2017 m. Vokietijos Lola kino apdovanojimuose triumfavo „Tonis Erdmanas“

2017 m. Vokietijos Lola kino apdovanojimuose triumfavo „Tonis Erdmanas“

Nors dauguma kino apdovanojimų išdalijama metų pradžioje, Vokietijoje svarbiausias šios šalies metų kino įvykis – Lola apdovanojimai – rengiami kiek vėliau. Šiemet reikšmingiausi 2016 m. Vokietijos kino filmai ir aktoriai paskelbti balandžio 28 d. Staigmenų šiuose apdovanojimuose, tiesa, buvo nedaug. Kaip ir buvo galima tikėtis, čia visiškai dominavo dramedija „Tonis Erdmamas“ (vok. „Toni Erdmann“).

Galima pastebėti, kad į filmą apdovanojimų dalybose sėkmė lydėjo labai banguotai – pernai Kanuose ši Maren Ade režisuota juosta buvo laikoma favorite, tačiau negavo jokio apdovanojimo (išskyrus kritikų teikiamą F.I.P.R.E.S.K.I prizą); buvo nominuota Auksiniam gaubliui ir Oskarui kaip geriausias filmas užsienio kalba, tačiau čia ją aplenkė atitinkamai prancūzų draminis trileris „Ji“ (pranc. „Elle“), režisuotas Paulo Verhoeveno, ir iraniečio Asgharo Farhadi drama „Komivojažierius“ (pers. „Forushande“). Nepasisekė ir svarbiuose kaimyninių (ar beveik) šalių apdovanojimuose – britai sprendė, kad BAFTA kaukės labiau nusipelno iš tisų dar 2015 m. vengrų karinė drama „Sauliaus sūnus“ (vengr. „Saul fia“), režisuota László Nemes‘o; o prancūzai tarsi pateisindami daug kritikos sulaukusį Kanų sprendimą Cezarį kaip geriausiam užsienio filmui atidavė britų juostai „Aš, Danielis Bleikas“ (angl. „I, Daniel Blake“), kurią režisavo Kenas Loachas. Vis tik ši juosta triumfavo Europos kino apdovanojimuose (geriausias filmas, geriausia režisūra, geriausias scenarijus, geriausia aktorė, geriausias aktorius), laimėjo Europos parlamento teikiamą „LUX“ prizą – iš viso 43 apdovanojimai ir 84 nominacijos. Dabar šį kraitį papildė gausus laimikis Lola apdovanojimuose.

Iš viso „Tonis Erdmanas“, pasakojantis apie karjeristės dukros ir jos hipio tėvo, turinčio savotišką humoro jausmą, santykius, be skrupulų susižėrė šešias statulėles – tiek, kiek ir buvo nominuotas, – įskaitant apdovanojimą M. Ade už geriausią režisūrą ir scenarijų. Peteris Simonischekas ir Sandar Hüller pripažinti geriausiais aktoriais, o Heike Parplies apdovanota už geriausią montažą.

Galima reziumuoti, kad šiemet Vokietijos Lola apdovanojimuose dominavo moterys – jos įvertintos už darbą tiek vienoje, tiek kitoje kameros pusėje. Nicolette‘s Krebitz tamsi erotinė pasaka „Laukinė“ (vok. „Wild“), pasakojanti apie merginą, kuri įsimyli vilką, namo parsivežė keturias Lolas, įskaitant apdovanojimą geriausiam antrojo plano aktoriui Georgui Friedrichui, apdovanojimą už geriausią operatoriaus darbą ir garso montažą.

Nors ir buvo iš anksto tikimasi, kad bent šiuose apdovanojimuose „Tonis Erdmanas“ nepaliks per daug galimybių konkurentams ir pagaliau bus tinkamai įvertintas ir statulėlių skaičiumi, vis tik šiokių tokių siurprizų pasitaikė ir per šią ceremoniją. Geriausio dokumentinio filmo nominantus video reportaže paskelbęs amerikietis dokumentinių filmų režisierius ir provokatorius Michaelas Moore‘as, juokais padėkojo Vokietijai „už tai, kad davėte mums Trumpą“, pažymėdamas, kad dabartinio JAV prezidento Donaldo Trumpo protėviai buvo išspirti iš Vokietijos „ir tapo pabėgėliais JAV“.

Lolų laimėtojus renka Vokietijos kino akademija, kurią sudaro 1800 narių.

Šiemet apdovanojimas už viso gyvenimo pasiekimus pirmą kartą atiteko už filmų montavimą – juo pagerbta Monika Schindler, kurios darbų sąraše – tokios juostos kaip „Laisvas kritimas“ (vok. „Freier Fall“, 2013 .), „Nakties siluetai“ (vok. „Nachtgestalten“, 1999 m.) ir „Policininkė“ (vok. „Die Polizistin“, 2000 m.). Simono Verhoeveno „Sveiki atvykę pas Hartmanus“ (vok. „Willkommen bei den Hartmanns“) Lola statulėle apdovanotas kaip didžiausios komercinės sėkmės pernai metais susilaukęs vokiškas filmas.

Novatoriška kino technologijų firma „ARRI“, apdovanota specialiu garbės prizu už išskirtinius techninius pasiekimus. Nuo 1967 m. ši Miunchene įsikūrusi įmonė laimėjo 18 Oskarų už savo išradimus ir inovacijas.

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

 

Geriausias filmas:

·         „24 savaitės“ (vol „24 Wochen“, rež. Anne Zohra Berrached) (sidabras)

·         „Bėgam iš Berlyno“ (vok. „Tschick“, rež. Fatih Akin)

·         „Laukinė“ (vok. „Wild“, rež. Nicolette Krebitz) (bronza)

·         „Sveiki atvykę pas Hartmanus“ (vok. „Willkomen bei den Hartmanns“, rež. Simon Verhoeven)

·         „Tonis Erdmanas“ (vok. „Toni Erdmann“, rež. Maren Ade)

·         „Vakarykštės gėlės“ (vok. „Die Blumen von Gestern“, rež. Chris Kraus)

 

Geriausias režisierius:

·         Maren Ade („Tonis Erdmanas“)

·         Anne Zohra Berrached („24 savaitės“)

·         Chris Kraus („Vakarykštės gėlės“)

·         Nicolette Krebitz („Laukinė“)

 

Geriausia pagrindinė aktorė:

·         Sandra Hüler („Tonis Erdmanas“)

·         Julia Jentch („24 savaitės“)

·         Lilith Stangenberg („Laukinė“)

 

Geriausias pagrindinis aktorius:

·         Lars Eidinger („Vakarykštės gėlės“)

·         Bruno Ganz („Kai gęsta šviesos“/ vok. „In Zeiten des abnehmenden Lichts“)

·         Peter Simonischek („Tonis Erdmanas“)

 

Geriausia antrojo plano aktorė:

·         Fritzi Haberlandt („Rūkas rugpjūty“/ vok. „Nebel im August“)

·         Eva Löbau („Vienatvė ir seksas, ir užuojauta“ / vok. „Einsamkeit und Sex und Mitleid“)

·         Sigrid Marquardt („Vakarykštės gėlės“)

·         Christiane Paul („Vunderlichų pasaulis“/ vok. „Die Welt der Wunderlichs“)

 

Geriausias antrojo plano aktorius:

·         Rainer Boch („Vienatvė ir seksas, ir užuojauta“)

·         Martin Feifel“ („Vunderlichų pasaulis“)

·         Georg Friedrich („Laukinė“)

 

Geriausias scenarijus:

·         Maren Ade („Tonis Erdmanas“)

·         Carl Gerber, Anne Zohra Berached („24 savaitės“)

·         Chris Kraus („Vakarykštės gėlės“)

·         Lars Montag, Helmut Krausser („Vienatvė ir seksas, ir užuojauta“)

 

Geriausias dokumentinis filmas:

·         „Afrikos užrašai“ (pranc. „Cahier africain“, rež. Heidi Specogna)

·         „Berlyno maištaujanti vidurinė mokykla“ (angl. „Berlin Rebel High School“, rež. Alexander Kleider)

·         „Niekieno žemės daina“ (angl. „No Land‘s Song“, rež. Ayat Najafi)

Geriausias vaikiškas filmas:

·         „Akių lygyje“ (vok. „Auf Augenhöhe“, rež. Joachim Dollhopf, Evi Goldbrunner)

·         „Timas Taleris arba Parduotas juokas“ (vok. „Tim Thaler oder das verkaufte Lachen“, rež. Andreas Dresen)

 

Geriausia kinematografija/ vaizdo dizainas:

·         „Bėgam iš Berlyno“

·         „Laukinė“

·         „Paula“ (rež. Christian Schwochow)

·         „Vakarykštės gėlės“

 

Geriausias vaizdo montažas:

·         „Bėgam iš Berlyno“

·         „Laukinė“

·         „Tonis Erdmanas“

 

Geriausios dekoracijos:

·         „Paula“

·         „Rūkas rugpjūty“

·         „Vakarykštės gėlės“

 

Geriausi kostiumai:

·         „Marija Kiuri“ (vok. „Marie Curie“, rež. Marie Noelle)

·         „Paula“

·         „Vakarykštės gėlės“

 

Geriausias grimas:

·         „Marija Kiuri“

·         „Paula“

·         „Šaltoji širdis“ (vok. „Das kalte Hertz“, rež. Johannes Naber)

 

Geriausias garso takelis:

·         „Marija Kiuri“

·         „Šaltoji širdis“

·         „Timas Taleris arba Parduotas juokas“

 

Geriausias garso montažas:

·         „Bėgam iš Berlyno“

·         „Laukinė“

·         „Šaltoji širdis“

·         „Timas Taleris arba Parduotas juokas“

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles