Žvilgsnis į naujausio Wes Anderson filmo kūrimą, meilės laišką spausdintai žurnalistikai

Amerikiečių kino režisieriaus Wes Anderson filmai yra akimirksniu atpažįstami dėl savo siurrealistinės estetikos, kaip ir dėl sugrįžtančių aktorių, įskaitant Jason Schwartzman, Bill Murray, Owen Wilson, Tilda Swinton bei Anjelica Huston. Jie kartu su naujais veidais, Timothée Chalamet ir Saoirse Ronan, pasirodys naujausiame W. Anderson filme „Prancūzijos kronikos iš Liberčio, Kanzaso vakaro saulės“ (angl. „The French Dispatch of the Liberty, Kansas Evening Sun“), kuris seka išgalvoto amerikiečių leidinio Prancūzijoje žurnalistus.

Kalbant apie Wes Anderson už kadro dirbančią komandą, režisierius projektas po projekto dirba su tais pačiais asmenimis.

„Wes suburia nuostabiausią ir mieliausią žmonių grupę, kurią kada nors galėtumėte tikėtis surinkti, kurdami šiuos filmus.“ – sako produkcijos dizaineris Adam Stockhausen, dirbantis su Wes Anderson nuo 2007 m. pasirodžiusios nuotykių komedijos „Kelyje su „Dardžylingu“ (angl. „Darjeeling Lmited“).

Aktoriaus Oven Wilson mama, fotografė Laura Wilson, yra dar vienas reguliarus asmuo, fiksuojantis veiksmą filmavimo aikštelėje tarp scenų.

„Šios nuotraukos iš filmo „Prancūzijos kronikos iš Liberčio, Kanzaso vakaro saulės“ filmavimo aikštelės buvo padarytos pietrytinėje Prancūzijos dalyje esančiame Angouleme miestelyje, ir kartu su W. Anderson ir A. Stockhausen leidžia pažvelgti giliau į filmo kūrimo procesą.“ – sako fotografė Laura Wilson.

„Knygų, bloknotų ir kitų laikraščių žurnalistų kabinetams filmo scenografė Rena DeAngelo ieškojo blusų turguose visame Paryžiuje, taip pat Angouleme miestelio rūsiuose, spintose ir palėpėse.“ – sako Adam Stockhausen.

Režisierius Wes Anderson kartu su produkcijos dizaineriu A. Stockhausen ir jų komandomis keletą mėnesių aiškinosi, kaip turėtų atrodyti išgalvotas „Ennui-sur-Blasé“ miestelis, remdamiesi senomis Paryžiaus nuotraukomis ir vaikščiodami po mažus miestelius „Google“ gatvės vaizdo žemėlapyje.

„Detalė po detalės, Ennui-sur-Blasé atsiduria dėmesio centre.“ – sako dizaineris A. Stockhausen.

„Netgi paveikslėliai ant sienos nėra tik senos nuotraukos – jie visi yra reikšmingi vaizdai, kurie sustiprina istoriją.“ – sako aktorius Oven Wilson apie fone matomus kabančius portretus, įskaitant Truman Capote bei Gore Vidal, kurių tikros darbo vietos įkvėpė filmavimo aikštelės išvaizdą.

„Taip jau yra su jo [W. Anderson] estetika: ji kviečia užeiti, bet yra labai tikslinga. Viskas suplanuota ir kruopščiai apgalvota.“ – teigia O. Wilson.

Wes Anderson ir Owen Wilson pirmą kartą susitiko Teksaso universiteto (JAV) kūrybinio rašymo pamokoje, o po to 1996 m. kartu dirbo prie pirmojo W. Andersono filmo „Petarda“ (angl. „Bottle Rocket“).

„Jie buvo tokie nepatyrę, kad prisimenu, kaip kažkas filmavimo aikštelėje pasakė: „Wes, sakyk, veiksmas. Ir Wes pasakė: „Oj. Veiksmas!“ – prisimena Owen Wilson mama Laura.

Naujausias Wes Anderson filmas „Prancūzijos kronikos iš Liberčio, Kanzaso vakaro saulės“ Lietuvos kinuose nuo lapkričio 12 d.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles