Melori Kein. Prarasta kontrolė

Haywire

„Bornas moteriškai “

Kino meistras, talentingasis  Stevenas Soderberghas, apdovanotas 2001 metais Oskaru kaip geriausias režisierius už nuostabų „Narkotikų kelią“, labai mėgsta šokinėti tarp įvairių kino žanrų keisdamas juos. Mes jau galėjome matyti ir suktą kriminalinę komediją apie Oušeną, biografinį epą apie Čegevarą ar realistišką trilerį apie infekciją. Šį kartą kino grandas pristato kaip visada kupiną didžiausio kino elito žvaigždžių išskirtinį veiksmo filmą, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko tikra kovos specialistė – Gina Carano.

Filmo centre vaizduojama specialiųjų tarnybų agentė Melori Kein, kuri savo agentūroje yra laikoma geriausia iš geriausių. Noras sutvarkyti asmeninį gyvenimą nuveda ją link sprendimo užbaigti pavojingą karjerą. Agentūra, kuriai rūpi Melori teikiamos paslaugos, paveda kitiems ja atsikratyti, nes ji žino per daug paslapčių. Išdavystė iš savo darbdavių, kurios moteris nesitikėjo, priverčia ją mobilizuoti visas savo jėgas ir smogti iš visų jėgų į jų centrą. Sustabdyti ją siunčiami geriausi agentai, tačiau įniršusios Melori neįmanoma pažaboti, nes jį siekia vienintelio tikslo – atkeršyti visiems, kas prisidėjo prie jos sunaikinimo plano.

Tikroviškumo šalininkas Stevenas Soderberghas pateikia visą filmą kaip didelį raundą, kuriame kaunasi Gina Carano su kitais priešininkais, ir bendras vaizdas panašus lyg būtų žiūrimas dokumentinis filmas, bet čia ir yra būtent išskirtinis režisieriaus braižas, stilius. Mada pateikti kaip pagrindinius personažus stiprias moteris agentes filmuose tęsiasi, tik skirtumas tas, kad tokiuose filmuose kaip ‚Druska“, „Hanna“, „Kolombiana“ visus pavojingus triukus koregavo kompiuterio pagalba arba pasikliaujant kaskadininkų pagalba, o čia viską atliko būtent pati pagrindinio vaidmens atlikėja. Realistiškai ir brutaliai, o kartu seksualiai ir gracingai pateiktos kovų scenos papildo juostos dinamiškai sukurtą atmosferą. Dialogai ganėtinai banalūs, tačiau kelios frazės, ištartos Michaelio Douglaso lūpomis, duoda peno apmąstymui apie dabartinį darbdavio ir darbininko santykį. Susišaudymo, gaudynių scenos labai primena „Borno“ stilių , o drebančios kameros pagalba, kuri šiame projekte labai dera, sukuriamas tam tikras moteriškas atsakas populiariai trilogijai. Stilingiausia bei karščiausia filmo scena viešbučio apartamentuose pridėjo filmui vidinės estetikos, kurios labai trūksta daugumoje veiksmo filmų. Iš feministinės pusės jaučiama pagarba bei šlovinimas stipriajai moters pusei numenkinant šlykščiausio charakterio vyrus.

Techninė juostos pusė yra puiki, nes jaučiamas tas tikrasis Soderbergho stilius. Spalvų išdėstymas, apšvietimas bei kameros rakursas dėka nuostabaus režisieriaus įsiterpimo į filmo kūrimą suteikia daug didesnio svorio veiksmo scenoms pabrėžti, nes dinamiškai susuktos gaudynės reikalavo būti pateikiamos emocionaliai. Ramus, o kartu adrenalino nestokojantis garso takelis dera visose scenose, todėl galutinis efektas, gaunamas iš peržiūros, nuteikia maloniai.

Aktorių kolektyvas (arba kitaip sakant paradas, nes vienas už kitą vis geresnis kino meistras pasirodo kiekviename režisieriaus darbe)  šį kartą yra išskirtinis. Didelį dėmesį skirti reikia vis labiau kylančiam į Holivudo Olimpą, laikomam vienu didžiausių pastarųjų metų atradimų, aktoriui Michaelui Fassbenderiui , kurį 2011 metais galima buvo pamatyti net penkiose juostose. Puikus samdomo žudiko personažas, kuris galėtų mesti iššūkį pačiam Džeimsui Bondui klasės plane. Šaltakraujis, o kartu ir šilto žvilgsnio savininkas sukuria puikų mišinį tarp pavojaus ir ramybės. Chaningas Tatumas, nors pasirodo epizodiškai, tačiau čia pirmas filmas, kuriame aktorius atrodo puikiai. Negalima nepastebėti ir nuostabios Michaelio Douglaso, Antonio Banderaso bei Ewano McGregaro trijulės, kurios dėka buvo pasiektas stabilumo pamatas, o puikios vaidybos pagalba filmas įgavo išskirtinio žavesio. Didžiajame ekrane debiutavusi filmo pagrindinio vaidmens atlikėja, kovos be taisyklių pasaulio čempionė, gražuolė Gina Carano neįtikėtinai puikiai suvadino savo personažą. Visos kovų scenos atliktos nepriekaištingai, o išreikštos emocijos puikiai apibudino ją kaip nuskriaustą viso pasaulio agentę, lyg tai būtų Džeisono Borno sesuo dvynė arba tiesiog moteriškas jo atspindys veidrodyje. Toks klonavimo žingsnis iš kūrėjų pusės yra netikėtinas, o kartu ir nuostabus.

„Prarasta kontrolė“ – tai puikus veiksmo trileris, kupinas netikėčiausių siužetinių vingių bei personažų gyvenimo posūkių. Adrenalino perpildytų veiksmo scenų bei puikaus operatoriaus darbo dėka Stevenas Soderbeghas papildo savo didėlį kino krepšį  dar vienu stipriu filmu, o nuostabių aktorių pagalba sukuriamas tikro hito pavidalas.

8.5
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
7.0
Režisūra
9.0
Kinematografija
10
Garso takelis
8.0
Techninė pusė
8.0
Aktoriai
9.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Komentarai

  1. 12 angry films / 2012 balandžio 27

    Steven Soderbergh ne tik vienas geriausiu siuolaikiniu rezisieriu, taciau ir puikus operatorius, prisidenges Peter Andrews pseudonimu. Panasiai kaip ir Coenai su montazu prisidengia Roderick Jaynes slapyvardziu.