuris pardavė savo odą“ (angl. „The Man Who Sold His Skin“, rež. Kaouther Ben Hania/ Tunisas)
  • „Quo Vadis, Aida?“ (rež. Jasmila Žbanić/ Bosnija ir Hercegovina)

Geriausias animacinis filmas:

  • „Aviuko šono filmas. Fermagedonas“ (angl. „A Shaun the Sheep Movie. Farmageddon“, rež. Will Becher, Richard Phelan)
  • „Į mėnulį“ (angl. „Over the Moon“, rež. Glen Keane, John Kahrs)
  • „Pirmyn“ (angl. „Onward“, rež. Dan Scanlon)
  • „Siela“ (angl. „Soul“, rež. Pete Docter, Kemp Powers)
  • „Vilktakiai“ (angl. „Wolfwalkers“, rež. Tomm moore Ross Stewart)

Geriausia dokumentika:

  • „Kolektyvas“
  • „Laikas“ (angl. „Time“, rež. Garrett Bradley)
  • „Luošių stovykla“ (angl. „Crip Camp“, rež. James Lebrecht, Nicole Newnham)
  • „Mano mokytojas aštuonkojis“ (angl. „My Octopus Teacher“), rež. Pippa Ehrlich, James Reed)
  • „Slaptasis agentas“ (isp. „EEl agente topo“, rež. Maite Alberdi)

Geriausia kinematografija:

  • „Čikagos septyneto teismas“
  • „Judas ir Juodasis mesijas“
  • „Klajoklių žemė“
  • „Mankas“
  • „Pasaulio naujienos“ (angl. „News of the World“)

Geriausias kostiumų dizainas:

  • „Emma“
  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Mulan“
  • „Pinokis“ (it. „Pinocchio“)

Geriausias montažas:

  • „Čikagos septyneto teismas“
  • „Klajoklių žemė“
  • „Metalo garsas“
  • „Perspektyvi mergina“
  • „Tėvas“

Geriausios šukuosenos ir grimas:

  • „Emma“
  • „Kaimo elegija“
  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Pinokis“

Geriausios dekoracijos:

  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Tenet“
  • „Tėvas“

Geriausias originalus garso takelis:

  • „Mankas“
  • „Minari“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Penki kraujo broliai“ (angl. „Da 5 Bloods“)
  • „Siela“

Geriausia originali daina:

  • „Fight For You“ („Judas ir Juodasis mesijas“)
  • „Hear My Voice“ („Čikagos septyneto teismas“)
  • „Husavik“ („Eurovizijos dainų konkursas: pasakojimas apie Ugnies sagą“/ angl. „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga“)
  • „Io Si“ („Gyvenimas prieš akis“/ it. „La vita davanti a sé“)
  • „Speak Now“ („Vieną naktį Majamyje“)

Geriausias garsas:

  • „Jūrų vilkas“ (angl. „Greyhound“)
  • „Mankas“
  • „Metalo garsas“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Siela“

Geriausi vaizdo efektai:

  • „Meilė ir monstrai“ (angl. „Love and Monsters“)
  • „Mulan“
  • „Tenet“
  • „Vidurnakčio dangus“ (angl. „The Midnight Sky“)
  • „Vienintelis ir nepakartojamas Aivanas“ (angl. „The One and Only Ivan“)

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

  • „Balta akis“ (angl. „White Eye“, rež. Tomer Shushan)
  • „Dovana“ (angl. „The Present“, rež. Farah Nabulsi)
  • „Du tolimi nepažįstamieji“ (angl. „Two Distant Strangers“, rež. Travon Free, Martin Desmond Roe)
  • „Išjausti“ (angl. „Feeling Through“, rež. Dough Roland)
  • „Laiškų kambarys“ (angl. „The Letter Room“, rež. Elvira Lind)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

  • „Genius loci“ (rež. Adrien Merigeau)
  • „Kad ir kas benutiktų, aš jus myliu“ (angl. „If Anything HappensI Love You“, rež. Michael Govier, Will McCormack)
  • „Opera“ (rež. Keith Connelly)
  • „Urvas“ (angl. „Burrow“)
  • „Žmonės, sakantys „Taip““ (isl. „Já-Fólkið“, rež. Gísli Darri Halldórsson)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

  • „Alkio palata“ (angl. „Hunger Ward“, rež. Skye Fitzgerald)
  • „Koletė“ (angl. „Colette“, rež. Anthony Giacchino)
  • „Koncertas – tai pokalbis“ (angl. „A Concerto Is a Conversation“, rež. Kris Bowers, Ben Proudfoot)
  • „Meilės daina Latašai“ (angl. „A Love Song for Latasha“, rež. Sophia Nahli Allison)
  • „Nedalyk“ (angl. „Do Not Split“, rež. Anders Hammer)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles