Rudeniui jau gerokai įsibėgėjus, nenuvaldomai pradeda artėti ir viena šiurpiausių dienų metuose – Helovinas. Kiek mažiau minima Europoje, Amerikoje ji yra pasitinkama tarsi valstybinė šventė, kurios nepaminėti būtų tiesiog nuodėmė. Nenorėdama nusidėt, kino filmo industrija kartu su visais entuziastais šoka į tą patį traukinį ir siaubo žanro gerbėjams patiekia dar vieną Helovinišką filmą. Šįkart kino teatrų ekranus pasiekė bendras režisierių Skoto Beko ir Braino Wudso darbas „Jie“ (angl. „Haunt“). Režisieriai tapo geriau žinomi po 2018 metais išleisto filmo „Tylos zona“ (angl. „A Quiet Place“), kurį jie kūrė kartu su Johnu Krasinskiu bei susilaukė milžiniško pasisekimo. Po metų pertraukos jie sugrįžta su kiek kitokio pobūdžio siaubo filmu, primenančiu „Pjūklo“, „Penktadienis 13-toji“ bei „Gyvų numirėlių naktis“ hibridą.

Siužetas

Pagrindiniai filmo veikėjai yra koledžo studentų grupelė, Helovino naktį ieškantys kitokių, labiau kraują stingdančių ir siaubą varančių pojūčių, kurių jie negaus jokiame naktiniame klube. Lyg per tikrą atsitiktinumą, jaunuoliai gauna skelbimą ant popieriaus, kuriame yra kviečiami atvykti į ekstremalių pojūčių siaubo namą. Tai jie padaro net nepasitarę, o juoką pakeičiantis siaubas prasideda vos atvykus prie vienišo apleisto namo užmiestyje. Pasitikti klouno kaukę dėvinčio vyro, jie pasirašo sutikimo formas bei atiduoda savo telefonus – taip visiškai save atiduodami likimui ir tam, kas jų laukia namo viduje. Įtampai sparčiai kylant, paaugliai supranta į kur papuolė ir kas gresia jų gyvybėms, o name siautėjantys kaukėti žudikai jiems atsikvėpt taip pat neleis.

Filmo Helovino kaukė

Žiūrint filmą prieš akis iškilo ne vienas jau matytas siaubo filmas, todėl norint nenorint iškart pradedamas spėliot galimas filmo siužetas ir įvykių eiga. Buvo naudojami elementai, matyti „Pjūklo“ (angl. „Saw“) serijoje, tokie kaip atviras žmonių pjaustymas, daužymas ir šleikštulį keliantis kankinimas. Tačiau, kad filmui būtų suteikta daugiau savitumo, prie šių „pjūkliškų“ kadrų buvo pridėti kaukėti nepažįstamieji, apie kuriuos per visą filmą yra atskleidžiama labai nedaug, o tai ką ir pamatom, yra tik jų makiažas, tatuiruotės ir kažkiek natūraliai atrodantis teroras atsispindintis jų veiduose. Filme girdėtas garso takelis nebuvo kažkuo išskirtinis – visi paprasti garsai buvo perspaustai pagarsinti, muzika neįsimintina, o bendra atmosferas kuriama per vizualus.

Aktoriai ir kinematografija

Labiau nepasidomėjus filme vaidinusiais aktoriais gana greitai galime ir patys suprast, kai šiame filme jie debiutuoja arba tai yra vienas iš pirmų, didesnių jų vaidmenų. Aktorių patirties stoka įtemptose scenose tikrai jautėsi, ir vietoj įprastos atjautos, apima savotiškas pasipiktinimas veikėjų negebėjimu elgtis stresinėse situacijose. Bet žiūrint paviršutiniškiau, taip suvaidinti personažai tiesiog tampa pakenčiamai. Galima sakyt, kad vidutiniškai parašytam scenarijui, buvo atrinkti ir atitinkamo lygio aktoriai, daliai kurių gautos kaukės buvo gal net savotiškas vaidybos palengvinimas. Kamerų operatoriai, kurie dirbo filmo „Jie“ filmavimo aikštelėje, žinojo ką daro ir filme norėtą perteikti atmosferą užfiksavo tikrai unikaliai. Tamsios scenos nebuvo per tamsios, norėti parodyti veikėjai buvo parodyti ir dėl to nekilo jokių abejonių. Tiek lauke, tiek viduje filmuotos scenos buvo kokybiškos ir gerai atspindėjo Heloviną bei jo nuotaiką.

Apibendrinant

„Jie“ yra filmas, kuris laikosi kasmetinių Helovino laikotarpio tradicijų. Jame yra viskas, ką galime rasti klasikinio tokio laikotarpio filmo „gamybos“ recepte: nuotykių ištroškę koledže studijuojantys paaugliai; prasti sprendimai, lydintys prie tokių pat pasekmių; kaukėti ir nenuspėjami žudikai; apleistas namas, pilnas mirtinų spąstų. Nors „Tylos zonos“ režisierių vardas prie filmo pavadinimo nemažai kam ir gali sukelti nemažai vilčių, kad tai bus dar vienas įsimintinas siaubo filmas, šiuo atveju daug vilčių į jį patariu nedėti ir nusiteikti įprasto siužeto siaubo filmui, kuris patieks tik tai, ką randame daugumoje šių dienų siaubo filmų – daug „jump scare‘ų“ (išgąstį keliančių epizodų) ir daug mirties.

5.8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
3.3
Režisūra
6.0
Kinematografija
7.0
Garso takelis
6.0
Techninė pusė
7.3
Aktoriai
5.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles