Artėjant rudeniui kino teatruose jau ima mažėti įvairiausių fantastinių filmų, vasaros blokbasterių ir tuomet ateina metas menkesniems, mažesnio biudžeto ar tiesiog retesnio žanro filmams. Ne išimtis yra ir siaubo filmai. Tiesą sakant, jei gerai stebėtume kino teatrų tinklelį, siaubo filmai dabar jau rodomi bene kiekvieną savaitgalį. Ir galiausiai tai pradeda erzinti. Viskas būtų tvarkoje, jei tie filmai būtų bent kiek verti dėmesio, tačiau būtent siaubo juostos yra kepamos kaip lietiniai blynai, pagrinde yra vienodai neįdomios ir su tragiškai nuvalkiotu siužetu. Bet, žinoma, nereikia absoliutinti. Kartais pasitaiko ir visai gerų, net labai stiprių išimčių. Į tokias išimtis taiko ir naujausias siaubo filmas „Apsėstieji“.

Turinys

Po visą naktį apleistoje psichinėje vaikų ligoninėje vykusio vakarėlio grupelė apkvaitusių paauglių nusprendžia „pažaisti“ su dvasiomis ir atlieka okultizmo seansą. Nors jie iškart to nesuvokia, toks žaidimas į jų gyvenimą iškviečia siaubingą, po apleistus psichiatrijos namus klaidžiojusią dvasią, kuri apsėda vieną iš vakarėlio dalyvių. Bandydami išsikviesi pagalbą, jaunuoliai mėgina pabėgti iš mistinės erdvės, tačiau į gyvą kūną persikėlusi dvasia uždaro visus išėjimus ir su kiekviena minute tampa vis stipresnė. Kylant įtampai, grupelė pamėgina išgelbėti savo draugą atlikdama egzorcizmą, tačiau išlaisvina daug baisesnę ir galingesnę dvasią, kuri siekia visus juos išžudyti. Norėdami išlikti gyvi, jaunuoliai turi rasti kelią lauk iš apsėstų namų ir atskleisti tamsiausias pastato paslaptis.

Tai… Galima sakyti, kad filmo aprašymas daugiau ar mažiau apibūdina, koki nesąmonė bus rodoma pusantros valandos. „Penktadienio, 13-osios“ ir „Konano Barbaro“ režisierius Marcusas Nispelis tikrai nepersistengė su naujausiu savo siaubo filmu. Galima tik pasidžiaugti vienu – tai nėra „rastos filmuotos medžiagos“ filmas, o tai yra labai gerai. Kita vertus, jo kuriamas siaubo įvaizdis yra labai jau banalus, visiškai nebaisus, o žaidžiama tais pačiais klišiniais ir labai erzinančiais siaubo filmų elementais.

Jei jau kalbant apie filmo siužetinę liniją, tai ji… Labai jau eilinė. Tiesą sakant, filmų, kuriuose rodomi apsėdimai, buvo pačių įvairiausių. Ir bet kokiu atveju jie yra labai panašūs. Čia dar ir labai daug skolinamasi iš kultinio siaubo filmo „Egzorcizmas“. Net tam tikros frazės yra naudojamos iš to filmo. Kaip ir lova ar apsėstojo pozos. Kiek akyliau žiūrint galima įžvelgti ir labai akivaizdžių neatitikimų, kurie vėliau minimum 5 minutes suksis galvoj ir kels klausimą: „Kokio velnio?“.

Siaubo elementai filme yra… nebaisūs. Kitaip tariant, jie sugeba priversti pašokti kėdėje, tačiau ne dėl to, kad baisu, o dėl to, kad – suknisti „jump scare‘ai“. Tai pati šlykščiausia ir pati pigiausia siaubo filmų kūrėjų išdaiga, kuri yra naudojama jau porą dešimtmečių ir visi vėplos režisieriai užšoka ant šio šautuvo. Atsidarančios durys ar užsitrenkiantys skląsčiai nėra baisu. Siaubas turi kilti iš natūraliai kylančios įtampos, o ne parodomų garsiai trenkiamų durų. Dar vienas dalykas – kraujo upės ir šlykščios kruvinos kūno dalys. Pastaraisiais metais buvo galima pamatyti siaubo filmų, kur apsieinama be daug kraujo ar nutrauktų galūnių, bet čia… Jau net buvo kilusi mintis, kad tokie priedai galiausiai bus išgyvendinti iš siaubo žanro, bet čia viskas grįžo į pradžią.

Veikėjai šioje juostoje yra patys didžiausiai nevykėliai ir visiški siaubo filmų stereotipai. Trūko tik juoduko. Pastoviai apsirūkęs kelmas, kaip prostitutė besielgianti merga, vienas „atseit“ kietas bachūras, kuris galiausiai tupi kampe susisukęs į kamuoliuką, viena neaiški mergina, kuri į pasaulį žiūri kitaip, vienas nepaklusnus paauglys, tada dar koks nors storas ir vienas gerietis. Nereikia įsižeisti dėl žodžio „storas“, nes tai tiesiog filmo veikėjo apibūdinimas, o ne baksnojimas į apkūnesnį žmogų. Matę daugiau siaubo filmų tikrai supras, kad tai yra tik atliekama mėsa. Nė vienas jų nėra normaliai atskleidžiamas, bandoma parodyti kažką išskirtinio ir parodyti jaunuolių pasaulį per juos kankinantį siaubą, bet… Ne. Jie tik verkia, cypia, žviegia, rėkia ir vienas kitą vanoja keiksmažodžiais. Nieko. Gero.

Galbūt vienintelis geras filmo dalykas – sukuriama atmosfera. Ji nėra kažkuo ypatinga, tačiau visai traukia akį ir pradžioje gerai įsupa į toliau vyksiančią absurdo fiestą. Taip pat ir namas visai tinka tokio tipo filmui, o aplink jį esanti gamta sukuria savotišką kontrastą, kuris karts nuo karto apmalšina sukilusį erzelį.

Techninė pusė

Jei pirmomis minutėmis filmo metu skambėjusi kompozicija sugebėjo sudaryti įspūdį, jog filmas turės bent jau gerą garso takelį, tai iškart skubu nudžiuginti – tikrai ne. Tik pirmąją filmo minutę išgirsta muzika sukelia malonų jausmą. Visa kita, kas seko po to – absoliutus garsų, dažniausiai metalo, kratinys, kuris lyg ir parodo maištingo jaunimo „būseną“, bet realiai yra absoliutus mėšlas, niekaip neįsipaišantis į istoriją. Jau geriau klausytis standartinių ir klišinių siaubo filmų garsų, kurie skamba visą likusį laiką.

Operatoriaus darbas šiame filme yra net ganėtinai neblogas. Su juosta dirbęs Ericas Tremlas gerai išnaudojo erdves ir bent jau visai įdomiai pateikė visą ekrane vykstantį veiksmą. Kelios scenos atrodė net labai įdomiai. Tačiau nereikia stebėtis, mat šis kinematografas, dar kaip operatorius, dirbo kuriant „Įspėjantį pranešimą“ ir „Perl Harborą“. Akivaizdu, kad ten jis išmoko tam tikrų kameros triukų, kuriuos čia ir pademonstravo.

Filmo garso montažas yra gana neblogas, poroje vietų girdimas staigus garsų nukirpimas, kai pereinama į naują sceną, tačiau tai per daug neerzina. Didesnės problemos yra su vaizdo montažu. Nors vaikščiojimas tarp scenų nėra pagrindinė bėda, bet dažnai matome arba per mažą arba per dažną kadrų kaitą. Gal kažkam tai ir patinka, bet stebėti vieną sceną su penkiolika kartų pakeistu rakursu labai vargina. Dar vienas baisus dalykas – montažo klaidos, kurių čia tikrai apstu. Nuolat vietas keičiantys daiktai, iš kažkur atsiradę papildomi raiščiai, spalvas keičiantys laidai ir dar bala žino kas, ko net nespėjau įžiūrėti per kelias vaizdų makalynes.

Aktoriai

Aktoriai šiame filme tikrai yra silpniausia filmo dalis. Labai gaila, kad geriausi filmo aktoriai buvo nudobti nė neįpusėjus filmui, o viskam kitam liko tie patys gaišenos, nesugebantys išspausti kažkokios kitokios emocijos, nei iš skausmo perkreipto veido.

Nors ir trumpai ekrane matytas, bet geriausiai ekrane pasirodęs buvo Kevinas Chapmanas. Geriausiai žiūrovams iš serialo „Judantis objektas“ (angl. „Person of Interest“) žinomas aktorius čia suvaidino daugiau ar mažiau panašų į serialą vaidmenį, tik ilgi plaukai ant jo visai nesižiūrėjo. Nepaisant to, jo bjauriai atrodantis veikėjas buvo pats geriausias.

Paskui jį seka taip pat nelabai dažnai ekrane matomas Stephenas Langas, kuris pamažu traukiasi į B kategorijos filmus arba prastas siaubo juostas, bet jis dažnai sukuria gana patrauklius veikėjus. Šis filmas – ne išimtis.

Iš jaunuolių aktorių galima būtų nebent išskirti Brittany Curan ir Kelly Blatzą. Jiedu nebuvo tokie įkyrus, o ir natūralus suporavimas filme buvo tinkamas. Tuo pačiu, jie vaidino natūraliausiai ir klykė mažiausiai, todėl ir buvo patys maloniausi aktoriai. Kiti per daug džiaugsmo nesuteikė, o jų tarpe buvo Gage Golughtly, Brettas Dieris, Michaelas Ormsby‘is ir kt.

Verdiktas

„Apsėstieji“ yra dar vienas eilinis nebaisus, kartais net šlykštus siaubo filmas, kuris tik teršia eterį, o nieko gero neduoda. Visiškai jokios gilesnės minties neturintis, o tik sienom ropojančius ar prie lovos pririštus ir riaumojančius vaikigalius rodantis filmas sugeba realų pusantros valandos filmą mistiškai ištempti iki penkių valandų. Bent jau toks jausmas kyla žiūrint šią juostą. Nuvalkiotos siužetinės linijos ir nukopijuotų esminių elementų kupina siaubo juosta skirta jaunesniems kino žiūrovams, kurie nėra matę nieko kito, nieko įdomesnio ar originalesnio. Be saiko trankomos durys ir visur tykštantis kraujas veikiau kelia šleikštulį nei siaubą, todėl po seanso išlikęs jausmas būna tik gailestis dėl išleistų pinigų.

3.7
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
2.0
Režisūra
3.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
2.0
Techninė pusė
6.0
Aktoriai
3.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles