Visas Prancūzijos kino žvaigždynas penktadienio vakarą rinkosi į Pleyel salę Paryžiuje, kur vyko 43-ioji Cezarių ceremonija – jos vedėjas šiemet buvo komikas Manu Payet‘as. Šiemetinių Cezarių ceremonijos išskirtinis bruožas – solidarumas su moterimis kovoje prieš smurtą, kurį simboliškai ženklino baltas kaspinas – šį ženkliuką segėjo dauguma vakaro svečių.
Nors ceremonija ir pateikė vieną kitą siurprizą, daugiausiai statulėlių, kaip ir tikėtasi, susižėrė išankstiniai favoritai: Roberto Campillo „120 dūžių per minutę“ (pranc. „120 battements par minutę“) pripažintas geriausi filmu (iš viso pelnė šešis apdovanojimus), garbingą antrą vietą pagal laimėtų statulėlių skaičių užėmė ne per daug atsilikusi Alberto Dupontelio juosta „Iki pasimatymo ten, viršuje“ (pranc. „Au revoir là-haut“) – penki apdovanojimai, tarp kurių – ir įvertinimas geriausios režisūros kategorijoje. Jeanne Balibar už savo pasirodymą juostoje „Barbara“ pripažinta geriausia aktore, atitinkamai Swannas Arlaud savąjį Cezarį gavo už vaidmenį dramoje „Mažasis valstietis“ (pranc. „Petit Paysan“). Šis filmas iš viso pelnė tris apdovanojimus (geriausias aktorius, geriausia antraplanė aktorė Sara Giraudeau, geriausias debiutinis filmas) ir su šiuo pasiekimu galutinėje šių metų Cearių suvestinėje rikiuojasi trečioje vietoje.
Garbės Cezaris įteiktas ispanų aktorei Penèlopei Cruz, kuri atsiimdama apdovanojimą pasakė jausmingą ir šiltą kalbą (didžiąją jos dalį – prancūziškai)
Pasidžiaugus laimėjimais, galima prisiminti ir tuos, kuriems apdovanojimų dalybos nebuvo tokios dosnios. Ko gero, didžiausią fiasko patyrė Erico Toledano ir Olivier Nakache‘o juosta „C’est la vie!“, kuri, nors ir buvo nominuota dešimtyje kategorijų, negavo nei vienos statulėlės. „Šviežiena“ (pranc.. „Grave“) ir „Manasis Godardas“ (pranc. „Redoutable“) kūrėjai, atitinkamai turėję šešias ir penkias nominacijas, namo taip pat grįžo tuščiomis.
Šiemetinės Cezarių ceremonijos laimėjimų rezultatus geriausiai iliustruoja „ActUp Paris“ prezidento, kuris buvo pakviestas ant scenos, žodžiai: „AIDS, migrantai – nenugręžkite žvilgsnio“. Kitaip tariant, prancūzų kinas šiuo metu bando pataikyti į visuomenei aktualias temas. Tik ar tokie filmai atlaikys laiko išbandymą paaiškės ateityje.
Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:
Geriausias filmas:
· „120 dūžų per minutę“ (pranc. „120 battements par minute“, rež. Robin Campillo)
· „Barbara“ (rež. Mathieu Amalric)
· „C‘est la vie!“ (rež. Eric Toledano ir Oliver Nakache)
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“ (pranc. „Au revoir là-haut“, rež. Albert Dupontel)
· „Kantrieji“ (pranc. „Patients“, rež. Grand Corps Malade ir Mehdi Idir)
· „Mažasis valstietis“ (pranc. „Petit paysan“, rež. Hubert Charuel)
· „Talentas“ (pranc. „Le brio“, rež. Yvan Attal)
Geriausia režisūra:
· Mathieu Amalric („Ateljė“/ pranc. „Atelier“)
· Robert Campillo („120 dūžių per minutę“)
· Hubert Charuel („Mažasis valstietis“)
· Julia Ducournau „Šviežiena“ (angl. „Raw“)
· Albert Dupontel („Iki pasimatymo ten, viršuje“)
· Michel Hazanavicius („Manasis Godardas“/ pranc. „Redoutable“)
· Eric Toledano ir Olivier Nakache („C‘est la vie!“)
Geriausia aktorė:
· Jeanne Ballibar („Barbara“)
· Juliette Binoce („Izabelė ir jos vyrai“/ pranc. „Un beau soleil intérieur“)
· Emmanuelle Devos („Numeris vienas“ / pranc. „Numero une“)
· Marina Foïs („Ateljė“)
· Charlotte Gainsbourg („Aušros pažadas“ / pranc. „La Promesse de l‘aube“)
· Doria Tillier („Ponas ir ponia Adelmanai“ / pranc. „Monsieur & Madame Adelamn“)
· Karin Viard („Pavyduolė“ / pranc. „Jalouse“)
Geriausias aktorius:
· Swan Arlaud („Mažasis valstietis“)
· Daniel Auteuil („Talentas“)
· Jean-Pierre Bacri („C‘est la vie!“)
· Guillaume Canet „Rokenrolas“ (pranc. „Rock‘n‘roll“)
· Albert Dupontel („Iki pasimatymo ten, viršuje“)
· Louis Garrel („Manasis Godardas“)
· Reda Kateb („Džango“/ pranc. „Django“)
Geriausia antrojo plano aktorė:
· Laure Calamy („Ava“)
· Anaïs Demoustier („Vila“/ pranc. „La villa“)
· Sara Giraudeau („Mažasis valstietis“)
· Adèle Haenel („120 dūžių per minutę“)
· Mélanie Thierry („Iki pasmatymo ten, viršuje“)
Geriausias antrojo plano aktorius:
· Niels Arestrup („Iki pasimatymo ten, viršuje“)
· Laurent Lafitte („Iki pasimatymo ten, viršuje“)
· Gilles Lellouche („C‘est la vie!“)
· Vincetn Macaigne („C‘est la vie!“)
· Antoine Reinartz („120 dūžių per minutę“)
Geriausia debiutuojanti aktorė:
· Iris Bry („Saugotojos“/ pranc. „Les Gardiennes“)
· Laetitia Dosch („Sveiki atvykę į Montparnasą!“/ pranc. „Jeune femme“)
· Eye Haidara („C‘est la vie!“)
· Camelia Jordana („Talentas“)
· Garance Marillier („Šviežiena“)
Geriausias debiutuojantis aktorius:
· Benjamin Lavernhe („C‘est la vie!“)
· Finnegan Oldfield („Marvenas, arba geras elegesys“ / pranc. „Marvin ou la belle éducation“)
· Pablo Pauly („Kantrieji“)
· Nahuel Perez Biscayart („120 dūžių per minutę“)
· Arnaud Valois („120 dūžių per minutę“)
Geriausias debiutinis filmas:
· „Kantrieji“ (rež. Grand Corps Malade ir Mehdi Idir)
· „Mažasis valstietis“ (rež. Hubert Charuel)
· „Ponas ir ponia Adelmanai“ (rež. Nicolas Bedos)
· „Sveiki atvykę į Montparnasą!“ (rež. Léonor Serraille)
· „Šviežiena“ (rež. Julia Ducournau)
Geriausias originalus scenarijus:
· „120 dūžių per minutę“
· „Barbara“
· ·„C‘est la vie!“
· „Mažasis valstietis“
· „Šviežiena“
Geriausias adaptuotas scenarijus:
· „Aušros pažadas“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· ·„Kantrieji“
· „Manasis Godardas“
· „Saugotojos“
Geriausias dokumentinis filmas:
· „12 dienų“ (pranc. „12 jours“, rež. Raymond Depardon)
· „Aš nesu tavo negras“ (angl. „I Am Not Your Negro“, rež. Raoul Peck)
· „Garsiai – žodžio jėga“ (pranc. „A voix haute, la force de la parole“, rež. Stéphane De Freitas ir Ladj Ly)
· „Kvadratas 35“ (pranc. „Carré 35“, rež.Eric Caravaca)
· „Veidai, kaimai“ (pranc. „Visages, villages“, rež. Agnès Varda ir JR)
Geriausias animacinis filmas:
· „Didysis nenaudėlis lapinas ir kitos pasakos“ (pranc. „Le grand Méchant Renard et autres contes“, rež. Benjamin Renner ir Patric Imbert)
· „Sahara“ (rež. Pierre Coré)
· „Zombiliškės“ (pranc. „Zombilenium“, rež. Arthur de Pins ir Alexis Ducord)
Geriausia kinematografija:
· „120 dūžių per minutę“
· „Barbara“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· „Manasis Godardas“
· „Saugotojos“
Geriausias montažas:
· „120 dūžių per minutę“
· „Barbara“
· „C‘est la vie!“
· „Iki pasimatymo ten, aukštai“
· „Mažasis valstietis“
Geriausia originali muzika:
· „120 dūžių per minutę“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· „Mažasis valstietis“
· ·„Šviežiena“
· „Veidai, kaimai“
Geriausias garsas:
· „120 dūžių per minutę“
· „Barbara“
· ·„C‘est la vie!“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· ·„Šviežiena“
Geriausi kostiumai:
· „120 dūžių per minutę“
· „Aušros pažadas“
· „Barbara“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· „Saugotojos“
Geriausios dekoracijos:
· „120 dūžių per minutę“
· „Aušros pažadas“
· „Barbara“
· „Iki pasimatymo ten, viršuje“
· „Manasis Godardas“
Geriausias trumpametražis filmas:
· „Krantinės sraigės“ (pranc. „Les bigorneaux“, rež. Alice Vial)
· ·„Mėlyni balti raudoni mano plaukai“ (pranc. „Le bleu blanc rouge de mes cheveux“, rež. Josza Anjembe)
· „Marlonas“ (pranc. „Marlon“, rež. Jessica Palud)
· „Stokis, Kinšasa!“ (pranc. „Debout Kinshasa!“, rež. Sébastien Maitre
· „Vargdieniai“ (pranc. „Les misérables“, Ladj Ly)
Geriausias trumpametražis animacinis filmas:
· „Ateitis bus plika“ (pranc. „Le futur sera chauve“, rež. Paul Cabon)
· „Noriu, kad Plutonas vėl būtų planeta“ (angl. „I Want Pluto To Be a Planet Again“, rež. Marie Amachoukeli ir Vladimir Mavounia-Kouka)
· „Pėpė Le Morzė“ (pranc. „Pépé le Morse, rež. Lucrèce Andreae)
· ·„Vidurnakčio sodas“ (pranc. „Le jardin de minuit“, rež. Benoît Chieux
Geriausias užsienio filmas:
· „Apsikeitimas princesėmis“ (pranc. „L‘Échange des princesses“, rež. Marc Dugain/ Belgija)
· „Diunkerkas“ (angl. „Dunkirk“, rež. Christopher Nolan/ Didžioji Britanija)
· „Nemeilė“ (rus. „Nelyubov“, rež. A. Zviagintsev/ Rusija)
· „Nutikimas Nilo Hiltono viešbutyje“ (angl. „The Nile Hilton Incident“, rež. Tarik Saleh/ Švedija)
· „Vestuvių naktis“ (pranc. „Noces“, rež. Stephen Streker/ Belgija)
Garbės Cezaris:
Penèlope Cruz
Publikos prizas:
Dany Boon