„Pixar“ pristato itališkais prieskoniais pagardintą vaikiškos draugystės 2D animaciją „Lukas“

Režisierius Enrico Casarosa, kuris anksčiau eksperimentavo su akvarelėmis ir pastelėmis, kad sukurtų grafines formas savo „Oskarui“ nominuotai trumpametražei animacinei juostai „Mėnulis“ (it. „La Luna“), pristato iki šiol vaizdingiausią „Pixar“ 2D animaciją visai šeimai „Lukas“ (angl. „Luca“).

Tai pasakojimas apie dviejų jūros pabaisų, trylikamečio berniuko Luko ir jo naujojo draugo Alberto, kurie gali pavirsti žmonėmis vos tik išlipę iš jūros, vaikišką draugystę Italijos Rivjeroje. Jie kartu leidžia vasarą, važinėdami „Vespa“ motoroleriais, valgydami makaronus ir ledus, nardydami nuo pavojingų uolų į turkio spalvos vandenį pastelinio pajūrio miestelio grožyje. Tačiau tuo pat metu jie bando nuslėpti savo slaptą tapatybę, paneigdami mitą, kad jūrų pabaisos yra siaubingos būtybės.

„Buvimo vaiku nematoma pusė yra tai, kad visada jautiesi tarsi pašalinis asmuo“, – mano E. Casarosa, savo vaikystę praleidęs būtent Italijos Rivjeroje. „Aš ir mano geriausias vaikystės draugas jautėmės tokiais nevykėliais, kai mes ką nors veikdavome kartu. Ir man patinka, kad jūros pabaisos yra puiki metafora, jog vaikai jaučiasi būdami kitokie“, – pridūrė režisieriumi tapęs dailininkas.

Estetiniu požiūriu E. Casarosa išplėtė animacijos „Lukas“ unikalų 2D vaizdą, pavaizduodamas pajūrio žvejų kaimelį, tarsi tai būtų iliustruota knyga. O veikėjai primena „Kiškio Kvankos ir jo draugų“ (angl. „Looney Tunes“) personažus. „Mes bandėme įnešti kuo daugiau šilumos į kompiuterinę animaciją“, – tęsė režisierius. „Todėl mes tikrai daug dirbome, kad ji taptų stilizuotesnė ir primintų rankų darbo tekstūras.“

Lėtą, ilgą šuolį į jūrą, kurį galima išvysti filmo anonse, kupiną sudėtingų pozų, susijusių su 2D animaciniais filmais E. Casarosa prilygino „šokinėjimui iš animacijos į vaikišką knygą“. „Aš parodžiau [kino studijos „Pixar“ menininkams] animacinius filmukus, su kuriais užaugau: „Tomas ir Džeris“ (angl. „Tom & Jerry“), „Kiškis Kvanka“. Ten pilna nerangių pozų, kurios puikiai parodo jaunystės žaismingumą“, – sakė E. Casarosa, kuris jau kurį laiką norėjo savo piešinius ir koncepcinį meną perkelti tiesiai į animaciją.

Kino studija „Pixar“ turėjo programinę įrangą, kad tai taptų realybe, tačiau animacinis filmas visai šeimai „Lukas“ išvedė jos kūrėjus iš savo komforto zonos, nes galiausiai buvo panaudota labiausiai 2D vaizdą primenanti grafikos technologija, kurios kino studija nebuvo naudojusi ankščiau. Tai puikiai įrodo režisieriaus nurodoma fantastinė „Vespa“ motorolerio jojimo į mėnulį scena, su aplink skraidančiomis žuvimis, atskleidžianti siurrealistinę filmo atmosferą. „Galiausiai viskas buvo apie formų paiešką ir jų modifikavimą“, – sakė E. Casarosa. „Surasti kažko esmę ir ją ištraukti. Mes vis kartodavome: „Kas mažiau taptų daugiau?“. Ir kaip padaryti istoriją įtraukiančią ir turtingą? Tai buvo įdomi kelionė, nes iš pradžių nežinojome, kaip ji atrodys.“

Pamatyti savo akimis lietuviškai dubliuotą nuotykių komediją „Lukas“ visi žiūrovai galės nuo liepos 23 d.

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles