„Kino pavasario“ trumpametražiai filmai: „Trumpas konkursas“, siaubo antologija ir festivalių apdovanojimai

„Kino pavasario“ trumpametražiai filmai: „Trumpas konkursas“, siaubo antologija ir festivalių apdovanojimai

Mėgstantiems per trumpą laiką pamatyti daug istorijų, festivalis „Kino pavasaris“ šiemet parengė dvi trumpo metro filmų programas. Konkursinėje programoje „Trumpas konkursas“ dėl geriausio trumpametražio vardo varžysis dvidešimt septyni užsienio ir penki lietuvių filmai. Nekonkursinėje programoje bus galima išvysti „Oskarų“ laureatus, garsių režisierių siurprizus (tarp jų 106 metų portugalo Manoelio de Oliveiros naujiena) ir spalvingų asmenybių portretus – legendinį futbolininką Diego Maradoną bei performanso pradininkę, serbų menininkę Mariną Abramovič.

„Kino pavasaris“ tradiciškai organizuos ir trumpametražių filmų naktis: pirmoji iš jų vyks kovo 20-ąją kino teatre „Pasaka“, repertuare bus rodomi „Trumpo konkurso“ programos filmai. Kovo 28 d. nekonkursinės trumpametražių programos filmais galės mėgautis ne tik vilniečiai, bet pirmą kartą ši programa bus rodoma ir Kaune. Balandžio 3 d. Vilniuje, kino teatre „Pasaka“ bus galima pamatyti geriausius pastarųjų metų lietuviškus trumpametražius filmus.

Žanrinių trumpametražių istorijų girliandomis džiugins „Specialieji seansai“ – antologijos apie mirtį ir futbolą. Garsusis siaubo trilerių rinkinys „Mirties abėcelė 2“ („The ABCʼs of Death 2“) šiemet vilioja lietuviškomis pavardėmis – „Auroros“ autorių pora Kristina Buožytė ir Bruno Samperis sukūrė trumpą mistinį trilerį, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko „Sangailės vasaros“ žvaigždė Julija Steponaitytė. „Kai sužinojau, kokie režisieriai dalyvaus kuriant antrąją „Mirties abėcėlės“ dalį, pagalvojau, kad reikia pasistiebti. Apėmė azartas – norėjau sužinoti, ką įdomaus sukurs ne prie vieno trumpametražio filmo dirbę profesionalai!“, – sakė K. Buožytė.

„Greiti įvarčiai“ („Short Plays“) – antroji trumpų filmų antologija, kur futbolo inspiruotus pasakojimus kūrė tokie režisieriai kaip Gasparas Noe, Vincentas Gallo, Caarlosas Reygadas, dokumentikos maestro Viktoras Kosakovskis, o juose vaidino vien tik neprofesionalūs aktoriai.

Konkursinėje programoje – festivalių laureatai

„Trumpo konkurso“ programoje dominuos Rytų ir Vidurio Europos kinas, pirmą kartą dalyvaus filmas iš Baltarusijos, bus rodomi dokumentiniai, vaidybiniai, animaciniai ir eksperimentiniai darbai. Konkursinėje programoje žiūrovai išvys ir prestižinių Europos filmų festivalių favoritus.

Lenkų režisierės Paulinos Skibinskos filmas be dialogų, smalsiai tyrinėjantis povandenines paieškas – „Objektas“ („Object“), 2015 m. Sandanso filmų festivalyje pelnė specialųjį žiuri prizą už poetišką vizualumą.

Armėnų režisieriaus Vahramo Mkhitaryano, kino meno išmokusio Lenkijoje, drama „Pieno brolis“ („Milky brother“) Jerevano kino festivalyje pelnė „Auksinį abrikosą“. Filmas pasakoja apie mažo berniuko Seto draugystę su ėriuku, kuris jam atstoja broliuką.

Geriausiu 2014 m. Europos trumpametražiu filmu pripažinta ir Sarajevo kino festivalyje nugalėjusi kroatų režisierės Unos Gunjak drama „Višta“ („Chicken“) nukelia į 1993-ųjų Sarajevo apgultį, kai kartą į kiemą išbėga… padovanota višta.

„Oskaro“ nominacijos pusfinalininkų dešimtuke atsidūrė ir 2015 m. Sandanso kino festivalio konkursinėje programoje dalyvavo Rekos Bucsi režisuota animacija „Simfonija Nr. 42“ („Symphony no. 42“), kur 47 nupieštos scenos perteikia subjektyvų pasaulį.

Konkursinėje programoje netrūks ir kitokių siurprizų. Adrianui Sitaru už filmą „Geri ketinimai“ įteiktas „Kino pavasario“ apdovanojimas tapo režisieriaus trumpo metro filmo „Menas“ („Art“) akcentu.

Nekonkursinėje programoje – provokuojantys ir vizualūs darbai

Nekonkursinė programa puikuosis „Oskarus“ laimėjusiais darbais. Vienas iš jų – Andersono Walterio pasakiškasis „Helis“ („Helium“). Pernai „Oskarą“ laimėjusi istorija pasakoja apie vėžiu sergantį berniuką, kuriam istorijas apie pomirtinį gyvenimą pasakoja slaugas.

Režisierius Matas Kirkby šiemet gavo „Oskarą“ už jautrią dramą „Skambutis telefonu“ („The Phone Call“) apie pagalbos skambučių centre savanoriškai dirbančios drovios ir mielos Heter pokalbį su paslaptingu ir nusivylusiu vyru, kuris trokšta būti išgirstas.

Režisieriaus Michaelo Lennoxo filmo „Bugalu ir Grehemas“ („Boogaloo and Graham“) centre – du viščiukai, kurie itin džiugina brolius Džeimsį ir Malachį, kol tėvai nepraneša keistų naujienų. D. Britanijos kino meno akademijos BAFTA premija už geriausią trumpametražį filmą apdovanota drama šiemet taip pat buvo nominuota „Oskarui“.

Provokuojanti komedija „Bloga šokėja“ („Bad at dancing“) apdovanota „Sidabriniu lokiu“ 2015 m. Berlyno kino festivalyje. Joanna Arnow filme stebi dviejų merginų pavydo ir konkurencijos peripetijas.

Šiemet Sandanso kino festivalis pagerbė ir geriausiu dokumentiniu trumpametražiu pripažino Kitty Green kūrinį „Ukrainos veidas: kas vaidins Oksaną Baiul?“ („The Face of Ukraine: Casting Oksana Baiul“) apie atranką biografinėje dramoje suvaidinti Oksaną Baiul, šešiolikos metų laimėjusią pirmąjį olimpinį aukso medalį Ukrainai 1994-ųjų Olimpinėse žaidynėse.

Kanų festivalyje specialų apdovanojimą pasiglemžė šmaikštusis norvegų režisierius Hallvaras Witzø. Jis pasitelkia Norvegijos nacionalinį himną „Taip mes mylime“ („Yes We Love“) keturioms ekskursijoms į skirtingas šalies vietoves, kur įvairaus amžiaus piliečiai švenčia Konstitucijos dieną.

Režisierių Jonathano Vinelio ir Caroline Poggi trileris „Viskas gerai, kol turiu ginklą“ („As Long as Shotguns Remain“) pelnytai pasisavino „Auksinį lokį“ 2014 m. Berlyno kino festivalyje.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles