Pedro Almodóvaras socialiniuose tinkluose sureagavo į „Paralelinių mamų“ plakato cenzūrą

Pedro Almodóvaras socialiniuose tinkluose sureagavo į „Paralelinių mamų“ plakato cenzūrą

Ispanų režisieriaus Pedro Almodóvaro naujojo filmo „Paralelinės mamos“ (isp. „Madres paralelas“) neseniai internetinėje erdvėje sulaužė nemažai iečių. Kaip buvo skelbta anksčiau, būsimo filmo plakatas iš arti vaizduoja moters krūties spenelį, nuo kurio pakibęs pieno lašas – vaizdą aprėmina akies formos rėmelis, tad jį galima interpretuoti ir kaip akį, iš kurios rieda ašara. Šis plakatas atskleidžia motinystės prieštaras – būtent apie tai ir bus kalbama naujajame P. Almodóvaro filme. Tačiau „Instagram“ socialiniame tinkle šis plakatas  buvo laikinai cenzūruojamas – laikantis visų griežtų prieš pornografijos platinimą nukreiptų taisyklių, bet kokia vaizdo medžiaga, kurioje rodomos nuogos krūtys, yra iš karto pašalinama iš „Facebook“ priklausančios socialinių tinklų platformos.

Žinoma, ši situacija sunervino plakatą sukūrusį menininką Javierą Jeaną, kuris, sužinojęs, kad jo ankstesnis įrašas su filmo plakatu buvo ištrintas, savo profilyje rašė: „Gėda! Tai yra pirmasis vaizdas, kurį pamačiau vos tik gimęs. Tačiau tokios įmonės kaip „Instagram“ man dabar aiškina, kad mano kūrinys yra pavojingas, kad žmonės neturėtų to matyti, kad tai yra pornografija. Kokiam skaičiui žmonių jie sako, kad jų kūnai yra  blogi, kad jų kūnai yra pavojingi?“.

Pakvietęs savo sekėjus iš naujo dalytis plakatu, jis tuoj pat paviešino „Facebook“ paaiškinamąją žinutę. Galiausiai po kelių valandų socialinio tinklo administratoriai sutiko plakatą grąžinti į viešąją erdvę, nusprendę, kad tai vis tik yra meno kūrinys. „Mes pašalinome gausybę publikacijų su šiuo plakatu, kaip pažeidžiančias taisyklę dėl nuogybių vaizdavimo. Tačiau kartais padarome išimčių ir tam tikrais atvejais leidžiame publikuoti nuogybes, jei tai yra aiškus meninis kontekstas. Taigi, mes atstatėme „Instagramo“ įrašą, kuriame buvo dalijamasi naujo P. Almodóvaro filmo plakatu ir nuoširdžiai atsiprašome už šį nesusipratimą“, rašoma „Facebooko“ atstovo spaudai žinutėje.

Netrukus po to režisieriaus brolis ir jo filmų prodiuseris Augustinas Almodóvaras savo „Instagram“ paskyroje išplatino P. Almodóvaro padėką: „labai ačiū visiems, kurie palaikė „Paralelinių mamų“ plakatą, tiems, kas publikavo jį ne vieną kartą, tiems, kurie ginčijosi dėl to, kad reikia turėti šiek tiek proto vertinant moters krūties spenelio vaizdą, tiems, kurie apie tai kalbėjo žiniasklaidoje. Jūs nulaužėte algoritmą, kuris sprendžia, kas yra padoru ir kas ne, kas įžeidu ir kas ne, bei privertėte jį atsitraukti ir leisti plakatui laisvai cirkuliuoti. Tai jūsų pergalė – puiki pergalė“.

Toliau jis tęsė: „Turime būti budrūs, antraip mašinos ims spręsti, ką galime daryti ir ko negalime. Aš pasitikiu nepažįstamųjų gerumu – bet tik tuo atveju, jei tai yra žmonės, o algoritmas nėra žmogus. Nesvarbu, kad ir kiek informacijos algoritmas beturėtų, jis niekada neturės širdies ar sveiko proto. Ačiū jums dar kartą. Tikiuosi, kad filmas pateisins jūsų lūkesčius“.

„Paralelinės mamos“ rugsėjo 1 d. pradėjo Venecijos kino festivalį. Spalio 8 d. šis filmas, pasakojantis dviejų labai skirtingų atsitiktinai susitikusių moterų – ir motinų – istoriją, pasieks ir kino teatrus.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles