2013 metais pasirodęs „Žmogus iš plieno“ (angl. „Man of Steel“) žymėjo naują pradžią filmams, sukurtiems pagal „DC“ komiksus. Nors nemažai filmų pagal šios kompanijos kūrinius buvo sėkmingi, juostos apie skirtingus superdidvyrius tarpusavyje nesisiejo ir egzistavo atskiruose pasauliuose. „DC“ ir kino kompanija „Warner Bros.“ nusprendė žengti konkurentų „Marvel“ pramintu taku ir sukurti savo kino visatą, kurioje veiktų žymiausi ypatingų sugebėjimų turintys herojai: Supermenas, Betmenas, Nuotabioji moteris ir kiti. Praėjus ketveriems metams nuo Zacko Snyderio režisuoto filmo apie Supermeną, bendras „DC“ kino pasaulis pasiekė tarpinę stotelę, kuria tapo žymiausius herojus apjungiantis projektas „Teisingumo lyga“ (angl. „Justice league“).

Trumpai apie siužetą

Po Supermeno (akt. Henry Cavill) žūties suaktyvėjusios nežemiškos kilmės motininės dėžės į Žemę prikviečia karvedį iš kosmoso Stepių vilką (akt. Ciaránas Hindsas). Betmenas (akt. Benas Affleckas) ir Nuostabioji moteris (akt. Gal Gadot) ima burti ypatingų gebėjimų turinčių herojų komandą, kurios užduotis bus įveikti Stepių vilką ir jo armiją.

Šiek tiek teisingumo „Teisingumo lygai“

„Teisingumo lyga“ buvo ilgai lauktas filmas. Matyti ekrane susivienijančius žymiausius herojus buvo ne vieno komiksų ar filmų gerbėjo svajonė. Daug kartų šios komandos perkėlimas į didžiuosius ekranus buvo planuotas, tačiau vienos ar kitos priežastys neleido Betmenui, Blyksniui, Akvamenui ar kitam „DC“ superdidvyriui susivienyti ir kovoti prieš blogį.

Ir nors žinia, kad pagaliau „Teisingumo lyga“ pasieks ekranus buvo sutikta entuziastingai, bėgant laikui atsirado nemažai „o“, „jeigu“ ir „bet“, kas lėmė, jog džiugesys ir didelis laukimas po truputį blėso. Nors „Marvel“ filmų serija ir turėjo didesnių ar mažesnių paslydimų, jų visatos statymas buvo nuoseklus ir apskritai vertinamas teigiamai. „DC“ tokios sėkmės ar gausybės teigiamų reakcijų nesulaukė. „Žmogus iš plieno“ buvo laikomas sėkmingu filmu, nors jo kritikai dažnai bedė į iškreiptą Supermeno vaizdavimą ir netinkamą toną, tai nedavė tokio postūmio „DC“ kino visatai, kokio daugelis tikėjosi. „Betmenas prieš Supermeną. Teisingumo aušra“ (angl. „Batman v Superman: Dawn of Justice“) buvo tikriausiai labiausiai auditoriją priešinantis pastarųjų metų filmas, kuris turėjo (ir vis dar turi) dvi aiškiai išreikštas stovyklas: tuos, kurie jį laiko šedevru, ir tuos, kurie teigia, jog tas filmas buvo visiškas šlamštas. Kritikai pasižymėjo didesne vienybe ir ganėtinai negailestingai juostą pripažino prasta.

„Savižudžių būrys“ (angl. „Suicide Squad“) meilės taip pat nepelnė, tačiau šią vasarą pasirodžiusi „Nuostabioji moteris“ (angl. „Wonder Woman“) išsikovoja savo vietą fanų ir kritikų širdyse bei tapo didžiausiu šios vasaros kino projektu. Tad tikrai duobėtu keliu žengianti „DC“ kino visata „Teisingumo lygos“ pavidalu pasiekė tam tikrą riboženklį, kuris apibendrina, kas buvo padaryta, ir, galbūt, nubrėžia gaires ateities projektams.

„Teisingumo lyga“ puikiai tinka kaip apibendrimas, ką iki šiol nuveikė „DC“ su savo kino visata, nes filme apstu teigiamų aspektų, tačiau nemažai ir problemų.

Pirmiausia, tai gerbėjams skirtas filmas. Tiems, kurie skaitė komiksus. Tiems, kurie vaikystėje prilipę žiūrėjo šių veikėjų nuotykius animaciniuose serialuose. Ir tiems, kuriems visi filmai apie Betmeną ir Supermeną yra didžiausia metų šventė. Tad „Teisingumo lyga“ yra įvykis daugelio žmonių gyvenime.

Ir šis įvykis yra smagus. Tai yra visiškai „popkorninis“ nuotykių filmas, pramoga kine visa savo esybe. Veiksmas, nuotykiai, humoras susipina šioje superdidvyrių odisėjoje. Filmo tempas yra ganėtinai greitas, tad juosta neprailgsta, o antroji kūrinio pusė dovanoja gausybę efektingų pasirodymų, kurie tikrai neleis nuobodžiauti.

Veiksmas ir yra viena pagrindinių juostos varomųjų jėgų. Šis filmas yra visiškas įspūdžio filmas, kuriame pinasi kovos, sprogimai, įtampa ir noras įveikti pagrindinį filmo blogietį. Veiksmo scenos buvo efektingos ir kokybiškos, tad jas žiūrėti buvo įdomu. Tačiau toks filmo perpildymas sprogimais ir muštynėmis paverčia „Teisingumo lygą“ šiek tiek idėjiškai plokščiu filmu. Galima mylėti ar nekęsti „Betmeno prieš Supermeną“, tačiau šiame kūrinyje buvo filosofinių apmąstymų, moralinių dilemų ir keliamų klausimų. Kiek visa tai pavyko tinkamai išpildyti, jau kitas klausimas. Tačiau, svarbiausia, buvo noras ir užmojis nors šiek tiek panerti į filosofinį gylį. „Teisingumo lyga“ didelio užmojo šioje vietoje nepademonstravo ir tapo sprogimų bei veiksmo fiesta.

Filmas nebuvo viena nesibaigianti veiksmo scena, rimtesnių epizodų, esminių dialogų tarp veikėjų būta. Vis tik tai tampa jau „DC“ kino visatos vizitine kortele: kai kur labai gerai, kai kur ypatingai prastai. Moralinis konfliktas šiek tiek mezgėsi tarp Betmeno ir Nuostabiosios moters. Šios scenos pasižymėdavo kokybiškais dialogais, kuriuose buvo juntami veikėjų išskirtinumai, jų pozicijos ir argumentai. Tačiau kai kuriose jausmingesnėse scenose klausytis veikėjų buvo nuobodu. Atrodė, jog scenaristai žinojo, kokio rezultato nori ir apie ką yra scena, bet niekaip nesugalvojo, ką turi pasakyti veikėjai. Tad vietomis gavosi papilstymas iš tuščio į kiaurą.

„Teisingumo lyga“ yra daug nuotaikingesnis už kitus pagal „DC“ komiksus sukurtus filmus. Tai puikiai įsikomponuoja į visiškai pramoginio kino kategoriją, į kurią aiškiai taikė filmo kūrėjai. Kai kurie pokštai tikrai buvo skoningi ir tinkami. Taip buvo pridedama šiek tiek šarmo niūriajam „DC“ pasauliui. Tačiau nors juokai ir pokštai neretai pralinksmindavo, kartais jie atrodydavo perspausti, įdėti ne vietoje ir ne laiku. Kartais buvo juntamas dirbtinis noras padaryti scenas juokingas. Iš kur tas noras? Tikriausiai, buvo atsižvelgta į kritikų priekaištus kai kuriems ankstensiems filmams dėl savo niūrumo. Tačiau šioje vietoje scenaristams pritrūko saiko, dėl to kai kurie filmo epizodai tapo lėkšti ir „neskanūs“.

Po „Žmogaus iš plieno“ pasirodymo kino ekranuose, tuometinis „Warner Bros.“ studijos vadovas Jeffas Robinovas teigė, kad šio filmo tonas bus jaučiamas ir kituose pagal „DC“ komiksus kuriamuose filmuose. Ir nors tematika ir koloritas skyrėsi, tęstinumas keturiuose iki šiol pasirodžiusiose filmuose buvo juntamas. „Teisingumo lyga“ tapo šiokia tokia išimtimi, kuri turi labai aiškią priežastį.

Šių metų gegužę režisierius Zackas Snyderis dėl šeimyninių aplinkybių turėjo sustabdyti darbą su „Teisingumo lyga“. Jį pakeitė komiksinių filmų gerbėjams pažįstamas Jossas Whedonas, kino ekranuose subūręs „Marvel“ svarbiausius didvyrius filme „Keršytojai“ (angl. „Avengers“). J. Whedonas nebuvo staiga įmestas į mėsmalę. Z. Snyderis prieš tai jį buvo pakvietęs perrašyti kai kurias scenas. Tačiau pasitraukus originaliam juostos režisieriui, J. Whedonas užsakė kai kuriuos filmo epizodus perfilmuoti. Tai juntama ne tik projekto biudžete, kuris padidėjo 25 mln. JAV dolerių, bet ir pačiame kūrinyje.

Pirmojoje filmo pusėje aiškiai matomas Z. Snyderio darbas. Siužeto konstravimas ir estetinis filmo pateikimas primena ankstesnius režisieriaus darbus. Įžanga, kurioje skambant norvegų atlikėjos Sigrid perdainuotai Leonardo Coheno dainai „Everybody Knows“ ir bėgant aktorių bei kūrybinės grupės pavardėms rodomas pasaulis po Supermeno mirties, buvo ypač snyderiška. Tačiau antrojoje juostos pusėje jaučiamas „Keršytojų“ krikštatėvio prisilietimas. Daugiau garso, šviesų ir juokų ryškiai kontrastavo ir su filmo pradžia, ir su visa iki šiol statyta „DC“ kino visata. Visiškai skirtingas vizijas turinčių režisierių darbas prie vienos juostos įnešė sumaišties į galutinį variantą, dėl to istorijos pasakojime juntamas balaganas ir kartais pritrūksta nuoseklumo bei žiupsnelio ramybės.

Taip pat Z. Snyderio pasitraukimas turėjo įtakos filmo išskirtinumui. Nors kiti jo režisuoti „DC“ filmai nesusilaukė visuotinės meilės, tačiau tai buvo kažkas kito, naujo, besiskiriančio nuo „Marvel“. J. Whedono prisijungimas tą išskirtinumą šiek tiek prigesino. Galbūt bijoma vėl supykdyti kritikus ir žiūrovus, tad nuspręsta eiti labiau tradiciniu keliu. Tačiau užsienio kritikų šis filmas per daug nesužavėjo. Ir nors „Teisingumo lyga“ yra kokybiška ir nuotaikinga pramoga, tai yra filmas, kurį žiūrėdamas pagalvoji: „kažkur girdėta, kažkur jau matyta“.

Garsai ir vaizdai

Kai filmas kainuoja 300 mln. JAV dolerių, būtų sunku tikėtis prasto filmo vizualinio pateikimo. „Teisingumo lyga“ tampa džiaugsmu specialiųjų efektų gerbėjų akims. Šis filmo komponentas ganėtinai kruopščiai ir preciziškai išpildytas, tad galite tikėtis efektingų kompiuteriu sukurtų vaizdų. Vienintele kliurka galima laikyti, nebent kad buvo bandoma kompiuteriu paslėpti vieno veikėjo ūsus, o to padaryti visiškai preciziškai ir tiksliai nepavyko.

Daugelio išpeiktas „Betmenas prieš Supermeną“ buvo giriamas už puikų kameros darbą, už kurį atsakingas buvo ilgametis režisieriaus Z. Snyderio kolega Larry‘is Fongas. Dėl įsipareigojimų kitiems projektas šis operatorius negalėjo prisidėti prie šio filmo. Tačiau jį pakeitė ne ką mažesnis profesionalas, su televizijos serialais „Sostų karai“ (angl. „Game of Thrones“) ir „Šerlokas“ (angl. „Sherlock“) dirbęs vokietis Fabianas Wagneris. Pagrindinio operatoriaus pasikeitimas kokybinės kertelės nenuleido. Filmo vizualumas tikrai meistriškas ir traukiantis akį.

Muzikinį takelį kūręs Danny Elfmanas pabandė sujungti naujus kūrinius su klasikine tematika. Pradžioje skambėjęs „Everybody Knows“ buvo puikiai parinktas kūrinys, meistriškai įlietas į vaizdinę kompoziciją. Filmo metu buvo naudojamos teminės filmuose „Nuostabioji moteris“ ir „Žmogus iš plieno“ skambėjusios pagrindinių veikėjų melodijos su specialiai „Teisingumo lygai“ sukurtais kūriniais. Pradžioje skambėjęs kūrinys lyg ir sužadino lūkesčius, jog muzikinė filmo pusė bus intriguojanti, tačiau taip neatsitiko. Muzika buvo standartinė, atitinkanti tokio tipo filmo šablonus.

Didvyriai ir didmoterės

Filme mes sutinkame jau matytus veikėjus, Betmeną, Nuostabiąją moterį bei Supermeną, ir susipažįstame dar su nematytais negirdėtais didvyriais, Blyksniu, Akvamenu ir Kiborgu.

Jau matyti veikėjai didelių fejerverkų nesprogdina ir praktiškai pateikia tai, ko iš jų tikimės. Nuostabioji moteris patvirtina, jog yra viena geriausių šios „DC“ visatos veikėjų, o aktorė Gal Gadot toliau žiba šiame vaidmenyje ir deda garsiai šaukusius kritikus į pavėsį. Benas Affleckas pirmajame savo Betmeno pasirodyme dar smarkiau užtildė savo kritikus ir sužavėjęs daugelį savo pasirodymu jau buvo įrašęs savo pavardę į geriausių Žmogaus-šikšnosparnio aktorių sąrašą. Šiame filme tokio susižavėjimo jo pasirodymas nekelia. Nors vaidyba yra kokybiška ir B. Affleckas vis dar yra viena ryškiausių šios juostos žvaigždžių, žiūrėdamas į jo Betmeną jauti šiokį tokį nuovargį. Apie Henry‘io Cavillo Supermeną daug plėstis nesinori, dėl suprantamų priežasčių. Užtenka pasakyti viena – tai buvo tas Supermenas, kurio daugelis laukė.

Jausmas apie naujus veikėjus yra ganėtinai dviprasmiškas. Viena vertus, visiškai gerai jų nepažįstame, nes jie pristatomi tik šiame filme, o savo solinius projektus turės vėliau. Tačiau, tuo pat metu, yra sukeliama intriga apie juos. Ir tenka pripažinti, nė vienas iš jų nepasirodė taip, kad nebenorėtum laukti jo asmeninio filmo.

Blyksnis buvo vienas ryškiausių filmo veikėjų 🙂 . Ezros Millerio įkūnytas greitasis herojus buvo nuolat pokštus laidantis personažas, kuris įnešė lengvumo ir atsipalaidavimo. Šis žaismingas veikėjas skiriasi nuo seriale sukurto Blyksnio paveikslo, tačiau nuo to tampa tik įdomiau. Taip pat jis visiškai skiriasi nuo kitų komandos narių, kas jį daro tik dar labiau įsimintiną. Neabejotina, jog Ezra Milleris po šio filmo taps daugelio favoritu.

Jasono Momoa‘os įkūnytas Akvamenas taip pat nebuvo tik statistas ar nematomas komandos narys. Komiksinis Akvamenas kartais būdavo pašiepiamas, tačiau anksčiau Khalą Drogą vaidinęs aktorius iš jo šaipytis neleis. Jo įkūnytas vandenynų valdovas yra stiprus ir kietas. Kitais metais sulauksime jo solinio filmo, tad galėsime įsitikinti, ar Akvamenas bus toks pats įdomus, kai visa istorija guls ant jo pečių.

Kiborgas, kaip veikėjas, iš naujai pristatytų herojų yra mažiausiai žinomas. Deja, jo pasirodymas yra taip pat mažiausiai įdomus. Nors pats veikėjas yra esminis visam filmo siužetui, jo pateikimas buvo ganėtinai prėskas. Jo įkūnytojui Ray‘ui Fisheriui didelių priekaištų rasti sunku, nes vaidyba buvo tikrai gera. Vėlgi, filmo kūrėjams nepavyko iki galo išryškinti šio veikėjo svarbos, dėl to jis buvo užgožtas kitų lygos narių.

Geras yra tas komiksinis filmas, kuris turi gerą pagrindinį blogietį. Liūdna, tačiau šioje juostoje tokio nėra. Stepių vilkas yra visiškai neįdomus, nelogiškas ir niekuo netraukiantis pagrindinis antagonistas. Šio veikėjo motyvai yra migloti, o asmenybės išskirtinumo nerasta visiškai. Jis yra joks, ir tai yra didžiausia jo problema. Jo išvaizda yra visiškai sukurta kompiuteriu, tad gal tai yra priežastis, kodėl Stepių vilkas nekelia jokių simpatijų. Ciaráno Hindso įkūnytas kosmoso karvedys yra visiškai beskonis ir neturintis charizmos, o dėl to nukenčia didelė dalis filmo.

… ir pabaigai arba kas laukia „DC“ filmų?

„Teisingumo lyga“ yra smagi pramoga kine, kuri yra pripildyta juoko, veiksmo ir sprogimų. Kūrinyje juntama sumaištis ir pasakojimo brokas, tačiau minusus slėpti padeda puikus filmo vizualinis pateikimas. Pagrindine filmo jėga tampa veiksmas ir veikėjai. Visi pagrindiniai veikėjai yra įdomūs, saviti ir charizmatiški. Tai gelbėja kartais banaliai parašytus dialogus ir priverčia laukti filmų, kuriuose jie pasirodys ir kovos prieš įvairaus plauko blogį.

Šis filmas yra pirmojo „DC“ kino visatos etapo pabaiga. Viskas tikrai nevyko sklandžiai ir taip, kaip tikėjosi „DC“ ir „Warner Bros.“ vadovai. Ganėtinai neigiama aura, kuri gaubė šią filmų seriją tikriausiai paveikė ir silpnesnį finansinį filmo pasirodymą tėvynėje. Tačiau ar tai pabaiga? Nemanau. „DC“ planuose daugybė intriguojančių filmų, kurie gali nustebinti ir tapti žanro klasika. „DC“ visatos statytojai pamatė, kad padaryti taip, kaip „Marvel“ jiems nepavyks. Jiems reikia eiti savo keliu. Pirmas etapas didele sėkme nepasižymėjo, tačiau su „Teisingumo lygos“ išleidimu galima brėžti brūkšnį ir judėti į priekį. O, kad „DC“ kino visatos filmai gali būti puikūs, įrodė šios vasaros hitas – „Nuostabioji moteris“.

7.5
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
6.0
Režisūra
6.0
Kinematografija
9.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
9.0
Aktoriai
8.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles