Paskelbta 2017 m. Kanų klasikos programa

Paskelbta 2017 m. Kanų klasikos programa

Prieš beveik penkiolika metų, kai, išradus skaitmeninę technologiją, šiuolaikinio kino ryšys su jo paties praeitimi smarkiai susvyravo, Kanų kino festivalis sukūrė Kanų klasikos programą, kuri leidžia pademonstruoti ir tinkamai įvertinti kino paveldą, kurį čia pristato prodiuserių asociacijos, autorinių teisių savininkai, sinematekos ir nacionaliniai archyvai iš viso pasaulio.

Tapusi neatskiriama oficialios Kanų kino festivalio programos dalimi bei, savo ruožtu, tapusi įkvėpimu daugeliui kitų tarptautinių festivalių, Kanų klasika pristato restauruotus senus filmus ir kino istorijos šedevrus.

Kadangi Kanų kino festivalis sau taipogi prisiima misiją kino paveldu apžavėti šiuolaikinę publiką, Kanų klasika kelia didžiausio pasaulyje kino festivalio prestižą iš naujo atrastais filmais, atgimstančiais naujais formatais: didieji praeities šedevrai yra  rodomi kino salėse, pateikiami VOD platformose (peržiūra pagal užsakymą), leidžiami DVD ar Blu-ray.

2017 m. Kanų klasikos programą sudaro 24 ilgametražiai, vienas trumpametražis ir 5 dokumentiniai filmai. Filmai bus rodomi taip, kaip pageidavo autorinių teisių turėtojai – atitinkamai DCP 2K arba DCP 4K formatais, išskyrus Jeano Vigo „Atalantą“ (pranc. „L‘Atalante“, 1934 m.), kuri „Gaumont“ prašymu bus rodoma 35 mm formatu.

Į šių metų Kanų klasikos programą atrinkti filmai užima svarbią vietą visoje Kanų kino festivalio istorijoje. Taip pat jie atstovauja tautoms, kurioms Kanų kino festivalis tapo tikra kinematografinių atradimų žeme. Taigi, šioje programoje bus rodomi filmai iš Vengrijos, Libano, Serbijos, Didžiosios Britanijos, Italijos, JAV, Izraelio, Mauritanijos, Nigerio, Lenkijos, Šveicarijos, Japonijos, Ispanijos, Olandijos, Kanados, Belgijos ir Australijos. Tai yra šalys, kurių dauguma pritaria minčiai, kad kultūrinio paveldo išsaugojimas yra būtinas.

Kanų klasikos programos filmai bus rodomi Palais des Festival, Buñuelio arba Soixantième salėse. Seansus pristatys filmus restauravę asmenys, o tais atvejais, kai įmanoma – filmus sukūrę režisieriai.

Taigi 2017 m. Kanų klasika žiūrovams siūlo „trumpą Kanų kino festivalio istoriją“, kurioje pristatoma šešiolika svarbių šio festivalio filmų. Nuo 1946 iki 1992 m., nuo René Clément iki Victoro Erice‘o.

1946 m.: „Bėgių karas“ (pranc. „La Bataille du rail“, rež. René Clément / Prancūzija): tarptautinis didysis prizas už režisūrą ir tarptautinės žiuri prizas

1953 m.: „Atlyginimas už baimę“ (pranc. „La Salaire de la peur“, 1952 m. rež. Henri-Georges Clouzot, / Prancūzija, Italija): Didysis prizas

1956 m.: „Karuselė“ (vengr. „Körhinta“, 1955 m., rež. Zoltán Fábri / Vengrija): pagrindinės konkursinės programos dalyvis

1957 m.: „Į nežinią?“ (arab. „Ila Ayan“, rež. Georges Nasser / Libanas): pagrindinės konkursinės programos dalyvis

1967 m.: „Aš netgi sutikau laimingų čigonų“ (serb. „Skupljaci perja“, rež. Aleksandar Petrovič / Serbija): pagrindinės konkursinės programos dalyvis, specialusis žiuri prizas, tarptautinis kritikų prizas F.I.P.R.E.S.C.I. ex-aeqou

1967 m.: „Fotopadidinimas“ (angl. „Blow-up“, 1966 m. rež. Michelangelo Antonioni/ Didžioji Britanija, Italija, JAV): Didysis tarptautinis festivalio prizas

1969 m.: „Apsiaustis“ (hebr. „Matzor“, rež. Gilberto Tofano / Izraelis): pagrindinės konkursinės programos dalyvis

1970 m.: „O, saule“ (pranc. „Soleil O“, rež. Med Hondo / Mauritanija, Prancūzija): programos „Kritikų savaitė“ dalyvis

1976 m.: „Babatu“ (pranc. „Babatu, les trois conseils“, rež. Jean Roouch / Nigeris, Prancūzija): pagrindinės konkursinės programos dalyvis

1976 m.: „Jausmų imperija“ (jap. „Ai no korida“, rež. Nagisa Oshima / Prancūzija, Japonija): programos „Dvi režisierių savaitės“ dalyvis

1980 m.: „Visas tas džiazas“ (angl. „All that Jazz“, 1979 m., rež. Bob Fosse / JAV): Auksinė palmės šakelė

1981 m.: „Žmogus iš geležies“ (lenk. „Czlowiek z zelaza“, rež. Andrzej Wajda / Lenkija): Auksinė palmės šakelė

1982 m.: „Kelias“ (turk. „Yol“, rež. Yilmaz Güney, Serif Gören / Turkija, Šveicarija, Prancūzija): Auksinė palmės šakelė – ex-aequo, tarptautinis kritikų prizas F.I.P.R.E.S.C.I.

1983 m.: „Legenda apie Narajamą“ (jap. „Narayama bushikô“, rež. Shôhei Imamura / Japonija): Auksinė palmės šakelė

1992 m.: „Saulės svarainių medis“ (isp. „El sol del membrillo“, rež. Victor Erice / Ispanija): pagrindinės konkursinės programos dalyvis, Žiuri prizas ex-aequo, tarptautinis kritikų prizas F.I.P.R.E.S.C.I.

1951 – 1999 m. trumpa Kanų kino festivalyje pristatytų trumpametražis filmų istorija. Čia bus parodyti šie filmai: „Olandijos veidrodžiai“ (ol. „Spiegei van Holland“, 1951 m., rež. Bert Haanstra/ Olandija, 10 min.); „Sena susitiko Paryžių“ (pranc. „La Seine a rencontré Paris“, 1958 m., rež. Joris Ivens / Prancūzija, 32 min.); „Duetas“ (pranc. „Pas de deux“, 1968 m., rež. Norman Mclaren / Kanada, 13 min.); „Harpija“ (pranc. „L‘Harpya“, 1979 m., rež. Raoul Servais / Belgija, 9 min.); „Žievelė“ (angl. „Peel“, 1986 m., rež. Jane Campion / Australija, 9 min.); „Interviu“ (pranc.. „L‘interview“, 1998 m., rež. Xavier Giannoli / Prancūzija, 15 min.); „Kai aušta diena“ (angl. „When the Day Breaks“, 1999 m., rež. Amanda Forbis / Kanada, 10 min.)

Kiti renginiai, kuriuose bus rodomi kiti restauruoti filmai:

„Ponios X auskarai“ (pranc. „Madame de…“, 1953 m., rež. Max Ophüls / Prancūzija). Seansas skirtas prancūzų aktorės Danielle‘ės Darrieux 100 metų jubiliejui. Kartu bus pristatytas kol kas paskutinis filmuotas interviu su aktore.

„Atalanta“ (pranc. „L‘Atalante“, 1934 m. Jean Vigo / Prancūzija). Filmas bus rodomas iš restauruotos 35 mm kopijos.

„Juodas kraujas“ (isp. „Sandre negra“, 1951 m., rež. Pierre Chenal / Argentina)

„Paparacis“ (pranc. „Paparazzi“, 1963 m., rež. Jacques Rozier / Prancūzija) (trumpametražis). Filmą pristatys režisierius.

„Dienos gražuolė“ (pranc. „Belle de jour“, 1967 m., rež. Luis Buñuel / Prancūzija, Ispanija)

„Čia teka upė“ (angl. „A River Runs Through It“, 1992 m., rež. Robert Redford/ JAV)

„Liucija“ (isp. „Lucía“, 1968 m., rež. Huberto Solas / Kuba)

Dokumentiniai filmai:

„Belgų papasakota kanų kino festivalio istorija“ (pranc. „La belge histoire du festival de Cannes“, 2017 m., rež. Henri de Gerlache / Belgija)

„Kino darbuotojas“ (angl. „Filmworker“, 2017 m. Tony Sierra / JAV)

„Būti Cary Grantu“ (angl. „Becoming Cary Grant“, 2017 m., rež. Mark Kidel / Prancūzija)

„Jeanas Douchet, audringas vaikas“ (pranc. „Jean Douchet, l‘enfant agité“, 2017 m., rež. Fabien Hagège, Guillaume Namur/ Prancūzija)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles