Paskutinis Oro valdovas: Ango legenda

The Last Airbender

„Avataras” yra nelabai vykęs filmas su perspaustu CGI biudžetu, nuobodžia istorija ir tikrai per daug reklamos. „Paskutinis Oro valdovas: Ango legenda“ yra dar blogesnis. Parengtas pagal „Avataras: Paskutinis oro valdytojas“ filmuką, filmas nepatiko nei serialo fanams, nei žmonėms su funkcionuojančiomis akimis ir bent dviejomis smegenų ląstelėmis.

Filmo siužetas vyksta magiškame tolimame Ne-Azijos pasaulyje. Benders – žmonės, turintys galią kontroliuoti vieną iš keturių elementų: orą, vandenį, žemę ar ugnį. Šalys ir bendruomenės yra susikirstę pagal meilę vienam iš elementų. Ugnies tauta kaip tik visus baigia pavergt. Avataras, mistinis besireinkarnuojantysis gelbėtojas, galintis valdyti visus keturis elementus, turėjo tai sustabdyti, tačiau dingo prieš šimtą metų. Ir štai, sesė ir brolis, Katara ir Sokka, randa paslaptingą lede įšalusį berniuką.

M. Night Shalamyan prieš išleidimą vadino „Paskutinį Oro valdovą: Ango legendą“ savo geriausiu filmu. Kaip įrodė kelios paskutinės jo juostos, šis žmogus dažnai nežino ką daro. Šį jo kūrinį žiūrėti yra itin sunku, nes visas filmas yra tiesiog nesibaigiantis siužeto atpasakojimas žiūrovui. Baisiausias momentas yra tuomet, kai viena pasakotojų lyg tarp kitko informuoja, kad vos atvykus į karalystę, jos brolis iš karto susidraugavo su princese: taigi veikėjų vystymas tuo baigiamas, dabar jie gali visur vaikštinėti už rankučių susikabinę ir kalbėti tik apie siužeto vystymą.

Ne tai, kad jis nusivysto kokia nors smagia kryptimi. Trumpinant istoriją buvo padaryta visokiausių pakeitimų, ir vis į kvailesnę pusę. Ugnies benderiai dabar gali naudotis tik aplink esančiomis liepsnomis (išskyrus pačius stipriausius, galinčius ją iššaukti iš savo chi, kaip ir filmuke), o tai siužetui neprideda nieko gero. Seriale Žemės tautos benderiai buvo įkalinti metaliniame laive, taip atitraukiant juos nuo jų magiško elemento. Čia jie visi sutupdyti paprastoje įkalinimo stovykloje, ir tik atėjęs avataras primena, kad jie sėdi ant pačio jų galios šaltinio. Velniai rautų, stovykla apsupta uolų – vienintelis būdas prasčiau įkalinti žemės magus tai uždaryti juos į urvą. Kai vėliau filme Vandens tautos benderiai nežino ką daryti su prie jų miesto sienos išdygusiu Ugnies tautos laivynu, tiesiog nuleidi rankas ir nubrauki ašarą.

Šalia to, kad veikėjai visą laiką kalba tik apie siužetą – princas Zuko vienu metu pasakoja savo istoriją realiai vien tik sau, o tai dar blogiau nei bet kuris „kaip visi žinote…“ monologas – pagrindiniai herojai yra vaidinami vaikų, o vaikai vaidint negali. Avatarą vaidina vaikis, kuris buvo pakviestas filmuotis po to, kai atsiuntė įrašą, kaip atlieka kovos menų veiksmus su avataro tatuiruote ant galvos. Katara irgi iš veido nieko neišlaužia, o Sokka parinktas siaubingai netinkantis (ir per senas) aktorius. Tik Shaun Toub, vaidinantis dėdę Iroh, yra šioka tokia atgaiva.

Kalbant apie aktorius: M. Night Shalamyan yra turbūt labiausiai autorasistinis režisierius. Filmukas vyko aiškai Ne-Azijoje, tad visiems būtų suprantama, kad aktoriai būtų parinkti iš Azijos šalių. Bet tik ne „Ango legendoje“! Žemės tauta yra kinai, Ugnies tauta yra indai, bei Oras ir Vanduo – balti. Balti eskimai, balti budistai – visi svarbūs veikėjai, yra balti kaip sniegas, tik režisieriaus tautiečiai yra antagonistai.

„Paskutinis Oro valdovas: Ango legenda“ yra ilgas, nuobodus ir kvailas filmas. Stulbinančiai kvaili pakeitimai istorijoje, prasta vaidyba, keistas rasizmas – jis turi visus ingredientus, kurių reikia prastam poilsiui kino teatre. Geriausia daryti taip, kaip daro serialo kūrėjai, ir apsimesti, kad filmas neegzistuoja.

3.8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
2.0
Režisūra
3.0
Kinematografija
5.0
Garso takelis
5.0
Techninė pusė
6.0
Aktoriai
2.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles