Top 6 geriausi Weso Andersono filmai

Top 6 geriausi Weso Andersono filmai

Vienas originaliausių, unikaliausių ir kūrybiškiausių Jungtinių Valstijų kino kūrėjų Wesas Andersonas gegužės 1-ąją šventė savo 48-ąjį gimtadienį. Kino kūrėjas, garsėjantis savo unikalia stilistika ir jau subūręs išskirtinį žinomiausių aktorių kolektyvą, kuris vaidina praktiškai kiekviename jo filme. Šio kūrėjo gimimo dienos proga pristatome geriausių šio režisieriaus filmų šešetuką. Kiekvienas iš šių filmų užima garbingą vietą šiuolaikinio kino istorijoje.

Verti paminėjimo „Rašmoro koledžas“ (angl. „Rushmore“), „Gyvenimas po vandeniu“ (angl. „The Life Aquatic with Steve Zissou“), „Kelyje su Dardžylingu“ (angl. „The Darjeeling Limited“).

6. „Viešbutis „Chevalier““ (angl. „Hotel Chevalier“), 2007 m.

Melancholiškas trumpametražis filmas apie du buvusius mylimuosius, žmones, kurie pavargo nuo šio jausmo, tačiau jis vis vien jiems svarbus. Trumpa išblėsusios meilės kibirkštis viename iš meilės miestu tituluojamo Paryžiaus viešbučių kambarių. Nuolatinis W.Andersono filmų palydovas Jasonas Schwartzmanas ir šiame kūrinyje trumpaplauke tapusi puikioji Natalie Portman. Nors filmas yra tampriai susijęs su „Kelyje su Dardžylingu“ bei yra įvardijamas kaip pastarojo prologas, „Viešbutis Chevalier“ puikiai veikia kaip savarankiškas meno kūrinys ir pranoksta juostą apie trijų brolių kelionę traukiniu po Indiją. Tai geriausias W. Andersono darbas trumpame metre, kuriuo pasimėgauti galite nors ir dabar, paspaudę čia.

5. „Šaunusis ponas Lapinas“ (angl. „Fantastic Mr. Fox“), 2009 m.

W. Andersonas prisilietė prie animacijos ir pripildė ją savuoju žavesiu. Roaldo Dahlo knygos ekranizacija, pripildyta andersoniško humoro, savyje slepia daugybę skirtingų turinio lygių, tad yra mėgstama ir vaikų, ir suaugusiųjų. Be to, kai filme George‘as Clooney‘is ir Meryl Streep įgarsina lapių sutuoktinių porą, jo neperžiūrėti yra didelė nuodėmė.

4. „Viešbutis „Didysis Budapeštas““ (angl. „The Grand Budapest Hotel“), 2014 m.

Atrodo, kad W. Andersonas turi keistą potraukį viešbučiams… Paskutinis režisieriaus darbas, tai jo savitas žvilgsnis į prieškario Europą, su visa jos didybe, žavesiu ir liūdesiu. Ištaigingi rūmai, išprotėjusi aukštuomenė, gaudynės, meilė… Šiame absurdiškame ir, kartu, estetiškame epe telpa viskas.

3. „Petarda“ (angl. „Bottle Rocket“), 1996 m.

Filmas, po kurio išgirdome vardą „Wesas Andersonas“. Filmas, kuris komercine prasme buvo visiškas nusivylimas (su 7 mln. JAV dolerių biudžetu uždirbo vos 560 tūkst. JAV dolerių). Filmas, kurį Martinas Scorsese įtraukė į savo mėgstamiausių paskutinio XX a. dešimtmečio filmų dešimtuką. Ekscentriški veikėjai, ramesnis, „atsipūtęs“ pasakojimo būdas – „Petarda“ yra tas pirmas akordas, kuris vėliau davė toną visai režiseriaus kūrybai. Ir čia yra vienas iš to nedaugelio filmų, kuriuose pasirodo visi trys broliai Wilsonai (taip, trečias brolis Wilsonas nėra mitas).

2. „Mėnesienos karalystė“ (angl. „Moonrise Kingdom“), 2012 m.

Antroji šio sąrašo vieta yra subjektyviausia. Gal „Mėnesienos karalystė“ ir nusileidžia vienoje ar kitoje kategorijoje kitiems režisieriaus filmams, bet šių eilučių aktorius tai yra mylimiausias W. Andersono filmas. Nuo šios juostos peržiūros ir prasidėjo mano pažintis su šiuo kino keistuoliu. Kūrinys, kuris savyje talpina mielą vaikišką meilės istoriją, pabėgimą ir gaudynes, brendimo problematiką, tėvų-vaikų, pasenusių sutuoktinių santykius, gyvenimo absurdą. Andersoniška spalvų paletė, Benjamino Britteno muzika bei keista, jauki ir miela istorija.

1. „Tenenbaumų šeima“ (angl. „The Royal Tenenbaums“), 2001 m.

Geriausias Weso Andersono kūrinys. Filmas, kuris įtvirtino šio režisieriaus savitumą. Net ir po 14 metų buvo juntama šio filmo įtaka, kai veikėja Margo Tenenbaum tapo 2015 metų pavasario/vasaros mados sezono įkvėpimo šaltiniu. Ši juosta, kaip ir daugelis kitų režisieriaus filmų, yra temų, stilių, spalvų mišrainė, kurią W. Andersonas paruošia taip gardžiai, kad ją suvartoji su pasimėgavimu. Kūrinys, kurį būtų galima pavadinti žmogiškiausiu ir skaudžiausiu režisieriaus kūriniu, kurio nuotaika keičiasi kardinaliai. Tačiau jokios sumaišties čia nėra. Tik aukščiausios klasės estetiškas Weso Andersono pasakojimas.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles