Vokietijos kino apdovanojimuose Lola – filmo „3 dienos Kviberone” triumfas

Vokietijos kino apdovanojimuose Lola – filmo „3 dienos Kviberone” triumfas

Juodai balta režisierės Emily Atef sukurta drama „3 dienos Kviberone“ (vok. „3 Tage in Quiberon“), pasakojantis apie paskutinį legendinės Austrijos aktorės Romy Schneider duotą interviu 2018 m. Vokietijos kino apdovanojimų ceremoniją paliko kaip aiškus nugalėtojas. Juosta surinko net septynias Lolų statulėles, įskaitant ir geriausio filmo bei geriausios režisūros kategorijose.

Pagrindinė šio filmo aktorė Marie Baumer, kuri ir įkūnijo R. Schneider, petis į petį varžėsi su Diane Kruger, nominuota už vaidmenį Fatiho Akino dramoje „Iš niekur“ (vok. „Auf dem Nichts“), kuris Kanuose jai atnešė geriausios aktorės apdovanojimą. Vis tik Vokietijos kino akademija pasirinko M. Baumer, kuri susijaudino iki ašarų. Tačiau net ir ryškūs nubėgusio akių tušo pėdsakai nesugadino momento žavesio ir M. Baumer atsiėmė savo Lolą iš „3 dienos Kviberone“ kolegos Charlie‘io Hubnerio rankų.

Geriausia antraplane aktore pripažinta austrė Birgit Minichmayar, taip pat vaidinusi „3 dienos Kviberone“ – čia ji atliko R. Schneider geriausios draugės vaidmenį. Neliko nuskriausti ir šios juostos vyrai – bent jau vienas iš jų – Robertas Gwisdekas apdovanotas kaip geriausias antraplanis aktorius už truputį pasalūniško žurnalisto vaidmenį. R. Gwidsekas už apdovanojimą padėkojo tiesiogiai iš ligoninės, kur laukė, kol jo mergina pagimdys.

Geriausio aktoriaus titulas šįkart atiteko kylančiai žvaigždei Franzui Rogowskiui už prekybos centro šakinio krautuo vairuotojo vaidmenį Thomo Stuberio romantinėje dramoje „Tarp eilių“ (vok. „In den Gängen“).

Nieko keisto, kad #MeToo ir TIme‘s Up laikais tai buvo pirmieji Lolų apdovanojimai, kai organizatoriai pasinaudojo proga pasisakyti dėl to, kad reikia imtis daugiau veiksmų, nukreiptų prieš seksizmą, išnaudojimą ir prievartą Vokietijos kino industrijoje. Kaip tiesiai šviesiai pareiškė Vokietijos kino akademijos prezidentė Iris Berben: „kiekvienam, kas iki šiol nepripažįsta visiškos moterų ir vyrų lygybės: jūsų laikas baigėsi. Dinkite iš aikštelės. Užteks žaisti“.

Andreso Veielo juosta „Beuysas“, pasakojanti apie vieną ryškiausių Vokietijos XX a. menininkų, pripažintas geriausiu dokumentiniu filmu bei gavo dar vieną Lolos statulėlę už geriausią montažą. Geriausiu vaikišku filmu tapo Tobiaso Wiemanno „Bėk, Amelija, bėk“ (vok. „Amelie rennt“).

Šiokį tokį nusivylimą patyrė Fatiho Akino trileris „Iš niekur“, pasakojantis apie keršto siekiančią moterį, kurios šeima žuvo per neonacių surengtą išpuolį. Juosta buvo nominuota penkiose kategorijose, tačiau laimėjo tik dvi statulėles – geriausio scenarijaus (kurį rašė F. Akinas ir Harkas Bohmas) bei užėmė antrą vietą geriausio filmo kategorijoje.

Nemenka staigmena tapo Juliano Rosefeldto „Manifestas“ (vok. „Manifesto“) – iš atskirų epizodų, kuriuose Cate Blanchett atlieka skirtingus vaidmenis, sumontuotas filmas, kuris iš esmės yra serija monologų, laimėjo tris statulėles – už geriausią scenografiją, kostiumus ir grimą.

Žemiau pateikiamas visas laureatų sąrašas:

Geriausias filmas (Auksinis apdovanojimas):

„3 dienos Kviberone“ (vok. „3 Tage in Quiberon“, rež. Emily Atef)

Geriausias filmas (Sidabrinis apdovanojimas):

„Iš niekur“ (vok. „Aus dem Nichts“, rež. Fatih Akin)

Geriausias filmas (Bronzinis apdovanojimas):

„Vesternas“ (angl. „Western“, rež. Valeska Grisebach)

Geriausia režisūra:

Emily Atef („3 dienos Kviberone“)

Geriausia aktorė:

Marie Baumer („3 dienos Kviberone“)

Geriausias aktorius:

Frank Rogowski („Tarp eilių“/ vok. „In den Gängen“)

Geriausia antraplanė aktorė:

Birgit Minichmayr („3 dienos Kviberone“)

Geriausias antraplanis aktorius:

Robert Gwiedek („3 dienos Kviberone“)

Geriausias scenarijus:

Fatih Akin, Hark Bohm („Iš niekur“)

Geriausias dokumentinis filmas:

„Beuysas“ (vok. „Beuys“, rež. Andres Veiel)

Geriausias vaikiškas filmas:

„Bėk, Amelija, bėk“ (vok. „Amelie rennt“, rež. Tobias Wiemann)

Geriausia kinematografija:

Thomas W. Kiennast („3 dienos Kviberone“)

Geriausias montažas:

„Beuysas“

Geriausia scenografija:

„Manifestas“ (vok. „Manifesto“, rež. Julian Rosefeldt)

Geriausi kostiumai:

„Manifestas“

Geriausias grimas:

„Manifestas“

Geriausias garso takelis:

„3 dienos Kviberone“

Geriausias garso montažas:

„Kapitonas“ (vok. Der Hauptman“, rež. Robert Schwentke)

Apdovanojimas už viso gyvenimo pasiekimus:

Hark Bohm

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles