Gasparas Noé mėgsta šokiruoti. Savo filmuose jis rodo tai, ko kiti režisieriai dažnai nedrįsta ir kas vėliau sukelia apkalbų bangą. Jis verčia žiūrovus jaustis nepatogiai, jo filmų struktūra tokia, kad net ir viską stebint atidžiai, dažniausiai taip ir liksi kažko nesupratęs. Tai ne tas režisierius, kuris padiktuotų savo filmų pagrindinę mintį – jo filmų viražai susukti taip, kad mąstyti reikia nuolat ne tik žiūrint filmą, bet ir kurį laiką po jo. Iš kitos pusės – savo darbais G. Noé pasineria į tamsiausius žmogaus sąmonės užkaborius, prisiliečia prie labiausiai nevaldomų gaivalų. Dar 2002 m. Kanuose G. Noé sukėlė skandalą su ypatingai originalios struktūros, drąsiu filmu „Nesugrąžinamas laikas“ (pranc. „Irreversible“), pasižyminčiu itin realistiška prievartos scena. Neką mažesnio atgarsio sulaukė ir kitas jo darbas „Pasinerk į tuštumą“ (angl. „Enter the Void“), taip pat provokavęs aštriais ir drąsiais vaizdais bei psichodelinėmis spalvomis. Šiemet G. Noé Kanuose pristatė savo pirmąjį 3D filmą. Juo tapo vienų erotiniu, kitų pornografiniu filmu laikoma romantinė drama „Meilė“.

Paryžiuje gyvenantis jaunas amerikietis Merfis (akt. Karl Glusman) jaučiasi įstrigęs. Neplanuotas vaikas jį pririšo prie Omi (akt. Klara Kristin), kurios iš tiesų nemylėjo, ir dabar visa tai Merfį nervina. Ankstų Naujųjų metų rytą jį pažadina buvusios mylimosios Elektros (akt. Aomi Myock) susirūpinusios mamos skambutis – ji teiraujasi, gal kartais Merfis ką nors žino apie jos dukrą, su kuria jai nepavyksta susisiekti jau kelis mėnesius. Tai paskatina Merfį leistis į prisiminimus apie siautulingus santykius su Elektra ir gaivališką juos jungusį ryšį.

Po skandalingojo 2009 m. Larso von Triero „Antikristo“ (angl. „Antichrist“) ir dar didesnį ažiotažą sukėlusios „Nimfomanės“ (angl. „Nymphomaniac“, 2013 m.), gali atrodyti, kad G. Noé tiesiog eina jau pramintu skandalisto keliu ir renkasi paprasčiausią būdą šokiruoti žiūrovus nuogybėmis ir seksu. Nieko panašaus, kopijavimu G. Noé nereikėtų įtarinėti. Idėja sukurti „Meilę“ jam gimė labai seniai – iš tiesų šį projektą G. Noé ketino statyti dar prieš „Nesugrąžinamą laiką“, o jame vaidinti turėjo Vincentas Casselis ir Monica Bellucci. Abi kino žvaigždės buvo netgi davusios preliminarų sutikimą, tačiau perskaitę scenarijų jie vis tik nebuvo pasiruošę tam, kad jų intymų gyvenimą pamatytų visas pasaulis.
Pasak paties G. Noé jis tiesiog norėjęs sukurti filmą apie meilę ir seksą, kuris yra neatsiejama didelės, aistringos meilės dalis. Režisieriaus nuomone, yra keista, kad filmuose matome daugybę dalykų – netgi daugybę nelegalių ar nerealių dalykų – tačiau seksas daugumai kino kūrėjų iki šiol išlieka tabu.

Visiems, kurie jau pasiruošę kraupti dėl nuogybių, dar daugiau nuogybių, įvairių sekso scenų ir genitalijų stambiu planu ir dėl to pasiruošusių iš anksto sutaršyti šitą filmą kaip pigų bandymą šokiruoti, vertėtų atlikti paprastą testą: atsakyti į klausimą: ar iš filmo išmetus sekso scenas liktų ką žiūrėti, ar ne. Vis tik liktų. Tad „Meilę“ šiuo atveju norėtųsi lyginti su „Adelės gyvenimu“ (pranc. „La vie d‘Adèle. Chapitre I et II“, 2013 m.). „Meilė“ net ir be sekso scenų liktų pasakojimu apie didelę, skausmingą, destruktyvią aistrą, gaivališką meilę, stiprų ir kartais, deja, labai tamsų dviejų žmonių ryšį. Be to G. Noé sugeba nepaversti rodomų sekso scenų pigia ir vulgaria pornografija – nežinia kokiu būdu jam pavyksta suteikti šiems vaizdams savotiškos poetikos. Iš meilės atsiranda nekaltumas.

Filme vaidina jauni aktoriai, kuriems filmavimasis G. Noé juostoje tapo nemenku išbandymu – kurgi ne, kai visiškai nuogiems tekdavo atsidurti priešais tris kameras, prie kurių dirbo po du filmavimo grupės narius. Pradedant filmavimą iš pagrindinių aktorių buvo tik amerikietis Karlas Glusmanas. Kitus aktorius G. Noé susirinko atsitiktinai, lankydamasis vakarėliuose. Šveicarei Aomi Muyock „Meilė“ apskritai tapo jos debiutu kine. Pagrindinis filmo krūvis ir dėmesys būtent tenka K. Glusmanui ir A. Muyock – ne tik tikros erotinės scenos, bet ir emocionalūs kivirčai. Debiutantai yra ir antraplanius vaidmenis sukūrę aktoriai – Omi vaidinanti Karla Kristin, Chulijų – Juanas Saavedra, Noe – Aaron Pages.

„Meilė“ yra pirmasis G. Noé 3D formato filmas. Kaip įvardija pats režisierius – tai žaislas, kurio jis dar nebuvo išbandęs. Kartais tas efektas toks tikroviškas, kad atrodo, jog filmo personažai guli tiesiai prieš tave – artumo pojūtis sukurtas neįtikėtinai. Čia mažiau psichodelikos nei ankstesniame darbe „Pasinerk į tuštumą“, tačiau keletas kadrų yra ir tokių. Kaip ir nereikėtų labai nustebti dėl genitalijų demonstravimo itin stambiu planu (jei ką, tai čia ne pirmas G. Noé filmas, kuriame iš arti rodoma ejakuliacija). Sekso scenos gausios ir ilgos – gal kartais ir per ilgos, ir niekas per daug nepasikeistų kai kurių iš jų atsisakius ar sutrumpinus keletu minučių. Tačiau, kaip jau minėta, jos nufilmuotos išlaikant estetiką – gal ir ne visos, be tikrai yra tokių, kur svarbiau ne tai, kas ir kaip vyksta, bet dėl ko tai vyksta – kur svarbiau ne pats seksas, bet dviejų žmonių ryšys. Visa tai sukurti padeda puikus kameros darbas. Atitinkamai sužaidžiama koloritu ir apšvietimu. Vaizdo ir garso montažas atlikti nepriekaištingai – iš G. Noé, ko gero, negalima tikėtis „normalaus“ linijinio pasakojimo, tačiau pasirinkta technika vaizdus tinkamai sudėlioja į vietas. Garso takeliui, kuris skamba dažnose erotinėse šio filmo scenose panaudota švelni, hipnotizuojanti instrumentinė muzika, tačiau kitose scenose skamba ir psichodelika, techno muzika. Garso takelis čia pakankami svarbus – vingrios melodijos, kurios skamba erotinių scenų fone, padeda nenuklysti į vulgarumą ir visko nepaversti ištisa begaline sekso orgija, o griežtesni ritmai tampa personažų vidinių dramų išoriniu atspindžiu.

„Meilė“ – drąsi ir provokuojanti, daug nuogo kūno ir daug tikrų sekso scenų rodanti mozaika, pasakojanti apie stiprų ir save patį naikinantį dviejų žmonių ryšį – gaivališką, nevaldomą aistrą, kai negali vienas be kito, tačiau buvimas kartu yra žalingas tiek vienam tiek kitam. Gaila tik, kad vis tik ilgos ir ištęstos erotinės scenos nustelbia pagrindinę šios juostos mintį, o už jų slypinti istorija yra šiek tiek per silpna, kad išvežtų visą filmo krūvį ir galėtų apsiginti nuo kritikos, matančios tik erotinę filmo pusę.

7.5
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
5.0
Režisūra
7.0
Kinematografija
9.0
Garso takelis
9.0
Techninė pusė
8.0
Aktoriai
7.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Komentarai

  1. Kas pasakys, / 2016 sausio 19

    kad karalius nuogas?Kas pasakys,kad jokio meno čia nė nebuvo,tik atviri prievartos,pornografijos,keiksmažodžių,alkoholio ir narkotikų prisisiurbusių herojų kliedesiai,nemylimi vaikai (herojus netoli nuo Saviečių herojaus moralės,tai šulinys galėtų antrame plane pasirodyti),nereikalingos nepilnametės ,,žmonos,, (pedofilijos motyvas),Paryžiaus bordeliai ir tarpuvartės,purvinas seksas ,todėl apie jokią meilę kalbėti nereiktų.
    Šlamštas,kurį naiviam žiūrovui bandoma pritempti iki meno lygio,o apskritai- pinklės pelenei- šiuo pavadinimu ,,Meilė,, yra ir rež.Heineke filmas,pelnęs 49 tarptautinius apdovanojimus,linkiu nepaklysti.

  2. to "kas pasakys, kad" / 2016 sausio 20

    Taiklesnio komentaro ir būti negali. Super

  3. kuniskai / 2016 sausio 27

    Pritariu komentatorei(iui), karalius nuogas. Nors liūdnos filosofinės tegu nihilistinės prasmės yra. Ji akivaizdi ir net eksplikatyviai herojų išsakoma. Tai nūdienio gyvenimo be Dievo(be amžinybės, be sielos, be viršijančios žmogų prasmės) egzistenc.tuštuma. Psichosocioseksualinė žmonijos iškraipa(perversija) ir akligatvis. Bet kiek žiūrovų tai pajus, supras ir ims ieškoti Dvasios už kūniškumo paviršių perviršių?

  4. kuniskai / 2016 sausio 27

    Meilės esmė yra kurti, perduoti meilę ir gyvybę, o ne (save) naikinti ir sterilizuoti. Šito esminio principo inversija išvarta atvirkščiai turi antžmogiškas, antihumanistines žmogui ir žmonijai pasekmes. Filmas tai puikiai iliustruoja, kad gyvenimas ištuština, o ne praturtina, jei remiasi vien į Ego ir juslių stabmeldystę, neturint 1 ar 2 ar sociumo viso ego viršijančios dvasinės prasmės.

  5. as / 2016 sausio 28

    Man asmeniskai labai patiko sis filmas, priverte susimastyti apie tai kaip neverta niekada gyventi praeitimi bei apie tai kaip viskas trapu ir laikina

  6. nedavatkele / 2016 liepos 28

    Katik perziurejau sita filma. Kas yra turejes aistringa gaivaliska meile kuri nutruko nes „prireike „galvoti apie saugia ateiti sita filma puikiai supras. Patiko rezisieriaus darbas, editinimas, muzika,spalvos. Sexo scenos nerealios,tiesiog jauciasi kad aktoriai turejo pukia sexualine chemija ir toks buna tikras nerealus sexas su tinkamu zmogum! Taip kad atmerkit akis bijantys intymumo paprasti zmogeliukai ir pays pabandykit pasimegauti tuom ka mums gamta dave.