„Tėtušis prieš snarglį“
Pašėlusių ir vulgarių komedijų specialistas, scenaristas ir režisierius Nicholas Stolleris, debiutavęs didžiame kine su „Velniop tą Sarą Maršal“ ir po dviejų metų išleidęs neoficialų savo pirmos režisūrinės juostos tęsinį „Tempk jį čia!“ bei pridėjęs rankas prie „Jis sako Taip“ ir „Mapetai“, pristato patį juokingiausią ir labiausiai nešvankų karjeros projektą.
Kino kūrėjas, kartu su vienu geriausių mūsų dienų komiku Sethu Rogenu, kviečia atsidurti tikrame kovos lauke, kuriame susiduria pagarbiai gyvenanti šeima ir naujai įsikūrusi studentų brolija, ramų gyvenimą pavertusi į tikrą pragarą visiems aplinkiniams.
Apie ką mes čia…
Pavyzdingas šeimos tėvas Makas kartu su žmona ir vaiku gyvena laimingą ir ramų gyvenimą gražiame name. Deja, toks gyvenimas greitai apverčiamas aukštyn kojomis, kai kaimynystėje apsigyvena būrys studentų, kuriam vadovauja Tedis. Studenčiokai nė akimirkai neleidžia Makui ir jo šeimai pasimėgauti ramybe. Makas neturi kitos išeities, kaip tik stoti į kovą su triukšmingais kaimynais ir pamokyti juos gražių manierų.
Kūrinio vidus
Kiekvieną kartą, kai tik prie kokios nors komedijos savo rankas prikiša Sethas Rogenas, galima teigti, kad filmas bus arba juokingas, arba labai juokingas, nes pas šį vyruką kitų variantų tiesiog nėra. Absurdiškumo ir juodo humoro genijus šį kartą prisistatė kaip filmo prodiuseris, o ne scenaristas, kas jam yra įprasta, tačiau jo įnašas šiai juostai toks didelis, jog nuo pat pradžių galima pajusti firminį aktoriaus stilių, prie kurio ir prisitaikė juostos scenaristai ir režisierius. Puikus tandemas, kurio dėka galime be sustojimo juoktis iš kuriozinių veikėjų situacijų.
Filmo tematika galbūt ir nėra iš naujų. Netgi sena kaip ir pats kinas, reikia vien prisiminti Chapliną ir jo nuotykius su kaimynais trumpametražėse juostose, tačiau kai išradingumas klesti, net ir iš tokios nuvalkiotos temos kaip ši galima išgauti tikrą hitą. Taip atsitinka ir su naujuoju Nicholaso Stollero darbu, kuris ne tik prajuokina, tačiau ir parodo vieną didžiausių šiuolaikinės visuomenės problemų – nepagarbą artimam, o ypač vyresniam žmogui. Kalba eina apie paauglius, kuriems neegzistuoja jokios vertybės, o vakarėliai, žolės rūkymas, alkoholis ir seksas yra svarbiausi gyvenimo prioritetai. Čia kalbama jau ne tik apie degraduojantį amerikietišką jaunimą, tačiau ir mūsų šalies paauglius, kurie jau net nebijo viešuose socialiniuose tinkluose demonstruoti savo pomėgių narkotikams ir kitoms ydoms, griaunančioms visuomenę ir gyvenimus. Taikliai pasišaipoma iš buko jaunimo, kuriam ateityje nenusišviečia geras gyvenimas, nes jie to net nesiekia. Režisierius pabrėžia vieną svarbų faktą – nereikia skubėti gyventi, nes viskas ateis savo laiku. Iš tikrųjų, Rogeno komedijose visada būdavo užslėpta mintis ir pašaipa iš kokiam nors socialiniam reiškiniui, todėl nenuostabu, kad ir šis filmas savyje turi kažką pozityvaus ir pamokančio.
Pamokslų pakaks. Filmą galima apibūdinti vienu žodžiu – nesveikas. Iš tikrųjų, tai vienas geriausių metų žanro atstovų, kuris kiekvieną minutę ne tik šmaikščiais dialogais gali priversti kvatoti didžiausius paniurėlius, tačiau ir dėl situacijų pateikimo ir vieno ar kito pagrindinių veikėjų veiksmų padarinių neleidžia nusibosti. Visi juokeliai nauji, dar nematyti ir puikiai perteikia parodomas scenas, kuriose vyksta karas tarp paaugliškai nusiteikusių studentų ir vyresnės poros. Toks karas primena tikrovę ir realius nutikimus tarp kaimynų, kuriems dažnai kažkas nepatinka. Kiekvienas mūsų gali prisiminti savo kaimynus ir visada atsiras toks, dėl kurio būna sunku gyventi, nesvarbu ar tai nuosavas namas ar butas. Pamišėliško lygio situacijos, kaip mašinos oro pagalvės efektingi šuoliai ar Roberto De Niro vakarėliai, peržiūrą paverčia į tikrą pilvo skausmą nuo nesiliaujančio juoko.
Veikėjų filme pilna, tačiau, kaip jau įprasta, didžiausias dėmesys skiriamas pagrindiniams kaimynų karo vadams. Vienas simbolizuoja nuobodų šeiminį gyvenimą, kurio metu išauga pilvas alui ir nuolatinį sėdėjimą namuose. Kitas – pilnavertiškai ir pašėlusiai gyvenantį sportiškų kūnų haremą, kuriame ant kiekvieno kampo trinasi gražiausios ir lengvai prieinamos damos. Akivaizdu, kad didžiausias dėmesys dažniausiai atitenka blogiečiams, kuriuo šiuo atveju yra Tedis, tačiau ne itin patraukliai pateiktas veikėjas neturi jokių šansų prieš Maką, valdantį visas filmo situacijas. Žiūrovai patys turėtų pasirinkti, koks gyvenimo būdas jiems yra priimtinas, tačiau akivaizdu, kad kiekvienas jų neša tam tikrą gyvenimišką mintį apie spalvingą ir trumpą arba pilką ir ilgaamžį gyvenimą. Patys veikėjai puikiai susiderina ir sugeba išlaikyti tikrą kovingą dvasią, kuriai nė vienai sekundei negrėsė nuobodulys.
Techninė juostos pusė
Neatskiriamu tokio stiliaus komedijų komponentu tampa gyvybingas garso takelis, kuriame atsidūrė Flo Rida „Freaking Out“, Fergie „London Bridge“, Ke$ha „Die Young“ ir daug kitų dainų. Filme galime išgirsti ir Missy Elliott, The Black Keys ar Nappy Roots atliekamas kompozicijas. Prie to pridedamas puikus garso montažas, kuris vakarėlių metu sustiprina peržiūrą.
Filmo kameros darbas neįkainojamas, nes kiekvienas triukas atliktas juostos metu perteiktas taip vaizdžiai, jog matoma kiekviena detalė, galinti mus dar labiau prajuokinti. Tiek aktorių grimasos, tiek jų veiksmai ir aplinka apčiuopiami tokiais rakursais, kad žiūrovui sukiltų dar vienas juoko priepuolis.
Juostos montažas scenas paverčia į intriguojančio komedinio šou pavyzdį, kuriame, nors ir žinoma, koks pokštas bus iškrėstas, tačiau kokiu momentu tai įvyks nežinia, todėl intrigos irgi netrūksta. Kartu mūsų laukia ir labai smagi pabaiga, meistriškai vainikuojanti visą kaimyninio nesusipratimo istoriją.
Aktorių kolektyvinis darbas
Pagrindinio vaidmens atlikėjas ir juostos prodiuseris, šmaikštusis komikas ir JAV numylėtinis Sethas Rogenas vien savo pasirodymu sugeba priversti kvatoti visą salę. Charizmatiškas komedijų asas vaidina sau tipinį veikėją, tačiau su kiekviena scena jo pasirodymas perauga į kažką daugiau, nei vien kvailų veido mimikų vaizdą. Aktorius priverčia pajusti visą neapykanta savo oponentui, o kartu ir perteikti savo veikėjo kančias gyvenant rutinoje.
Zacas Efronas, kuriam paskutiniais metais asmeninis gyvenimas nesiklosto, pasirodo irgi iš geros pusės. Žinoma, vaidybos meistriškumo jam trūksta, tačiau pademonstruoti puikiai prižiūrimą kūną visada galima. Suvyriškėjęs ir labiau atsipalaidavęs Zacas tapo puikiu oponentu Setho vaidinamam personažui. Energingas ir piktas jaunuolis, ramų šeimyninį Mako gyvenimą paversiantis pragaru, yra tikras lobis šiai juostai.
Ne itin daug ekraninio laiko turinti gražuolė Rose Byrne, kaip jau jai įprasta, vien pasirodymu ekrane sugeba pajudinti vyrišką auditoriją. Nuostabaus grožio australė, suvaidinusi Mako žmoną, gerai įsipaišo į bendrą kontekstą. Jos vaidyba išraiškingiausia ir labiausiai išsiskirianti iš visų aktorių.
Antraplaniuose vaidmenyse galime pamatyti ir tokius jaunos aktorių kartos atstovus kaip Dave‘as Franco, Christopheris Minz-Plasse‘as bei Halston Sage, kurie nors ir neparodo kažko ypatingo, tačiau jų buvimas ir kai kurių scenų pateikimas priverčia nusišypsoti labai plačiai.
Verdiktas
„Kaimynai“ – tai kol kas geriausia metų komedija, kurios energingas pasakojimas, išradingi triukai ir labai šmaikštūs dialogai, turintys gilesnę prasme nei galima pagalvoti iš pirmo žvilgsnio, priverčia pajusti tikrą pilvo skausmą nuo juoko, lydinčio visą filmo rodymo laiką.