Pabandom iš naujo

Hope Springs

„Santuokos atgaivinimas“

Jausmingų, romantinių filmų virtuozas, režisierius Davidas Frankelis apdovanotas prestižine Oskaro statulėle už 1997 metų trumpametražę juostą „Brangusis dienorašti“ bei sukūręs puikiausią 2006 metų komediją „Ir velnias dėvi Pradą“, 2008 pristatęs jaudinančią vieno šuniuko istoriją filme „Marlis ir aš“ bei optimistiškai nuteikiančią dramą „Metų įvykis“ dar kartą kviečia žiūrovus patirti kinuose jausmingiausias akimirkas, žiūrint naujausią jo režisuotą darbą. Žavaus aktorių kolektyvo, bei labai aktualios temos dėka tai bus nepamirštama kelionė į vienos šeimos gyvenimo užkulisius, kuriuose daugelis galės įžvelgti save.

Iš pirmo žvilgsnio gyvenantys trisdešimt vienerius metus santuokoje, Arnoldas ir Kei jaučiasi stabiliai, tai turintys stiprų pamatą sutuoktiniai, tačiau moteris supranta, jog jie vienas nuo kitos vis labiau tolsta. Gyvena atskiruose kambariuose, neleidžia romantiškai laiko, nesimyli. Padėti šiai žaviai porai gali tik stebuklas, kurio vardas yra daktaras Feldas. Nukeliavę savaitės atostogų į specialiai sukurtas psichoterapeuto konsultacijas išgelbėti beviltiškoje padėtyje atsidūrusias santuokas ilgamečiai supranta, jog tai jiems yra paskutinis šansas sugražinti jau seniai išgaravusi meilės jausmą, kurio jie neteko per ilgus gyvenimo kartu metus.

Tikėtis daug iš žmogaus sukūrusio „Ir velnias dėvi Pradą“ yra privaloma, nes režisierius puikiai sugeba pasirinkti temą, kurią ganėtinai meistriškai gali įgyvendinti ekranuose. Šį sykį kino kūrėjas pradėjo kapstyti po ilgamečių santuokų purvinus skalbinius, ir tai jam puikiausiai pavyko. Gaunama yra šmaikšti, subtilių juokelių perpildyta drama, kurios nepriekaištingas pateikimas parodo daugelio žmonių, susidūrusiu su tokia problema, nelabai spalvingą paveikslą. Vieno iš sutuoktinių šaltumas, abejingumas savo partneriui, užsidarymas savyje – tai rimta problema kiekvienai šeimai, kurios pasekmė yra skyrybos. Nors juostoje parodama yra gan solidaus amžiaus pora, tačiau nereikia pamiršti, jog ir jaunų šeimų namuose dažnai aptinkamas toks reiškinys, ypač iš vyrų pusės, kuriems maloniau yra pasižiūrėti futbolo rungtynės sėdint ant sofos, nei praleisti romantišką vakarą su savo mylimąją žmona. Filmas yra kaip apsilankymas pas specialistą, nes jo eigoje matomi sprendimai, kaip būtų galima pakeisti susidariusią rutiną šeimoje. Juosta moko kaip derėtų elgtis su savo antrąją puse, o tai tikrai puikus pamatas pačiam filmui, jog iš jo peržiūros išėję žmonės galės akimirkai susirūpinti savo problemomis santuokoje, apgalvoti rimčiau tarpusavio gyvenimo kokybę. Maloniai nuteikianti istorija, be jokių vulgarių juokelių, ar per daug nešvankių scenų, kuriomis yra dažniausiai maitinamas žiūrovas. Rimti pokalbiai, rimti atsakymai į kamuojančius klausimus – atgaiva žiūrint šią juostą, nes jau įgriso šlykščiai pateiktos komedijos apie antrą galą, jog susidaro nuomonė, jog filmo kūrėjams nelabai rupi juostos kokybė, tiesiog jie supranta, kad pritraukti minias žmonių tereikia parodyti nuogybių, girtą jaunimą, žaidžiantį su narkotikais, bei pašėlusį vakarėlį, kurio metų koks nors moksliukas praras nekaltybę. Amoralumas, jokių šventų vertybių, tiesiog dominuoja seksas, o čia visiškai atvirkščiai, nes susikoncentruojama yra į labiau dangiškus dalykus, kaip šventas santuokos vardas. Šmaikščiausias visos juostos momentas yra daktaro Feldo personažas, nes tiesiog juokas pro ašaras, kai pagalvoji, jog nekaltas keturiasdešimtmetis išduoda laimingos santuokos paslaptis, o tuo labiau moko sekso trisdešimt vienerius metus gyvenančią kartu porą. Bendrai – tai pramoga vyresniam žiūrovui, nes jaunimas tiesiog nesupras stiprios scenarijaus potekstės, kuri, atvirai sakant, yra lygi apeliacijai abejingiems vyrams.

Labiausiai dominuoja viso filmo metu ramus, romantiškai nuteikiantis, šiltas garso takelis, kurio dėka atsiduriama tarp rimtos dramos, bei šmaikščios komedijos, o tas poveikis tarsi malonumą nešantis lengvas vasariškas vėjelis. Kas trikdo, tai visgi nelabai preciziškas juostos montažas, nes kai kurios scenos buvo suklijuotos per daug grubiai. Operatorius pasidarbavo neblogai, jo dėka atsiskleidžia personažai, nes veido mimikos yra labai svarbios šiai juostai.

Antrą syki po „Ir velnias dėvi Prada“ bendradarbiaujantį su filmo režisieriumi, unikalaus talento aktorė, Meryl Streep neprilygstamai įkūnija savo vaidinamą personažą. Kiekviena scena su ja, tai didėlė dovana kiekvienam žiūrovui, nes tokios pozityvios, nuskriaustos, žaismingos, jautrios moters pateikiamos kine seniai nebuvo matyti, o dar neseniai ji dar buvo „geležinė ledi“. Kitas kino veteranas, Tommy‘is Lee Jonesas nenusileido nei vienai akimirkai savo žaviajai partnerei. Visos juoko perpildytos scenos buvo sukurtos jo charizmatiškai įkūnyto personažo dėka. Prisidedant prie problemų turinčios poros, garsusis komikas Steve‘as Carrelas daktaro Feldmano amplua irgi kiekvienoje scenoje žavi, nors vien į jį pasižiūrėjus jau pradedama juoktis, ypač kai žmogus vaidina rimtesnį personažą. Puikus trijulės pasirodymas dar ilgai išliks atmintyje išeinant iš kino salės su pozityvios nuotaikos bagažu.

„Pabandom iš naujo“ – tai šilta, pozityvi, nuotaikinga komedija, kurios metu atskleidžiamos visokios šeimyninio gyvenimo užkulisių smulkmenos, vedančios link santuokos suirimo, tačiau parodytų sprendimų dėka žiūrovas gauna šmaikščiai pateikiamą terapiją, po kurios peržiūros galima bus susimąstyti apie savo padarytas klaidas, bei kaip padaryti šviesesnį vedybinį gyvenimą, įklimpusį į krizę .

7.2
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
7.0
Režisūra
7.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
8.0
Techninė pusė
7.0
Aktoriai
8.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles