Nuo 2012 metų pasinėręs į režisūrą, žymus britų scenaristas Stevenas Knightas, kuris padėjo savo darbais įgyvendinti tokius projektus kaip vergovės temos dramą „Nuostabi malonė“, kriminalinį trilerį apie Londono rusų mafiją „Rytietiški pažadai“ bei kulinarinę komediją „Šimto žingsnių kelionė“, pristato savo antrą po 2012 metais pasirodžiusio „Kolibrio efekto“ režisuotą projektą „Lokas“, pelniusį aibes kino kritikų, filmų žinovų bei žiūrovų simpatijų, apdovanojimų ir pripažinimą.

Apie ką mes čia…

Sėkmingai dirbantis statybų versle ir turintis nuostabią šeimą Aivanas Lokas džiaugiasi kiekviena jam suteikta gyvenimo akimirka. Jau kitą dieną jam bus suteikta garbė vadovauti vienam iš svarbiausių jo firmai projektų, tačiau išvakarėse sulaukus telefono skambučio, visas jo pasaulis sugriūva. Vyras skubiai lekia link mašinos, ir be jokių paaiškinimų savo artimiesiems atsisėda ir išsiruošia kelionei pas žmogų, kuriam reikalingas jo palaikymas…

Kūrinio vidus

Tenka pripažinti, jog filmas labiausiai laukiamas buvo ne dėl juostos režisieriaus ar nuostabaus sumanymo, o tiesiog dėl nepaprastą talentą turinčio brito Tomo Hardy, kuris su kiekviena savo juosta pakelia savo profesionalumo kartelę vis aukščiau. Bet apie tai vėliau. Dabar reikia susikaupti ties „Kolibrio efekto“ kūrėjo padarytu darbu, kuris ne tik lenkia režisieriaus debiutą režisūroje, tačiau ir parodo, jog ir šiais laikais galima apsieiti be jokių prašmatnių specialiųjų efektų bei vietovių ir sukurti nepriekaištingos įtampos dramą vienos patalpos ribose.

„Lokas“ kaip ir jo žymūs kolegos „12 įtūžusių vyrų“, „Kivirčas“, „127 valandos“, „Palaidotas gyvas“ ar „Virvė“ gali pasigirti neužmirštama idėja sukurti veiksmo epicentrą vienoje patalpoje. Šiuo atveju, ja tampa BMW markės automobilis, į kurį įsėda Tomo Hardy vaidinamas personažas Aivanas. Visos šios pusantros valandos trunkančios kelionės metu žiūrovas priverstas įtemptai stebėti kiekvieną personažo žingsnį, klausytis jo pokalbių telefonu bei spėlioti, kaip visgi pasibaigs jo netikėtas pasivažinėjimas. Filmą derėtų vertinti kaip dramą, tačiau bendras pateikimas primena trilerį, todėl netgi sunku išskirti šiai juostai tinkantį žanrą. Kaip bebūtų, tai yra vienas iš ryškiausių kino pavyzdžių, kuriame galima pastebėti viską, ko reikia gerai ir įtemptai filmo peržiūrai. Veiksmas klostosi iš lėto, tačiau intriga, kamuojanti pagrindinio veikėjo būsimus veiksmus, su kiekviena scena vis labiau kaitina žiūrovą ir neleidžia jam atitraukti akių nuo rodomo veiksmo. Siužetinės linijos pateikimas išties nepamirštamas bei turintis savyje geriausių trilerio žanro darbų savybes. O ką jau kalbėti apie nepamirštamus ir itin stiprius pagrindinio herojaus dialogus su savo oponentais.

Filmo pagrindine tema tampa šeimos svarba ir vyriškos pareigos, pagarbos moteriai pavyzdys. Tai sunkaus charakterio ir gana tikroviškai papasakota drama apie atsitiktinumą, akimirkos atsipalaidavimą ir savęs nekontroliavimą, kuris galiausiai sugriauna metų metus kurtą laimę. Tą ir pabrėžia kino kūrėjas – sekundė gali nulemti visą tavo likusi gyvenimą ir atimti iš tavęs tai, ką tu labiausiai brangini ir myli. Juostai taip pat priklauso ir gana tinkamo pobūdžio moralizuojantis neištikimybės klausimo paaiškinimas. Režisierius meistriškai sugeba sumenkinti neištikimybę ir parodyti visus šio amoralaus nusižengimo padarinius. Atmetant šį pamokymą, juostoje galima pastebėti ir vyriškumo protrūkį. Kiekvienas vyras turi atsakyti už savo veiksmus ir priimti tinkamą sprendimą. Šiuo atveju, Lokas sugeba susidoroti su savimi ir priimti sprendimą, galintį jį sužlugdyti, tačiau jis jau apie save negalvoja, jis galvoja apie kitą žmogų, kuriam negalima atgręžti nugaros dėl asmeninių klaidų.

Juosta pasibaigia netikėta linkme, o siužetinės linijos posūkis iki pat paskutinių filmo minučių tampa vis labiau užsuktas. Net nepastebi, kaip pralekia tos 90 minučių filmo rodymo laiko. Filmas gal ir nešokiruoja, bet leidžia suprasti tam tikras gyvenimiškas tiesas ir apmąstyti savo pačių gyvenime padarytas klaidas, dėl kurių kurią nors dieną teks atgailauti.

Techninė juostos pusė

Visas filmas prilygsta teatriniam pastatymui, tik jo veiksmas rutuliojasi mašinos kabinoje vaizduojant visus vairuotojui būdingus veiksmus. Filmas taip ir buvo filmuojamas, su pastatytomis aplinkui kameromis ramiai važiuojant keliu po Britanijos kelius.

Operatoriaus darbas juostoje minimalus, tačiau kiekvienas pateiktas kameros rakursas priverčia pajausti taip būdingą britišką atmosferą, kai fone matomi žibintai, miesto pastatai, gatvių ir nakties magiškas spindulys. Nėra nieko gražesnio už naktinį pasivažinėjimą mašina mieste. Taip pat puikiai, tiesiog nepriekaištingai sugebėta ištraukti iš pagrindinio juostos personažo atlikėjo reikalingas emocijas perteikiant visą jo vidinį skausmą. Jokių drebančių kamerų čia nėra, kas ir gerai, nes jos sugadintų visą šio įtampa spinduliuojančio filmo grožį.

Muzikinės filmo kompozicijos taip pat prideda atskiro šarmo juostos atmosferai užkaitinti. Jaučiama įtampa, neviltis ir sunkios žmogaus gyvenimo akimirkos drama. Gerai suderinti muzikiniai kūriniai paverčia šį pasivažinėjimą į kupiną įspūdžių vieno aktoriaus šou.

Montažas tolygus ir neverčiantis pakraupti nuo tos minties, jog taip meistriškai pasakojama istorija galėtų vieną akimirką nutrūkti. Viskas čia rutuliojasi palaipsniui, atskleidžiamos naujos herojaus paslaptys, parodomas jo nugyventas pasaulis, jo pasirinkimai ir, kas svarbiausia, viso filmo metu sunku suvokti, kaip visgi pasibaigs šis pasakojimas. Intriga išlaikyta iki pat finalinių titrų, kurie prasideda po stipraus ir prasmingo pagrindinio veikėjo dialogo.

Aktorių kolektyvinis darbas

Juostą galima apibūdinti kaip vieno aktoriaus šou, arba Tomo Hardy pasivažinėjimas po Britaniją. Unikalaus talento aktorius, kuris jau 2008 metais pasirodė panašaus pobūdžio vaidmenyje filme „Bronsonas“. Žinoma, nuo to laiko Tomas patobulino savo aktorinius sugebėjimus ir dabar pasirodo pačiame geriausiame karjeros vaidmenyje.

Skambūs žodžiai, bet ne kitaip. Tomas parodė, jog gali ant savo pečių išnešti visą filmo veiksmą, leisti žiūrovui jaudintis dėl jo personažo padarytų klaidų ir tikėtis, jog visos jo bėdos išsispręs. Emocionalus, daug pastangų reikalaujantis pasirodymas, kuriam jis ruošėsi beveik visus metus pasiteisino – tai geriausia, ką buvo galima pamatyti iki šiol bežiūrint visą aktoriaus filmografiją.

Verdiktas

„Lokas“ – tai kruopštaus mąstymo reikalaujantis įtampos kupinas trileris moralizuojančios dramos pavidale, suteikiantis vien tik malonumo jausmą nuo tokios išskirtinės vienoje patalpoje vykstančio veiksmo peržiūros, kuriai nepriekaištingu būdu diriguoja britų aktoriaus Tomo Hardy šou.

9.5
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
9.0
Režisūra
10
Kinematografija
9.0
Garso takelis
9.0
Techninė pusė
10
Aktoriai
10
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles