Šelmiškasis anglų režisierius Guy’us Ritchie’is, savo išskirtiniu filmų dizainu įsitvirtino kaip vienas rimčiausių kino industrijos fenomenų. Geriausiai žinomas dėl abiejų „Šerloko Holmso“ dalių bei projekto „Šnipas iš U.N.C.L.E.“, jis pristato naujausią savo kūrinį – „Karalius Artūras: kalavijo legenda“. Tai žinomiausios autoriaus Rogerio Lancelyno Greeno knygos, išleistos 1953 metais, „Karalius Artūras ir apskritojo stalo riteriai“ adaptacija. Ši istorija apie ilgą teisėto Anglijos karaliaus Artūro kelionę į sostą. Šis, vaikystėje, dėl karaliaus Uterio brolio Vortigerno sukelto perversmo, buvo savo tėvo paleistas valtimi upe pasroviui. Rastas ir užaugintas gretimame kaimelyje, jis netikėtai sužino turįs karališko kraujo ir imasi teisėto keršto misijos prieš klastingąjį Vortigerną.
Kurdamas savo filmus, Guy’us Ritchie’is visuomet būna pilnai susikoncentravęs į kuo autentiškesnį idėjos realizavimą kino ekrane, todėl jo filmai visuomet pasižymi ypatingu sultingumu – nė vienas kinematografinis aspektas čia nebūna užmirštas ar kažkaip neišbaigtas. Todėl ir ši istorija – jokia išimtis: filmas visiškai gyvas ir tiesiog pulsuojantis energija.
Pirmiausia mintis, atėjusi į galvą kalbant apie filmo siužetą – tai jo…nepastovumas. Režisierius neapsiriboja monotoniška istorijos tėkme ir visą siužetą suskaido į santykinai persipinančius sluoksnius. Todėl žiūrovas nuolatos gali jaustis, jog jam mestas iššūkis susijungti visus loginius bei psichologinius istorijos taškus. Tai bene žavingiausias šio filmo aspektas. Šioje istorijoje kompromisą turi rasti ne tik karalius Artūras, bet ir pats žiūrovas.
Tiesa, kaip ir būdinga šiam režisieriui, istorijos kertinis akmuo nėra čia parodyti aklo vėjo vaikymosi laukuose. Šis filmas – tai metodiškas procesas, tolygus gana suskaldyto siužeto vystymas, kuriame, atvirai, nėra ypatingai daug veiksmo, tačiau, tas kiekis, kuris yra – ypatingai kokybiškas. Trumpiau, kokybė prieš kiekybę.
Scenarijus – tai kita nuostabi šio filmo pusė. Guy’us Ritchie’is, ko gero, ir yra fenomenalus todėl, kad taip fantastiškai gerai jis sugeba įkūnyti savo filmuose pokalbius. Savo projektuose, jis dažniausiai laikosi labai panašaus šablono ir dar nei vienas jo filmas dėl to nenukentėjo. Filmas tiesiog žaižaruoja sąmojingumu ir ta chuliganiška režisieriaus dvasia. Jeigu esate susipažinę su kitais jo filmais – puikiai suprantate apie ką aš. Čia jis puikiai supranta, ką daro, ir tai daro – labai gerai.
Ką ir bekalbėti apie aktorius. Charlie’is Hunnamas čia – sunkiai apibūdinamas. Atmetant patį faktorių, kad su tokiu fiziniu potencialu, jis galėtų be vargo suvaidinti ir patį Songoką, jo charakteris ir pati aura be galo tiko šiam vaidmeniui. Čia jis be galo ramus, šaltas ir logiškas. Ir sąmojingas. Buvo sunku nesigėrėti, kaip puikiai jis barsto visus tuos sąmojus ir darbuojasi Ekskaliburu. Jude’as Law – lenkiu galvą ir prieš jį. Nors pas šį režisierių jis labiau turi įgavęs santūriojo Vatsono prieskonį, jam puikiai prigijo ir antgamtiško valdovo vaidmuo.
Techninė filmo pusė? Ponai ir ponios – ploju atsistojęs. Jūs gaunate tris „Teip“! Jeigu žiūri šio režisieriaus projektą, iš karto gali tikėtis, jog čia viskas bus kitaip. Kameros darbas čia tiesiog ypatingai geras. Jis provokuojantis ir kartu maloniai tolygus. Čia jam gelbėja montažo grupė, kuri, atvirai, tikriausiai gali vadintis Guy Ritchie dešiniąja ranka, kadangi jo meistriškumas būtent ir atsiskleidžia per filmo „sukarpymą“. Tas nuostabus režisieriaus gebėjimas pajausti tinkamas filmo sekundes ir daro jį fenomenaliu! Turiu paminėti ir garso takelį. Būtent jis taip įdomiai nuspalvina šio filmo atmosferą, kadangi jis visiškai neįprastas. Kaip ir pats filmas, žvelgiant iš istorinės perspektyvos.
Taigi reziumuodamas, kaip jau maždaug supratote, visomis keturiomis raginu pamatyti šio anglų chuligano projektą. Kaip ir minėjau, visi filmo aspektai čia nuostabiai išdirbti ir puikiai sąveikauja tarpusavyje. Tai puikus, procesiškas ir kinematografinį katarsį suteikiantis filmas. Visi, kažko ieškantys, ten ras visko po truputį ar net daugiau.
Komentarai
Filmo scenarijus…skubėjimas informacijos pateikimo…net nebežinai nuo kur pradėti ramiai žiūrėti siužetą. Ir vėl skubėjimas informacijos apie filmą pateikimas. Aktorių vaidyba vidutiniška,bet vėl kaltas siužeto pateikimo skubėjimas. Techninė pusį didelė bet cinkelio nėra. Režisūra vidutiniška. Vertinant balais filma -7