Ar „Sostų karai“ vėl taps geriausia drama?
„Emmy“ apdovanojimams patinka konservatyvumas. Dėl to serialas „Mad Men“ keturis metus iš eilės triumfavo geriausios dramos kategorijoje, dėl to kasmet galima garantuoti, kad Julia Louis-Dreyfus laimės geriausios aktorės titulą. Kai kurie pasirinkimai yra tiesiog saugūs ir jiems pritaria absoliuti dauguma balsuotojų.
Tikėtina, kad dabar atėjo „Sostų karų“ eilė. Serialas pernai pirmą kartą triumfavo kaip geriausia drama ir į „Emmy“ istoriją pateko kaip daugiausiai apdovanojimų (net dvylika) per vieną sezoną laimėjęs serialas, o su 35 statulėlėmis „Sostų karai“ jau yra labiausiai tituluota drama šių apdovanojimų istorijoje. HBO serialas yra be konkurencijos didžiausias fenomenas televizijoje šiuo metu ir jeigu jis nušluotų visų draminių kategorijų apdovanojimus, tai nenustebintų nieko.
„Sostų karai“ yra nominuot visose svarbiausiose kategorijose (net trys aktorės yra nominuotos geriausios antro plano aktorės apdovanojimui), tačiau svarbiausia ir įdomiausia yra kova dėl geriausio draminio serialo. Ten „Sostų karai“ susitiks su tokiais galiūnais kaip „Skambinkite Solui“ (angl. „Better Call Saul“) ar „Amerikiečiai“ (angl. „The Americans“), kurie iš kritikų sulaukia dar daugiau pagyrų nei pagal George‘o R.R. Martino romanus sukurtas serialas. Visgi labiausiai tikėtina, kad „Emmy“ balsuotojai nuspręs daugiausiai dėmesio skirti būtent jam, o „Sostų karai“ pradės savo dominavimą, besitęsiantį iki serialo pabaigos 2018 metais.
Ar „Amerikietiška nusikaltimo istorija“ dominuos visose kategorijose?
Vienintelis bent iš tolo „Sostų karų“ populiarumui šiemet prilygęs serialas yra „Amerikietiška nusikaltimo istorija“ (angl. „American Crime Story“). „Amerikietiškos siaubo istorijos“ (angl. „American Horror Story“) kūrėjo Ryano Murphy sukurtas antologinis serialas, kasmet pasakosiantis apie skirtingą JAV kultūroje plačiai nuskambėjusį nusikaltimą, debiutiniame sezone dramatizavo garsiojo amerikietiško futbolo žaidėjo O.J. Simpsono bylą, kurioje jis buvo kaltinamas savo žmonos ir jos draugo nužudymu.
Dešimtajame dešimtmetyje byla sulaukė neeilinio televizijos dėmesio ir tapo pagrindine priežastimi, dėl ko atsirado tokie visą parą žinias transliuojantys kanalai kaip CNN. Praėjus dviem dešimtmečiams byla, pasirodo, vis dar neprarado populiarumo. Nors jos eigą žinojo visi, intrigų istorijoje vis tiek buvo pakankamai daug, o galingi aktorių pasirodymai žavėjo kiekvieną savaitę.
„Amerikietiška nusikaltimo istorija“ varžysis mini serialų kategorijoje, kurioje taip pat yra ir antrasis „Fargo“ sezonas, laikomas vienu geriausiu pastarąjį dešimtmetį televizijoje pasirodžiusių kūrinių. Ir visgi žvaigždžių pripildyta „Amerikietiška nusikaltimo istorija“, kurioje vaidino Johnas Travolta, Cuba Goodingas jaunesnysis, Davidas Schwimmeris ir Sarah Paulson, turi didžiausią tikimybę nušluoti visas kategorijas, kuriose serialas buvo nominuotas.
Ar „Ponas Robotas“ paneigs naujokų prakeiksmo mitą?
Anksčiau minėtas „Emmy“ konservatyvumas kartu reiškia, kad dėmesio nusipelnę nauji ar jau kurį laiką rodomi serialai kasmet turi vis mažesnę galimybę būti nominuoti svarbiausiems apdovanojimams. Šiemet daugelis televizijos ekspertų nustebo, kad svarbiausiose kategorijose pirmą kartą buvo nominuotas jau keturis sezonus rodomas serialas „Amerikiečiai“. Vienintelis kitas naujokas šiemet yra tik „Ponas Robotas“ (angl. „Mr. Robot“), nominuotas už pirmąjį sezoną.
Serialas pernai kiek netikėtai pateko į platesnį žiūrovų akiratį, sužavėjęs auditoriją savo unikaliu vizualiuoju stiliumi ir istorija apie anarchistus programuotojus, kurie priminė šio amžiaus „Kovos klubo“ (angl. „Fight Club“) versiją. „Ponas Robotas“ metų pradžioje kiek netikėtai triumfavo Auksinių gaublių apdovanojimuose, kuomet laimėjo geriausios dramos ir geriausio antro plano aktoriaus kategorijose.
„Emmy“ balsuotojai, tiesa, skiriasi nuo atsipalaidavusios Auksinių gaublių auditorijos, todėl „Pono Roboto“ pergalė (ypač po to, kai apdovanojimui nebuvo nominuotas Auksinį gaublį pelnęs Christianas Slateris) yra mažai tikėtina geriausio draminio serialo kategorijoje. Tuo tarpu lieka nemenka galimybė, kad pagrindinį veikėją Eliotą įkūnijantis Rami Malekas triumfuos kaip geriausias aktorius. Dramos aktorių kategorija yra pripildyta tokių veteranų kaip Kevinas Spacey ar Kyle‘as Chandleris, kurie pateikia solidžius ir gal kiek nusibodusius pasirodymus. R. Maleko vaidyba yra kažkas, ką televizija mato išties retai, todėl tikėtis jo pergalės galima.
Ar Johnas Oliveris pagaliau sulauks tinkamo pripažinimo?
Mažai laidų amerikietiškoje televizijoje susilaukia tiek dėmesio, kiek Johno Oliverio vedama „Last Week Tonight“. Sekmadieniais pasirodanti pusvalandžio trukmės laida, rodoma HBO kanale, yra rimčiausias komedija apsimetantis projektas televizijoje. „Last Week Tonight“ pasižymi unikaliu formatu, kuomet 10 minučių yra paskiriama kelioms skirtingoms temoms (dažniausiai susijusioms su politika), o vėliau apie 20 minučių laida su humoru nagrinėja vieną temą.
Temos gali būti įvairiausios – nuo Donaldo Trumpo ar korupcijos FIFA organizacijoje iki cukraus žalos ar mados pasaulio. Klipai, kuriuos pirmadienio rytą galima rasti visuose interneto kampeliuose, pasižymi išskirtiniu kruopštumu ir sudėtingą informaciją leidžiančiu suprasti pateikimu.
Laida varžosi geriausios pokalbių laidos kategorijoje, kurioje kitos nominuotos laidos yra sukurtos remiantis tais pačiais formatais, kurie buvo populiarūs ir prieš 60 metų – vedėjas, laidos pradžioje pasakantis monologą, pakalbantis su dviem svečiais ir pažaidžiantis banalų žaidimą, kuris internete bus populiarus penkias minutes ir apie jį visi pamirš. J. Oliverio laida, jau laimėjusi porą žemesnio rango „Emmy“ apdovanojimų, labiau nei bet kas nusipelno kuo rimtesnio pripažinimo. Mažai televizijos projektų šiuo metu yra tokie svarbūs.